National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
11.10.2006

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
 
11.10.2006
Խորհրդարանական լսումներում

ԱԺ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովը հոկտեմբերի 11-ին կազմակերպել էր խորհրդարանական լսումներ «Հասարակության եւ պետության կարիքների համար սեփականության օտարման մասին», «ՀՀ հողային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին», «ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրինագծերի վերաբերյալ: Խորհրդարանական լսումներին մասնակցում էին ԱԺ պատգամավորներ, Մարդու իրավունքների պաշտպանը, ՀՀ կառավարության, հասարակական կազմակերպությունների, ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչներ եւ այլք:

ԱԺ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Ռա ֆիկ Պետրոսյանը կարեւորեց օրինագծի ընդունման անհրաժեշտությունը: Անդրադառնալով 1996 թ. ՀՀ նախագահի դիմումի համաձայն «Անշարժ գույքի մասին» օրենքի որոշ հոդվածներ հակասահմանադրական ճանաչելու վերաբերյալ ՍԴ-ի որոշմանը` պարոն Պետրոսյանը նշեց, որ ընդունվել է օրենք, որով սեփականության օտարման վերաբերյալ ԱԺ-ն առանձին օրենք պետք է ընդունի: ՍԴ նշված որոշումը չիրականացվեց, քանի որ «Քաղաքացիական օրենսգրքով» ու «Հողային օրենսգրքով» կարգավորվում էին սեփականության օտարման հարցերը: Պարոն Պետրոսյանը տեղեկացրեց, որ սահմանադրական փոփոխություններից հետո այդ հարցն ավելի հրատապ դարձավ, եւ ՍԴ-ն անվավեր ճանաչեց «Քաղաքացիական օրենսգրքի» 218, «Հողային օրենսգրքի» 104, 106,108 հոդվածները, նաեւ կառավարության 2002 թ. օգոստոսին «Երեւանի կենտրոն համայնքի վարչական սահմանում կառուցապատման ծրագրերի միջոցառումների մասին» որոշումը: Կառավարության ներկայացրած օրինագծով պահանջվում էր լուծել սեփականության օտարման դեպքում համարժեք փոխհատուցման, փոխհատուցման մեխանիզմների, դատական բողոքարկման եւ այլ հարցեր, սահմանել պետական կամ հասարակական գերակա շահերը: Ռաֆիկ Պետրոսյանը փաստեց, որ մինչ առաջին ընթերցում հաջողվել է մի շարք հարցեր լուծել կառավարության հետ` շուկայական գնի նշումը, դատական բողոքարկման հարցը, այնուհանդերձ` դեռ չլուծված հարցեր կան: Նրա գնահատմամբ` օրինագծի 18-րդ հոդվածն ունի հակաօրինական դրույթներ, ըստ որի նախկինում կայացված դատական վճիռներն ուժի մեջ են եւ ոչ ոք դրանց անդրադառնալու իրավունք չունի: Պարոն Պետրոսյանը հավատացած է, որ օրինագծի ընդունումը ձգձգելը վնաս է պատճառում եւ պետությանը, եւ քաղաքացիներին:

Հանձնաժողովի նախագահն առաջարկեց դիտողություններն ու առաջարկությունները ներկայացնել գրավոր` նախագծի առաջինից երկրորդ ընթերցում ընկած ժամանակահատվածում քննարկելու համար:

Արդարադատության փոխնախարար Գեւորգ Մալխասյանը ներկայացրեց «Հասարակության եւ պետության կարիքների համար սեփականության օտարման մասին», «ՀՀ հողային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին», «ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրինագծերի սկզբունքները: Սահմանադրությամբ օտարման համար անհրաժեշտ է լուծել երեք սկզբունքային հարցեր. ապահովել գերակա` բացառիկ շահի առկայությունը, օտարվող սեփականության դիմաց համարժեք փոխհատուցումը եւ օտարման գործընթացի օրինականությունը: Նշվեց, որ բացառիկ` գերակա շահի մոտեցումները տարբեր են: Պարոն Մալխասյանը հավաստեց, որ ՀՀ կառավարությունն է բացառիկ` գերակա հանրային շահի որոշողը, ԱԺ-ն նման լիազորություն չունի, Սահմանադրությամբ օրենքով պետք է սահմանվի միայն օտարման իրականացման կարգը: Օրինագծի ընդունման հիմքում Սահմանադրության 85 հոդվածի առաջին մասն է, որով կառավարության իրավասությանը ենթակա պետական կառավարման հարցերը օրենքով չեն լուծվում, այլ պետական կամ տեղական ինքնակառավարմանմարմինների միջոցով: Զեկուցողը վստահեցրեց, որ կառավարության` իրավունքների չարաշահման հնարավորությունները քիչ են եւ աննշան, քանի որ վերահսկողական գործառույթներ են սահմանված:

