Ժամը 11:00
ՆԱԽԱԳԱՀՈՒՄ ԵՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ՆԱԽԱԳԱՀ ԱԼԵՆ ՍԻՄՈՆՅԱՆԸ ԵՎ ՆԱԽԱԳԱՀԻ ՏԵՂԱԿԱԼ ՌՈՒԲԵՆ ՌՈՒԲԻՆՅԱՆԸ
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Բարև ձեզ, հարգելի պատգամավորներ, շարունակում ենք արտահերթ նիստի աշխատանքը։ Խնդրում եմ տեղադրել քարտերը և նախապատրաստվել գրանցման։ Գրանցում։ Հարգելի գործընկերներ, այսօր մեր գործընկեր Գուրգեն Արսենյանի ծննդյան օրն է, շնորհավորում ենք, պարոն Արսենյան։
ԾԱՓԱՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
Գրանցվել է 66 պատգամավոր, քվորում ունենք, կարող եք սկսել, հարգելի պատգամավորներ, այժմ քննարկում ենք, կքվեարկենք «Հայաստանի Հանրապետության 2023 թվականի պետական բյուջեի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի քննարկումը, երկրորդ ընթերցմամբ քննարկենք երեկ առաջին ընթերցմամբ ընդունված նախագծերը, և վերջում կքվեարկենք դրանք։
Եվ այսպես, վերսկսում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության 2023 թվականի պետական բյուջեի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի քննարկումը։
Ձայնը տրվում է ֆինանսների նախարար Վահե Հովհաննիսյանին` նախագծի վերջնական տարբերակը և ամփոփաթերթում ներառված առաջարկները ներկայացնելու համար։ Մինչև 10 րոպե, խնդրեմ։
Վ.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ
-Ազգային Ժողովի հարգելի նախագահ, հարգելի պատգամավորներ, ձեզ եմ ներկայացնում «Հայաստանի Հանրապետության 2023 թվականի պետական բյուջեի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի երկրորդ ընթերցմամբ քննարկումը։ Ըստ էության, իմ գործընկեր Վահան Սիրունյանը երեկ ներկայացրել է հիմնական կետերը, բայց ես կուզենայի անդրադառնալ մի քանի հարցերի, որոնք հնչեցին էստեղ, դրանց վերաբերյալ ավելի պարզաբանում տալու համար։
Ինչպես գիտեք, 2023 թվականի սկզբից Լաչինի միջանցքի արգելափակման հետևանքով Հայաստանում էին գտնվում Լեռնային Ղարաբաղի բնակիչներ, որոնց համար Կառավարությունը հատկացրել էր կեցավայրեր հիմնականում հյուրանոցներում, և դրա հետ կապված՝ մենք հավելյալ ծախսեր էինք ունեցել։ Տարվա ընթացքում այդ կարիքը գնալով ավելի էր շատանում, որովհետև ապօրինի շրջափակումը, ինչպես գիտեք, շարունակվում էր, որը հանգեցրեց նաև սեպտեմբեր ամսին բռնի տեղահանման։ Մենք, ընդհանուր առմամբ, իրականացրել ենք այն վերաբաշխումները, որոնք անհրաժեշտ էին Կառավարությանը՝ ընթացիկ ծրագրերը պատշաճ իրականացնելու համար, սակայն էս գործոնով պայմանավորված՝ մենք արդեն որոշումներ ենք կայացրել՝ Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված ավելի քան 100,000 մեր հայրենակիցներին 100,000 դրամ միանվագ աջակցություն տրամադրելու համար, 3 ամսվա համար բնակարանային ապահովման համար, 2 ամսվա համար առաջնային ծախսերը հոգալու համար և ամբողջն իրար հետ կազմում է մոտավորապես 40 միլիարդ դրամ, դրան գումարվում են նաև կրթության, առողջապահության ծախսերի հարցը։ Բնականաբար, սա մեծ չափով ծախսեր է ենթադրում, և արդյունքում մենք ակնկալում ենք, որ սրա հետևանքով կգերազանցենք մեր վերաբաշխումների սահմանաչափը, դրա համար խնդրել էինք, որ այդ սահմանաչափը 3%-ից դառնա 6%։
Մենք երեկ հանձնաժողովում քննարկման ժամանակ նաև խոսեցինք նրա մասին, որ սահմանաչափի բարձրացումը մինչև 6% չի նշանակում, որ, անպայման, էդ վերաբաշխումները հենց էդ չափով պետք է իրականացվեն, դա, ուղղակի, հնարավորություն է տալիս Կառավարությանը՝ ավելի ճկուն լինելու և հոգալու առաջնային անհրաժեշտ ծախսերը, իհարկե, նաև էստեղ կան ոչ միայն ծախսեր, որոնք վերաբերում են բռնի տեղահանված մեր հայրենակիցների հարցերը հոգալուն, էնտեղ մենք նաև հավելյալ վերաբաշխումներ ունենք` կապված սոցիալական ապահովության որոշ ծրագրերի, կենսաթոշակների հետ, բայց նորից ուզում եմ կրկնել, որ եթե չլիներ այս հավելյալ ծախսերն անելու հանգամանքը, մենք կմնայինք էդ 3%-ի շրջանակներում։ Թերևս, այսքանը։ Հուսով եմ, որ սա անդրադառնում է այն հարցերին, որոնք հնչել են երեկ, և ձեզ մոտ առաջացել էին։ Եթե հարցեր լինեն, սիրով կպատասխանեմ։ Շնորհակալություն։
Ռ.ՌՈՒԲԻՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Նախագծի վերաբերյալ գրավոր առաջարկներ ներկայացված չեն, հարցեր չեն կարող լինել, կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը։
Հարակից զեկուցման համար ամբիոնի մոտ եմ հրավիրում ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Արուսյակ Մանավազյանին։
Ա.ՄԱՆԱՎԱԶՅԱՆ
-Մեծարգո նախագահ, հարգելի գործընկերներ, հանձնաժողովը միաձայն դրական եզրակացություն է տրվել օրենքի նախագծին, առաջարկում եմ կողմ քվեարկել։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Հայտ ներկայացնելու դեպքում մինչև 3 րոպե տևողությամբ ելույթ է ունենում խմբակցությունների մեկական ներկայացուցիչ։ Ունե՞նք հայտ. չունենք հայտ։ Վահե Հովհաննիսյան, եզրափակիչ ելույթի համար կարիք տեսնո՞ւմ եք։ Շնորհակալություն։
Հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված` «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։
Հիմնական զեկուցող` տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարի տեղակալ Վաչե Տերտերյան։ Համեցեք, պարոն Տերտերյան։ Ճիշտ ժամանակին եկաք։
«Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ։ Խնդրեմ։
Վ.ՏԵՐՏԵՐՅԱՆ
-Հարգելի նախագահ, հարգելի պատգամավորներ, երկրորդ ընթերցման ռեժիմով ներկայացվում է «Բյուջետային համակարգի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին նախագիծը, որով մենք վարչական բյուջեի պահուստային մաս տեղափոխվող եկամուտների սահմանաչափը սահմանում ենք 5-30%-ի չափով։ Սա է օրենքի բովանդակությունը, մանրամասն քննարկել ենք, խնդրում եմ ձեր դրական վերաբերմունքը։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Քանի որ պատգամավորները գրավոր առաջարկներ չեն ներկայացրել, հարցեր չեն լինի: Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը։
Հարակից զեկուցող` տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսության և շրջակա միջավայրի պահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Վահե Ղալումյան: Համեցեք, պարոն Ղալումյան։
Վ.ՂԱԼՈՒՄՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Մեծարգո նախագահ, հարգելի գործընկերներ, հարցը քննարկվել է տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսության և շրջակա միջավայրի պահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովում և ստացել է դրական եզրակացություն։ Ձեզ նույնպես կոչ եմ անում՝ օրենքի նախագծին կողմ քվեարկել։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն Ղալումյան։ Մտքերի փոխանակության համար գրանցում, հարգելի պատգամավորներ։ Պարոն Տերտերյան, եզրափակիչ ելույթի կարիք տեսնո՞ւմ եք, պարոն Ղալումյա՞ն, շնորհակալություն։ Հարցի քննարկումն ավարտվեց։
Հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Պետական կենսաթոշակների մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։
Հիմնական զեկուցող` աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարար Նարեկ Մկրտչյան։ Պարոն Մկրտչյան, համեցեք։
Ն.ՄԿՐՏՉՅԱՆ
-Ազգային ժողովի մեծարգո նախագահ, հարգելի պատգամավորներ, երկրորդ ընթերցման շրջանակներում ձեր քննարկմանն եմ ներկայացնում ««Պետական կենսաթոշակների և նպաստների մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» և հարակից ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը։
Նախագիծը մենք երեկ արդեն քննարկեցինք, նաև հանձնաժողովի նիստում առանձին քննարկում ունեցանք։ Հրատապությունը պայմանավորված է նրանով, որ Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված մեր հայրենակիցներին հընթացս տարբեր տեսակի սոցիալական աջակցություններ … Մենք պետք է նաև հնարավորություն ընձեռենք, որպեսզի կարողանան արագ ընթացակարգով իրացնել սոցիալական տարբեր երաշխիքներ, նպաստներ, թոշակներ ստանալու իրավունքը։ Այդ նպատակով անհրաժեշտություն է առաջացել՝ Կառավարությանը տալու որոշակի լիազորություններ` թոշակի հաշվարկման, նշանակման, բազաներին տիրապետելու առումով։ Այս նպատակին հետամուտ՝ մենք առաջարկում ենք նախագծով, որ բոլոր այն դեպքերում, երբ Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված մեր հայրենակիցներն արդեն իսկ ունեցել են կենսաթոշակի, նպաստի իրավունք, առցանց հարթակի, դիմումի հիման վրա շարունակեն ստանալ։ Նրանք, ովքեր նոր պետք է իրավունք ստանան, ուրեմն, կդիմեն միասնական սոցիալական ծառայության տարածքային կենտրոններ, կվարվի համապատասխան աշխատանք, և կստանան իրենց թոշակները և նպաստները։
Ինչ վերաբերում է Լեռնային Ղարաբաղի պաշտպանության, ոստիկանության, փրկարար ծառայության, ազգային անվտանգության ծառայության համակարգում ծառայած անձի, քրեակատարողական ծառայողի, դատական ակտերի հարկադիր կատարողի, զինվորական կենսաթոշակի իրավունքին, նախագծով առաջարկվում է սահմանել, որ նշված անձինք օրենքով սահմանված պայմանները բավարարելու դեպքում նույնպես կունենան զինվորական կենսաթոշակի իրավունք։
Հարգելի գործընկերներ, տեղեկացնում եմ, որ Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված անձանց զինպարգևավճարներ և պատվովճարներ նշանակելու համար անհրաժեշտություն է առաջացել՝ կատարելու փոփոխություններ։ Մենք երեկ առաջարկել ենք «Զինվորական ծառայության և ծառայողի կարգավիճակի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ, որի կարգավորումը ներառվում է այս նախագծում, և հնարավորություն կտա՝ այդ պատվովճարները, պարգևավճարներն ստանալու։
Օրենքով Կառավարությանը տրված լիազորությունների շրջանակում Կառավարության համապատասխան որոշումների փոփոխություններով կհստակեցվեն և կպարզեցվեն նաև երեխայի ծննդյան միանվագ նպաստի և խնամքի նպաստի իրավունքի իրացման ընթացակարգերը։
Խնդրում եմ աջակցել, որ մենք այս օրենքի նախագիծն ունենանք և արագ անցնենք սոցիալական վճարներն իրականացնելուն։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Պարոն Մկրտչյան, շնորհակալություն։ Հարցեր չեն կարող լինել, որովհետև գրավոր առաջարկներ չեն եղել: Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը։
Հարակից զեկույցով հանդես կգա աշխատանքի և սոցիալական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Զարուհի Բաթոյանը։ Խնդրում եմ միացրեք բարձրախոսը։
Զ.ԲԱԹՈՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Ինչպես արդեն հիմնական զեկուցողը ներկայացրեց, այս նախագծի փաթեթի նպատակն է հնարավորություն ընձեռել Կառավարությանը՝ լիազոր նորմ սահմանել, որպեսզի կարողանանք ապահովել Արցախից բռնի տեղահանված մեր հայրենակիցներին կենսաթոշակների և նպաստների վճարումը Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով։
Առաջինից երկրորդ ընթերցման ընթացքում ևս մեկ նախագիծ է ավելացել փաթեթում, ինչպես նախարարը նշեց, ««Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծն է, որը պետք է հնարավորություն տա՝ նաև օրենքով սահմանված պարգևավճարների վճարումն իրականացնելու։
Նախագիծը քննարկվել է հանձնաժողովում, ստացել է դրական եզրակացություն, խնդրում եմ կողմ քվեարկել։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, տիկին Բաթոյան։ Հարգելի պատգամավորներ, մտքերի փոխանակության համար գրանցում։ Արծվիկ Մինասյան, համեցեք։
Ա.ՄԻՆԱՍՅԱՆ
-Չափազանց կարևոր նախագիծ է, և, դրանով պայմանավորված նաև, երեկ մեր խմբակցությունը կողմ քվեարկեց այս նախաձեռնությանը, սակայն երեկվա ընթացքում կատարվել է մի բան, որը, կարծում եմ, հարիր չէ Ազգային Ժողովի քննարկումներին, և, կարծում եմ, որ այս հարցը լուրջ քննարկման առարկա է։ Ի՞նչ է կատարվել։ Ուրեմն, այս փաթեթը երկու նախագիծ էր իր մեջ ներառում, սակայն երեկ արդեն հանձնաժողովի նիստում փաթեթում ավելանում է նոր նախագիծ՝ ««Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» նախագիծը, որը, ըստ էության, խորհրդարանում առաջին ընթերցմամբ չի ընդունվել, և սա խնդրահարույց է։ Ստացվում է, որ եթե հիմա քվեարկվի, կլինի օրենքի նախագիծ, որը մի քվեարկությամբ, մի ընթերցմամբ ընդունվում է ամբողջությամբ։
Բովանդակային առումով հարցն սկզբունքային է. ինչո՞ւ։ Առաջին հայացքից թվում է, որ շատ լավ է, որ բոլոր պատվովճարների մասով կարգավորում կա, բայց սկզբունքային հարցը հետևյալն է. Արցախի Հանրապետության ազգային հերոսը և «Մարտական խաչ» շքանշանով պարգևատրված անձինք էս կարգավորումից դուրս են մնում` ի տարբերություն մարտական գործողություններին մասնակցած, Արցախում ծառայած մեր հայրենակիցների։ Սա լուրջ խնդիր է։ Ես կարծում եմ, պարոն Մկրտչյան, առնվազն, գոնե էս նախաձեռնությունն էս տեսքով բերելուց առաջ նախապես պետք է գոնե քննարկում իրականացվեր, լուծումներ գտնվեին, ոչ թե միանգամից բերվեր էստեղ։
Եվ վերջինը. Կառավարությունն իր կողմից հաստատած որոշմամբ, երբ Ազգային Ժողովում արտահերթ նիստ է հրավիրել …
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Ավարտեք։
Ա.ՄԻՆԱՍՅԱՆ
-Սահմանել է օրենքների փաթեթ։ Այդ օրենքների փաթեթում Կառավարությունը հետո լրացում չի արել, և մենք արտահերթ նիստը պետք է իրականացնեինք այդ օրակարգով։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Պարոն Մինասյան, վաղուց այդ նորմը փոխվել է, և պարոն Սողոմոնյանի հետ հեռախոսով զրուցելիս պարոն Սողոմոնյանը փորձել է ձեզ դրա մասին տեղեկություն հայտնել (Խոսք դահլիճում:) Բայց եկեք տրամաբանությունը չքննարկենք, այլ քննարկենք «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքը, հա՞։ Դե, ես ձեզ արդեն ասացի, որ հին «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքով միգուցե ձեր ասածը տեղին էր, բայց փոփոխություններ են տեղի ունեցել, և դրա մասին պարոն Սողոմոնյանը ձեզ տեղեկացրել է։ Պարոն Խաչատրյան, համեցեք ելույթի համար։
Ա.ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ
-Սիրելի հայրենակիցներ, տիկնայք և պարոնայք, այո, Հայաստանի Հանրապետությունը պարտավոր է բոլոր ջանքերը գործադրել՝ թե՛ ֆինանսական, թե՛ բարոյական, թե՛ անվտանգային, ապահովելու համար Արցախից բռնի տեղահանված, էթնիկ զտման և ցեղասպանության ենթարկված մեր հայրենակիցների արժանապատիվ, բարեկեցիկ կյանքը Հայաստանի Հանրապետությունում, մինչև մեր հայրենակիցները կկարողանան վերադառնալ իրենց հայրենիք, իրենց տուն՝ Արցախի Հանրապետություն, մինչև Արցախի Հանրապետության քաղաքական կարգավիճակի ճշգրտումը` հիմնվելով ժողովուրդների իրավահավասարության և ինքնորոշման իրավունքի վրա։
Նախագիծը, որը ներկայացվել է, այո, այս ուղղությամբ ճիշտ քայլ է, նմանապես նաև վերաբաշխումը, որով լրացուցիչ միջոցներ են հատկացվում մեր հայրենակիցներին, սակայն չենք կարող անտեսել, որ օգտագործվել է «Լեռնային Ղարաբաղ»։ «Լեռնային Ղարաբաղ»՝ ի՞նչ, «Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետություն» կամ «Արցախի Հանրապետություն»։ Քաղաքական մեծամասնությունը, քաղաքական իշխանությունները չեն օգտագործում, վախենում են օգտագործել «Արցախի Հանրապետություն» եզրույթը։ Բանը հասել է նրան, որ Կառավարության անդամն ասում է՝ Արցախ, ներողություն, Լեռնային Ղարաբաղ։ Ումի՞ց ներողություն, ումի՞ց ներողություն «Արցախ» բառն օգտագործելու համար։ Կարծում եք՝ թուրքի պահանջի առաջ ընկրկելով՝ հետաձգվո՞ւմ է պատերազմը։ Ինչքան զիջումների եք գնում, չե՞ք տեսնում, որ թուրքն ավելի է մոտենում մեր դռներին, ավելի է մոտենում մեր հայրենիքին, ավելի է մոտենում Երևանին։ Շնորհակալություն։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց։ Եզրափակիչ ելույթի կարիք տեսնո՞ւմ եք: Համեցեք, պարոն նախարար։ Լռություն դահլիճում: Պարոն Եղոյան, վերադարձեք ձեր տեղը, խնդրում եմ։
Ն.ՄԿՐՏՉՅԱՆ
-Հարգելի գործընկերներ, պարոն Մինասյան, անդրադառնալով ձեր ելույթին, ես ասեմ, որ եթե «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքի խախտում լիներ, դժվար թե հնարավոր լիներ այս ընթացակարգն ապահովել և մինչև երկրորդ ընթերցումը ներկայացնել նոր նախագիծը։ Այդ քննարկման ժամանակ նաև ձեր խմբակցության գործընկերներն էլ են եղել, մենք այնտեղ քննարկում ունեցել ենք նախագծի վերաբերյալ։ Ես ուզում եմ ասել, որ էստեղ սկզբունքային մի շատ կարևոր առանձնահատկություն կա։ Այս նախագծով մենք խնդիր ենք դնում ոչ թե փոխանցել Հայաստան բոլոր այն սոցիալական վճարները, որոնք, ըստ էության, մենք ունեցել ենք Լեռնային Ղարաբաղում, այլ նախագծում էլ հստակ սահմանված է՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված պահանջներին։ Մենք այս դրույթով, նախագծով հնարավորություն ենք տալիս, որպեսզի պատվովճարների, զինվորական վճարների հնարավորություն ընձեռենք մեր հայրենակիցներին։ Մինչև այս որոշումն էլ, միշտ, սրանից առաջ էլ Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիները, որոնք Արցախի նախագահի հրամանագրով ստացել են հերոսի կոչում կամ «Մարտական խաչ» շքանշան՝ առաջին կոչում, էլի Հայաստանի Հանրապետությունից չեն ստացել այդ պատվովճարները։ Հետևաբար՝ սա բովանդակային առումով այլ քննարկման թեմա է։ Մեր նպատակը` հնարավորություն ընձեռել ժամանակավոր պաշտպանության կարգավիճակ ունեցող մեր հայրենակիցներին՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրության շրջանակներում իրացնել կենսաթոշակի, նպաստների և էս դեպքում նաև զինվորական պատվովճարներ ստանալու իրավունքը: Իսկ մնացած մասով կարող ենք քննարկել։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն նախարար։ Հարցի քննարկումն ավարտվեց։ Հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Իրավաբանական անձանց պետական գրանցման, իրավաբանական անձանց առանձնացված ստորաբաժանումների, հիմնարկների և անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։
Հիմնական զեկուցող` արդարադատության նախարարի տեղակալ Արա Մկրտչյան։ Համեցեք, պարոն Մկրտչյան։
Ա.ՄԿՐՏՉՅԱՆ
-Ազգային ժողովի մեծարգո խոսնակ, հարգելի պատգամավորներ, երկրորդ ընթերցման ռեժիմով ներկայացնում եմ ձեզ օրենսդրական փաթեթը։ Առաջին ընթերցման ընթացքում մանրամասն ներկայացրել եմ կարգավորման բովանդակային մասը։ Հիշեցման կարգով ասեմ, որ իրավաբանական անձանց պետական ռեգիստրում առկա են տվյալներ անհատ ձեռնարկատերերի և որոշակի իրավաբանական անձանց գործունեության վերաբերյալ, սակայն գրանցամատյանում նրանց տվյալները գրանցված չեն և նրանց իրավունակությունը ճանաչելու և գործունեության շարունակականությունն ապահովելու համար այս կարգավորմամբ սահմանում ենք համապատասխան ժամկետ, որպեսզի այդ ժամկետի ընթացքում օրենքով սահմանված բոլոր գրանցումները կատարվեն գրանցամատյանում, և ընկերություններն ու տնտեսավարողները շարունակեն իրենց գործունեությունն անխոչընդոտ։
Առաջինից երկրորդ ընթերցման ընթացքում նախագծում որևէ փոփոխություն չի իրականացվել, խնդրում եմ հավանության արժանացնել նախագիծը։ Շնորհակալություն։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Պատգամավորները գրավոր առաջարկներ չեն ներկայացրել, հարցեր չեն կարող լինել: Զբաղեցրեք ձեր տեղը։
Հարակից զեկուցող` պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Լիլիթ Մինասյան: Համեցեք, տիկին Մինասյան։
Լ.ՄԻՆԱՍՅԱՆ
-Հարգելի գործընկերներ, մի փոքր ներկայացնեմ նախագծի նպատակը.
Ստեղծել իրավական հիմքեր այն անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառումը ճանաչելու համար, որոնց վերաբերյալ տվյալները տեղեկատվական համակարգում ներառված են, սակայն միասնական գրանցամատյանում գրառումներն առկա չեն։
Երկրորդը. ստեղծել իրավական հիմքեր այն իրավաբանական անձանց պետական գրանցումը ճանաչելու համար, որոնց վերաբերյալ տվյալները տեղեկատվական համակարգում ներառված են, սակայն պետական միասնական գրանցամատյանում գրառումներ առկա չեն։
Եվ երրորդը. սահմանել անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառումը ճանաչելու կամ իրավաբանական անձանց պետական գրանցումը ճանաչելու կարգի առանձնահատկությունները։
Նախագիծն ստացել է դրական եզրակացություն, առաջարկում եմ կողմ քվեարկել։ Շնորհակալություն։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Մտքերի փոխանակության համար գրանցում։ Եզրափակիչ ելույթի կարիք տեսնո՞ւմ եք: Շնորհակալություն: Հարցի քննարկումն ավարտվեց։
Հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։
Հիմնական զեկուցող` էկոնոմիկայի նախարարի տեղակալ Նարեկ Տերյան: Համեցեք։
Ն.ՏԵՐՅԱՆ
-Հարգելի գործընկերներ, «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի ընդունումը պայմանավորված է էլեկտրական շարժիչով տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը և օտարումն ավելացված արժեքի հարկից ազատելու մասով գործող օրենսդրական նորմը երկարաձգելու անհրաժեշտությամբ։ Առաջին ընթերցմամբ մանրամասն քննարկեցինք։ Առաջինից երկրորդ ընթերցում հանձնաժողովում քննարկեցինք նաև այդ նորմը երկարաձգելը ոչ թե մեկ տարով, այլ երկու տարով, հասանք համաձայնության։ Այս նոր խմբագրությամբ նախագծով նախատեսվում է ևս երկու տարով երկարացնել մինչև 2026 թվականի հունվարի 1-ը։ Շնորհակալություն։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Առաջարկ է ներկայացրել միայն պատգամավոր Արսեն Թորոսյանը։ Պարոն Թորոսյան, եթե դուք հարց ունեք, խնդրեմ։ Հարց չկա։
Հարակից զեկուցող` տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Դավիթ Առուշանյան: Համեցեք։
Դ.ԱՌՈՒՇԱՆՅԱՆ
-Նախագիծը քննարկվել է տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովում, ստացել է դրական եզրակացություն, խնդրում եմ կողմ քվեարկել։
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն Առուշանյան։ Մտքերի փոխանակության համար գրանցում։ Արսեն Թորոսյան. համեցեք, պարոն Թորոսյան։
Ա.ԹՈՐՈՍՅԱՆ
-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, սիրելի հայրենակիցներ, նորից ուզում եմ այս առիթն օգտագործել՝ կոչ անելու, տարբեր հանգամանքները հաշվի առնելով` ավտոմեքենա գնելու որոշում կայացնելիս չհապաղել և ընտրել էլեկտրական մեքենաները։ Ինչո՞ւ։ Նրանք ոչ միայն, փաստացի, ունեն այս պահին արտոնություններ, որոնք մենք երկարաձգում ենք ևս 2 տարով և հույս ունենք, որ պարոն Տերյանի ասած Եվրասիական տնտեսական միության որոշումն էլ մոտ օրերս կլինի, և մաքսատուրքի արտոնությունն էլ կունենանք, այլև նրանք տնտեսապես բազմապատիկ անգամ շահավետ են, ինչպես նաև պետք է հաշվի առնենք էներգետիկ անվտանգության հարցը, որը նրանք լուծում են, որովհետև մենք ներկրում ենք էներգակիրները տարբեր երկրներից, բայց նաև արտադրում ենք բավական էժան էլեկտրաէներգիա ատոմակայանով, ինչպես նաև վերականգնվող այլ մեթոդներով՝ ջրային ռեսուրսներով, արևային էներգիայով, և մենք ավելի անվտանգ և անկախ կլինենք, եթե հնարավորինս շատ մեքենաներ ունենանք էլեկտրական շարժիչներով, ոչ թե ներքին այրման շարժիչներով։
Սա նաև մեր Կառավարության գործընկերների համար պետք է հստակ ցուցիչ լինի՝ ջանքեր գործադրել էս ուղղությամբ, բացի այս արտոնություններից, նաև ուզում եմ հիշեցնել մեր գործընկերոջ՝ պարոն Սուքիասյանի երեկվա հորդորը՝ էլեկտրական մեքենաների անցնել հնարավոր բոլոր պետական ծառայողական մեքենաների դեպքում: Ես կարծում եմ, որ մենք էս առումով շատ հապաղելու անհրաժեշտություն չենք էլ կարող ունենալ: Քննարկում եղել է սրա վերաբերյալ. օրինակ՝ Պետական գույքի կառավարման կոմիտեի հետ: Նրանք ասացին, որ էլի քննարկումներ են տեղի ունենում, բայց կարծում եմ, որ պետք է արագ կողմնորոշվել:
Եվ վերջինը. տնտեսավարողներն էլ, օրինակ՝ ինձ էլ, քանի որ քննարկումներին հետևում են, երեկ խոսք գնաց բեռնատարների, շինտեխնիկայի և ավտոբուսների վերաբերյալ: Պարոն Տերյան, խնդրում եմ էդ մասով էլ արագ կողմնորոշվել, որովհետև թե՛ շրջակա միջավայրի ազդեցության տեսանկյունից դրանք ավելի վտանգավոր են, և՛ թե կարող են մեր տնտեսական աճը խթանել, եթե մենք ունենանք նման տեսակ ներկրվող շատ մեքենաներ: Շնորհակալություն:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Եզրափակիչ ելույթի կարի՞ք ... Շնորհակալություն: Հարցի քննարկումն ավարտվեց:
Քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Հիմնական զեկուցող՝ արդարադատության նախարարի տեղակալ Արա Մկրտչյան: Համեցեք:
Ա.ՄԿՐՏՉՅԱՆ
-Ազգային ժողովի մեծարգո նախագահ, հարգելի պատգամավորներ, երկրորդ ընթերցման ռեժիմով ձեր քննարկմանն եմ ներկայացնում Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին նախագիծը: Առաջին ընթերցմամբ ներկայացվել են նախագծի բովանդակային մասը և հիմնավորումները: Ներկայացնեմ, որ նախագծով սահմանվում է նվիրատվության բոլոր գործարքների համար պարտադիր նոտարական հաստատման եղանակ: Առաջինից երկրորդ ընթերցման ընթացքում փոփոխություններ տեղի չեն ունեցել: Խնդրում եմ հավանության արժանացնել: Շնորհակալություն:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Հարցեր չեն կարող լինել, որովհետև գրավոր առաջարկներ չեն եղել: Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը:
Հարակից զեկուցող՝ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Ալխաս Ղազարյան: Համեցեք:
Ա.ՂԱԶԱՐՅԱՆ
-Շնորհակալ եմ: Ազգային ժողովի մեծարգո նախագահ, հարգելի գործընկերներ, «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը քննարկվել է գլխադասային հանձնաժողովում բավականին մանրամասն և ստացել է դրական եզրակացություն: Խնդրում եմ կողմ քվեարկել նախագծին:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը: Մտքերի փոխանակության համար գրանցում, հարգելի պատգամավորներ: Գուրգեն Արսենյան: Համեցեք, պարոն Արսենյան:
Գ.ԱՐՍԵՆՅԱՆ
-Ազգային ժողովի հարգարժան նախագահ, հարգելի գործընկերներ, երեկ պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում մենք երկար և արդյունավետ քննարկում ունեցանք՝ տվյալ օրենսդրական նախաձեռնության հետ կապված, և հնարավոր բոլոր սցենարները փորձեցինք մեզ համար պարզել, թե ինչ դրական կամ ինչ բացասական հետևանքներ կարող է ունենալ էս օրենսդրական փոփոխությունը:
Պարոն փոխնախարարի կողմից մեզ ներկայացված փաստարկները, 2 ժամ քննարկում ենք անցկացրել, բերեցին մեզ այն եզրակացության, որ ուղղակի բացասական ազդեցություն մենք չենք տեսնում այս փոփոխությունն իրականացնելիս: Սակայն մենք եկանք նաև այն եզրակացության ու այն հետևության, որ, օգտվելով խորհրդարանական վերահսկողության գործիքակազմից, առաջարկեցինք իրականացնել մշտադիտարկում ընդունելուց հետո, ասենք՝ 2024 թվականի ընթացքում, որպեսզի կարողանանք մշտադիտարկման արդյունքում հասկանալ, թե այս օրենսդրական փոփոխության արդյունքում ստացված էֆեկտը, իսկ կա էֆեկտ, որի մասին, ասենք՝ առաջին ընթերցման ժամանակ, երևի, չհնչեցվեց, դա նաև մեր երկրի կողմից ստանձնած միջազգային պարտավորությունների կատարումն է, որն առաջին ընթերցմամբ քննարկման ժամանակ ակնհայտորեն չդրվեց սեղանին, սակայն մեր քննարկումների արդյունքում, վիճակագրության քննարկման արդյունքում մենք ստացանք մեզ բավարարող փաստարկները: Կիրականացնենք նաև մշտադիտարկում, մշտադիտարկման արդյունքում հետագայում նորից կանդրադառնանք այն արդյունքին, որը մենք ստացանք:
Ես առաջարկում եմ կողմ քվեարկել իմ այս նախագծին՝ ելնելով իմ կողմից նշված հանգամանքներից: Շնորհակալություն:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն Արսենյան: Արման Եղոյան, համեցեք: Շնորհակալություն: Վլադիմիր Վարդանյան, համեցեք:
Վ.ՎԱՐԴԱՆՅԱՆ
-Ազգային ժողովի հարգարժան նախագահ, հարգելի գործընկերներ, մենք երեկ, իրոք, բավականին երկար քննարկել ենք այս նախագիծը՝ վերհանելով թեմային առնչվող գրեթե բոլոր հիմնահարցերը: (Խոսակցություն դահլիճում:) Արսենյանն էլ է էնտեղ եղել, այո: Եվ ես շնորհակալություն պետք է հայտնեմ իմ բոլոր գործընկերներին այդ կարգի շահագրգիռ քննարկում կազմակերպելու համար: Մենք պայմանավորվածություն ենք ձեռք բերել՝ աշխատանքային կարգով հետևելու այս նախագծի արդյունքներին, տեսնելու, թե ինչ դրական կամ, եթե հնարավոր բացասական հետևանքներ լինեն, փորձենք նաև խորհրդարանական վերահսկողության ներքո ուսումնասիրել դրա բացասական հետևանքները: Բայց նաև արձանագրել ենք, որ այս փոփոխությունից հետո անհրաժեշտություն է առաջանում՝ նաև անդրադառնալ նոտարական գրասենյակների կողմից, նոտարի կողմից անշարժ գույքի հետ կապված վերջնական գործարքն անփոփոխ, պետական գրանցում ենթադրող նաև էդ գործընթացն ավարտին հասցնելու հարցի քննարկմանը: Մենք դրական եզրակացություն ենք տվել նախագծին, և առաջարկում եմ գործընկերներիս դրական քվեի արժանացել այս նախագիծը՝ հաշվի առնելով, որ, ըստ էության, չափազանց մեծ նշանակություն ունի և չափազանց կարևոր է մասնագիտական գիտելիքներով օժտված անձի կողմից նման գործարքների, խոսքը նոտարի մասին է, նման գործարքների վավերացման անհրաժեշտությունը, ընդհանրապես: Շնորհակալություն:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Եզրափակիչ ելույթի կարի՞ք … Համեցեք, պարոն փոխնախարար:
Ա.ՄԿՐՏՉՅԱՆ
-Հարգելի գործընկերներ, շնորհակալություն եմ հայտնում երեկ, հատկապես հանձնաժողովի նիստին իսկապես բովանդակալից և մանրամասն քննարկումների համար: Ձեր հարցադրումները և դիտարկումները մեզ համար նույնպես շատ կարևոր են խնդիրների լուծման ճիշտ ուղին գտնելու և առավել լավ արդյունքներ ստանալու համար: Եզրափակիչ ելույթումս ուզում եմ ներկայացնել որոշակի թվային տվյալներ, որ երեկվա հանձնաժողովի նիստում մեր հարգելի պատգամավորներին շատ էին հետաքրքրում: Ուրեմն, 2020 թվականի ընթացքում ընդհանուր նվիրատվությունների քանակը՝ 13,000, մի փոքր ավելի, 2021 թվականին՝ 17,000, 2022 թվականին՝ արդեն 23,000 և այս տարի նույնպես առաջին 6-ամսյակի թվերն ամփոփելով՝ մենք տեսնում ենք նույն համաչափությամբ շարունակական աճ: Այսինքն՝ այն աճը, որ ես երեկ նշում էի հանձնաժողովի նիստում, 2020 թվականի և 2023 թվականի համեմատությամբ՝ շուրջ 300 տոկոս, առկա է, նաև այն համամասնությունը, որը շատ էր հետաքրքրում մեր պատգամավորներին. գործարքների տոկոսային հարաբերակցությամբ նվիրատվության գործարքների մոտ 40 տոկոսն իրականացվում է Կադաստրի կոմիտեում, մոտ 60 տոկոսը՝ նոտարների կողմից: Ինչ վերաբերում է ազդակներին, ապա այդ թվերը նույնպես առկա են, և անհատապես որևէ պատգամավորի, որին կհետաքրքրի, դա նույնպես կարող եմ ներկայացնել: Շնորհակալություն, այսքանը:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Պարոն Մկրտչյան, կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը: Հարցի քննարկումն ավարտվեց: Եվս երկու հարց, որից հետո տեղի կունենա քվեարկություն:
Այժմ քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի պահպանության ծառայության մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Հիմնական զեկուցող՝ շրջակա միջավայրի նախարար Հակոբ Սիմիդյան:
Հ.ՍԻՄԻԴՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Ազգային ժողովի մեծարգո նախագահ, հարգելի պատգամավորներ, ձեր քննարկմանն եմ ներկայացնում «Հայաստանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի պահպանության մասին» և հարակից ՀՀ օրենքներում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու փաթեթը:
Հարգելի գործընկերներ, առաջինից երկրորդ ընթերցմամբ առաջարկներ ունեցել ենք՝ հիմնականում տեխնիկական և խմբագրական բնույթի, բայց հանձնաժողովի նախագահ Վահե Ղալումյանն առաջարկել է ծառայության անունը փոխել և Էկոպարեկային ծառայություն սահմանել, և մեր կողմից ընդունվել է: Առաջարկում եմ Էս փոփոխությամբ կողմ քվեարկել:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն Սիմիդյան: Վահե Ղալումյանը նաև առաջարկ է ներկայացրել: Եթե հարց ունի պարոն Ղալումյանը … Չունե՞ք: Շնորհակալություն: Պարոն Սիմիդյան, խնդրում եմ զբաղեցրեք ձեր տեղը:
Հարակից զեկույցով հանդես կգա տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսության և շրջակա միջավայրի պահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Վահե Ղալումյանը: Համեցեք:
Վ.ՂԱԼՈՒՄՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Հարգելի գործընկերներ, այս հարցը նույնպես քննարկվել է հանձնաժողովում և ստացել է դրական եզրակացություն: Ուզում եմ նշել, որ հարցն արդեն բավականին երկար ժամանակ է, որ մեր ուսումնասիրության տիրույթում է, և մեր կարծիքով, պահպանության էս համակարգի գործարկումը բավականին դրական արդյունքներ կապահովի այնպես, ինչպես դրական արդյունքներ է ապահովում ընդհանուր պարեկային ծառայությունը ոստիկանության բնագավառում: Ձեզ նույնպես կոչ եմ անում՝ օրենքի նախագծին կողմ քվեարկել:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Մտքերի փոխանակության համար գրանցում: Լռություն դահլիճում: Եզրափակիչ ելույթի կարիք տեսնո՞ւմ եք, պարոն Սիմիդյան, պարոն Ղալումյան: Հարցի քննարկումն ավարտվեց:
Եվ վերջին հարցը. հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության ջրային օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Հիմնական զեկուցող՝ շրջակա միջավայրի նախարար Հակոբ Սիմիդյան:
Հ.ՍԻՄԻԴՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Ազգային ժողովի մեծարգո նախագահ, հարգելի պատգամավորներ, ձեր քննարկմանն եմ առաջարկում երկրորդ ընթերցմամբ Ջրային օրենսգրքում և հարակից օրենքներում լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու փաթեթը:
Էս նախագծի դեպքում նույնպես ունենք առաջարկներ, որոնք տեխնիկական բնույթի են, բայց հանձնաժողովի նախագահ Վահե Ղալումյանի կողմից բովանդակային կարևոր առաջարկներ են արվել, և մենք ընդունել ենք:
Այսպիսով, առաջարկվել է սահմանել ջրօգտագործման թույլտվության սահմանաչափի և առցանց հաշվիչ ջրաչափերի հակասության կամ տարբերության դեպքում հնարավորություն ստեղծել՝ ջրօգտագործման թույլտվությունը վերանայելու և համապատասխանեցնելու ըստ ծախսվող ջրի քանակի: Նաև առաջարկ է հնչել՝ Վարչական իրավախախտումների օրենսգրքում փոփոխություններ կատարել, և 2024 թվականի հունվարի 1-ից էն ձկնաբուծարանները, որոնք փակ շրջանառու ջրախնայող համակարգ չեն ունենա, տուգանք կառանձնացնենք: Տուգանք ենք առանձնացնում նաև, եթե տնտեսավարողներն առցանց ջրաչափեր չեն ունենա: Մենք ընդունել ենք առաջարկները: Խնդրում եմ կողմ քվեարկել:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Կրկին առաջարկ ունի միայն Վահե Ղալումյանը, գրավոր ունեցել է և եթե հարց ունի … Չունի: Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը:
Հարակից զեկուցող՝ Վահե Ղալումյան: Համեցեք:
Վ.ՂԱԼՈՒՄՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Հարգելի գործընկերներ, օրենսդրական նախաձեռնությունը կարևորում է մի շատ կարևոր ոլորտ, որին այսօր ուղղված է համաշխարհային բնապահպանների ուշադրությունը: Դա ջրային ռեսուրսների կառավարումն է, որը մեր երկրում գրեթե շատ վատ վիճակում է, ուզում եմ օբյեկտիվորեն նշել, և օրենսդրական նման նախաձեռնություններով մենք պետք է փորձենք շտկել այս բնագավառը: Ի՞նչ է կատարվում: Դեռ մակերևութային ջրերի քանակը չկարգավորելով, ռեսուրսները չօգտագործելով՝ մենք հիմք ենք դրել մի բնագավառի, մեր երկրում բավականին արագ զարգացել է ձկնաբուծություն, որը հիմնված է ստորգետնյա ջրերի վրա: Օրենքի նախաձեռնությունը շատ կարևոր է, տնտեսական խնդիրներ առաջացնում է, բայց, քանի որ բնապահպանական կոմպոնենտը շատ ավելի կարևոր է, հարցը քննարկվել է մեր հանձնաժողովում և ստացել է դրական եզրակացություն: Ձեզ նույնպես կոչ եմ անում՝ օրենքի նախագծին կողմ քվեարկել: Շնորհակալություն:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Մտքերի փոխանակության համար գրանցում: Արծվիկ Մինասյան, համեցեք:
Ա.ՄԻՆԱՍՅԱՆ
-Պարոն Սիմիդյան, չհասկացա, թե ինչու եք տեխնիկականի վերագրում բովանդակային և խորը հարցադրումները, որ հնչեցրինք երեկ էստեղ, նաև հանձնաժողովում՝ հանձնաժողովի մեր անդամները, որ ներկայացրել են: Չեմ հասկանում` դրանց տեխնիկական ձևակերպում տալը՝ որպես հարցադրում և առաջարկ, ինչ է հետապնդում, բայց սկզբունքային հարցը կոնկրետ էս նախագծում … Նախորդի մեջ նյութական պատասխանատուի ինստիտուտն էր ամենասկզբունքային հարցը, բայց էս նախագծում, տեսեք, էստեղից ես էլ ասացի, նաև հանձնաժողովի նիստում պարոն Արման Ղազարյանն էլ է էդ հարցը բարձրացրել, դուք էս օրենքում ունեք ներքին հակասություն. գրված է. «Մինչև սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելն արդեն իսկ հորատանցքի միջոցով ստորերկրյա քաղցրահամ ջրերի օգտագործում իրականացնող ձկնաբուծարաններում փակ շրջանառու համակարգի տեղադրման ժամկետ է սահմանվում 2024 թվականի հունվարի 1-ը», այսինքն՝ 1 ամիս անց պետք է տեղադրած լինեն: Դուք էս նախագծով բերել էիք, որ մինչև դեկտեմբերի երկրորդ տասնօրյակ եք նախատեսում հարցի քննարկումը և լուծումը: Էս նորմը թողել եք:
Հիմա՝ հարց. հունվարի 1-ից հետո ի՞նչ եք դուք անելու: Վարչական պատասխանատվությա՞ն եք ենթարկելու էդ սուբյեկտներին, երբ Կառավարությունն անգամ կարգը չի ընդունել: Էս ներքին հակասությունը հաղթահարելու կարևոր բան էինք առաջարկել, ասում էինք՝ էս 5-րդ կետն ուժը կորցրած ճանաչեք կամ գրեք, որ տեղափոխվում է 2024 թվականի դեկտեմբերի երկրորդ տասնօրյակ: Հակառակ դեպքում ո՛չ շրջակա միջավայրի խնդիրն եք լուծում և ո՛չ էլ տնտեսավարող սուբյեկտներին հնարավորություն եք տալիս, որ հարմարվեն կամ քննարկում իրականացնեն էս հարցի ուղղությամբ:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Եզրափակիչ ելույթի կարիք տեսնո՞ւմ ենք, պարոն Սիմիդյան: Համեցեք:
Հ.ՍԻՄԻԴՅԱՆ
-Պարոն Մինասյան, ես կարծում եմ՝ բանավոր հնչած տեսակետներին զուգահեռ՝ նաև գրավոր առաջարկ պետք է լիներ, բայց երեկ հարց ու պատասխանի ժամանակ ասացի, որ, ենթադրաբար, տեխնիկական բացի մասին է, ոչ թե սկզբունքային տարրի, և շտկումներն արված են: Հանձնաժողովի նախագահն էլ կներկայացնի: Այսքանը:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն Սիմիդյան: Հարցի քննարկումն ավարտվեց: Այժմ քվեարկություններ տեղի կունենան: Խնդրում եմ ուշադիր լինել:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Հայաստանի Հանրապետության 2023 թվականի պետական բյուջեի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծն ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 84
Դեմ՝ 0
Ձեռնպահ՝ 0
Որոշումն ընդունվել է: Խնդրում եմ ուշադիր լինել, էլի:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Պետական կենսաթոշակների մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունել մասին հարցը:
Վարման կարգով՝ Արծվիկ Մինասյան:
Ա.ՄԻՆԱՍՅԱՆ
-«Հայաստան» խմբակցությունը 20 րոպե ընդմիջում է առաջարկում:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Ընդմիջում 20 րոպե:
ԸՆԴՄԻՋՈՒՄ
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Հարգելի պատգամավորներ, շարունակում ենք նիստը: Քվեարկության փուլին ենք հասել:
Այժմ քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Պետական կենսաթոշակների մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը: Լռություն դահլիճում:
Քվեարկություն:
Հայտարարեմ՝ ով ոնց է քվեարկել և …
Կողմ՝ 87
Դեմ՝ 0
Ձեռնպահ՝ 0
Վարման կարգով՝ Աղվան Վարդանյան: Համեցեք:
Ա.ՎԱՐԴԱՆՅԱՆ
-Շնորհակալ եմ: Ինչպես տեսաք, մենք փաթեթին կողմ քվեարկեցինք, ինչպես երեկ էինք կողմ քվեարկել արդեն նախորդ փաթեթին, քանի որ այս ընթացքում փաթեթի մեջ ներառվել է մեր կարծիքով, ապօրինաբար մտցված մի նախագիծ, որը պրոբլեմատիկ է: Պրոբլեմատիկ է այն առումով, որ «Զինվորական ծառայություն և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխությունները և լրացումները, փաստորեն, չեն վերաբերելու Արցախի Հանրապետությունում ստացած «Ազգային հերոս» կոչում, «Մարտական խաչ» շքանշան ունեցողներին:
Ուզում եմ ձեզ հիշեցնել, որ այդ մարդիկ նույն մարդիկ են, որոնք սխրանքներ են գործել նույն հայրենիքի համար՝ Արցախի Հանրապետության համար, Հայաստանի Հանրապետության համար, և տարբերակում դնելը, եթե սա քաղաքական նպատակներ չունի, վախի դրսևորում չէ, անթույլատրելի է: Մենք նախարարի հետ կարճ քննարկեցինք, և, կարծես թե, պատրաստակամություն կա՝ քննարկելու հարցը և փորձելու լուծումներ գտնել: Մենք պատրաստակամ ենք այս ուղղությամբ աշխատել այս Կառավարության հետ, որպեսզի այդ մարդկանց խնդիրը լուծվի: Հետագայում կտեսնենք, թե որքան է պատրաստակամ այս Կառավարությունը: Շնորհակալ եմ:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն, պարոն Վարդանյան: Հաջորդ … Ի՞նչ է … Վարման կարգո՞վ: Խնդրեմ, Հերիքնազ Տիգրանյան, համեցեք:
Հ.ՏԻԳՐԱՆՅԱՆ
-Հարգելի գործընկերներ, նախ՝ ուզում եմ նշել, որ փաթեթում լրամշակված օրենքի նախագիծն ապօրինաբար չէ և համապատասխանում է «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքի իրավակարգավորումներին: Նախագծի հեղինակը հնարավորություն ունի՝ առաջինից երկրորդ ընթերցում փոփոխություններ առաջարկելու: Այս դեպքում փոփոխությունները վերաբերում են նոր կատեգորիայի անձանց, հետևաբար՝ նոր օրենքի նախագիծ է լրամշակվել փաթեթում, և դրանով մենք հնարավորություն ենք տալիս անձանց՝ իրենց զինպատվովճարներն ու պարգևավճարներն ստանալու: Կարծում եմ՝ այստեղ որևէ ապօրինություն և խնդրահարույց, ինչպես նշեցիք, հարց չկա: Եվ Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված մեր քաղաքացիները, որոնք Հայաստանում ունեն ժամանակավոր պաշտպանության կարգավիճակ, հենց այդ կարգավիճակի բերումով է, որ ապահովվում է նրանց ոչ միայն կենսաթոշակի, նպաստի, այլ նաև զինվորական պարգևավճարների ստացումը:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Շնորհակալություն: Հեսա կտրամադրեմ խոսքը, բայց խնդրում եմ եկեք բանավեճի չվերածենք, էլի, մտքերի փոխանակություն ունեինք, հարց ու պատասխան: Խնդրեմ, Արծվիկ Մինասյան՝ վարման կարգով:
Ա.ՄԻՆԱՍՅԱՆ
-Ես առաջարկում եմ, որ այդ հարցը, ընդհանրապես, առաջին ընթերցումից երկրորդ ընթերցման ընթացքում փաթեթում փոփոխությունների հարցն առանձին քննարկման առարկա դարձնենք, որովհետև 2 բան վկայակոչեմ, որ հարցի սրությունն ավելի ընկալելի լինի: Արտահերթ նիստ հրավիրողի օրակարգով է անցկացվում նիստը: Մենք երեկ էստեղ ձեզ հետ միասին, հաստատելով հանդերձ լրացուցիչ կարգավորումները, փաթեթ ենք դիտարկել՝ որպես քննարկման հարց: Էդ փաթեթում առաջինից երկրորդ ընթերցման փոփոխության համար նախաձեռնողն առնվազն պետք է բերի, բազային արտահերթ հրավիրված օրակարգում փոփոխություն անի:
Եվ երկրորդը. յուրաքանչյուր օրենք ընդունվում է 2 ընթերցմամբ, բացի «Բյուջեի մասին» օրենքը, որը մեկ անգամ է քվեարկվում: Չի կարող օրենքի նախագիծը որևէ բացառություններով մեկ անգամ քվեարկությամբ ընդունվել ամբողջությամբ, հետևաբար՝ ես առաջարկում եմ էս տիպի հարցերում քննարկում իրականացնել ոչ թե «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքի, այլ Ազգային ժողովի որոշումն աշխատակարգը հաստատելու մասին, անհրաժեշտության դեպքում էնտեղ էլ փոփոխություն անենք:
Ա.ՍԻՄՈՆՅԱՆ
-Դե, եթե սենց անկեղծ զրույց գնաց, վարման կարգով մի բան էլ ես ասեմ: Իսկ ես առաջարկում եմ, որ դուք մասնակցեք խորհրդի նիստերին, հանձնաժողովների նախագահների ձեր պաշտոնները վերցնեք, փոխնախագահի պաշտոնը վերցնեք, և էդ բոլոր հարցերը, որոնք գալիս ենք, էստեղ քննարկում ենք, դրանց մեծ մասը քննարկվում է իմ ասած վայրերում: Եվ էստեղ արդեն չի վերածվի էն ամենին, ինչի մասին դուք խոսում եք: Դե, իրավունքը ձերն է, ես չեմ կարծում, որ … (Խոսակցություն դահլիճում:) Ես առաջարկ արեցի: Դուք ձեր առաջարկն արեցիք, ես իմ առաջարկն արեցի: Շարունակում ենք քվեարկությունը:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի պահպանության ծառայության մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 1
Ձեռնպահ՝ 31
Որոշումն ընդունվել է:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության ջրային օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 27
Ձեռնպահ՝ 4
Որոշումն ընդունվել է:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 0
Ձեռնպահ՝ 32
Որոշումն ընդունվել է:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 0
Ձեռնպահ՝ 32
Որոշումն ընդունվել է:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ ««Իրավաբանական անձանց պետական գրանցման, իրավաբանական անձանց առանձնացված ստորաբաժանումների, հիմնարկների և անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» և կից ներկայացված ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 0
Ձեռնպահ՝ 31
Որոշումն ընդունվել է:
Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված՝ «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 0
Ձեռնպահ՝ 30
Որոշումն ընդունվել է: Օրակարգն սպառվեց: Նիստն ավարտվեց, հարգելի գործընկերներ: