National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
24.10.2006

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
 
24.10.2006
Տեսակետներ ընտրական գործընթացները բարելավելու մասին

Խորհրդարանը հոկտեմբերի 24-ի նիստում շարունակեց քննարկել քաղաքական ուժերի նախաձեռնած` Ընտրական օրենսգրքի նախագծում փոփոխությունների նախագիծը:

Հարցի վերաբերյալ Ազգային ժողովի պետական-իրավական հարցերի հանձնաժողովի եզրակացությունը ներկայացրեց հանձնաժողովի նախագահ Ռաֆիկ Պետրոսյանը: Գլխադասային հանձնաժողովի գնահատմամբ` նախագիծը պատրաստ է առաջին ընթերցմամբ ընդունելու համար` դրանից հետո լրամշակվելու պայմանով: Ըստ Ռաֆիկ Պետրոսյանի` նպատակը մեկն է. ապահովել ազատ ընտրություններ ու բացառել սողանցքների ու չարաշահումների հնարավորությունը:Հենց սրան էլ ուղղված են 1999 թ. ընդունված` ընտրական օրենսգրքի բազմակի փոփոխությունները: Սա արդեն վեցերորդն է: Հանձնաժողովի նախագահը կարծում է, սակայն, որ միայն օրենսգիրքը բարելավելը բավարար պայման չէ արդար ընտրություններ կազմակերպելու համար: Կարելի է փաստաթուղթը բարեփոխել, բայց չկատարել առաջադրվող պահանջները: Պրն. Պետրոսյանն ընտրական գործընթացում հաջողության անհրաժեշտ նախապայման է համարում թե իշխանությունների, թե կուսակցությունների, թե ընտրողների կամքն ու պատասխանատվությունը: Քննարկվող նախագիծը, ըստ հանձնաժողովի եզրակացության, իրավական տեսանկյունից կբարելավի գործընթացը, սակայն դեռեւս մնում են չլուծված եւ բաց հարցեր: Որպես այդպիսին հանձնաժողովի նախագահը նշեց տեսաձայնագրման հարցը: Նա կարծում է, որ պետք է տեսաձայնագրվի քվեաթերթիկները հաշվելու ընթացքը միայն: Գլխադասային հանձնաժողովի ղեկավարը համաձայն չէ վստահված անձանց հետ կանչելու հնարավորություն ընձեռելու հետ` ասելով, որ այդպես օբյեկտիվությունը կնվազի: Պրն. Պետրոսյանը նաեւ փոխանցեց Վենետիկի հանձնաժողովի մտահոգությունը` ընտրության ժամանակ ընտրողի ինքնությունը ստուգելու գործընթացի վերաբերյալ:Փորձագետները կարծում են, որ պետք է ինքնությունն ստուգել պարզեցված կարգով, մինչդեռ նախատեսված է բարդ` երեք անգամ նույն անձին ստուգելումոդել, որն էլ ժամանակատար է: Վենետիկի հանձնաժողովը նաեւ առաջարկում է ընտրություն չանցկացնել ռազմական եւ արտակարգ իրավիճակներում: Ռաֆիկ Պետրոսյանը, սակայն, նշում է, որ հարցը կարգավորվում է Սահմանադրությամբ:Հանձնաժողովի նախագահը նկատեց, որ ընտրական կարգերի` համամասնականի եւ մեծամասնականիհարաբերակցության շուրջքաղաքական ուժերիհամաձայնության բացակայության պայմաններում դանդաղում է ընտրական համակարգը բարեփոխելու գործընթացը. այսօր դեռ վերջնական միասնական դիրքորոշում չկա:

Հարցի վերաբերյալ ելույթի համար գրանցվել էր 15 պատգամավոր:

