National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
ArmenianRussianEnglishFrench
Արխիվ
23.09.2019

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
 
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎ
ՅՈԹԵՐՈՐԴ ԳՈՒՄԱՐՄԱՆ ԵՐՐՈՐԴ ՆՍՏԱՇՐՋԱՆ
ԱՐՏԱՀԵՐԹ ՆԻՍՏ
ՍՂԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ N 8

23 սեպտեմբերի 2019

Ժամը 11:00

    ՆԱԽԱԳԱՀՈՒՄ Է ՀՀ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ՆԱԽԱԳԱՀԻ ՏԵՂԱԿԱԼ ԱԼԵՆ ՍԻՄՈՆՅԱՆԸ
 
 

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, բարի լույս բոլորին։ Խնդրում եմ տեղադրել քարտերը եւ նախապատրաստվել գրանցման։ Գրանցում։ Գրանցվել է 85 պատգամավոր, քվորում կա:

Մինչ նիստի օրակարգին անցնելը, հարգելի գործընկերներ, այսօր մեր գործընկեր Սերգեյ Մովսիսյանի ծննդյան օրն է, շնորհավորում ենք մեր գործընկերոջը։

Ծ Ա Փ Ա Հ Ա Ր ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շարունակում ենք ԱԺ նիստի աշխատանքը։ Հարգելի գործընկերներ, մեզ մնացել է երկրորդ ընթերցմամբ քննարկել նախորդ նիստում առաջին ընթերցմամբ ընդունված նախագիծը, որից հետո անմիջապես տեղի կունենա քվեարկությունը։

Քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ հարկային օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Հիմնական զեկուցող՝ ՀՀ պետական եկամուտների նախագահի տեղակալ Արթուր Մանուկյան։ Խնդրեմ, պրն Մանուկյան, կենտրոնական ամբիոնի մոտ։

Ա.ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ, շնորհակալություն։ ԱԺ մեծարգո փոխնախագահներ, հարգելի պատգամավորներ, ձեր քննարկմանն եմ ներկայացնում «ՀՀ հարկային օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Պրն Մանուկյան, մի քիչ բարձր, հա՞, խնդրում եմ։

Ա.ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ

-Օրենքի նախագծի առաջին ընթերցումից հետո սահմանված ժամկետում որեւէ առաջարկություն չի ներկայացվել նախագծի վերաբերյալ։ Նախ՝ ասեմ, թե նախագծով ինչն է հիմնականում կարգավորվում. էստեղ նախագծով կարգավորվող 3 հիմնական հարց ունենք ։

Առաջինը. մինչեւ 2018 թվականի հունվարի 1-ը գործող օրենսդրության համաձայն ավելացված արժեքի հարկի հաշվարկներով ձեւավորված դեբետային մնացորդների մարման հերթականությունն ենք օրենքով հստակեցնում։ Այսինքն` 2018-ի հունվարի 1-ից հետո ձեւավորվող ավելացված արժեքի հարկի դեբետային գումարներ հավասարապես կմարվեն մինչեւ միասնական գանձապետական հաշվից գումարների մարումը։

Մյուս խնդիրը, որ լուծվում է այս նախագծով, այն է, որ մենք Հարկային օրենսգրքով արդեն սահմանել ենք կիսամյակային դեբետային գումարների վերադարձի կարգ, հիմա դա արդեն սահմանել ենք նաեւ եռամսյակային, մի քայլ է առաջ գնում էստեղ օրենսգիրքը եւ սահմանում է, որ եռամսյակային կտրվածքով դեբետային գումարները հետ ստանալու համար կարող է գործել նաեւ պարզված ընթացակարգը, որը գործում է միայն զրոյական դրույքաչափով հարկվող գործարքների համար հաշվարկված դեբետային գումարների վերադարձի համար։

Մյուս կարեւոր քայլը, որ կատարվում է այստեղ, այն ,է որ 20 մլն սահմանաչափը, որ էսօր սահմանված է էդ գումարների վերադարձման համար, այսինքն` պարզեցված ընթացակարգով, առանց ստուգումների եւ ուսումնասիրությունների, այդ 20 մլն սահմանաչափը կրկնակի անգամ բարձրացվում եւ սահմանվում է 40 միլիոնի չափով։ Ասել կուզի, որ զրոյական դրույքաչափով հարկվող գործարքներից դրանց մասով դեբետային մնացորդների, նաեւ եռամսյակային դեբետային մնացորդների համար արդեն սահմանաչափը կլինի գործող սահմանաչափից երկու անգամ ավելի։

Մյուս կարեւոր քայլը, որ կատարվում է նախագծով, դա այն է, որ երբ մինչեւ 2018 թվականի հունվարի 1-ը ձեւավորված ավելացված արժեքի հարկի դեբետային գումարների մասով մինչեւ 5 մլն դրամը ներառյալ գումարների մասով օրենքով սահմանվում է նորմ, համաձայն որի՝ օրենքն ուժի մեջ մտնելու օրվա դրությամբ առկա պարտավորությունները կվերադարձվեն հարկ վճարողներին, պարտքերը, էսպես ասած, առանց նրանց մոտ ուսումնասիրություններ եւ ստուգումներ իրականացնելու։

Ինչպես արդեն նշեցի, առաջինից մինչեւ երկրորդ ընթերցում առաջարկներ չեն ներկայացվել։ Աշխատակազմի իրավաբանական վարչության կողմից ներկայացվել են որոշակի առաջարկներ զուտ խմբագրական առումով։ Դրանք զուտ տեխնիկական փոփոխություններ են, Կառավարությունն ընդունել է էդ առաջարկությունները, եւ էդ նույն տեսքով ներկայացրել է նախագիծը երկրորդ ընթերցման։ Շնորհակալություն։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ինչպես բազմիցս արդեն նշվեց, առաջինից երկրորդ ընթերցում առաջարկներ չեն ներկայացվել, ուստի հարցեր չեն կարող լինել։ Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը։

Հարակից զեկուցող՝ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Արտաշես Պետրոսյան։ Խնդրեմ, պրն Պետրոսյան։

Ա.ՊԵՏՐՈՍՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, ինչպես նշվեց, առաջինից երկրորդ ընթերցում առաջարկություններ եղել են ԱԺ աշխատակազմի կողմից, տեխնիկական բնույթի փոփոխություններ են եղել, եւ Կառավարության կողմից ստացել է դրական եզրակացություն։

Էդ առաջարկություններից մեկն ասեմ. օրինակ՝ օրենսգրքի 348-րդ հոդվածի առաջին մասում «Եռամսյակին հաջորդող ամսվա 21-ի դրությամբ ԱԱՀ փոխհատուցվող գումարի» բառերից հետո լրացնել օրենսգրքի 457-րդ հոդվածի 7-րդ մասով սահմանված «Բյուջեից հաշվանցման ենթակա ԱԱՀ-ի գումարի» բառերով։ Այսքանը, ընդհանուր նախագիծը ներկայացրել ենք, խնդրում եմ կողմ քվեարկել։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պրն Պետրոսյան, կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը։ Հարգելի գործընկերներ, մտքերի փոխանակության համար կարող եք գրանցվել։ Գրանցում։ Եղիշե Սողոմոնյանը հանում է իր ելույթը:

Մանե Թանդիլյան։ Խնդրեմ, տիկին Թանդիլյան։

Մ.ԹԱՆԴԻԼՅԱՆ

-ԱԺ հարգելի նախագահություն, հարգելի գործընկերներ, ի հեճուկս այն հանգամանքի, որ անցած նիստին տարբեր խմբակցություններից իմ գործընկերները պարբերաբար պնդում էին, որ հանրայնացվի, հրապարակայնացվի այն տնտեսվարողների, առնվազն, խոշորների, որոնց պետք է վերադարձվեն այս գումարները, դա տեղի չունեցավ, եւ դա քողարկվում է անընդհատ գաղտնիության տակ։

Պետք է ասեմ, որ նման բան մենք անել չենք կարող, որովհետեւ մենք պետք է իմանանք, թե բյուջեից գումարներն ում ենք վերադարձնում։ Երբ հետաձգում ենք, անունները գիտենք, գաղտնիք չի, երբ հետ ենք վերադարձնում, դա նույն ձեւով ծախս է, որ մեր կայացրած որոշման արդյունքում պետք է վերադարձվի տնտեսվարողներին։

Եվ, ահա, ես ունեմ տվյալներ, որ այդ գումարներից զգալի գումար, մոտ 1,5 մլրդ, վերադարձվելու է Սերժ Սարգսյանի եղբոր ընտանիքին պատկանող կազմակերպություններից մեկին, որն այս պահին լուծարման մեջ չի, սնանկության մեջ չի եւ, ըստ էության, մենք ունենք հետախուզման մեջ գտնվող մի ընտանիք, ընտանիքի անդամներ, ում կազմակերպությանը վերադարձնելու ենք այս գումարները։ Եվ ես ունեմ տվյալ, որ սա միակը չի։

Ես պնդում եմ, որ մենք ձեզ հետ միասին պետք է կայացնենք որոշում՝ դադարեցնել այս քվեարկությունը եւ հրապարակել, առնվազն փակ ռեժիմով այստեղ տեղեկացնել, թե ովքե՞ր են այն տնտեսվարողները, որոնք անցյալում, նախկինում գործունեություն ծավալելով, պետք է սա շեշտեմ, որ շարունակական գործունեության մասին չի խոսքը, որեւէ մեկը չի բացառում, այս հանգամանքից ելնելով, որ այդ գործունեությունը կարող է դադարեցվել եւ մենք պետք է իմանանք, թե այդ գումարներն ում են վերադարձվում։

Ես պնդում եմ, որ այդ տեղեկատվությունը տրամադրվի ԱԺ պատգամավորներին քվեարկությունից առաջ, որ մենք իմանանք, թե ովքե՞ր են տնօրինելու այդ գումարները հետագայում։ Ես կարծում եմ, որ մենք ձեզ հետ միասին պետք է պնդենք այս հանգամանքը եւ այդ տեղեկատվությունը դարձնենք հասանելի ԱԺ պատգամավորների համար։ Այլապես, մենք չենք կարող քվեարկել եւ գումարներ ազգային բյուջեից հատկացնել այն տնտեսվարողներին, որոնց մասին արդեն շեշտեցի, թե ինչ կարգավիճակում են գտնվում։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Էդմոն Մարուքյան, խնդրեմ... Չե՞ք գալիս, պրն Մարուքյան: Շնորհակալություն։

«Բարգավաճ Հայաստան» Խմբակցության անունից... Նույնպե՞ս հանում եք: Շնորհակալություն։ Եզրափակիչ ելույթի կարիք տեսնո՞ւմ եք...

Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ հարկային օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։ Վարման կարգով՝ Էդմոն Մարուքյան, խնդրեմ։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ղեկավարվելով «ԱԺ սահմանադրական կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքով` «Լուսավոր Հայաստան» խմբակցությունը 20 րոպե ընդմիջում է վերցնում։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Ընդմիջում 20 րոպե։

ԸՆԴՄԻՋՈՒՄ

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Քվեարկությունից հետո, վարման կարգով, կարող եք ելույթ ունենալ, այսինքն, վարման կարգով ասել այն, ինչ գտնում եք ճիշտ։ Հարգելի գործընկերներ, ընդմիջումն ավարտվեց, անցնում ենք քվեարկության։

Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ հարկային օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Հարգելի գործընկերներ, որոշումն ընդունված է։

Կողմ՝ 92

Ավելացնեմ, որ մեր գործընկեր Բաբկեն Թունյանը, որը գտնվում է գործուղման մեջ, նույնպես ծրար է թողել, որտեղ տեղեկացրել է, որ կողմ է նախագծին, այսինքն՝ 92 կողմ։

Վարման կարգով՝ Միքայել Մելքումյան, խնդրեմ։

Մ.ՄԵԼՔՈՒՄՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, մեր խմբակցությունը եւ՛ առաջին ընթերցմամբ, եւ՛ երկրորդի դեպքում տեսաք, որ կողմ է քվեարկում։

