National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
ArmenianRussianEnglishFrench
Արխիվ
12.07.2018

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
 
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎ
ՎԵՑԵՐՈՐԴ ԳՈՒՄԱՐՄԱՆ ԱՐՏԱՀԵՐԹ ՆՍՏԱՇՐՋԱՆ

ՍՂԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ - N 2

12 հուլիսի 2018

Ժամը 1100

ՆԱԽԱԳԱՀՈՒՄ Է ՀՀ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ՆԱԽԱԳԱՀ ԱՐԱ  ԲԱԲԼՈՅԱՆԸ
 
 

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ, հարգելի պատգամավորներ, խնդրում եմ տեղադրել քարտերը եւ նախապատրաստվել գրանցման: Գրանցում։

Գրանցվել է 78 պատգամավոր, հարգելի գործընկերներ, քվորում ունենք, կարող ենք սկսել մեր աշխատանքները։

Տեղեկացնեմ, որ մեզ մնացել է 2-րդ ընթերցմամբ քննարկել 1-ին ընթերցմամբ ընդունված նախագծերը, որից անմիջապես հետո  տեղի կունենան քվեարկություններ։ Այդ իսկ պատճառով ես բոլորին խնդրում եմ լինել աշխատատեղերում, եւ պատշաճ ձեւով կարողանանք մասնակցել բոլոր քվեարկություններին, որպեսզի ավարտենք մեր աշխատանքը։

Այժմ քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «Ազդարարման համակարգի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Հիմնական զեկուցող՝ արդարադատության նախարարի առաջին տեղակալ Արթուր Հովհաննիսյան։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգելի փոխնախագահներ, հարգելի պատգամավորներ, «Ազդարարման համակարգի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծն 1-ին ընթերցումից հետո փոփոխությունների չի ենթարկվել, պատգամավորների կողմից, ֆրակցիաների կողմից առաջարկություններ  չեն ներկայացվել, հետեւաբար, խնդրում եմ 2-րդ ընթերցումը եւս կողմ քվեարկել նախագծին։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Պրն Հովհաննիսյան, շնորհակալություն, դուք կարող եք զբաղեցնել  ձեր տեղը, որովհետեւ հարցեր չեն կարող լինել, քանի որ գրավոր առաջարկներ չեն եղել։ Հարակից զեկուցող՝ պետական-իրավական եւ մարդու իրավունքների պաշտպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ, ԱԺ նախագահի տեղակալ Արփինե Հովհաննիսյան։

Խնդրեմ, տիկին Հովհաննիսյան։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Հարգելի խորհրդարան, քիչ առաջ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում այս նախագիծը քննարկվեց եւ դրական եզրակացություն ստացավ` 2-րդ ընթերցման ռեժիմում ձեր քննարկմանը ներկայացնելու համար։

Առաջարկում եմ պատեհ պահի դնել քվեարկության եւ արժանացնել ձեր դրական վերաբերմունքին։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Տիկին Հովհաննիսյանին հարցեր չեն կարող լինել, անցնում ենք մտքերի փոխանակությանը։ Խնդրում եմ հերթագրվել՝ ելույթների համար։

Հերթագրված պատգամավորներ չկան։ Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց, եզրափակիչի համար՝ ցանկություն չկա, որովհետեւ անհրաժեշտություն չկա, հարցի քննարկումն ավարտվեց։

Հարգելի գործընկերներ, ես կցանկանայի բոլորի ուշադրությունը հրավիրել. շնորհավորում ենք մեր գործընկեր պատգամավոր Վարդեւան Գրիգորյանին՝ ծննդյան օրվա կապակցությամբ։

Ծ Ա Փ Ա Հ Ա Ր ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ քրեակատարողական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Հիմնական զեկուցող՝ արդարադատության նախարարի  առաջին տեղակալ Արթուր Հովհաննիսյան։

Խնդրեմ, պրն Հովհաննիսյան։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Կարճ ասեմ, որ այս նախագծի ճակատագիրը նույնն է, ինչ որ նախորդ նախագծինը, որեւիցե առաջարկ գրավոր չի ներկայացվել, հեղինակն էլ փոփոխությունների առաջարկ չի կատարել։ Խնդրում եմ պատեհ պահի կողմ քվեարկել նախագծին, շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պրն Հովհաննիսյան, այս նախագծի վերաբերյալ նույնպես հարցեր չեն կարող լինել, դուք կարող եք զբաղեցնել  ձեր տեղը, քանի որ գրավոր առաջարկություններ չկան։ Հարակից զեկուցող՝ պետական-իրավական եւ մարդու իրավունքների պաշտպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Ռուստամ Մախմուդյան։

Խնդրեմ, պրն Մախմուդյան։

Ռ.ՄԱԽՄՈՒԴՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, պետաիրավական եւ մարդու իրավունքների պաշտպանության հարցերի հանձնաժողովի նիստում այսօր նույնպես քննարկվել է «Քրեակատարողական օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը։ Այն արժանացել է հանձնաժողովի դրական եզրակացությանը:

Պարզապես հանրությանը տեղեկացնենք, որ այս նախագիծն իրավամբ չափազանց կարեւոր նախագիծ է, որովհետեւ ընդլայնվել են դատապարտյալների իրավունքները, մասնավորապես՝ հարազատների տեսակցության առումով։ Եվ պետք է մեկ անգամ եւս վերահաստատենք, որ երկարատեւ տեսակցությունները նախկին 3-ի փոխարեն ավելացվել են եւս 2-ով, իսկ երկարատեւ տեսակցությունները 1-ի փոխարեն դարձել են 2-ը` 1 տարվա ընթացքում, ինչը կնպաստի սոցիալական ինտեգրման եւ հարազատների հետ տեսակցությունն էլ ավելի ամրապնդելու համար։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պրն Մախմուդյան, դուք կարող եք զբաղեցնել  ձեր տեղը, հարցեր չկան։ Խնդրում եմ հերթագրվել՝ մտքերի փոխանակության համար։

Հերթագրված պատգամավորներ չկան։ Եզրափակիչ ելույթի համար՝ չկա, հարցի քննարկումն ավարտվեց։

Քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Հիմնական զեկուցող՝ արդարադատության նախարարի առաջին տեղակալ Արթուր Հովհաննիսյան։

Պրն Հովհաննիսյան, խնդրեմ։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Այս նախագիծն 1-ին ընթերցումից հետո որոշակի փոփոխությունների է ենթարկվել հեղինակի կողմից։ Այդ փոփոխությունները երկու ուղղությամբ էին տարվել. մեկը՝ մի քանի տերմիններ հստակեցվել եւ համապատասխանեցվել են «Ընտանիքում բռնության կանխարգելման մասին» օրենքի տերմինաբանությանը։

Եվ երկրորդ առաջարկը. հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ դատարան կարող է դիմել ոչ միայն բռնության ենթարկված կամ ենթադրյալ բռնության ենթարկված անձը, այլ նաեւ աջակցության կենտրոնը՝ անձի համաձայնությամբ, մենք առաջարկում ենք` դատարան հայցադիմում ներկայացնելիս այդ հայցադիմումին կցվի նաեւ բռնության ենթարկված անձի համաձայնությունը, որը փաստորեն, օրենքի պահանջ է։ Հակառակ պարագայում՝ աջակցության կենտրոնը, ուղղակի, իրավասու չէ դիմել դատարան համապատասխան հարցի քննարկման համար։ Թերեւս  այսքանը, շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պրն Հովհաննիսյան, հարցեր չեն կարող լինել, դուք կարող եք զբաղեցնել  ձեր տեղը։ Հարգելի գործընկերներ, խնդրում եմ ուշադրություն. մենք արագ աշխատենք, որպեսզի կարողանանք ավարտել եւ քվեարկության դնել։ Հարակից զեկուցող՝ պետական-իրավական եւ մարդու իրավունքների պաշտպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Ռուստամ Մախմուդյան։

Խնդրեմ, պրն Մախմուդյան։

Ռ.ՄԱԽՄՈՒԴՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, «Քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 1-ից 2-րդ ընթերցմամբ լրացվել է ընդամենը կառավարության կողմից՝ որպես նախագծի հեղինակ, 1 առաջարկով, ինչի մասին պրն Հովհաննիսյանն արդեն ներկայացրեց։

Այս վերջնական տեսքով հանձնաժողովը տվել է դրական եզրակացություն, կոչ կանեմ մեր գործընկերներին` պատեհ առիթի դնել քվեարկության եւ կողմ քվեարկել։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Խնդրում եմ հերթագրվել՝ մտքերի փոխանակության համար։

Նաիրա Զոհրաբյան։

Ն.ԶՈՀՐԱԲՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգարժան պրն Բաբլոյան, հարգելի գործընկերներ, ես նորից ուզում եմ կառավարության ուշադրությունը հրավիրել աջակցության կենտրոնների խնդրին, որոնք պիտի ստեղծվեն դեկտեմբերից, բայց, կարծում եմ` այս փուլում արդեն մենք պիտի ունենայինք հստակ պայմանավորվածություններ։

Եվ երկրորդ. ինձ համար էստեղ կարող է `խնդրահարույց է մի քիչ, որ աջակցության կենտրոնները կարող են դիմել դատարան, եւ դրա համար պարտադիր է նաեւ բռնության ենթարկված անձի դիմումը։ Մենք ձեզ հետ միասին շատ լավ գիտենք, որ շատ դեպքերում ընտանիքներում բռնության ենթարկված կինը, եթե անգամ մեծ ցանկություն ունի դիմել իրավապահ համակարգին, նրա վրա դաբլ, կրկնակի ճնշում է գործադրվում` այդ դիմումը չներկայացնելու համար։ Էստեղ, կարծում ենք՝ մենք սահմանափակելու ենք այդ խնդրի իրավական կարգավորումը։ Եվ ընդամենը, քանի որ իսկապես ընտանիքում բռնությունը լուրջ խնդիր է, որքան էլ շատերը դրա հետ չհամաձայնվեն, որքան էլ երբեմն արտառոց կարծիքներ հնչեն, թե դա մեր ընտանեկան, ընտանիքի ավանդույթն է, մենթալիտետն է, որովհետեւ ինձ համար չի կարող ընդունելի լինել ընտանիքի մի մոդել, որտեղ բռնությունը կարող է  լինել նորմա, ես ներկայացնեմ ընդամենը վերջին մի քանի ամսվա տվյալները։

18 թվականի 5 ամիսներում քննվել է ընտանեկան բռնության 289 դեպք, ի դեպ, այն դեպքերը, որոնք արձանագրվել են, որոնցից 35-ով հարուցվել է քրեական գործ։ Այս ընթացքում գրանցվել է ամուսնու կողմից կնոջ նկատմամբ բռնության 174 դեպք, կնոջ կողմից ամուսնու նկատմամբ բռնության 9 դեպք։ Ի դեպ, ասեմ, որ Հայաստանում բռնության է ենթարկվում կանանց 1/4-ը, իսկ տղամարդկանց 1%-ը, ծնողի կողմից զավակի նկատմամբ՝ 26, երեխաների կողմից ծնողի նկատմամբ՝ 31 դեպք. սրանք արձանագրված դեպքերն են վերջին ընդամենը մի քանի ամիսների համար։ Վիճակագրությունն իրապես բավականին խնդրահարույց է՝ հաշվի առնելով, որ բռնության լատենտ դեպքերը, որոնք որեւէ կերպ չեն արձանագրվում, եւ որոնց վերաբերյալ բռնության ենթարկված անձը ցուցմունքը չի հրապարակայնացնում, շատ ավելի մեծ է։

Ես խնդրում եմ կառավարության ներկայացուցիչներին` այս խնդրով ոչ թե ընդամենը մենք ընդունենք օրենքը եւ անցնենք առաջ, այլ ակտիվ մեխանիզմներ սկսենք կիրարկել աջակցության կենտրրոնները գոնե դեկտեմբերից գործարկելու համար։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց։ Եզրափակիչ ելույթի համար, պրն Մախմուդյան, չունեք։ Հիմնական զեկուցող, խնդրեմ. պրն Հովհաննիսյան։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի տիկին Զոհրաբյան, ինչպես երեկ արդարադատության նախարարությունն ասեց, մենք կապի մեջ ենք սոցիալական ապահովության նախարարության հետ, որն այս ոլորտի իրավասու մարմինն է, եւ համապատասխան քայլեր ձեռնարկվում են, որպեսզի այս մարմինները մինչեւ դեկտեմբեր, իրոք, ստեղծվեն եւ գործեն։

Ինչ վերաբերում է աջակցության կենտրոնի կողմից անձի համաձայնություն ունենալուն, այսօր գործող օրենքում հստակ պահանջ կա, որ հենց ենթադրյալ բռնության ենթարկված անձը կամ բռնության ենթարկված անձն ինքը պետք է համաձայն լինի, որ աջակցության կենտրոնը դիմի դատարան, որովհետեւ դատարանն այնպիսի որոշումներ է կայացնում, ինչպիսիք՝ օրինակ, բռնություն կատարող անձին որոշակի մետր հեռավորության վրա չթողնել, որպեսզի հանդիպի ենթարկվող անձին, երեխաների տեսակցությունն է սահմանափակվում, իրավունքների սահմանափակում կա, որը պետք է որ բռնության ենթարկվող անձը, գոնե, ցանկանա, որ նման սահմանափակումներ մտցվեն դատարան. դրա համար է օրենքում դրված այդ պահանջը։

Իսկ մենք Քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի փոփոխությունները, որ այսօր բերել ենք, պահանջ ենք ներկայացնում դատարան դիմելու այդ փաստաթղթերով, որ եթե օրենքով պահանջ կա, որ պետք է համաձայնությունը, ապա դատարան դիմելու հայցադիմումին թող կցվի այդ համաձայնությունը, որ դատարանը տեսնի. գործ չհարուցի, նիստ չանի, ծախս չանի, գան, հետո պարզվի, որ շահառու անձը համաձայն չի, որ դատարանն այս գործը քննի։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, հարցի քննարկումն ավարտվեց։ Անցնում ենք հաջորդ հարցի քննարկմանը։

Քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «Մի շարք վարչական իրավախախտումների համար կիրառված տուգանքների համաներման մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Հիմնական զեկուցող՝ արդարադատության նախարարի առաջին տեղակալ Արթուր Հովհաննիսյան։

