National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
13.9.2006

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
 
13.09.2006
ԱԺ կանոնակարգային փոփոխությունները` որպես սահմանադրական փոփոխությունների արդյունք

Ազգային ժողովի սեպտեմբերի 13-ի նիստում շարունակվեցին նախորդ օրն ընդհատված ԱԺ կանոնակարգային փոփոխությունների վերաբերյալ քննարկումները:

ԱԺ պատգամավոր Հմայակ Հովհաննիսյանը, ներկայացնելով իր տեսակետը քննարկվող հարցի շուրջ, նշեց, որ  «ԱԺ կանոնակարգ» օրենքը պետք է ապահովի խորհրդարանի աշխատանքի արդյունավետության բարձրացումը` հանդիսանալով ոչ թե դակիչ մեքենա կամ գործադիր իշխանության կցորդ, այլ գործադիրի հակակշիռ: Նա կարեւորեց ԱԺ պատգամավորների հարցապնդումների, հայտարարությունների ու կառավարության հետ հարցուպատասխանի հեռարձակումը հանրային հեռուստատեսությամբ: ԱԺ պատգամավոր Շավարշ Քոչարյանի գնահատմամբ` սահմանադրական փոփոխությունները քաղաքական կենտրոնը խորհրդարան տեղափոխելու հնարավորություն են ընձեռել: Ըստ պարոն Քոչարյանի` փոփոխություններով օրենսդիրը դադարում է վերահսկելի լինել գործադիրի կողմից, այլ հակառակը`  գործադիրն է դառնում վերահսկելի. դա է ժողովրդավարության հիմքը: ԱԺ պատգամավոր Ստեփան Զաքարյանը կարեւորեց հարցի քննարկման ժամանակ կառավարության ներկայացուցչի մասնակցությունը: Անդրադառնալով ԱԺ հարցապնդումների, հայտարարությունների ու կառավարության հետ հարցուպատասխանի հեռարձակմանը` պարոն Զաքարյանն ընդգծեց, որ խնդիրը կարելի է լուծել ՀՀ Սահմանադրությամբ: ԱԺ պատգամավոր Վահրամ Բաղդասարյանը ՄԱԿ խմբակցության հեղինակած օրինագիծը որակեց ապագայի կանոնակարգ` հաշվի առնելով Հայաստանում պառլամենտարիզմի վիճակը: Պարոն Բաղդասարյանն արդյունավետ է համարում երկու շաբաթը մեկ անգամ եռօրա նիստերի գումարումը: Նա անդրադարձավ նաեւ ԱԺ պատգամավորի օգնական ունենալու իրավունքին` դա համարելով պատգամավորի աշխատանքի արդյունավետության բարձրացման կարեւոր խթան: «ԱԺ կանոնակարգ» օրենքի նախագիծը պատգամավոր Վիկտոր Դալլաքյանը որակեց իբրեւ ԱԺ Սահմանադրություն, որը բարեփոխումների անհրաժեշտություն ունի: Պարոն Դալլաքյանի կարծիքով` խորհրդարանական փոքրամասնությունը օրենքով ամրագրված երաշխիքներ պիտի ունենա, դիցուք` կանոնակարգում ընդգծվի, որ ԱԺ ղեկավար կազմում պիտի ընդգրկել նաեւ փոքրամասնության ներկայացուցիչների: «Կարեւորը ոչ թե նիստերի գումարման մեխանիզմն է, այլ խորհրդարանի որակական կազմի ապահովումը, Հայաստանում ազատ եւ արդար ընտրությունների անցկացումը»- փաստեց Վիկտոր Դալլաքյանը: Կարեւորելով ԱԺ նիստերի հեռարձակման հիմնախնդիրը` ԱԺ պատգամավոր Թաթուլ Մանասերյանը հավելեց, որ ժողովուրդը պետք է վերահսկի իր ընտրյալների օրենսդրական գործունեությունը` «սա է ժողովրդավարության իրական ճանապարհը»: ԱԺ պատգամավոր Մանուկ Գասպարյանն էլ կարեւորեց քաղաքական ուժերի միջեւ փոխհամաձայնեցումը եւ միասնական նախագծի ներկայացումը: Պարոն Գասպարյանը եւս կողմնակից է երկու շաբաթը մեկ անգամ եռօրա նիստեր գումարելուն: Պատգամավոր Հովհաննես Մարգարյանը անդրադարձավ ԱԺ հարցապնդումների, հայտարարությունների ու կառավարության հետ հարցուպատասխանի հեռարձակմանը, որը հնարավորություն կտա ժողովրդին օբյեկտիվ տեղեկատվություն ստանալ խորհրդարանից: Պատգամավոր Արշակ Սադոյանի դիտարկմամբ էլ խորհրդարանի նիստերը չհեռարձակելը իշխանության ստվերայնության աստիճանը եւ ոչ հրապարակայնությունը թաքցնելու միտում ունի: «Խորհրդարանը աշխարհի բազում երկրներում բարձրագույն ներկայացուցչական մարմին է, մինչդեռ մեզանում դարձել է դակիչ մեքենա»- ամփոփեց Արշակ Սադոյանը: Արամ Գասպարի Սարգսյանը գտնում է, որ «ԱԺ կանոնակարգ»-ը հնարավորություն պետք է ընձեռի ԱԺ նախագահին կամ նիստը նախագահողին դիտողություն անել կառավարության ներկայացուցչին` պատգամավորի հարցապնդմանը ոչ լիարժեք արձագանքելու համար: Նրա բնորոշմամբ` խորհրդարանը կառավարության հպատակը չէ, այն պետք է վերահսկի գործադիր իշխանության գործունեությունը: Երեք շաբաթը մեկ նիստ հրավիրելը ԱԺ պատգամավոր Սուքիաս Ավետիսյանը նպատակահարմար չի համարում, նա նաեւ կարեւորեց հարցի քննարկումից անմիջապես հետո քվեարկության կազմակերպումը, ինչպես նաեւ անհրաժեշտ համարեց անդրադառնալ պատգամավորի կարգավիճակին առնչվող հարցերին: Խոսելով պառլամենտի զարգացման հեռանկարներից` ԱԺ պատգամավոր Մհեր Շահգելդյանը հավաստեց, որ ՀՀ-ում առանց պառլամենտարիզմի զարգացման անհնար էմիջազգային չափանիշներին համապատասխան ժողովրդավարության կայացումը: Նա անդրադարձավ խմբակցությունների եւ պատգամավորների կողմից միջոցառումներ նախաձեռնելու եւ կազմակերպելու խնդրին: Ըստ նրա` խորհրդարանը բաց, հրապարակային եւ թափանցիկ կառույց պիտի լինի: Պարոն Շահգելդյանը տեղեկացրեց, որ ժողովրդի հետ հանդիպումների ժամանակ խնդիր է բարձրացվել, այն է` քաղաքացիները տեղեկատվության կարիք ունեն: Պատգամավոր Մկրտիչ Մինասյանն էլ գտնում է, որ հանձնաժողովների աշխատանքների արդյունավետությանը խթանող մեխանիզմներ պետք է մշակել, որը կնպաստի նաեւ հասարակության մեջ խորհրդարանի դերի բարձրացմանը: Հրանուշ Հակոբյանի հավաստմամբ` «ԱԺ կանոնակարգ» օրենքի համակարգային փոփոխություններն ուղղված են խորհրդարանի աշխատանքի արդյունավետության բարձրացմանը: Տիկին Հակոբյանը նշեց, որ ճիշտ կլինի լրացուցիչ լրավճար սահմանել հանձնաժողովների աշխատանքներին մասնակցող պատգամավորներին: Նա նպատակահարմար է գտնում, որ հաջորդ խորհրդարանում ստեղծվեն ոչ թե 12, այլ 9 հանձնաժողովներ. սահմանադրական փոփոխություններով 12 հանձնաժողով ունենալը չի ամրագրված, այլ նշված է, որ կարող են լինել մինչեւ 12 մշտական հանձնաժողովներ եւ 9 հանձնաժողովը տիկին Հակոբյանը համարում էր այն օպտիմալ տարբերակը, որը հնարավորություն կտա լիարժեք քննարկել օրինագծերը:

