National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
14.6.2006

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
 
14.06.2006
Խորհրդարանականներին ներկայացվեց 2005 թվականի պետական բյուջեի կատարողականը

Ազգային ժողովի հունիսի 14-ի նիստում պատգամավորները  քվեարկությամբ վավերացրին «ՀՀ եւ Միջազգային զարգացման ընկերակցության միջեւ 4159-AM զարգացման վարկի (Վերականգնվող էներգետիկայի ծրագիր)» համաձայնագիրը: Այնուհետեւ շարունակվեց նախորդ նիստում ընդհատված «Ֆիզիկական անձանց գույքի եւ եկամուտների հայտարարագրման մասին» ու «Եկամտահարկի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրինագծերի քննարկումը:

ՕԵԿ պատգամավորներ Վռամ Գյուլզադյանի, Հեղինե Բիշարյանի եւ Մհեր Շահգելդյանը դիտարկմամբ` օրինագիծն ամենեւին էլ կոռուպցիայի եւ կաշառակերության դեմ չէ: Հեղինե Բիշարյանը նշեց, որ ՕԵԿ-ը դեմ է ժողովրդի շահերին հակասող օրինագծերին:Վռամ Գյուլզադյանին հետաքրքրում էր, թե ինչո՞վ է պայմանավորված օրինագծի ընդունման հրատապությունը, եթե վերջինս գործելու է 2008 թվականից: Իսկ ԱԺ պատգամավոր Մհեր Շահգելդյանը ցանկացավ իմանալ, թե ինչպիսի՞ չափորոշիչներ պիտի լինեն ֆիզիկական անձանց եկամուտների ստուգման համար: Նա կարեւորեց գյուղացիական տնտեսություններում վերապատրաստման համակարգի ներդրումը: Հարցերին ի պատասխան` հարակից զեկուցող Գագիկ Մելիքյանն ասաց, որ նախագծի ընդունումն անգամ ուշացել է, քանի որ օր առաջ եկամուտների հայտարարագրումը եւ հարկերի գանձումը կնպաստեր բյուջեի եկամուտների ավելացմանը եւ անապահով խավի վիճակի բարելավմանը:Իսկ չափորոշիչների կիրառման առումով` Գագիկ Մելիքյանը տեղեկացրեց, որ օրենքի ընդունումից հետո կլինեն կառավարության համապատասխան որոշումներ եւ օրենսդրական նախաձեռնություններ:

ԱԺ պատգամավոր Արշակ Սադոյանը խորհրդարանի լիագումար նիստում մերժված օրինագիծը նույն տեսքով ներկայացնելն անընդունելի է համարում: Ըստ նրա` օրինագծի ընդունման նպատակը կոռուպցիայի եւ կաշառակերության ուժեղացումն է երկրում: ԱԺ պատգամավոր Հովհաննես Մարգարյանը գտնում է, որ ԶԼՄ-ների եւ հ/կ-ների մասնակցությամբ պետք է կազմակերպվեն խորհրդարանական լսումներ` հաշվի առնելու հասարակական կարծիքը: ԱԺ պատգամավոր Թաթուլ Մանասերյանը, ողջունելով նախագծի ընդունումը, նկատեց, որ օրինագծում հաշվի է առնվել միջազգային փորձը: Ստվերի դեմ պայքարում նա կարեւորեց անհատական բարձրաստիճան պաշտոնյաների պատասխանատվությունը, երբ եկամուտների հայտարարագրման հարցում միտումնավոր թերացումը կատարում են նրանց աշխատակիցները:

ՄԱԿ խմբակցության եզրակացությունը օրինագծի վերաբերյալ բարձրաձայնեց խմբակցության ղեկավար Գուրգեն Արսենյանը` տեղեկացնելով, որ ՄԱԿ-ը կողմ է քվեարկելու օրենսդրական նախաձեռնությանը: Նա ողջունեց պետական հողային կադաստրի գույքագրման գործընթացի զգալի առաջընթացը` հորդորելով կառավարությանը հասարակությանը իրազեկել, որ պետության հետ հարաբերությունները պետք է կանոնակարգել փաստաթղթերով, ոչ թե ծանոթ-բարեկամ սկզբունքով: Պարոն Արսենյանի հավաստմամբ` ՄԱԿ-ը պայքարելու է, որ պետության եւ քաղաքացիների միջեւ փոխհարաբերությունները լինեն թափանցիկ, օրենքով ամրագրված եւ պաշտպանված: Խմբակցության ղեկավարը տեղեկացրեց, որ ՄԱԿ-ը օրինագծում առաջարկել է փոփոխություն, ըստ որի` ՀՀ քաղաքացիները հայտարարագրերը լիազոր անձանց միջոցով ներկայացնելու հնարավորություն են ստանում:

ԱԺ նախագահ Տիգրան Թորոսյանն, արտահերթ ելույթում անդրադառնալով քննարկվող օրինագծին, նշեց, որ եւ ինքը եւ ՀՀԿ-ն կողմ են օրինագծի ընդունմանը` իբրեւ կարեւոր միջոց կոռուպցիայի դեմ պայքարում: Կիսելով ՕԵԿ պատգամավորների մտահոգությունը, որ հասարակությունը պիտի իրազեկված լինի խորհրդարանի իրադարձություններին` պարոն Թորոսյանը հիշեցրեց, որ ՕԵԿ-ականներից միայն Գագիկ Ավետյանը չէր քվեարկել օրինագիծն առաջին ընթերցմամբ ընդունելու համար: Հավաստելով, որ պատգամավորի իրավունքն է քվեարկել իր համոզմունքների համաձայն եւ բարոյական ճնշում ոչ ոք չի կարող գործադրել` բանախոսը ընդգծեց, որ ակնհայտ է դիրքորոշման փոփոխություն 180 աստիճանով:Տիգրան Թորոսյանը մեկ անգամ եւս փաստեց, որ օրենքը տարածվելու է այն մարդկանց վրա, որոնց ամսական եկամուտը կազմում է 1200 դոլարին համարժեք դրամ, ուստի օրենքի ընդունման պարագայում մարդկանց ճնշող մեծամասնությունը չեն լինելու հայտարարագիր ներկայացնողներ: ԱԺ նախագահը, չժխտելով, որ կան հայտարարագրում իրենց եկամուտները թաքցնող ֆիզիկական անձինք, որոնք իրենց եկամուտները ձեւակերպում են այլ մարդկանց անուններով, կոչ արեց բացահայտել հայտարարագրման գործընթացից խուսափող մարդկանց: «Կա հետեւյալը` պե՞տք է ընդլայնել հայտարարագիր ներկայացնողների ցուցակը, անհրաժե՞շտ է, որ ՀՀ քաղաքացիները, ում եկամուտները ավելին են ամսական 1200 դոլարին համարժեք դրամից, ներկայացնե՞ն հայտարարագրեր: Եթե որեւէ մեկը սրան դեմ է, թող ասի` դեմ եմ, որ հարուստ մարդիկ ներկայացնեն հայտարարագրեր, որովհետեւ Հայաստանում 1200 դոլարին համարժեք դրամ կարող են ունենալ միայն հարուստ մարդիկ: Թող ասեն դեմ ենք բացահայտմանը այն մարդկանց, ովքեր իրենց եկամուտները թաքցնում են հարազատ-բարեկամների անունով»,-արձանագրեց պարոն Թորոսյանը: Նա հիշեցրեց պատգամավորներին իրենց պատասխանատվությունը օրենքների ընդունման հարցում` փաստելով, որ սխալ է օրենքների ընդունման պատասխա նատվությունը դնել մեր քաղաքացիների վրա. «Եկեք աշխատենք, կատարենք մեր պարտականությունները` լավ օրենք կընդունենք, մարդկանց կյանքը կբարելավվի, վատ օրենք կընդունենք` կվատանա: Մարդիկ դա են մեզնից ակնկալում: Եկեք միասին աշխատենք եւ վերահսկողության մեխանիզմներ սահմանենք, թույլ չտանք, որ մեր քաղաքացիները ճնշվեն, այլ այն անբարեխիղճ պաշտոնյաները, ովքեր կփորձեն շահարկել այս օրենքի կիրառումը, ենթարկվեն պատասխանատվության»: ԱԺ ղեկավարը հորդորեց պատգամավորներին առաջարկություններ ներկայացնել կառավարությանը, որը պատրաստակամ է համատեղ աշխատանքի: Տիգրան Թորոսյանը արդարացի է համարում, որ 1200 դոլարին համարժեք դրամ եկամուտ ունեցողը հարկեր մուծի, որպեսզի վատ ապրող խավը սոցիալական խնդիրների լուծման համար բյուջեից ստանա իրեն հասանելիք գումարները: «Վստահ եմ` այն մարդիկ, ովքեր առանց պատճառաբանության դեմ են լինելու այս նախագծին, դեմ են լինելու կոռուպցիայի դեմ պայքարին եւ աղքատ մարդկանց լավ ապրելուն»-եզրափակեց ԱԺ նախագահը:

Խորհրդարանակա ններին հաշվետու տարվա բյուջեի կատարման պատկերը ներկայացրեց ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի փոխնախարար, գլխավոր գանձապետ Ատոմ Ջանջուղազյանը: Նա տեղեկացրեց` 2005 թ., ինչպես նախորդող երեք տարիներին, գրանցվել է տնտեսական աճի երկնիշ ցուցանիշ` 14 տոկոս` արձանագրելով, որ նախորդ տարի առաջին անգամ հաջողվել է գերազանցել 1989 թ. ՀՆԱ-ի մակարդակը` 14,1 տոկոսով: Հարկային եկամուտների եւ համախառն ներքին արդյունքի հարաբերակցությունը, 2004 թ. համեմատությամբ, բարելավվել է 0,3 տոկոսով: Գլխավոր գանձապետը տեղեկացրեց, որ տնտեսական եւ հարկաբյուջետային ոլորտներում իրականացվող քաղաքականությունը դրականորեն է ազդել բնակչության եկամուտների աճի վրա. միջին աշխատավարձը, 2004-ի համեմատությամբ, ավելացել է 17,3 տոկոսով, բյուջետային համակարգում գրանցվել է աշխատավարձի 23,6 տոկոս աճ: Պետական ներդրումները, ըստ կառավարության ներկայացրած հաշվետվության, նախորդ տարի կազմել են 38,4 մլրդ. դրամ եւ ուղղվել հիմնականում տրանսպորտային ենթակառուցվածքների, ոռոգման համակարգի զարգացմանն ու դպրոցների հիմնանորոգմանը: Ընդհանուր տարեկան ներդրումները աճել են 31 տոկոսով: Տարվա գլխավոր ֆինանսական փաստաթղթով ծրագրված էր 375 մլրդ. դրամի եկամուտ եւ դրամաշնորհ. փաստացի բյուջե է մուտքագրվել 374 մլրդ. դրամ: Հարկային եկամտային մուտքերը հաշվետու տարում ավելացել են 24 տոկոսով` պայմանավորված ոչ թե հարկատեսակների դրույքաչափերի ավելացմամբ, այլ տնտեսական աշխուժությամբ եւ հարկահավաքման վարչարարության բարելավմամբ: Բարձրացել է նաեւ հարկային գերավճարներ արձանագրած տնտեսավարողներին հարկերի վերադարձման ցուցանիշը. պետությունը այս ժամանակահատվածում վերադարձրել է 16,2 մլրդ դրամ` նախորդ տարվա համեմատությամբ կրկնակի ավելի: Ատոմ Ջանջուղազյանը նշեց, որ բյուջեի ծախսային մասը կատարվել է 97,1 տոկոսով. բյուջետային միջոցներից նախորդ տարի ծախսերին է ուղղվել 417,5 մլրդ. դրամ: 12 մլրդ. դրամի շեղումը Ատոմ Ջանջուղազյանը բացատրեց արտաքին աղբյուրների` վարկերի ու դրամաշնորհների հաշվին իրականացվող ծրագրերի թերակատարմամբ: Մասնավորապես` չի ստացվել Համաշխարհային բանկի` Աղքատության կրճատման աջակցության երկրորդ վարկի մասնաբաժինը` 10 մլրդ դրամը: Առանձին դեպքերում եղել են նաեւ տնտեսումներ: 2004-ի համեմատությամբ` ծախսերի աճը կազմել է 25 տոկոս: Կրկին արտաքին միջոցների թերֆինանսավորմամբ պայմանավորված`  բյուջե-2005-ը կատարվել է 42,8 մլրդ. դրամ պակասուրդով` նախատեսված 54,6-ի փոխարեն: 2004 թ. համեմատությամբ` պակասուրդի ընդհանուր մեծությունն աճել է 34,8 տոկոսով: Գլխավոր գանձապետը հավաստում է, որ պակասուրդի կառուցվածքում որոշակի փոփոխություն է նկատվում. ավելացել է ներքին աղբյուրներից ֆինանսավորման ծավալը: Արտաքին պետական պարտքը անցյալ տարեվերջին եղել է 1 մլրդ. 99 մլն. դոլար: 2004 թ. նույն ժամանակահատվածում այս ցուցանիշը կազմել է 1 մլրդ. 182 մլն դոլար: Արտաքին ապրանքաշրջանառությունը, ըստ կառավարության հաշվետվության, կազմել է 2 մլրդ, 718 մլն. դրամ:

Բյուջետային գործընթացում կառավարությունը որոշ նոր տարրեր է ծրագրում ներդնել: Արդեն իսկ 2005թ. աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարության միջոցով կիրառվել է ծրագրային բյուջետավորման մոդելը, երբ շեշտադրումը կատարվում է վերջնական արդյունքի վրա եւ ծախսերի կատարումը բնորոշվում է ոչ ֆինանսական ցուցանիշներով:  Գործադիրը նպատակ ունի ընդլայնել այս մոդելը եւ 2006-ին կիրառել սոցիալական ուղղվածություն ունեցող գերատեսչություններում:

Պատասխանելով պատգամավորների հարցերին` պարոն Ջանջուղազյանը նշեց, որ ստվերի չափերի պաշտոնական տեղեկություն չի կարող լինել, քանզի դա կնշանակի` պաշտոնապես տվյալների առկայության պարագայում միջոցներ չեն ձեռնարկվում վերացման համար: Անդրադառնալով դրամ-ԱՄՆ դոլար փոխարժեքի տատանումներին` գլխավոր գանձապետը տեղեկացրեց, որ 2006 թ. բյուջեի մասին օրենքով` փաստաթղթում 420 դրամ հաշվարկային փոխարժեք է սահմանված մեկ դոլարի համար. անհրաժեշտության դեպքում փոփոխությունները կքննարկվեն եւ կներկայացվեն պատգամավորներին: 2005 թվականին ծախսային մասում թերակատարումը պայմանավորված է արտաքին աջակցությամբ իրականացվող ծրագրերի կատարման ցածր մակարդակով եւ տնտեսումների հետեւանքով:

Երրորդ ընթերցմամբ քննարկվեցին «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին», «ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացում կատարելու մասին», «ՀՀ քրեական օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին», իսկ երկրորդ ընթերցմամբ` «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրինագծերը:

Ըստ ԱԺ կանոնակարգի` վերջին նիստը նվիրված էր պատգամավորներ-կառավարություն հարցուպատասխանին: ԱԺ եռօրյա նիստը ավարտեց աշխատանքները:


14.06.2006
Կլոր սեղան Ազգային ժողովում
Հունիսի 14-ին Ազգային ժողովում տեղի ունեցավ կլոր  ՆԱՏՕ-ի ԽՎ Ապագա անվտանգության ու պաշտպանական կարողությունների եւ Ժողովրդավարական կառավարմանհարցերի ենթահանձնաժողովների համատեղ պատվիրակությունների անդամներիեւ ԱԺ փոխնախագահ  Վահան Հովհաննիսյանի,  ԱԺ պաշտպանության, ազգային անվտանգության...

14.06.2006
ՀՀ ԱԺ արտահերթ նստաշրջանի օրակարգը
1. ա) Ֆիզիկական անձանց գույքի եւ եկամուտների հայտարարագրման մասին բ) «Եկամտահարկի մասին»  ՀՀ օրենքում փոփոխություններկատարելու մասին (քվեարկություն) 2.  ա) Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին բ) ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում փոփոխություններեւ լրացում կատարելու մասին գ) ՀՀ քրե...

14.06.2006
Ընտրվեց հանձնաժողովի փոխնախագահ
Հունիսի 14-ին տեղի ունեցավ Աժ սոցիալական, առողջապահության եւ բնության պահպանության հարցերի մշտական  հանձնաժողովի հերթական նիստը, Մնացական Պետրոսյանի նախագահությամբ, օրակարգում ունենալով փոխնախագահի ընտրության հարցը: Հանձնաժողովի նախագահ Մնացական Պետրոսյանն առաջադրեց ՀՀԿ խմբակցության եւ սոցիալակ...



ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am