Վիկտոր Դալլաքյանն ընդգծեց, որ Ընտրական օրենսգրքի բարեփոխումն անհրաժեշտ, բայց բավարար պայման չէ ազատ եւ արդար ընտրության համար: Առաջարկվող փոփոխությունները նա բնորոշեց որպես «կոսմետիկ»` ասելով, որ Վենետիկի հանձնաժողովի հետ միասին միայնտեխնիկական հարցեր են լուծվում: Իսկ սկբունքային` ընտրական հանձնաժողովների ձեւավորմանը եւ ընտրակարգերի հարաբերակցությանը նախագծումանդրադարձ չկա:Պատգամավորը հայտարարեց, որ դեմ է քվեարակելու: Հրանուշ Հակոբյանն առավել նպատակահարմար է համարում Ընտրական օրենսգրքի փոփոխությանն անդրադառնալ ընտրություններից հետո, քան` առաջ: Այս դեպքում քննարկումը չի վերածվի նախընտրական, քաղաքական շոուի:Պատգամավորի գնահատամամբ` քննարկվող փաստաթղթում առաջխաղացումն ակնհայտ է, կարգավորված են վստահված անձանց աշխատանքները եւ զինվորականների մասնակցությունն ընտրությանը:Տկն. Հակոբյանն առաջարկում է Քրեական օրենսգրքում ընտրակեղծիքներ իրականացնելու համար պատժամիջոցներին առավել մեծ ուշադրություն հատկացնել: Գեղամ Մանուկյանն առաջարկում է տեսագրության եւ մի շարք այլ խնդիրների կարգավորմանն անդրադառնալ առաջին ընթերցումից հետո: Փոխարենը նապարզաբանումներ տվեց դաշնակցությանն ուղղված` ընտրակարգի մասին տեսակետը փոխելումեղադրանքների առնչությամբ: Գեղամ Մանուկյանը նշեց, որ 100 տոկոս համամասնական ընտրակարգ ունենալու իրենց տեսակետը սկզբունքային է եւ չի փոխվել:Սակայն խմբակցությունը ոչ պակասկարեւոր է համարում քաղաքական համաձայնությունը:Նա պարզաբանեց, որ հանձնաժողովի նիստում ամբողջությամբ համամասնական ընտրական ձեւ առաջարկող փոստաթղթի քվեարկությանն իրենք չեն մասնակցել`համարելով այն «քաղաքական համաձայնության տակ դրված ական»: Գագիկ Ավետյանը նախագծի հեղինակներին առաջարկեց վիճահարույց դարձած` շարժական քվեատուփերին առնչվող նոր մոտեցում: Նա առաջարկում է դրանց փոխարեն նախատեսելշարժական տեղամասեր: Հմայակ Հովհաննիսյանը հարցնում է` ի՞նչ սկզբունք է դրված այն նախագծի հիմքում, ո՞վ եւ ինչպե՞ս է ապահովելու ընտրության ազատությունը: Նակարծում է, որ ընտրությունների պատասխանատվությունը պետք է կրի կամ պետությունը, կամ էլ` օրինակ` կուսակցությունները: Պատգամավորը համոզված է, որ հնարավոր չէ համատեղելայս երկուսը: Շավարշ Քոչարյանը եւս խոսեց այն մասին, որ նախագծում շրջանցվել է շատ կարեւոր` հանձնաժողովների ձեւավորման կարգը: Նա առաջարկում է դրանց ձեւավորման հավասարակշռված մոդել, երբ հավասար` վեցական անդամ կներկայացնեն թե իշխանությունը, թե ընդդիմությունը: Պատգամավորը նաեւ առաջարկում է մատի թանաքոտումը կիրառել` միաժամանակ անձնագրում փոքրիկ նշում կատարելով:Շավարշ Քոչարյանը 100 տոկոսանոց համամասնականվարկանիշային ընտրության կողմնակից է: Արմեն Աշոտյանն անդրադարձավ նախագծում տեղ գտած որոշ թերությունների: Նաիրատեսական չի համարում ընտրություններից 180 օր առաջ ընտրացուցակները հրապարակելու` նախագծով սահմանված պահանջը: Մինչեւ առաջիկա խորհրդարանական ընտրությունները հնարավոր չի լինիբոլոր ընթերցումներով նախագիծն ընդունել եւ նշված ժամկետում հրապարակել ընտրացուցակը: Նաեւ` այն փոփոխական կլինի` պայմանավորվածզորակոչով եւ զորացրմամբ:Պատգամավորն անիրագործելի է համարում նաեւընտրությունների տվյալները հրապարակելու` Վենետիկի հանձնաժողովի առաջարկած ժամկետը:Արմեն Աշոտյանը դեմ է վստահված անձանց հետ կանչելու հնարավորությանը: Նաեւ գտնում է, որ ընտրակարգը որեւէ երկրում ժողովրդավարության ցուցանիշ չէ:Պատգամավորի կարծիքով, չպետք է փորձել առաջիկա խորհրդարանական եւ նախագահական ընտրություններն անցկացնել նորարարության դաշտում:Արշակ Սադոյանը համատեղ ուժերով ազատ եւ արդար ընտրությունապահովելու կոչ ուղղեց քաղաքական ուժերին:Պատգամավորը նախատեսում է 10-15 հազար ակտիվ քաղաքացիների օգնությամբ հետեւել ընտրությունների ընթացքին եւ այդպես պայքարկեղծիքների դեմ: Սուքիաս Ավետիսյանի գնահատմամբ, նախագծում տեղ են գտել դրույթներ, որոնք Կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովի կարգավորման առարկան պետք է լինեն: Նա դեմ է շրջիկ քվեատուփերի կիրառմանը` ասելով, որ այն բողոքների լայն ասպարեզէ բացում եւ որընդդիմությունն էլ օգտվում է դրանից:Արամ Սարգսյանը ընտրական գործընթացում կարեւոր պայման է համարում բարոյահոգեբանական մթնոլորտը:Նախկին ընտրությունների կեղծողները, ըստ պրն. Սարգսյանի, պետք է պատժվեն եւ ոչ թե հովանավորվեն: Նա տեսնում է համակարգային փոփոխությունների անհրաժեշտություն: Համլետ Հարությունյանը հռետորական հարց հնչեցրեց. «Ընտրական օրենսգի՞րք են բարեփոխում, թե՞ հեղափոխական ելույթներ ենք ունենում»: Պատգամավորն ափսոսանք հայտնեց, որ քննարկումներն ընթացանհասարակության մեջ հեղափոխական եւ անկայուն տրամադրություներ ստեղծելու ուղղությամբ: Նրա բնորոշմամբ, մինչեւ ընտրություն արդեն իսկ կարծրատիպ է ստեղծվում, ըստ որի ընտրություններն անպայման կեղծվելու են:

Հարցի քննարկումն ընդհատվեցպատգամավորների հայտարարություններով:

Ընտրական օրենսգրքի փոփոխությունների մասին ելույթները կշարունակվեն խորհրդարանի հոկտեմբերի 25-ի նիստում:


24.10.2006
Ստացվել է 1050 նամակ
«Քաղաքացիների առաջարկությունները, դիմումները եւ բողոքները քննարկելու կարգի մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն` աշխատակազմի ԱԺ օրենսդրական գործունեության ապահովման վարչությունը հրապարակում է 2006 թ. երրորդ եռամսյակում Ազգային ժողովում ստացված նամակների քննարկման արդյունքների համառոտ տեղեկատվությունը:ԱԺ նախագա...

24.10.2006
Պետական կառույցները եւ հասարակական կազմակերպությունները` հանուն մարդու արժանապատվության եւ անվտանգության պաշտպանության
Հոկտեմբերի 24-ին ՀՀ ԱԺ նախագահ Տիգրան Թորոսյանն ընդունեց ՌԴ Պետական Դումայի պատգամավոր, Մարդկային արժանապատվության եւ անվտանգության պաշտպանության միջազգային լիգայի նախագահ, բանակի գեներալ Վալենտին Վարեննիկովի գլխավորած պատվիրակությանը:  Հանդիպմանը մասնակցում էին ԱԺ պատգամավոր Հրանտ Խաչատրյանը ե...

24.10.2006
Համաշխարհային բանկի երեւանյան գրասենյակի տնօրենը խորհրդարանում
Հոկտեմբերի 24-ին ՀՀ ԱԺ նախագահ Տիգրան Թորոսյանն ընդունեց Համաշխարհային բանկի երեւանյան գրասենյակի տնօրեն Ռոջեր Ռոբինսոնին, որ ավարտում է իր առաքելությունը մեր երկրում:Պարոն Ռոբինսոնը շնորհակալություն հայտնեց ԱԺ նախագահին` չորսուկես տարվա համատեղ արդյունավետ աշխատանքի համար, նշելով, որ այդ տարիներին ...



ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am