Պրն Հովհաննիսյան, խնդրեմ։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ինչպես տեղյակ եք, այս նախագիծն 1-ին ընթերցումից առաջ պետաիրավական հանձնաժողովում բուռն քննարկումների ենթարկվեց։ Մտահոգություններ կային, նախ եւ առաջ, նրա վերաբերյալ, որ վարչական իրավահարաբերություններում համաներման կիրառման իրավական հիմքերը հստակ չեն։

Կա «Վարչական իրավախախտումների մասին» օրենսգիրք, հին օրենսգիրք՝ դեռեւս հետխորհրդային ժամանակաշրջանի, որտեղ օգտագործվում է «ամնիստիա» բառը եւ հստակ չէ, այդ ամնիստիան հենց համաներո՞ւմն է, թե՞ չէ։ Եվ այս քննարկումների արդյունքում կառավարությունն ընդունեց առաջարկը եւ 1-ից 2-րդ ընթերցման ժամանակահատվածում փաթեթին կցեց «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենքում լրացում եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծ, որով նախ՝ Վարչական իրավախախտումների օրենսգրքի 2 հոդվածներում, որտեղ օգտագործվում էին «ամնիստիայի ակտ» բառերը, փոխարինել «Համաներման մասին օրենք» բառակապակցությամբ, որը համահունչ է Սահմանադրության 2015 թվականի փոփոխություններին, ինչպես նաեւ՝ նոր հոդված է առաջարկվում Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում, որը վերնագրված է հենց այդպես՝ համաներում։ Եվ նախատեսված է, որ վարչական իրավախախտում կատարած անձն ԱԺ կողմից ընդունված «Համաներման մասին» օրենքով կարող է լրիվ կամ մասնակիորեն ազատվել վարչական պատասխանատվությունից, իսկ արդեն վարչական տույժի ենթարկված անձը կարող է այդ համաներման օրենքով լրիվ կամ մասնակիորեն ազատվել ինչպես հիմնական, այնպես էլ լրացուցիչ տույժից։

Թերեւս, սա այն իրավական հստակ հիմքը կլինի, որով մենք ցույց տանք, որ այո՝ Սահմանադրության 117-րդ հոդվածի հիման վրա ԱԺ-ն կառավարության առաջարկությամբ կարող է ընդունել վարչաիրավական հարաբերություններում համաներում։

Մյուս առաջարկը, որը բանավոր առաջարկել էր պետաիրավական եւ մարդու իրավունքների հանձնաժողովի նախագահ պրն Կոստանյանը՝ քննարկելով արդարադատության նախարարի հետ, մենք այդ առաջարկն ընդունել ենք, ներառել ենք համաներման ակտի նախագծում։ Խոսքը վերաբերում է նրան, որպեսզի համաներումը տարածվի այն անձանց նկատմամբ, ովքեր վճարել են տուգանքները, սակայն հետեւյալ կերպ. այդ անձինք համաներման ակտի ընդունման պահից կհամարվեն խախտում չկատարած։ Այսինքն` այն ռեժիմը, որ 1 տարվա ընթացքում կրկին խախտում է անում եւ այդ խախտման կրկնակիությունը բերում է, փաստորեն, ծանրացնող հանգամանքների, մենք համաներման ակտով վերացնում ենք։ Վերացնում ենք ոչ միայն նրանց համար, ովքեր տուգանքը չեն վճարել եւ համաներման ակտով ազատվում են վճարման պարտականություններից, այլ նաեւ նրանց վրա ենք տարածում, ովքեր այդ տուգանքը վճարել են։ Սա երկրորդ փոփոխությունն էր։

Նաեւ որոշակի առաջարկներ քննարկվել են, ես աշխատանքային կարգով էլ ստացել եմ որոշակի առաջարկներ նախագծի փաթեթի վերաբերյալ։ Առաջարկների մի մասը վերաբերում էին նրան, որ վարչական համաներումը տարածվի նաեւ 2017 թվականի դեկտեմբերի 31-ից հետո կատարված խախտումների վրա՝ ընդհուպ մինչեւ հուլիսի 1-ը, առաջարկություններ կային որոշակի բացառություններ վերացնել, օրինակ՝ մենք նախատեսել ենք բացառություն այն խախտման համար, որ եթե առանց պետհամարանիշի, կեղծված պետհամարանիշով մեքենա են վարում, այս խախտման համար համաներում չի տարածվում։ Համաներում չի էլ տարածվում, ըստ մեր նախագծի, նաեւ ոստիկանի օրինական կարգադրությանը դիտավորյալ չենթարկվելու համար։

Ճիշտն ասած, այստեղ եւ՛ ֆինանսական խնդիրներ կան, եւ՛ բարոյական խնդիրներ կան։ Այն ժամանակ, երբ մենք հայտարարեցինք, որ համաներում է լինելու, բնականաբար, այդ պահից հետո ընկած իրավահարաբերությունների վրա համաներում ուղղակի չի կարող տարածվել, որովհետեւ քաղաքացիներն արդեն տեղյակ լինելով, որ միեւնույնն է՝ այս ժամանակաշրջանում համաներում է տարածվելու, կարող են եւ ոչ իրավաչափ վարքագիծ դրսեւորել, դրա համար մենք այս առաջարկությունները, քննարկման արդյունքում, ընդունել չենք կարողացել։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պրն Հովհաննիսյան, դուք պետք է զբաղեցնեք ձեր տեղը, որովհետեւ ֆորմալ առումով ձեզ հարցեր չեն կարող տալ, քանի որ 3 ժամվա ռեժիմով առաջարկներ չեն եկել։ Ես բացատրեմ. երեկ ես հայտարարեցի, որ օրենքը նախատեսում է, որ պետք է գրավոր առաջարկները լինեն 3 ժամվա ընթացքում։ 3 ժամվա ընթացքում չեն եղել գրավոր առաջարկներ, բայց հեղինակներն ընդունել են բանավոր ձեր առաջարկները եւ ուշացումով եկած առաջարկները, եւ այդ իսկ պատճառով, ես հետեւում եմ կանոնակարգին, որը կանոնակարգում է, որ եթե դուք 3 ժամվա ընթացքում գրավոր տվել եք առաջարկ, իրավունք ունեք հարց տալ, բայց, քանի որ 3 ժամվա ընթացքում չեք տվել առաջարկ, փաստորեն, հարցի իրավունքն էստեղ... Ներողություն, թույլ տանք հարակից զեկուցողն ինքն անդրադառնա այս հարցին, պարզաբանի, որովհետեւ, եթե հիշում եք, ես երեկ 2 անգամ հատուկ նշեցի՝ խնդրում եմ, 3 ժամվա ընթացքում տվեք գրավոր առաջարկներ։

Հարակից զեկուցմամբ՝ պետական-իրավական եւ մարդու իրավունքների պաշտպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ, ԱԺ նախագահի տեղակալ Արփինե Հովհաննիսյան։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգելի խորհրդարան, նախ՝ պարզաբանեմ այս հարցադրումը։ Պատգամավոր Միհրան Պողոսյանի առաջարկը, որպես ՀՀԿ խմբակցության առաջարկություն, ներկայացված եղել է, եւ այսօր պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում քննարկման առարկա դարձել է, եւ հիմնական զեկուցողը դիրքորոշում հայտնել է։

Պատգամավոր Հայկ Բաբուխանյանի կողմից եւս ներկայացվել են առաջարկություններ, որոնք այսօր պետական-իրավական մշտական հանձնաժողովի նիստում քննարկման առարկա դարձել են։

«Ծառուկյան» խմբակցության կողմից եւս ներկայացվել են առաջարկություններ։

Ֆորմալ տեսանկյունից` քարտուղարություն դրանք մուտքագրված չեն եղել՝ առաջին, եւ երկրորդ՝ առանձին պատգամավորներ 1-ից 2-րդ ընթերցման ռեժիմում, առանց ֆրակցիայի, եթե հանձնաժողովի անդամ չեն, առաջարկություն չեն կարող ներկայացնել, այդ իսկ պատճառով ամփոփաթերթում ներառված չեն, եւ դրա համար հիմնական զեկուցողին ֆրակցիաները չեն կարող հարց ուղղել։ Բայց ես հիմա կանդրադառնամ ձեր բարձրացրած հարցադրումներին, հիմնական զեկուցողի կողմից դրանց վերաբերյալ հնչած տեսակետներին եւ առհասարակ, այսօրվա հիմնական, այսպես ասենք, շեշտադրումներին, որոնք կատարվել են պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովում։

Հարգելի գործընկերներ, մի քանի հարցադրումներ էին ներկայացվել, որոնք հիմնական զեկուցողի կողմից, ըստ էության, հավանության չեն արժանացել։ Առաջինը վերաբերում էր նրան, որ բոլոր այն անձինք, բոլոր այն բարեխիղճ վճարողները, սա պատգամավոր Միհրան Պողոսյանի առաջարկն էր, որը հնչեցվել է երեկ նիստերի դահլիճում, եթե նրանք վճարել են, ապա նրանց՝ բարեխիղճ վճարողներին, հետ վերադարձվի գումարը։ Քանի որ խոսքը վերաբերում է 2012-2017 թվականների ընթացքում 59,3 մլրդ դրամի մասին, որից 13,7 միլիարդն է, որը որպես ապառք այսօր ներառված է համաներման ակտի շրջանակներում կամ տիրույթում, ստացվում է, որ կառավարությունը մոտավորապես 40 մլրդ գերազանցող գումար պետք է վճարի քաղաքացիներին, ինչը ֆինանսական տեսանկյունից այս պահին կառավարության համար համարվել է ոչ նպատակահարմար, ոչ ընդունելի եւ ոչ հնարավոր։ Հետեւաբար, կառավարությունը դա չի կարող վերադարձնել։

Ես ուզում եմ ասել, հարգելի գործընկերներ, որ ես հնչեցնում եմ այն տեսակետը, որը որպես հակափաստարկ բերվել է, սա իմ հակափաստարկները չեն, ես խնդրում եմ դահլիճում ինձ չհակադարձել, հա՞։

Երկրորդը՝ հնարավորություններ տարածել մինչեւ 2018 թվականի հուլիսը. սա եւս մի շարք նկատառումներով համարվել է կառավարության կողմից ոչ ընդունելի, սա «Ծառուկյան» խմբակցության առաջարկությունն  էր։ Բայց պրն Բաբուխանյանի կողմից ներկայացվել էր առաջարկություն` վաուչերների գաղափարի, որն ինքը երեկ էլ էստեղ, ուրեմն, հնչեցրեց։ Կառավարության ներկայացուցչի կողմից դիրքորոշումն այն էր, որ ըստ էության, դա տուգանքի կանխավճար է։ Փաստորեն, ուղղված է նրան, որ անձը, ըստ էության, ունենում է վաուչեր, որն իրեն հնարավորություն է տալիս հետագայում կատարել տուգանքներ, եւ էս վաուչերի շնորհիվ կամ պատճառով չվճարել։ Էս մոտեցումը եւս համարվել է ոչ ընդունելի։

Ես պիտի ասեմ հետեւյալը, հարգելի գործընկերներ, հիմնական հարցադրումը, որը հնչեցրել եմ եւ որը համարում եմ էս բոլոր առաջարկների եւ դահլիճում նստած բոլոր մարդկանց մտահոգության հիմնական առարկան, հետեւյալն է՝ ի՞նչ ենք անում մենք, որպեսզի նպաստենք կամ խրախուսենք իրավահպատակ վարքագիծը։ Ի՞նչ ենք անում մենք, որպեսզի քաղաքացիները, ովքեր օրենքով սահմանված կարգով, ժամկետում բարեխղճորեն վճարում են տուգանքները, ունենան որոշակի շահագրգռվածություն` շարունակելու վճարել էդ տուգանքներն այդուհետ եւս էդ նույն ժամկետներում, եւ ոչ թե հակառակ վարքագիծ ենք դաստիարակում, ըստ էության, էդ մարդկանց ասելով, որ դուք կարող եք  որոշակի ժամանակ սպասել, այդուհանդերձ, մի որոշակի փուլում կառավարությունը կորոշի ներել ձեր տուգանքները։ Ըստ էության, սա այն է, ինչ որ հնչեցրել էր երեկ նաեւ պատգամավոր Միհրան Պողոսյանը՝ ասելով, որ փաստացի բարեխիղճ վճարողների եւ բարեխիղճ վարորդների, նույնիսկ վարորդների չէ, ես բարեխիղճ վճարում կատարողների թվի նվազեցմանն ուղղված որոշակի էստեղ մտահոգության առարկա կարող եմ տեսնել։

Իրականում խնդիրը հետեւյալն է, եթե շատ ավելի հոլիստիկ մոտեցում ցուցաբերենք, խնդիրն այն է, որ մենք չունենք չափանիշներ օրենսդրության մեջ, «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքում ֆորմալ ունենք, բայց բովանդակային չունենք` ովքե՞ր են սոցիալապես անապահովները, ովքե՞ր են, որ իրականում խնդիր ունեն` չվճարման հետ կապված եւ ովքեր են, որ անում են ամենը, որպեսզի, ունենալով կարողություն` վճարել, այդուհանդերձ, ձեւավորում են որոշակի խուսափողական մեխանիզմներ, որպես չվճարեն այդ տուգանքները։ Դիցուք՝ պարտապանը գույք չունի, եւ էդ գույք չունեցող պարտապանի անունով գրանցված են մի քանի մեքենաներ, օրինակ, էսպիսի վիճակներ կարող են լինել։ Եվ էս տեսանկյունից մենք հավասարության նշան ենք փաստացի դնում՝ վճարելու կարողություն ունեցողների, վճարելու կարողություն չունեցողների, բարեխիղճ վճարողների եւ անբարեխիղճ վճարողների միջեւ։ Եվ արդարության հետ կապված էն մտահոգությունները, որոնք իմ գործընկերները բարձրաձայնում էին, հիրավի իրավաչափ են։

Եվ ողջամիտ է ակնկալել, որ մենք այդուհետ պիտի մտածենք, թե Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում, որը ներկայացվելու է խորհրդարանին, նախագիծն էստեղ է, բայց ես ենթադրում եմ՝ նոր կառավարությունն իր մոտեցումները պիտի արտացոլի էդտեղ, Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում էնպիսի մոտեցումներ ամրագրի, որ մենք խնդիր չունենանք։ Սա է պատճառը, որ այս պահի դրությամբ դրական եզրակացություն պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովը տվել է այս նախագծին՝ ակնկալելով, որ դուք եւս դրական վերաբերմունք կցուցաբերեք, բայց, ըստ էության, համարելով սա ամենակարեւոր խնդիրը մեր հետագա քննարկումների համար։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, անցնում ենք մտքերի փոխանակությանը։ Վարման կարգով էս պահին չունենք հնարավորություն, բայց դուք ունեք ելույթի հնարավորություն, խնդրում եմ հերթագրվել՝ ելույթների համար։

Հարգելի գործընկերներ, ես կարծում եմ, որ տիկին Հովհաննիսյանը շատ հստակ բացատրեց իրավիճակը, այսինքն՝ մի կողմից չեն անտեսվել ձեր կողմից արված առաջարկները, բայց ֆորմալ առումով, քանի որ դուք ժամանակի մեջ չեք տեղավորվել, դրա համար հարցի իրավունքը կանոնակարգը թույլ չի տալիս, բայց դուք ունեք հնարավորություն~ հիմա ելույթ ունենալ, ձեր հարցերը հնչեցնել, խնդիր չկա։ Եվ ձեզ եզրափակիչ ելույթներում եւ՛ հարակից զեկուցողը, եւ՛ կառավարության ներկայացուցիչը կպատասխանեն։

Խնդրում եմ հերթագրվել՝ ելույթների համար։

Հերթագրվել է 6 պատգամավոր։ Նաիրա Զոհրաբյան։

Ն.ԶՈՀՐԱԲՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, իմ առաջարկը վերաբերում է համաներմանը, քանի որ, կարծում եմ, մենք այլեւս նիստ չենք ունենալու, ուստի առիթն օգտագործելով` ոչ այս համաներմանը, քրեական գործերով համաներմանը, կառավարության ուշադրությունն եմ կրկին հրավիրում քրեակատարողական հիմնարկների գերծանրաբեռնվածությանը։

Համաներում անպայմանորեն պիտի հայտարարվի, բազմաթիվ դեպքեր կան, բազմաթիվ կալանավորներ կան, որոնց արարքն արդեն իրենց վտանգավորության աստիճանը հանրության համար կորցրել է։ Գնացեք դատապարտյալների հիվանդանոց, գնացեք քրեակատարողական հիմնարկներ, կալանավորներ կան, որոնք ունեն էնպիսի հիվանդություններ, որոնք բացարձակ անհամատեղելի են կալանավայրում պատիժը կրելու հետ։ Բեռնաթափեք քրեակատարողական հիմնարկները, մենք գնում ենք այլ ճանապարհով, բայց կարծես թե, վերջին շրջանում կատեգորիկ խուսափում ենք համաներման հարցը քննարկել, էլ չեմ խոսում վաղաժամկետ ազատ արձակման հանձնաժողովի մասին։ 10 անգամ հանձնաժողովը տրանսֆորմացիայի ենթարկեցինք, եւ որեւէ անգամ այդ հանձնաժողովի գործունեության օգտակար գործողության գործակիցը չտեսանք։ Ես կարծում եմ, որ ժամանակն է քննարկել համաներում հայտարարելու խնդիրը։

Վերջերս Արմավիր քրեակատարողական հիմնարկում էինք, դեպքեր կան, կալանավոր կա՝ կուրանում է մարդը, 8 տարի պատիժը կրել է, մնացել է մի քանի ամիս, եւ համաներում, կարծես թե, չկա։ Բազմաթիվ խնդիրներ կան նաեւ առողջական վիճակի հետ կապված՝ ուղղակի անհամատեղելի ազատազրկման հետ։

Բարձրացնում եմ այս ամբիոնից համաներման հարցը եւ դիմում եմ կառավարությանը՝ այս հարցը քննարկել։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Միհրան Պողոսյան, խնդրեմ։

Մ.ՊՈՂՈՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, ուրեմն էստեղ փաստարկվում է մի խնդիր, որ 55 մլրդ բյուջեում գումար չկա հատկացնելու` էդ խնդիրը լուծելու համար։

Ես խնդիրը դրել եմ հավասարության սկզբունքի մասով, այսինքն՝ մենք ունենք խնդիր հավասարություն դնելու վարորդների միջեւ, որոնք որ վճարել են այդ ակտերը՝ վարչական տուգանքները եւ որոնք որ չեն վճարել։ Դրա համար շատ հեշտ լուծում կա էդ ամեն ինչին։ Եթե կառավարությունը գտել է, որ 13,5 մլրդ դրամ կարող է հատկացնի այդ խնդիրը լուծելու համար, պետք է 13,5 մլրդ դրամը հատկացնել այն վարորդների մասով, որոնք որ վճարել են եւ որոնք որ չեն վճարել։ Այսինքն, էդ մասով կարելի է նույն համաներումը տարածել էդ ժամանակաշրջանի համար, որը կազմում է 13,5 մլրդ դրամ։

Ես ուզում եմ ասել, որ ես կարծում եմ, որ սա բարեխիղճ վարորդների նկատմամբ ոչ համարժեք, ոչ ճիշտ մոտեցում է։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Վահե Էնֆիաջյան։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, քանի որ առաջիկայում մենք առիթ չենք ունենալու` նիստ գումարել եւ տարբեր հարցեր քննարկել, եւ քանի որ սոցիալական, տնտեսական մի շարք խնդիրներին անդրադարձել ենք նաեւ Վարչական իրավախախտումների օրենքում այս փոփոխություն եւ համաներում իրականացնելու պարագայում, նաեւ ուզում եմ ուշադրությունը հրավիրել բոլորի, հարգելի կառավարության ներկայացուցիչներ. մենք քաղաքական կամք ունենք, նաեւ ուզում ենք իրավական լուծումներ գտնել՝ ինչպե՞ս է հնարավոր նաեւ համաներում իրականացնել բանկային ոլորտում, որովհետեւ ունենք անհուսալի, առհասարակ անմխիթար վիճակում գտնվող քաղաքացիներ, որոնք գնում են ունեզրկման, եւ որեւիցե ձեւով չեն կարողանալու նրանք այդ մուծումներն ու վճարումներն անել ո՛չ մայր գումարի, ո՛չ էլ տոկոսների հետ կապված։

Նաեւ այս հարցերի հետ կապված եւ հարկային համաներման հետ կապված մենք պետք է կարողանանք լուծումներ գտնել։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ռուստամ Մախմուդյան։

Ռ.ՄԱԽՄՈՒԴՅԱՆ

-Ես, թերեւս, մի փոքրիկ հստակեցում, հարգելի գործընկերներ, մենք իրականում այսօր քննարկում ենք մի նախագիծ, որն առնչվում է ՀՀ 150 հազար քաղաքացիների, բայց ես շարունակում եմ ունենալ այն մտահոգությունը, որ կառավարությունը չափազանց շտապողականություն է դրսեւորել, որովհետեւ այս 150 հազար քաղաքացիներին էլ անգամ բարեխղճության տարբեր աստիճանների դասակարգելու լուրջ հնարավորություն մենք ունենք. սա` մեկ։

Երկրորդ՝ ես շարունակում եմ ունենալ մտահոգություն առ այն, որ կառավարության կողմից բերված նախագծից դուրս են մնացել մի շարք վարչական իրավախախտումներ, որոնք, թերեւս, աներկբա համաներման ենթակա են։ Ես նախորդ օրն ասել եմ, այսօր պիտի կրկնվեմ՝ չի կարող բարձր արագությունն ունենալ ավելի ցածր վտանգավորության աստիճան, քան ոստիկանության, քան ազդանշանի չենթարկվելը, քան մեքենայի ԱՊՊԱ-ի համապատասխան փաստաթղթեր չունենալը։ Պարզապես, կառավարությունն ունի իրավունք` նաեւ իր համար նախընտրելի տարբերակով հարցը դնել քվեարկության, եւ մենք, չանտեսելով մեր 100-հազարավոր քաղաքացիների շահերը, նրանց վրա դրված բեռը թեթեւացնել։

Այդ պատճառով հանձնաժողովը եզրակացությունը տվել է դրական, բայց եւ այնպես, շարունակում է մտահոգվել, մտահոգված լինել այն զանցակազմերի մասով, որոնք այդպես էլ այս նախագծում չներառվեցին։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Խոսրով Հարությունյան, խնդրեմ։

Խ.ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ես` մեկ-երկու հարցադրում, որոնք, կարծում եմ, շփոթ են առաջացնում։

Առաջինը, կարծում եմ՝ շատ հստակ պետք է արձանագրել, որ տվյալ պարագայում խոսքը չի կարող գնալ համաներման մասին, խոսքը գնում է պարտքը զիջելու մասին։ Պետությունը, կառավարությունը որոշում է կայացրել պարտքը զիջել, համաներում չկա եւ չէր էլ կարող լինել։ Սա` պարտքի զիջման մասին է խոսքը գնում, հետեւաբար կարող էին եւ այդ պարտքի զիջման ընթացքում լինել ամենատարբեր մոտեցումներ։ Թեպետ, ես նորից շարունակում եմ մնալ այն կարծիքին, որ էստեղ հնչեցրեցին պրն Պողոսյանը, Հայկ Բաբուխանյանը, որ այդուհանդերձ, բարեխիղճ վճարողներ եղել են, եթե մենք դրան մոտենում ենք որպես համաներում, ապա բոլոր դեպքերում նրանց հարցը նույնպես պետք է այս փաստաթղթի մեջ կամ ինչ-որ մի կերպ արձանագրվեր. սա` մեկ։

Երկրորդը՝ ես համոզված եմ, որ այս քայլն անհրաժեշտ է անել, բայց ես համոզված չեմ, որ մենք սրանով այդ հիվանդությունը բուժում ենք։ Ես համոզված չեմ, եթե մենք շատ կտրուկ համակարգային փոփոխություններ չանենք, այս նույն երեւույթը, ասենք թե, 1, 2, 3 տարուց հետո, այս նույն, ոնց որ ասում են՝ դավեն, մեր դռանը չի չոքելու։ Հետեւաբար, ամենակարեւոր խնդիրը, կարծեք թե, մնում է քննարկումների լուսանցքում, ոչ միայն պետք է խնդիրը ֆիսկալ նպատակ հետապնդել, այլ` փորձել իրականում կարգ ու կանոն հաստատել երթեւեկության մեջ։ Օրինակ՝ երեկ հնչեց էսպիսի մի միտք. մարդիկ կարծում էին, որ արագաչափերը չեն աշխատում, դրա համար սկսեցին խախտումներ անել. այ քեզ բան։ Այսինքն, ենթադրենք` մեր երկրում չկար արագաչափ, ուրեմն ով ոնց ուզենար` պիտի քշե՞ր, մենք էլ ասեինք՝ բա ի՞նչ անենք, մարդիկ կարող են էդպե՞ս էլ վարել։ Այսինքն, հարցադրումն ինքնին սխալ է։ Ես կարծում եմ, անկասկած, կառավարությունը պետք է վերանայի բոլոր դրույքաչափերը, բայց առանձնացնի այն խախտումները, որոնք, եթե 1, 2, 3 խախտում անել կրկնվելուց հետո 4-ը պետք է լինի մարդուն վարորդական իրավունքից զրկելը. այդ ժամանակ մարդիկ կհասկանան, որ չի կարելի խախտում կատարել։

Ես առաջարկում եմ կառավարությանը՝ սրան զուգահեռ անմիջապես նախաձեռնել այդ քննարկումները, եւ դա միակ ընդհանուր կոնցեպտուալ լուծումն է, որի արդյունքում մենք կունենաք երաշխիք, որ անկախ նրանից՝ մարդիկ վճարեցին, թե չէ, երաշխիք, որ կարգ ու կանոն էլ փողոցներում կհաստատվի։ Այսօր մեր փողոցներում ամենաանկարգ վարորդները տաքսիստներն են, բոլորս մեքենա ենք վարում, գիտենք՝ ամենաանկարգ վարորդները տաքսիստներն են։ Այս պարտքի մեջ մոտավորապես 70-80% պարտքի տերերը տաքսիստներն են, բայց եկեք հասկանանք, որ չպետք է խախտումներով վարել։

Ես կարծում եմ, դիմում եմ կառավարությանը՝ մեր քննարկման առարկան առաջիկայում, այս ակտից հետո, պետք է լինի սա, այլապես մենք փողոցներում երթեւեկության նորմալ կանոններ չենք կարողանա հաստատել։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հայկ Բաբուխանյան, խնդրեմ։

Հ.ԲԱԲՈՒԽԱՆՅԱՆ

-Նախ՝ ասեմ, որ թյուրիմացություն կա, ես տեղավորվել եմ ձեր ասած 3 ժամվա մեջ, սահմանված կարգով ներկայացրել եմ իմ 6 առաջարկությունները եւ դրանք Մալբրի համակարգով փաստված են, ֆիքսված են եւ այլն։ Եվ ընդհանրապես, ճիշտն ասած, ես լավ չեմ հասկանում էս շտապողականությունը ոչ միայն կառավարության կողմից, այլ նաեւ ԱԺ-ում այս քննարկելու ձեւը՝ 1 հարցի հնարավորություն. չգիտեմ, հարցերի ժամանակն ավարտվեց։ Հնարավորություն ստեղծեք` նորմալ քննարկենք հարցերը, հնարավորություն ստեղծեք` նորմալ վերլուծենք իրավիճակը. սա` մեկ։

Երկրորդը. երբ որ կառավարությունը ներկայացնում է նման կարեւորագույն հարց, մենք կուզենայինք տեսնել վերլուծություններ, մենք կուզենայինք տեսնել վիճակագրություն։ Չկա՞ վիճակագրություն այս 150 հազար հոգուն որ վերաբերում է. նրանցից քանի՞սն են աղքատ, քանի՞սն են հարուստ, ի՞նչ մեքենաներով են, բոլորը ժիգուլիներո՞վ են կատարել էդ խախտումները, էն թանկարժեք 50 հազարանոց, 100 հազարանոց, 150 հազարանոց մեքենաներով չե՞ն կատարել, բերեք նորմալ ձեւով ներկայացրեք հարցը, մենք էլ կարողանանք վերլուծություն կատարել։

Երկրորդ. ցանկացած օրենք, առավել եւս համաներում, պետք է ունենա իր փիլիսոփայությունը, թե մենք ժողովրդին ինչ ենք ասում, ո՞րն է լավ, ո՞րն է վատ, ինչի՞ համար ենք անում։ Հիմա մենք սրանով ասում ենք, որ գիտե՞ք ինչ, ժողովուրդ, փաստորեն, եթե դուք չեք վճարել՝ ոչինչ, իսկ ով որ վճարել է` էլի ոչինչ։ Էդպես չի, եթե սա ունենար այնպիսի սոցիալական ուղղվածություն, պրն Սիմոնյանն երեկ ասեց, որ սա ունի սոցիալական ուղղվածություն, ուղղված է աղքատներին դժվար իրավիճակից հանելուն, ես երկու ձեռքով կողմ կլինեի եւ կասի` այո, բայց նայեցի շատ ուշադիր եւ չգտա, որ սա վերաբերում է ասենք՝ «Փարոս»-ում գրանցված մեր համաքաղաքացիներին կամ հաշմանդամներին, կամ ասենք, չգիտեմ՝ բազմազավակ ընտանիքներին կամ թոշակառուներին, չկա սոցիալական շերտավորում օրենքի նախագծի մեջ, ինչը նույնպես ճիշտ չէ։ Այ, եթե դուք ասեիք, գոնե բացատրագրի մեջ ներկայացնեիք, որ այդպիսի բաներ կան, մենք կասեինք՝ այո։

Մեր առաջարկը ո՞րն էր. այս 150 հազարի մեջ նախ, գիտե՞ք ինչ, այո, տաքսիների, շատ ճիշտ եք ասում, մենք շատ անգամ սրանով տաքսի ծառայությունների տերերին լավություն ենք անում, որովհետեւ մեծ մասը, այո, տաքսիների վրա է գրանցված, էն էլ գրանցում են մեկի վրա, որը որ գույք չունի, պրծավ, գնաց։ 50 հազարանոց մեքենայով խախտում են անում, ասում են՝ ես փող չունեմ վճարելու կամ էլ՝ ես լավ տղա եմ, չեմ ուզում վճարել եւ այլն։ Հիմա էն մարդիկ, ովքեր որ վճարել են, մենք առաջարկում ենք տալ վաուչերներ, դրանից ոչ բյուջեն կտուժեր, ոչ որեւէ մեկը, այլ կլիներ արդարության սկզբունք՝ վճարել ես` ապրես, դու սխալ չես արել, դու միամիտ քայլ չես կատարել, դու կատարել ես ճիշտ քայլ, առ քեզ վաուչեր, ապագայից կհաշվանցվեն քո տուգանքները։

Ինչո՞ւ դրան չգնաց կառավարությունը` ես էդպես էլ չհասկացա։ Ինչո՞ւ պիտի 150 հազար մարդու մենք լավություն անենք, իսկ 1 մլն մարդուն էդ լավությունը չանենք, ինչի՞. որովհետեւ էդ 1 մլն մարդն ընդամենը միամտություն է ունեցել` գնացել, վճարել է տուգանքները։

Նորից եմ առաջարկում՝ արեք հավասար համաներում բոլորի համար, մեր բոլոր քաղաքացիներին ասեք՝ ժողովուրդ, մենք անում ենք համաներում, սրանով ավարտում ենք։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց։ Եզրափակիչ ելույթի համար ես հրավիրում եմ Արփինե Հովհաննիսյանին, խնդրեմ։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, այս քննարկման ամբողջ հետաքրքրությունը կայանում է նրանում, որ բոլոր ելույթ ունեցողները՝ թե՛ կողմ բերած փաստարկները եւ թե՛ դեմ բերած փաստարկներն իրականում հիմնազուրկ չեն եւ իրականում ճիշտ են։ Եվ սա ունի իր հիմքում ընկած օբյեկտիվ պատճառներ, հարգելի գործընկերներ։

Նախ՝ իրականում, կարծում եմ, որ մանավանդ էն փոփոխությունից հետո, որ կառավարությունը կատարեց, իմ առաջարկությունն ընդունելուց հետո լրացրեց, նոր նախագիծ բերեց փաթեթում, սա համաներում է։ Եվ ըստ էության, օրենսդիրն է որոշում սահմանադրական իմաստով՝ այլեւս որ ոլորտների վրա տարածել համաներում եւ ինչ է նշանակում համաներում քրեաիրավական իմաստով եւ ինչ է նշանակում համաներում վարչաիրավական իմաստով։

Հաջորդը. պրն Բաբուխանյան, մի հստակեցում. ձեր առաջարկները ոչ թե 3 ժամվա պատճառով չեն ընդգրկվել ամփոփաթերթում, այլ այն պատճառով, որ 1-ից 2-րդ ընթերցման ռեժիմում հանձնաժողովի անդամ չհանդիսացող պատգամավորները կարող են ներկայացնել իրենց առաջարկները ֆրակցիաների միջոցով։ Սա է պատճառը, որ չի ընդգրկվել ֆորմալ առումով, ոչ թե 3 ժամվա ռեժիմի պատճառով, ես իմ խոսքում ասացի: (պրն Բաբուխանյանը խոսում է դահլիճից, առանց խոսափողի)։

Պրն Բաբուխանյան, ես խնդրում եմ, երբ դուք խոսում էիք, ես չէի ընդհատում, եւ ես իմ խոսքում նշեցի։ Համաձայն չեմ վաուչերի գաղափարին, որովհետեւ դա կհամարվի տուգանքի ինդուլգենցիա, ըստ էության` ընդառաջ այդ տուգանքների։ Այլ մեխանիզմ, համաձայն եմ, որ պետք է ներդրվի` փոխհատուցման, որոշակի ժամանակահատվածում էդ գումարների վերադարձի եւ այլնի։ Ասեմ ավելին. ես կասկածի տակ եմ դնում այն թիվը, որը հայտարարվել է` 13,7 միլիարդը՝ մի պարզ պատճառով, երեկ էլ ասեցի, բայց հիմա ուզում եմ նորից հստակեցնել. այն թիվը, որը հայտարարվել է, թվի հայտարարումից անմիջապես հետո, ես անձամբ իմ օրինակն եմ բերում եւ կարող եմ ցույց տալ դրա հիմնավորումները եւ այլ անձանց օրինակներ եւս կարող եմ ցույց տալ։ Եկել են ծանուցումներ, ոստիկանությունից հարկադիր են ուղարկվել ծանուցումներ 2013 թվականի ակտի համար, ես վճարել եմ այդ ակտը, 10 օր հետո ստացել եմ նույն ակտի վերաբերյալ այլ ծանուցում եւս, եւ միայն կոդերի համադրմամբ է պարզվել, որ դա նույն տուգանքին է վերաբերում։ Հիմա` հարց. քանի՞ հոգի կա, կա՞ արդյոք հաշվառում վարված՝ քանի՞ հոգի են կառավարության քաղաքական կամքը դրսեւորելուց հետո, այդուհանդերձ, 2012-ից 17 թվականի դեկտեմբերի 31-ն ընկած ժամանակահատվածում կատարած տուգանքների համար վճարումներ կատարել, քանի՞սն են կրկնակի վճարումներ կատարել, էդ թիվը նվազել է, ավելացել է, ի՞նչ թիվ է առաջին հերթին, եւ էդ մարդիկ, ովքեր վճարել են, նրանց գումարներն, օրինակ, պե՞տք է վերադարձվեին, թե՞ ոչ։

Պրն Հարությունյանը ճիշտ էր ասում, որ էն պահին, երբ որ հռչակվել է համաներման մասին, եւ մի պահ էլ թյուրիմացություն առաջացավ, որ արագաչափեր չկան, կարմիր գծեր չկան, համաներում է լինելու, էս հարցի ժամանակային սահմանափակումը թյուրիմացություն առաջ բերեց։ Ես չեմ ընդունում, որ դա նշանակում է, որ իրենք պետք է անընդհատ խախտում անեն, բայց ելել են էդ կանխավարկածից, սա էլ է խնդիրներից մեկը. ինչեւէ։

Ուզում եմ ասել հետեւյալը. սոցիալապես անապահովներ, «Փարոս»-ում ընդգրկվածներ, չընդգրկվածներ, էսպիսի հասկացությունների մասին կարող ենք իրականում խոսել, հարգելի գործընկերներ, երբ ամբողջ համակարգն ամբողջությամբ, հիմնովին վերափոխվի եւ էդ հասկացությունները, համակարգային տեսանկյունից էդպիսի մոտեցումներն ամրագրվեն Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում եւ ունենան, ըստ էության, լեգիտիմ գործողության տիրույթ։ Դրա համար Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգիրքը, երբ քննարկվի, ձեր ասած քննարկումները, պրն Հարությունյան, որ սկսվեն, մենք պետք է որոշենք` բալային համակարգ դնո՞ւմ ենք, թե՞ չենք դնում եւ այլն, էսպիսի հարցեր կան, որոնց պիտի պատասխան տանք եւ ամբողջությամբ լուծենք, որ ամեն անգամ էս խնդրի առաջ, էս թնջուկի առաջ չկանգնենք։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մինչեւ ես հրավիրեմ պրն Հովհաննիսյանին, ուզում եմ մեր գործընկերներին հրավիրել դահլիճ եւ տեղեկացնել, որ մեզ մնացել է ընդամենը վերջին նախագիծը քննարկել պրն Հովհաննիսյանի եզրափակիչ ելույթից հետո, այնպես որ, մենք պետք է անցնենք քվեարկության։ Խնդրում եմ գալ դահլիճ։

Պրն Հովհաննիսյան, խնդրեմ։

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մի քանի նկատառումներ` հնչեցված հարցերի շուրջ։

Պրն Բաբուխանյան, ձեր առաջարկները, ինչքանով էլ որ տեղավորում էր կանոնակարգով ներկայացումը, թե չէ, մենք իրոք քննարկեցինք, եւ այդ առաջարկություններից 2-ն ընդունված էր։ Առնվազն կարմիր գծերի հետ կապված` նախագիծը նախատեսում է համաներում մինչեւ 2017 թվականի դեկտեմբերի 31-ը։ Եթե ավտոկայանատեղի վճար չի վճարվել եւ դրա համար տուգանվել է, դա ընկնում է համաներման տակ։

Երկրորդ առաջարկը, որ գրված էր` «տուգանքի չվճարված մասը». այդ բառը հանել, դա եւս ընդունել ենք, հստակեցրել ենք՝ տուգանքը կամ դրա չվճարված մասը։

Ինչ վերաբերում է վաուչերներին, որ նախկինում վճարած անձինք ստանան վաուչեր, հիմա պատկերացնենք հետեւյալը. նախկինում վճարել է 100 հազար դրամ, հիմա ունի 100 հազար դրամի վաուչեր, դա, կներեք, նախկինում այդպիսի միտք կար, ռուսերեն նարուշիլովկա էր կոչվում, հիմա նույն բանն է լինելու. 100 հազար դրամի վաուչերը գրպանում` անձն ունի 100 հազար դրամի խախտում անելու հնարավորություն։ Պե՞տք է կարմիր լույսի տակով անցնել` իհարկե, բեր անցնեմ, 100 հազարից կիջնի ընդամենը 20 հազարը, դեռեւս ունեմ 80 հազար, որպեսզի խախտում կատարեմ, միեւնույնն է, գումարը պետությունից է գնում։ Սա, կարծում եմ, ընդունելի չէ, իհարկե։

Տեսեք. նախագծում գրեինք, որ համաներումը տարածվում է թոշակառուների, հաշմանդամների վրա. այս տրամաբանությունը կար։ Ես կարծում եմ` եթե մենք այդպիսի բան գրեինք, այ դրանով օրենքի առաջ հավասարության սկզբունքը, իրոք, կխախտեինք, որովհետեւ դուրս կգար, որ խախտում կատարած անձը պատասխանատվության չի ենթարկվում` իր կարգավիճակից ելնելով, մինչդեռ օրենքի առաջ բոլորը հավասար են, եւ եթե խախտում են արել, պետք է պատասխանատվության ենթարկվեն։ Այլ հարց է, որ պատասխանատվության միջոցը հնարավորություն չի եղել կիրառել, որովհետեւ անձը չի ունեցել համապատասխան ֆինանսական միջոցներ։

Ժամանակն ավարտվեց, ճիշտն ասած, կար մի երկու խոսք ասելու...

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «Զինվորական ծառայության եւ զինծառայողի կարգավիճակի մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Հիմնական զեկուցող՝ պաշտպանության նախարարի տեղակալ Գաբրիել Բարոյան։

Խնդրեմ, պրն Բալայան։

Գ.ԲԱԼԱՅԱՆ

-Հարգելի նախագահող, հարգելի նախագահություն, հարգարժան պատգամավորներ, մի փոքր ճշտում. պրն Բաբլոյան, օրինագիծը ներկայացվել է մեր կողմից 2 հոդվածի փոփոխությամբ, 3-րդ հոդվածը ներկայացվել է հանձնաժողովի կողմից, ինչը մեր կողմից ողջունելի էր։ Հարցեր չեն ստացվել։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Լավ, քանի որ գրավոր հարցեր չեն ստացվել, հարցեր չեն կարող լինել, դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը։ Անցնում ենք մտքերի փոխանակությանը, խնդրում եմ ելույթների համար հերթագրվել։

Հերթագրված պատգամավորներ չկան։ Եզրափակիչ ելույթ չկա։ Հարգելի գործընկերներ, մենք ավարտեցինք հարցերի, նախագծերի քննարկումը, հիմա պետք է անցնենք քվեարկության։ Ես կցանկանայի հիշեցնել, որ նախագիծը, որը դնում եմ քվեարկության, ՀՀ Սահմանադրության 117-րդ հոդվածի համաձայն` պետք է ընդունվի պատգամավորների ընդհանուր թվի ձայների մեծամասնությամբ։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «Մի շարք վարչական իրավախախտումների համար կիրառված տուգանքների համաներման մասին» եւ «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում լրացում եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքների նախագծերի փաթեթը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 68
Դեմ՝ 1
Ձեռնպահ՝ 2

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 78
Դեմ՝ չկա
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «Ազդարարման համակարգի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 78
Դեմ՝ չկա
Ձեռնպահ՝ 1

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «Զինվորական ծառայության եւ զինծառայողի կարգավիճակի մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 78
Դեմ՝ 1
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ քրեակատարողական օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 79
Դեմ՝ չկա
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Հարգելի գործընկերներ, մենք այսօր խոսեցինք բարեխիղճ վարորդների մասին, բայց ես ուզում եմ բարեխիղճ պատգամավորներին շնորհակալություն հայտնել, որ այսօր աշխատեցինք եւ ավարտեցինք  արտահերթ մեր նստաշրջանը։ Շնորհակալություն, անցնում ենք 30-օրյա մեր արձակուրդներին։




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS