National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
1.11.2006

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
 
01.11.2006
2007 թ պետական բյուջեի նախագծում պահպանված է սոցիալական ուղղվածությունը

Նոյեմբերի 1-ին խորհրդարանում սկսվեցին 2007 թ պետական բյուջեի նախագծի քննարկումները: Առաջին քննարկումը մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստի ձեւաչափով էր` ԱԺ նախագահի, վարչապետի, կառավարության անդամների, պատգամավորների եւ Կենտրոնական բանկի ներկայացուցիչների մասնակցությամբ: ԱԺ ֆինանսավարկային, բյուջետային եւ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Գագիկ Մինասյանը ներկայացրեց քննարկումների ժամանակացույցը եւ օրակարգը:

ՀՀ վարչապետ Անդրանիկ Մարգարյանն ասաց, որ թե 2007-ի նախագիծը, թե անցյալ տարիների բյուջեները 2003 թ.-ին ներկայացրած եւ խորհրդարանում հաստատված` կառավարության գործունեության ծրագրի տրամաբանական շարունականությունն են: Վարչապետ Անդրանիկ Մարգարյանն ընդգծեց, որ կառավարության համար ուղենիշ դարձած հիմնական փաստաթուղթը «Աղքատության կրճատման ռազմավարական ծրագիրն» է: 2003 թ. սկսած` կառավարությունն առաջնորդվում է միջնաժամկետ ծրագրերի քաղաքականությամբ: Հունիսին հաստատված`  2007-2009 թթ. միջնաժամկետ ծրագրում էլ նախանշված են 2007 թ. պետական բյուջեի առաջնահերթությունները:Վարչապետ Անդրանիկ Մարգարյանի խոսքերով` համատեղ կատարված աշխատանքը լավ արդյունք է տվել` պահպանվել են տնտեսության զարգացման բարձր տեմպերը, ապահովվել է սոցիալական քաղաքականությունը, իրագործվել են միջնաժամկետ եւաղքատության կրճատման ծրագրերով առաջադրված խնդիրները: ՀՆԱ-ի բարձր մակարդակը, ըստ վարչապետի, եւս հնարավոր է դարձել օրենսդիր եւ գործադիր մարմինների համատեղ աշխատանքի արդյունքում, քանի որ տարվա ընթացքում կառավարության ներկայացրած օրինագծերին հավանություն տալով` խորհրդարանը բյուջետային ծրագրերն իրականացնելու համար իրավական անհրաժեշտ դաշտ է ստեղծել: Վարչապետը նկատեց, որ արդեն 6-րդ տարին է` բյուջեն կազմվում է ըստ ծրագրերի, եւ ոչ թե օպերատիվ խնդիրների լուծման տրամաբանությամբ: Նա նշեց, որ 2007-ին եւս բյուջեն կունենա սոցիալական ուղղվածություն: Այս ծրագիրը կոալիցիայի ծրագրի իրագործումն է եւ բյուջեներն էլ` կոալիցիայի կազմածը` ասում է Անդրանիկ Մարգարյանը: Նրա բնորոշմամբ,Աժ մեծամասնությունը, կոալիցիային պաշտպանող քաղաքական ուժերի հետ միասին,հասել է ձեռքբերումների: Գործադիրի ղեկավարը հույս հայտնեց, որ քննարկումների եւ պատգամավորների առաջարկությունների արդյունքում կհաջողվի ստեղծել համատեղ մի փաստաթուղթ, որը 2007 թ. կապահովի տնտեսության զարգացումն ու երկրի անվտանգությունը:

Ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի նախարար Վարդան Խաչատրյանը ներկայացրեց նախագծի հիմքում դրված հիմնական մակրոտնտեսական ցուցանիշները, եկամուտների ձեւավորման աղբյուրներըեւ ծախսերի կառուցվածքը:Նա նշեց,որ 2007 թ. բյուջեի նախագծի եկամուտների, ծախսերի, դեֆիցիտի եւ պարտքի մակարդակները ձեւավորվել են կառավարության երկարաժամկետ եւ միջինժամկետ հարկաբյուջետային ընդհանուր նպատակների համատեքստում: Կառավարության ներկայացրած փաստաթղթի համաձայն` գալիք տարում եկամուտները կկազմեն489,5 մլրդ. դրամ,ծախսերը` 557,8 մլրդ. դրամ եւ դեֆիցիտը` 68,3 մլրդ. դրամ: Եկամուտներն ընթացիկ տարվաճշտված համադրելի ցուցանիշի համեմատությամբ ավելացել են 12,2 տոկոսով: 2006-ի համեմատությամբ` ծախսերն ավելացել են 75,6 մլրդ. դրամով: Ծախսերի բախշման կառավարության ծրագրերում 2007-ին որպես գերակա ուղղություններ առանձնացվել են սոցիալական ոլորտի որոշ ճյուղեր, պաշտպանության եւ ազգային անվտանգության ոլորտները: Գործադիրն անհրաժեշտ է համարում առավել մեծ ուշադրություն դարձնել հանրապետության տարածքային ամբողջականության եւ տարածաշրջանային կայունության պահպանմանը, ինչպես նաեւ ԼՂ համակարտության կողմերի ուժերի հավասարակշռությանը: Այս հարցերի լուծման համար կտրամադրվի բյուջեի ծախսային մասի 25 տոկոսը: Ծախսերի առաջնահերությունների ցանկում է նաեւ տնտեսության առանձին ճյուղերում ենթակառուցվածքների վերականգնումն ու զարգացումը, որի համար գործադիրն առանձնացրել է ծախսային գումարների 17 տոկոսը:Սոցիալ-մշակութային ճյուղերը կֆինանսավորվեն ծախսային մասի 38,7 տոկոսով: Մանկավարժների միջին աշխատավարձը` մեկ դրույքը եւ լրավճարները, առաջիկա տարում նախատեսվում է հասցնել 74 հազար դրամի: 18 տոկոսով կավելացվի քաղաքացիական եւ պետական ծառայողների բազային դրույքաչափը: Գիտաշխատողների աշխատավարձերը եւս նախատեսվում է բարձրացնել` բազային ամսականը սահմանելով 50 հազար դրամ: Ավանդների փոխհատուցման նպատակով նախատեսվել է 1 մլրդ. դրամ:

2007-ին նախատեսվում է 9 տոկոս տնտեսական աճ, 4 տոկոս սղաճ` 1,5 տոկոս տատանման հնարավորությամբ: Մեկ դոլարի հաշվարկային մեծությունը սահմանված է 357 դրամ: Ապրանքների ներմուծման աճը ծրագրվել է 13,5 տոկոս, արտահանման աճը` 16 տոկոս: ՀՆԱ-ում ներմուծման տեսակարար կշիռը, ըստ նախարարի, 31,7 տոկոս կկազմի, արտահանման մասնաբաժինը` 20,1 տոկոս: ՀՆԱ-հարկեր հարաբերակցության ցուցանիշը 15,7 տոկոս է նախանշված: Նախարարը նշեց, որ դեֆիցիտի ֆինանսավորման աղբյուրներում գերակշռելու են արտաքին միջոցները` կազմելով 60,5 տոկոս: Դեֆիցիտի ծածկման նպատակով ծրագրվում է օգտագործել նաեւ ներքին աղբյուրները` պետական արժեթղթերի իրացումից ստացված 8,5 մլրդ.դրամը եւ սեփականաշնորհման միջոցներից 19 մլրդ դրամը: Պետական պարտքը, ըստ կառավարության ծրագրման, 2007-ին կկազմի 1,5 մլն. դոլար: Արտաքին պարտքը կհատի1,3 մլն. դոլարի սահմանագիծը:

Ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի նախարարին ուղղված հարցերի միջոցով պատգամավորներն անդրադարձան հասարակությանը հուզող խնդիրների: «Ժողպատգամավոր» խմբի ղեկավար Կարեն Կարապետյանը հայտնեց իր մտահոգությունը դոլար-դրամ հարաբերակցության եւ նախագծում տեղ գտած` դոլարի հաշվարկային ցածր փոխարժեքի վերաբերյալ: Պատգամավորի բնորոշմամբ, այսօրվտանգված են տնտեսության որոշ ճյուղեր: Խոսքը մասնավորապես արտադրող-արտահանողների մասին է: Ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի նախարարը տեղեկացրեց, որ նախատեսվում է օրենսդրական նախաձեռնություն` հաշվարկային փոխարժեքը բյուջում չարտացոլելու մասին: Ըստ նախարարի, սա կանխատեսում է, որը, սակայն, իրարանցում է առաջացնում: Նախարարի գնահատմամբ, արտահանման գործընթացի վրա բացասական ազդեցություն է թողել միջազգային շուկայում թանկարժեք մետաղների գների նվազումը: Արտահանման 16 տոկոս աճը, սակայն, նախարարը հիմնավորված է համարում:Հարցադրման մեջ Կարեն Կարապետյանը նկատեց, որ դրամի չափավոր արժեւորումը եթե դրական երեւույթ է, ապա շեշտակին վտանգավոր է: Նրա գնահատմամբ,շինարարության ոլորտում ներդրումների մեծ ծավալները եթե չլինեին,լուրջ խնդիրներ կառաջանային: Վարդան Խաչատրյանը կարծում է, որ դրամն արժեւորվում է թույլատրելի սահմաններում եւ միջոցներ են կիրառվում գործընթացը դանդաղեցնելու համար: Պատասխանելով Գագիկ Մինասյանի հարցին` ստվերային տնտեսության դեմ պայքարելու համար տնտեսական մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովին նոր լիազորություններ տալու վերաբերյալ, նախարարը հավաստեց, որ աշխատանքային խումբը մշակում է այդ օրենսդրական փաթեթը եւ շուտով այն կներկայացվի խորհրդարան:

Տարվա հիմնական ֆինանսական փաստաթղթի վերաբերյալ Կենտրոնական բանկի եզրակացությունը ներկայացրեց բանկի նախագահ Տիգրան Սարգսյանը: Եզրակացության մեջ նախ անդրադարձ էր կատարված ընթացիկ տարվա բյուջեի կատարողականի վրա: ԿԲ-ի գնահատմամբ, հարկերի գծով գերակատարումները համահունչ չենեղել տնտեսական աճի բարձր տեմպերին: Այդ է վկայում համախառն ներքին արդյունքում հարկերի մասնաբաժինը: Հարկեր-ՀՆԱ հարաբերակցության ցուցանիշով Հայաստանն այսօր անցումային երկրների շարքում ամենացածր տեղերից մեկն է զբաղեցնում, ասում է ԿԲ նախագահը: ՀՆԱ-ում հարկերի տեսակարար կշռի ոչ բավարար աճի պայմաններում աղքատության կրճատման եւ միջնաժամկետ ծրագրերի նպատակային ցուցանիշները ցածր մակարդակի վրա են մնում: Տիգրան Սարգսյանը կարծում է, որ 2007 թ. համար կառավարությունը ներկայացրել է ՀՆԱ-ումհարկերի 15,6 տոկոսն ապահովելու` չափազանց համարձակ ցուցանիշ: ԿԲ-ն հարցադրումներում ուշադրություն է դարձնելու այս ուղղությանը, թե ի՞նչ միջոցառումներ է կիրառելու կառավարությունն ապահովելու համար նշված ցուցանիշը: Եթե նախորդ տարիներին հարկեր-ՀՆԱ ծրագրված ցուցանիշի աճը 0,4 տոկոս է եղել, ապա այս տարի այն կկազմի 1,1 տոկոս: Այս մակարդակի ապահովմանն է ծառայելու կառավարության մշակած օրենսդրական փաթեթը, որը շուտով կներկայացվի խորհրդարան: ԿԲ նախագահը ներկայացրեց, որ այդ շրջանակներում նախատեսվում է ստվերային տնտեսության տեսակարար կշիռը նվազեցնել եւ հարկային վարչարարությունը արդյունավետ դարձնել: Նվազեցնել դոլարիզացիան, միաժամանակ կանխիկ դրամական միջոցների շրջանառությունը փոքրացնել` ավելացնելով անկանխիկ գործարքները: Աժ ներկայացվելիք նախագծերում ստվերային տնտեսության դեմ պայքարելու նոր միջոցներ կնախատեսվեն ինչպես հարկային մարմինների, այնպես էլմրցակցային մթնոլորտը բարելավելու համար:Այս միջոցառումները, ԿԲ եզրակացության համաձայն, կարող են համարձակ ցուցանիշն ապահովելու երաշխիքներ հանդիսանալ:Ֆինանսների եւ էնոնոմիկայի փոխնախարար Պավել Սաֆարյանը քիչ ավելի ուշ իր ելույթում տեսակետ հայտնեց, որ հարկեր-ՀՆԱ հարաբերակցության աճը 1 տոկոսի հասցնելու ծրագիրը հավակնոտ է, բայց ոչ անիրագործելի: Նա նաեւ կարծում է, որ այս ցուցանիշն ավելի կբարելավվեր, եթե գյուղատնտեսությունը եւս բերվեր հարկման դաշտ: ԿԲ-ն հարկաբյուջետային եւ դրամավարկային քաղաքականության իրականացման շղթայում կարեւոր օղակ է համարում եռամսյակային ծրագրերի եւ փաստացի ցուցանիշների համապատասխանությունը:Պետբյուջեի կատարողականի եռամսյակային տվյալների համեմատականում ԿԲ-ն վերջին տարիներին արձանագրում է շեղումներ, ինչն էլ արտացոլվում է դրամավարկային ցուցանիշների վրա: Գլխավոր դրամատան ղեկավարն առաջարկում է գործադիր իշխանությանը ծրագրման գործընթացում փոփոխություններ կատարել: Այս առիթով Պավել Սաֆարյանը նկատեց, որ եռամսյակային անհամամասնությունները բյուջեի կատարման վրա բացասական ազդեցություն չեն գործում: Հարկերի հավաքագրման դաշտում պատկերն այլ է: Տիգրան Սարգսյանը նկատեց, որ այստեղ հաջողությունն ակնհայտ է, եւ հարկերի հավաքագրումը սահուն է ընթանում:ԿԲ նախագահն անդրադարձավ նաեւ գնաճի ցուցանիշը վերանայելու` կառավարության մարտավարությանը:Չհրաժարվելով գնաճի ցածր մակարդակ ապահովելու քաղաքականությունից `  գործադիրն առաջարկում է 2006 թ.  գնաճը դարձնել 5, 2007թ.-ին` 4 եւ 2008թ.-ին`  3 տոկոս` 1,5 տոկոս տատանումների միջակայքով: Պատգամավոր Սամվել Նիկոյանը հարց բարձրացրեց գնաճի վերանայված ցուցանիշի` բնակչության վրա ազդեցության մասին: Նա հարցնում է` այդ քայլն արդյո՞ք համահունչ է աղքատության կրճատման քաղաքականությունը: Տիգրան Սարգսյանը պարզաբանեց, որ կառավարությունը ցուցանիշը վերանայելու եւ 3 տոկոսը 5 տոկոս դարձնելու լուրջ հիմքեր ունի: Միջազգային շուկայում բարձրացել են վառելիքի եւ հացահատիկի գները, ինչն էլ արտացոլվել է տեղական շուկայում: Գնաճի ճնշման մոնետար գործիքները կհանգեցնեին դրամի բազայի կրճատման եւ արդյունքում` մակրոտնտեսական շեղումների եւ դրամի կտրուկ արժեւորման: Այդ իսկ պատճառով կառավարությունը, ԿԲ-ի հետ միասին, նպատակահարմար է գտելվերանայել նախատեսված ցուցանիշը: Պատասխանելով Ստեփան Զաքարյանի` նախագծում դոլարի հաշվարկային փոխարժեք սահմանելու մեթոդաբանությանը վերաբերող հարցին` Տիգրան Սարգսյանը հայտարարեց, որ սահմանված փոխարժեքը ոչմի առնչություն չունի շուկայում ձեւավորվող փոխարժեքի հետ եւ զուտ բյուջեի հաշվարկային միավոր է: Տարբեր երկրներում բյուջեի հաշվարկային փոխարժեքը տարբեր կերպ է որոշվում. այն պայմանավորվում է կամ այդ պահի փոխարժեքով, կամ նախորդ տարվա միջին մակարդակով, կամ էլ` կանխատեսվում է ֆինանսական հոսքերից ու մակրոտնտեսական ցուցանիշներից ելնելով: ԿԲ նախագահը շուկայի մասնակիցներին եւ տնտեսավարողներին կոչ արեց ուշադրություն չդարձնել այդ փոխարժեքի վրա:

ԿԲ նախագահը ներկայացրեց նաեւ բանկի` 2007 թ. բյուջեի  նախագիծը: Ապարատի պահպանման համար նախատեսվել է 3,3 մլրդ. դրամ` ընթացիկ տարվա ցուցանիշից 6,5 տոկոսով ավելի: ԿԲ-ի նախագահը ընդգծեց, որ 2007-ին գումարներ կհատկացվեն ահաբեկչության ֆինանսավորման եւ փողերի լվացման դեմ պայքարի ստորաբաժանման գործունեության համար, հայ-գերմանական հիմնադրամի շրջանակներում փոքր էներգետիկ կայանի վարկավորելու նպատակով, ինչպես նաեւ միասնական վերահսկողություն իրականացնելու համար: 2007-ին ԿԲ-ն ծրագրել է Շուշիում մասնաճյուղ բացել:

Բյուջետային քննարկումները կշարունակվեն նոյեմբերի 3-ին` ԱԺ ֆինանսավարկային, բյուջետային եւ տնտեսական հարցերի ու պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստում:


01.11.2006
Թրաֆիքինգի հիմնախնդիրը լուծում է պահանջում
 Ազգային ժողովի գիտության, կրթության, մշակույթի եւ երիտասարդության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Հրանուշ Հակոբյանը նոյեմբերի 1-ին հանդիպեց Հայաստանի Հանրապետությունում ԱՄՆ փոխդեսպան Էնթոնի Գոդֆրիին եւ դեսպանատան քաղաքական-տնտեսական հարցերով փորձագետ Մաշա Հերտցին:Պարոն Գոդֆրին նշեց, որ թր...



ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am