Խորհրդարանականներն անդրադարձան նաեւ ԱԺ պատգամավորի պահվածքին, կարգավիճակին, իրավունքներին, նիստերի կազմակերպմանը, պատգամավորների բացակայությանն առնչվողխնդիրների:

ՄԱԿ խմբակցության տեսակետը բարձրաձայնեց խմբակցության ղեկավար Գուրգեն Արսենյանը: Նա հավաստեց, որ իբրեւ քաղաքական կառույց` ՄԱԿ խմբակցությունը նախագիծը մշակելիս առաջնորդվել է իր արժեքային համակարգով եւ աշխարհայացքով: Պարոն Արսենյանի կարծիքով` կանոնակարգային փոփոխություններով նախատեսվում են գործնական մեխանիզմներ` ՀՀ-ում բազմաբեւեռ իշխանություն ստեղծելու համար: Նա փաստեց, որ ՄԱԿ խմբակցության առաջարկած սկզբունքները համապատասխանում են քաղաքական ուժերի եւ ժողովրդի շահերին: «Ցանկանում ենք ունենալ ուժեղ պետություն, ուր կա արդյունավետ իշխանություն»- ամփոփեց խմբակցության ղեկավարը:

«Գործարար» պատգամավորական խմբի տեսակետը ներկայացրեց խմբակցության քարտուղար Մեխակ Մխիթարյանը, նրա հավաստմամբ` կանոնակարգային փոփոխություների նպատակը խորհրդարանի եւ պատգամավորների վարկանիշի բարձրացումն է: Արժեւորելով երկու նախագծերում առաջադրված հիմնարար դրույթները` պարոն Մխիթարյանը կարեւորեց կանոնակարգի նախագծի միասնական տարբերակի առաջադրումը, որին «Գործարար» պատգամավորական խումբը կողմ կքվեարկի:

«Արդարություն» խմբակցության տեսակետը ներկայացրեց խմբակցության քարտուղար Գրիգոր Հարությունյանը: Նա գտնում է, որ ՄԱԿ խմբակցության հեղինակած օրինագիծը եւ խորհրդարանական քաղաքական ուժերի փոխհամաձայնությամբ մշակված` ԱԺ կանոնակարգում փոփոխությունների առաջարկություններն այլընտրանքային չեն կարող լինել: Անդրադառնալով Ազգային ժողովի վարկանիշի բարձրացմանը` պարոն Հարությունյանը փաստեց, որ հեղինակություն ձեռք բերելու համար անհրաժեշտ են արդար եւ թափանցիկ ընտրություններ:

Հարցի քննարկումը կշարունակվի սեպտեմբերի 14-ի նիստում:

Ըստ ԱԺ կանոնակարգի` վերջին նիստը նվիրված էր պատգամավորներ-կառավարություն հարցուպատասխանին:




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am