Խոսելով քաղաքացիների վնասների փոխհատուցումից` Գեւորգ Մալխասյանը նշեց, որ օրինագծով պետք է շուկայական գնին համարժեք փոխհատուցում տրվի, նաեւ լրացուցիչ փոխհատուցում` այդ գնի 15 տոկոսի չափով: Լրացուցիչ փոխհատուցման նպատակը քաղաքացու կրած բարոյական վնասների, նոր գույքի ձեռքբերման ընթացքում առաջացած խնդիրների լուծումն է: Տեղեկացվեց, որ օտարման ենթակա է ցանկացած գույք, հողի հետ պետք է օտարվեն նաեւ դրա վրա գտնվող շինությունները, իսկ եթե օտարվում է գույքը, պետք է օտարվի նաեւ հողը:

Արդարադատության փոխնախարարն անդրադարձավ նաեւ գույք ձեռքբերողին` փաստելով, որ այն կարող է լինել պետությունը, համայնքը եւ իրավաբանական անձը: Բողոքի հիմք է հանդիսացել իրավաբանական անձին ձեռքբերողի իրավունք վերապահելը: Պարոն Մալխասյանը նկատեց, որ հանրային շահերի շատ խնդիրներ լուծում են ոչ միայն պետական եւ ՏԻ մարմինները, այլեւ առեւտրային եւ ոչ առեւտրային կազմակերպությունները: Եթե պետությունն է ձեռքբերողը, միեւնույն է, հետագայում գույքը պիտի օտարի տվյալ կազմակերպությանը. կառավարությունն առաջնորդվել է ժամկետների կրճատման եւ մեխանիզմների պարզեցման սկզբունքով: Նախագծով սահմանված է` պետությունը պատասխանատվություն է կրում այդ կազմակերպության կատարած աշխատանքների կամ գործողությունների պատճառած վնասների համար` սեփականատերն ապահովված է հնարավոր ռիսկերից:

Կառավարությունն առաջարկում է գույքի օտարման երեք ձեւ:

Արդարադատության փոխնախարարը տեղեկացրեց, որ կառավարությունն առաջարկել է հանել նախագծից 18-րդ հոդվածը:

Մարդու իրավունքների պաշտպան Արմեն Հարությունյանը նկատեց, որնախագիծը նախորդ գործընթացների համեմատ շատ հարցեր է լուծել, բայց մի շարք հարցերի լուծման դեպքում միայն կարելի է ասել, որ այն մոտեցել է իրավունքի պաշտպանությանը. «Այս օրինագիծը գնահատելիս չափանիշ պետք է վերցնենք այն, թե որքանովեն հաշվի առնվում մարդու, սեփականատիրոջ իրավունքները: Չենք վիճարկում, որ քաղաքի կենտրոնը պետք է կառուցապատվի, բայց այդ գործընթացում որքանո՞վ ենհաշվի առնվում այդիրավունքներն ու շահերը»:

Բացառիկ շահն, ըստ Արմեն Հարությունյանի, պետք է այնպիսի հարց լինի, որը պետք է պարտադիր լուծվի հանրային շահի տեսանկյունից, եւ երկրորդ` դա լուծելու ուրիշ տարբերակ չի լինի: Պրակտիկան ցույց է տալիս, որ քաղաքապետարանը ճարտարապետական առաջարկություն է ներկայացնում, եւ դա դառնում է գերակա շահ: Պարոն Հարությունյանը գտնում է, որ մեխանիզմները պետք էմշակվեն` ելնելովպրակտիկայից: Նա գտնում է, որ օրինագծում ներկայացված չեն հատուցման մեխանիզմները, որոնքպետք է հստակ լինեն. եւ ձեռքբերողը, եւ սեփականատերը պետք է կարողանան գույքը գնահատողներ բերել:Արմեն Հարությունյանի խոսքով` հարաբերական են գնահատման չափանիշները: Գնահատման մեխանիզմների մեջ պետք է հաշվի առնվի կորցրած շահույթը:

Օրինագծի բացթողումներին անդրադարձան նաեւ ԱԺ պատգամավորները, հ/կ ներկայացուցիչները: ԱԺ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի փոխնախագահ Հովհաննես Մարգարյանը հայտարարեց, որ «Օրինաց երկիր» խմբակցությունը դեմ է օրինագծին եւ իրավական, եւ բարոյական տեսանկյունից: Նրա համոզմամբ` պետության եւ հասարակության շահերի հարցում խորհրդարանը` որպես ընտրովի մարմին, պետք է որոշում կայացնի:Պարոն Մարգարյանը նշեց, որ պետության եւ հասարակության շահերը օրգանապես կապված են: Նա գտնում է, որ կազմակերպությունը չի կարող հանդես գալ որպես ձեռքբերող, ուստի առաջարկում է այդ դրույթը հանել օրինագծից: ԱԺ պատգամավոր Մհեր Շահգելդյանի կարծիքով` պետք է հստակեցվի` բացառիկ շահը բխում է առանձին խմբերի, թե՞ պետության շահից: Մհեր Շահգելդյանը գտնում է, որ պետք է հստակեցվի համարժեք փոխհատուցման հարցը: Նրա դիտարկմամբ` խախտվել էքաղաքացիների իրավունքների եւ շահերի հավասարակշռությունը: Պատգամավորի կարծիքով` գեղեցիկ, էլիտար շենքերի կառուցումը գեղագիտության խնդիրն է եւ ոչ գերակա` հանրային շահի: Նրա հավաստմամբ` ոլորտի իրավական կարգավորման հիմքը քաղաքացիների իրավունքների պաշտպանությունն է:

«Համայնք եւ իրավունք» ՀԿ նախագահ Սամվել Մկրտչյանն առաջարկեց օրինագծում ներառել մի դրույթ, որը նախկինում բնակիչների ոտնահարված իրավունքների վերականգնում նախատեսի:Նրա կարծիքով` փոխհատուցումը 15 տոկոս պետք է լինի միայն ամռանը, ձմռանը այդ փոխհատուցման չափը պետք է աճի, որովհետեւ մարդիկ լրացուցիչ դժվարություններ են կրում: Նախագծում պետք է ներառվի դրույթ, համաձայն որի կառավարության կողմից ընտրվող կազմակերպության ընտրությանը պետք է մասնակցի տվյալ տարածքի բնակիչներից գոնե երեք հոգի: Նախագծում պետք է հստակ ամրագրվի, որ բնակարանատերերին առաջարկվելիք նոր բնակարանի չափը պետք է գերազանցիվերցվող տարածքի չափը: ԱԺ պատգամավոր Աղասի Արշակյանն էլ փաստեց, որ անթույլատրելի է մարդու իրավունքների ստորադասումը հանրային շահին: Նա անընդունելի է համարում խնդրի կարգավորումը հանրային, անհատի եւ կառուցապատողի շահերի համադրմամբ: Պատգամավոր Արամ Գասպարի Սարգսյանն անդրադարձավ քաղաքացիների վնասի փոխհատուցման խնդրին: Նա գտնում է, որ բիզնես ծրագիր իրականացնող կազմակերպությունը պետք է պարտավորվի շահույթի կեսը տրամադրել քաղաքացիների վնասների փոխհատուցմանը: ԱԺ պատգամավոր Հմայակ Հովհաննիսյանի կարծիքով` աղճատված է պետության սոցիալ-տնտեսական իրավիճակը: Նրա կարծիքով բացառիկ` գերակա շահի որոշողը պիտի լինի Ազգային ժողովը` սեփականության օտարման յուրաքանչյուր դեպքի  համար քվեարկելով պատգամավորների 2/3-րդի մասնակցությամբ: Քաղաքացիներից օտարելով սեփականությունը, ըստ պարոն Հովհաննիսյանի, օտարվում է նրանց քաղաքացիական իրավունքը, հավատն առ պետություն, իսկ պետությունից օտարվում է ՀՀ քաղաքացին: Պատգամավոր Գրիգոր Հարությունյանը ճիշտ է համարում սեփականության օտարման հարցի լուծումը «Տեղական հանրաքվեի մասին» օրենքով` առաջարկելով Երեւանում անցկացնել հանրաքվե, քանի որ հանրությունը պետք է որոշի հանրային` գերակա շահը: Մարդու իրավունքների առաջին պաշտպան Լարիսա Ալավերդյանի գնահատմամբ` միայն Ազգային ժողովը եւ ժողովուրդը կարող են որոշել հանրային` գերակա շահը: Իբրեւ օրենքի նախագծի թերություն` նա մատնանշեց կանխարգելիչ մեխանիզմների բացակայությունը: Տիկին Ալավերդյանը փաստեց, որ օրինագիծը հակասում է միջազգային չափորոշիչներին եւ Հայաստանի ստանձնած պարտավորություններին: ԱԺ պատգամավոր Թաթուլ Մանասերյանն էլ հայտարարեց, որ դեմ է քվեարկելու օրինագծի ընդունմանը: Պատգամավոր Արշակ Սադոյանը կարծում է, որ հանրային շահը պիտի որոշի խորհրդարանը, իսկ քաղաքաղացիների համար պետք է նախատեսվի փոխհատուցում:

Արդարադատության փոխնախարար Գեւորգ  Մալխասյանն ամփոփիչ ելույթում կարեւորեց շահագրգիռ քննարկումները` նշելով, որ բոլոր առաջարկությունները կընդունվեն եւ կքննարկվեն: Նա նշեց, որ ոչ գործադիր, ոչ դատական եւ ոչ էլ օրենսդիր իշխանությունները չպետք է չարաշահեն իրենց իրավունքները: «Քանի որ հանրային շահը գերակա է, հասարակության շահը բարձր է անձի շահից, ուստի անձը պետք է զիջի»,- եզրափակեց Գեւորգ Մալխասյանը:

Ամփոփելով խորհրդարանական լսումների արդյունքները` ԱԺ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Ռա ‎‎ ֆիկ Պետրոսյանը տեղեկացրեց, որ հանձնաժողովը բոլոր գրավոր առաջարկները կներկայացնի կառավարությանը` օրենքի բարելավման եւ կատարելագործման համար:


11.10.2006
Կարեւորվեց ազատ եւ արդար ընտրությունների անցկացումը
Տարածաշրջանային այցով Հայաստանում գտնվող ՄԱԿ-ի քաղաքական գործերի դեպարտամենտի քաղաքական հարցերով պատասխանատու Ֆիլիպ Բոդին-Օլիաքը հոկտեմբերի 11-ին Ազգային ժողովում հանդիպեց խորհրդարանականքաղաքական ուժերի հետ: Հանդիպմանը ներկա էր Հայաստանում ՄԱԿ-ի մշտական համակարգողի ավագ խորհրդական Էլեյն Կոնկեւիչը:Հա...

11.10.2006
Արդյունավետ համագործակցությունը շարունակելու պատրաստակամությամբ
Հոկտեմբերի 11-ին ՀՀ ԱԺ նախագահ Տիգրան Թորոսյանն ընդունեց ԵԽ իրավական հարցերի տնօրինության ղեկավար Գի դե Վելի գլխավորած պատվիրակությանը: Հանդիպմանը մասնակցում էին ԵԽ գլխավոր քարտուղարի հատուկ ներկայացուցիչ Բոյանա Ուրումովան եւ ԵԽԽՎ-ում  Հայաստանի մշտական ներկայացուցիչ, դեսպան Քրիստիան Տեր Ստեփան...



ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am