Իհարկե, հնչեցված մտահոգությունը համարում ենք, որ տեղին է, եւ այդ կապակցությամբ, հատկապես խոսքը վերաբերվում է 183 խոշոր ընկերություններին, որոնք 40 մլն դրամից ավելի պետք է դեբետներ ստանան։ Այս առումով` մեր խմբակցությունը` «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցությունը հետեւողականորեն պահանջելու է իր խորհրդարանական վերահսկողության շրջանակներում, որպեսզի պետեկամուտների կոմիտեի կողմից իրականացվող ստուգումների եւ ուսումնասիրությունների արդյունքում այդ բոլոր տվյալները, կլինի փակ կամ էն մասը, որը բաց է, եթե փակ է՝ ստանանք մենք եւ մեր գործող գործիքակազմի շրջանակներում ունենանք որոշակի տվյալներ, որպեսզի այդ գումարները հասնեն ճիշտ հասցեատերերին։ Էնտեղ, որտեղ կլինեն, բնականաբար, քրեական գործեր եւ կասեցումներ, նրանք պետք է մինչեւ պարզեցումները որեւէ բան չստանան։ Այսքանը։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Վարման կարգով՝ Էդմոն Մարուքյան, խնդրեմ։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մենք 20 րոպեների ընթացքում կարողացանք հասցնել գալ հետեւյալ համաձայնությանն առ այն, որ նախ` չի կարող լինել խորհրդարանից գաղտնի ցանկ, որով համապատասխան ընկերություններին տրվում է գումար։

Խորհրդարանը գումարը տվողն է, չի կարող խորհրդարանը չիմանալով, կուրորեն տալ գումար, բայց մեր պահանջներին ի պատասխան` ասվել է, որ սա հարկային գաղտնիք է։ Պատգամավորները հույժ գաղտնի տեղեկատվություն ստանալու իրավունք ունեն, եւ մենք հետեւողական ենք լինելու, որ նախ` ցանկը ստանանք, սա` մեկ։

Երկրորդը. ՊԵԿ-ի ղեկավարին կհրավիրենք մեր խմբակցություն` նաեւ էս հարցը քննարկելու։

Եվ երրորդը, ՊԵԿ-ի ներկայացուցիչը երաշխավորեց, որ նաեւ այս օրենքով սահմանված կարգով` այն ընկերությունները, որոնք պետք է 40 մլն դրամից բարձր վերադարձ` գումար ստանան, պետք է անցնեն համապատասխան ուսումնասիրություն, որի շրջանակներում նաեւ կարող է լինել պատասխանատվության ենթարկելու հնարավորություն։

Էս առումով` ես կարծում եմ, որ էն ընկերությունները, որոնք արտոնյալ պայմաններում ժամանակին մոնոպոլ դիրք են ունեցել կամ այլ դիրք են ունեցել, որով որ այս գումարները գոյացրել են, նրանք էս գումարները չպետք է ստանան։ Խոսքը գնում է նաեւ էն մարդկանց մասին, ովքեր քրեական հետապնդման են ենթարկվում հենց հիմա։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Պրն Բաբաջանյան... Չէ՞: Շնորհակալություն։

Եղիշե Սողոմոնյան։

Ե.ՍՈՂՈՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մենք այս 20 րոպեում քննարկում ծավալեցինք, տիկին Թանդիլյանի մտահոգությունը մենք կիսում ենք։ Բայց հաշվի առնելով այսօրվա կարգավորումները, հաշվի առնելով այն փաստը, որ գումարի չափը` նշվածը գերազանցում է 5 մլն դրամը, իսկ 5 մլն դրամը գերազանցող գումարները վերադարձվում են միայն Կառավարության որոշումով սահմանված ընթացակարգով, ուսումնասիրությամբ եւ ստուգմամբ, հետեւաբար՝ կա էդ մտահոգությունը, ստուգման կամ ուսումնասիրության արդյունքում կպարզվի՝ կա՞ն խախտումներ, եթե կլինեն խախտումներ, ապա այդ գումարները, էդ փոխհատուցումը կմերժվեն, իսկ եթե չեն լինի խախտումներ, ապա կբավարարվեն։ Մենք խտրական մոտեցում չենք դնում, որովհետեւ օրենքը պետք է գործի բոլորի համար նույն ձեւով։ Այդ հանգամանքից ելնելով, ուղղակի հաշվի առնելով նաեւ մի փաստ էլ նշեմ, քանի որ Կառավարության որոշումով է էդ վերադարձման կարգը, եթե մենք գտնենք, որ պետք է ավելի խիստ կանոններ սահմանենք, ապա կարող ենք մենք առաջարկություն անել Կառավարությանը՝ այդ որոշման մեջ որոշակի փոփոխություններ անել, որ ավելի մանրակրկիտ էդ ուսումնասիրությունը կամ ստուգումն իրականացվի։ Շնորհակալություն։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Վարման կարգով՝ Մանե Թանդիլյան։

Մ.ԹԱՆԴԻԼՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, ակնհայտորեն մենք կուրորեն գումարներ ենք վերադարձնում, եւ իմ տվյալներով` սա միակ կազմակերպությունը չի, բազմաթիվ են՝ հյուրանոցային տնտեսություններ, որ հիշեք, դուք էլ կմտաբերեք` ինչի մասին է խոսքը։

Ես չեմ քվեարկել զուտ այն պատճառով, որ կան ընկերություններ, որոնք շահելու են, ավելի փոքր տնտեսվարողներ, բայց ակնհայտորեն սա անընդունելի պրակտիկա է, որ մենք կուրորեն գումարներ ենք վերադարձնում՝ չգիտենք ում։ Եվ, նորից եմ ասում, ունենք տվյալներ, որոնց համապատասխան` մարդիկ, ովքեր թալանի միջոցով կուտակել են հարստություն եւ այսօր քրեական հետապնդման մեջ են գտնվում, մենք, ուղղակի, չենք կարող նրանց մեր տնտեսությունից, բյուջեից վերադարձնել գումարներ։ Էդ` էն դեպքում, երբ մենք հաշմանդամություն ունեցող անձանց, երրորդ խմբի հաշմանդամության անձանց անվճար կրթությանը դեմ ենք քվեարկում՝ հասկանալով, որ գումարների խնդիր կա։ Ես պնդում եմ, որ նման որոշումներ այլեւս չբերեն ԱԺ, եւ պատգամավորները պետք է իմանան՝ բյուջեից ում են վճարում գումարներ։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Արտակ Մանուկյան՝ վարման կարգով։

Ա.ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ամենավատ բանը, որ էստեղ կարող է իրականացվել, դա խտրականությունն է որեւէ կարգի տնտեսվարողի նկատմամբ։ Էդ առումով` կարծում եմ, որ խաղի կանոնների միասնականությունը, որի տրամաբանությամբ էլ էս օրենքը բերվում է, ընդունելի է։

Այլ հարց ա, որ էն մտահոգությունները, որոնք հնչեցվում են, այո, խորհրդարանն ունի նաեւ բավարար բյուջետային վերահսկողության գործիքակազմ, որով ներկայացնում է։ Եվ մի բան էլ կուզենայի հիշեցնել ձեզ, որ այդ թվում նաեւ իմ հեղինակած օրինագծով հարկային գաղտնիքի որոշակիորեն բացում է տեղի ունենում, եւ վճարած հարկերի վերաբերյալ տեղեկատվությունը հունվարի 1-ից, ըստ էության, նաեւ հասանելի է լինելու։ Այսինքն` նման կարգի ռիսկերն ապագայում եւս չեզոքացվելու են, այսինքն` մենք մի քանի քայլ առաջ կարող ենք անել, բայց վերադառնալով կոնկրետ էս միջոցառմանը` պետք է նշել, դուք էլ նշեցիք, որ կա ստուգումների գործիքակազմ, որի պարագայում վավերացվում են էդ գումարները, եւ էն դեպքերում, երբ քրեական գործի շրջանակներում կլինի որոշակի կարգի կալանք, սառեցում եւ այլն, ակնհայտ է, որ էս բոլոր զսպաշապիկները կան։

Հետեւաբար՝ շնորհակալ եմ նաեւ, որ դուք ձեր մտահոգությունները հնչեցնելով հանդերձ` կողմ քվեարկեցիք, այսինքն` կարծում եմ, որ էս բոլոր ռիսկերով հանդերձ, ընդհանուր գաղափարը ձեր համար եւս ընդունելի է եղել։ Շնորհակալություն։

Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Այլեւս ելույթներ չկան վարման կարգով, նիստն ավարտված է, հարգելի գործընկերներ։




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS