Սեպտեմբերի 3-ին Ազգային ժողովի մշտական հանձնաժողովներում մեկնարկեցին «ՀՀ 2006թ. պետական բյուջեի մասին» օրենքի կատարման հաշվետվության քննարկումները: Բացելով առաջին` ինը հանձնաժողովների համատեղ նիստը, ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի հանձնաժողովի նախագահ Գագիկ Մինասյանը նկատեց, որ այս քննարկումներն ունեն առանձնահատկություններ: Նախ` Սահմանադրության համաձայն, 2006թ. բյուջեի հաշվետվությունը պետք է քննարկվեր նախորդ Ազգային ժողովի գործունեության ժամանակ, սակայն խորհրդարանական ընտրություններին նախապատրաստվելը թույլ չտվեց խորհրդարանին իրականացնել այդ պարտականությունը: Որոշակի փոփոխություններ են առաջացել նաեւ այն պատճառով, որ 2006թ. բյուջեն ընդունելիս խորհրդարանն ուներ վեց մշտական հանձնաժողով, մինչդեռ նույն այդ բյուջեի կատարողականը քննարկվում է ինը հանձնաժողովների նիստերում: Գագիկ Մինասյանը տեղեկացրեց, որ ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի հանձնաժողովն առաջին անգամ պատրաստել է բյուջեի հաշվետվության ամփոփ նկարագիր, որը կարող է օգտակար լինել եւ պատգամավորների, եւ հասարակության համար:
Նախորդ տարվա բյուջեի հաշվետվությունը ներկայացրեց ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի նախարարի տեղակալ Ատոմ Ջանջուղազյանը: Տնտեսական աճը 2006-ին բնորոշվել է երկնիշ թվով` կազմելով 13,4 տոկոս եւ գերազանցելով ծրագրային ցուցանիշը 2,4 տոկոսով: Համախառն ներքին արդյունքը կազմել 2657 մլրդ. դրամ: Փոխնախարարը տեղեկացրեց, որ տնտեսական աճի գերակշիռ մասը` 12 տոկոսը, ապահովվել է կապիտալ շինարարության եւ ծառայությունների հաշվին: Մինչդեռ արդյունաբերության ոլորտում անկում է արձանագրվել: Գործազրկության մակարդակը, հաշվետվության համաձայն, նվազել է 0,8 տոկոսով. պաշտոնական տվյալներով, գործազուրկների թիվը կազմել է 88,9 հազար: Թեեւ 2006թ.-ի համար կանխատեսվել էր գնաճի 3 տոկոսանոց մակարդակ (նախորդ տարվա դեկտեմբերի նկատմամբ), տարեվերջին վերանայվել է գնաճի մակարդակը եւ սահմանվել 5 տոկոս` 1,5 տոկոս տատանման հնարավորությամբ: Գնաճի փաստացի ցուցանիշը 2006-ին կազմել է 5,2 տոկոս: Հաշվետու ժամանակաշրջանում դրամն արժեւորվել է 18,9 տոկոսով: Արտահանումն ավելացել է 3,1 տոկոսով, ներմուծումը` 21,8 տոկոսային կետով: 2006թ. բյուջեի կատարման արդյունքում արձանագրվել է 39,7 մլրդ.-ի դեֆիցիտ` ծրագրված 71,6 մլրդ.-ի փոխարեն: Պակասուրդի ֆինանսավորումը թե արտաքին, եւ թե ներքին աղբյուրներից կատարվել է ցածր մակարդակով: 2006թ.-ի տարեվերջի դրությամբ Հայաստանի Հանրապետության արտաքին պետական պարտքը կազմել է 1 մլրդ. 205 մլն. դոլար, որը ՀՆԱ-ի 18,9 տոկոսն է: Պարտքի սպասարկմանն ուղղվել է 58,4 մլն. դոլար: Բյուջեի եկամտային մասը կատարվել է 97,8 տոկոսով: Սեփական եկամուտների ծրագիրը գերազանցվել է 3,5 տոկոսով, իսկ արտաքին պաշտոնական տրանսֆերտների կատարողականը կազմել է ընդամենը 38,4 տոկոս: Պետբյուջեի ծախսերը նախորդ տարի կատարվել են 92 տոկոսով եւ կազմել 481,2 մլրդ. դրամ: Շեղումը բացատրվում է արտաքին ֆինանսավորմամբ իրականացվող վարկային եւ դրամաշնորհային ծրագրերի թերակատարմամբ: Որոշ ծախսերի իրականացվել են տնտեսումով: Հաշվետու տարում բյուջետային ծախսերի գծով նոր պարտքեր չեն կուտակվել:
Նիստում ներկայացվեցին «ՀՀ 2006թ. պետական բյուջեի մասին» օրենքի կատարման հաշվետվության վերաբերյալ Կենտրոնական բանկի եւ Վերահսկիչ պալատի եզրակացությունները:
ԿԲ նախագահ Տիգրան Սարգսյանի բնորոշմամբ, 2006-ին շարունակվել են նախորդ տարիների դրական միտումները, մասնավորապես, գրեթե բոլոր եռամսյակներում, գերակատարվել է հարկերի հավաքագրման ցուցանիշը եւ ապահովել նախորդ տարվա համեմատությամբ 20 տոկոսով ավելի եկամուտ: Զուգահեռաբար սոցիալական ոլորտի ծախսերում արձանագրվել է առաջանցիկ աճ` 21,1 տոկոս: ԿԲ-ում, սակայն, մտահոգված են որոշ հիմնախնդիրներով, որոնք անհրաժեշտ է լուծել` դրամավարկային եւ հարկաբյուջետային արդյունավետ քաղաքականություն իրականացնելու համար: ԿԲ նախագահը խոսեց ՀՆԱ-ի նկատմամբ հարկերի հարաբերակցության մասին` ասելով, որ փաստացի ցուցանիշը 0,7 տոկոսով շեղվել է ծրագրվածից: Չնայած որ հարկերի գծով արձանագրվել է գերակատարում` հարկերի աճի ցուցանիշը դեռեւս զիջում է ՀՆԱ-ի աճի տեմպերին: Նշված խնդիրը, Տիգրան Սարգսյանի կարծիքով, խոչընդոտում է աղքատության հաղթահարման ռազմավարական ծրագրի իրականացմանը: Վերջին տարիների ընթացքում շարունակաբար դրսեւորվող այս խնդիրը լուծելու համար ԿԲ-ն առաջարկում է ՀՆԱ/հարկեր հարաբերակցության շեղման պատճառն ուսումնասիրել եւ միջոցներ կիրառել: ԿԲ նախագահը ներկաների ուշադրությունը հրավիրեց նաեւ պետբյուջեի ծախսերում կատարված տնտեսումների վրա, որոնք հանգեցրել են գանձապետարանի միասնական հաշվի մնացորդների եւ նպաստել հոսքերի համամասնության շեղմանը:
Վերահսկիչ պալատի նախագահ Գագիկ Ոսկանյանը նույնպես գտնում է, որ 2006-ին շարունակվել են դրական միտումները, բարելավվել բյուջեի կատարման ցուցանիշները: Այդուհանդերձ, հայտնաբերել են որոշ թերություններ եւ օրենքների միջեւ անհամապատասխանություններ: 2006թ. պետբյուջեի մասին օրենքում նախատեսվել է, որ արտաբյուջետային եկամուտներն արտացոլվեն բյուջեի կատարողականում` որպես մուտքեր եւ ելքեր: 2006թ. արտաբյուջետային եկամուտները կազմել են շուրջ 12 մլրդ. դրամ: Առանց այս եկամուտի, բյուջեի եկամտային մասը կատարվել է 104,2 տոկոսով: ՎՊ-ը հաշվարկել է բյուջեի եկամտային եւ ծախսային մասի կատարման ցուցանիշները` առանց արտաբյուջետային եկամուտների: Հաշվետվության մեջ, ըստ Գագիկ Ոսկանյանի, ամբողջական չէ հարկային եկամուտների պատկերը, բացակայում է դասակարգումն ըստ հարկատեսակների: ՎՊ նախագահն անդրադարձավ 2006թ.-ին թերակատարված որոշ ծրագրերի:
Նիստի օրակարգում էր նաեւ ԿԲ 2006թ. բյուջեի հաշվետվությունը: ԿԲ նախագահը ներկայացրեց, որ վարչական ծախսերը 3 մլրդ. 337 մլն. դրամի փոխարեն կազմել են 2 մլրդ. 851 մլն. դրամ, իսկ կապիտալ ներդրումները` 1 մլրդ. 743 մլն. դրամ` ծրագրված 2 մլրդ. 254 մլն. դրամի փոխարեն: Ծախսային երկու ուղղություններով էլ ԿԲ-ն տնտեսումներ է կատարել:
ԿԲ փորձառու աշխատակիցներին երիտասարդ կադրերով փոխարինելու քաղաքականության արդյունքում առաջացել է աշխատավարձի
տնտեսում: Իսկ 2006թ. նախատեսված շինարարական աշխատանքների մի մասը իրականացվելու է 2007թ.-ին:
Ազգային ժողովի պաշտպանության, ազգային անվտանգության, ներքին գործերի
եւ ֆինանսավարկային, բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովների դռնփակ համատեղ նիստում եւս քննարկվեցին «ՀՀ 2006թ. պետական բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքի կատարման հաշվետվությունները:
Սեպտեմբերի 4-ին «ՀՀ 2006թ. պետական բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքի կատարման հաշվետվությունները կքննարկվեն ԱԺ պետական-իրավական ու ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի ու մարդու իրավունքների պաշտպանության եւ հանրային հարցերի ու ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստերում: