National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
11.9.2007

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
 
11.09.2007
ԱԺ նիստում շարունակվեց ՀՀ 2006 թվականի պետական բյուջեի կատարման հաշվետվության քննարկումը
Սեպտեմբերի 11-ին Ազգային ժողովը շարունակեց քառօրյա նիստերի աշխատանքը: Անդրադառնալով նախորդ օրվանից կիսատ մնացած հարցի քննարկմանը, ԱԺ պաշտպանության, ազգային անվտանգության եւ ներքին գործերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Արթուր Աղաբեկյանը տեղեկացրեց, որ հանձնաժողովում քննարկվել է «2006 թվականի պետական բյուջեի կատարման վերաբերյալ հաշվետվությունը», եւ իրենց ոլորտում ստացել դրական եզրակացություն:

Հաշվետվության վերաբերյալ արտահերթ ելույթ ունեցավ ՀՀ պաշտպանության նախարար Միքայել Հարությունյանը եւ նշեց, որ  2006 թ. ՀՀ պաշտպանության նախարարության համակարգի գործունեության հիմնական նպատակն է եղել զինված ուժերի մարտունակ վիճակի պահպանումը՝ մարտական գործադրման համար պատրաստ եւ սարքին վիճակում սպառազինությամբ, տեխնիկայի, զինամթերքի, ռազմատեխնիկական գույքի եւ նյութական պաշարների անհրաժեշտ քանակությամբ: ՀՀ 2006 թ. պետական բյուջեից այդ նպատակի իրականացմանն ուղղված խնդիրների լուծման համար նախատեսվել է 75.299,9 մլն դրամ, որի նկատմամբ փաստացի հատկացումները կազմել են 100%: Դրանց 82,7%-ը ուղղվել են ընթացիկ, իսկ 17,3%-ը` կապիտալ ծախսերին: 2005 թ.-ի նկատմամբ նշված հատկացումներն աճել են 10.812,4 մլն դրամով կամ 16,7%-ով, որի 60,4%-ը ուղղվել է ընթացիկ, իսկ 39,6%-ը կապիտալ ծախսերի ֆինանսավորմանը: 2006 թ. բյուջեի հատկացումների հաշվին իրականացվել են կենտրոնացված կարգով դեղորայքի ձեռքբերման, զորակոչային եւ նախազորակոչային տարիքի անձանց բուժօգնության եւ  փորձաքննության գծով պետպատվերի իրականացման աշխատանքներ, այլ բժշկական ծառայություններ: Զինծառայողների եւ նրանց ընտանիքների անդամների բուժսպասարկումը քաղաքացիական բուժհաստատություններում կազմակերպելու համար բյուջեից հատկացվել է 250.000.000 դրամ: Զգալի առաջընթաց կա բնակարանաշինության ոլորտում. մինչեւ 2006 թ. շահագործման է հանձնվել 242 բնակարան, որոնք հիմնականում կառուցվել են 1999-2000 թթ.:   Բնակարանաշինությանը հատկացված 3.985.000.000 դրամով շահագործման է հանձնվել 491 բնակարան: 2006 թ.-ին   բնակարան ձեռք բերելու համար 315 զոհված եւ հաշմանդամ զինծառայողների ընտանիքների հատկացվել է բյուջեով նախատեսված 1.789.000.000 դրամ գումար` 2005թ.-ին այդ ուղղությամբ ծախսված 789,2 մլն-ի փոխարեն: 2007 թ.-ին նախատեսված է 3.000.000.000 դրամ եւ հետագայում այս գործառույթը շարունակական բնույթ կունենա:

Բյուջետային միջոցների հաշվին դրամական օգնություն է տրվել զոհված, անհայտ կորած, հաշմանդամ զինծառայողների 8286 ընտանիքների` մոտ 135 մլն դրամի չափով: Նախարարը նշեց, որ ՀՀ զինված ուժերը մարտունակ են եւ պատրաստ կատարելու առաջադրված մարտական խնդիրները:

ՀՀ առողջապահության նախարար Հարություն Քուշկյանը, ներկայացնելով ոլորտի 2006 թվականի ֆինանսական հատկացումները, նշեց, որ 2005 թվականի համեմատ նկատելի առաջընթաց է գրանցվել. 2,5 անգամ ավելացել են հատկացվող գումարները, առաջիկա տարում  եւս ավելացումներ են սպասվում:  2006 թվականին ավելի քան 1 մլն մարդ պետպատվերի շրջանակներում օգտվել է անվճար բուժօգնությունից, ավելացել են բուժաշխատողների աշխատավարձերը: Բուժհաստատությունների տեխնիկական հագեցվածության նպատակով  ձեռք են բերվել 172 միավոր բուժսարքավորումներ, որի 60 տոկոսն ուղարկվել է մարզային բուժհիմնարկներ, 40 տոկոսով համալրվել են մայրաքաղաքի բուժհաստատությունները: Պարոն Քուշկյանը նշեց, որ 2006 թվականին    կարեւորվել են մոր եւ մանկան առողջությանը վերաբերող ծրագրերը, որոնք 100 տոկոսով ֆինանսավորվել են եւ իրականացվել:

Սոցիալական ապահովության եւ աշխատանքի նախարար Աղվան Վարդանյանն անդրադառնալով իր ղեկավարած ոլորտների ֆինանսավորման եւ բյուջեի կատարման արդյունքներին` հատկանշական համարեց, որ դրանք տարեցտարի ավելանում են: 2006 թվականին սոցիալական ապահովության եւ աշխատանքի ոլորտների ծախսերը նախորդ տարվա համեմատ 10,9 տոկոսով ավելացել են, կատարողականը կազմել է 94,3 տոկոս: Իրականացվել է 41 ծրագիր, դրանց կատարողականը կազմել է 99,6 տոկոս: 24,3 մլրդ դրամ կազմել է նախարարության ամենամեծ` ընտանեկան նպաստների ծրագիրը, որը 4,6 մլրդ դրամով ավելի է նախորդ տարվա հատկացումից: Աշխատանքի զբաղվածության ոլորտում  հիմնական ծրագրերից մեկը  եղել են վարձատրվող հասարակական աշխատանքները, այդ գծով 330 համայնքներում իրականացվել են 509 ծրագրեր, դրանց կատարողականը կազմել է 96,2 տոկոսը, ինչը նախորդ տարվա կատարողականից ավելի է 13,7 տոկոսով: Եթե զբաղվածության ոլորտի ծրագրերը 2005-ին կատարվել էին 71,6 տոկոսով, ապա 2006 թվականին դրա  կատարողականը կազմել է 95,4 տոկոս:

ԿԳ նախարար Լեւոն Մկրտչյանն անդրադառնալով իր ղեկավարած ոլորտների ֆինանսավորման եւ ծրագրերի կատարման արդյունքներին, նշեց, որ 2006 թվականին էապես մեծացել են կրթության ոլորտին ուղղված ֆինանսական հատկացումները, ինչը հնարավորություն է տալիս կրթության որակը բարձրացնել եւ մոտեցնել եվրոպական չափանիշներին: Ըստ նախարարի, 2006 թվականը պետք է դիտարկել որպես կրթության զարգացման նախադրյալների ստեղծման տարի. 2007-2008 թվականները կլինեն կրթության որակի ապահովման տարիներ: 12-ամյա կրթության համակարգին անցումը արդեն իսկ բարձրացրել է հանրակրթության դերը, առաջիկայում կներդրվի «Ավագ դպրոց» համակարգը: Նախարարը տեղեկացրեց, որ 2006 թվականին հաստատվել է գիտության հայեցակարգը, իսկ առաջիկա դեկտեմբերին կներկայացվի «Կրթության մասին» օրենքի նախագիծը:

Հաշվետվության վերաբերյալ ելույթ ունեցող պատգամավորների դիրքորոշումները տարբեր էին, եղան եւ դեմ, եւ կողմ ելույթներ:

«Ժառանգություն» խմբակցությունը դեմ է քվեարկելու հաշվետվությանը. կողմ կքվեարկեն ՀՀԿ, ՀՅԴ խմբակցությունները, «Օրինաց երկիր» խմբակցությունը ձեռնպահ է լինելու:

Արտահերթ ելույթ ունեցավ ԱԺ նախագահ Տիգրան Թորոսյանը` նշելով, որ պատգամավորների որոշ հարցադրումների  անպայման պետք է անդրադառնա.   «Առաջինը` այս ամբիոնից խոսվում է բյուջետային կարգապահության ապահովության մասին: Պիտի ասեմ, որ երեւի մարդիկ ինչ-որ բան խառնել են, որովհետեւ բյուջետային կարգապահությունը անցած   4, 5 տարիների համար եղել է բացարձակապես անխոցելի: Ինչ վերաբերում է այն հարցադրմանը, թե ինչու՞ ենք   հիմա քննարկում, ոչ թե մայիսին կամ հունիսին: Ես ճիշտն ասած մտածում էի, որ կարիք չկա մեր գործընկերներից ոմանց հիշեցնել, որ մայիսի 12-ին տեղի են ունեցել խորհրդարանական ընտրություններ: Եւ այդ պատճառով` եւ այս, եւ մի շարք այլ հաշվետվություններ, բնականաբար, տեղափոխվել են նորընտիր խորհրդարանի օրակարգ:   Բայց մեկ բանի համար պետք է շնորհակալություն հայտնեմ. վրիպակ կար, ամսի նշման հետ կապված: Կարող եք մի քանի այլ փաստաթղթեր նայելով տեսնել, որ նույն օրը, ապրիլի վերջին կառավարության կողմից ներկայացվել է բյուջեի կատարման հաշվետվությունը, նույն օրն իսկ փաստաթուղթը դրվել է շրջանառության մեջ: Ինչ վերաբերում է մտահոգություններին. իհարկե, մտահոգություններ կան: Ես էլի պիտի հիշեցնեմ. մեր մի շարք գործընկերներ արտահերթ նստաշրջանի ժամանակ հղումներ էին անում կառավարության գործունեության ծրագրին, որ մենք հաստատեցինք հունիսին: Իսկապես, եւ շատ ճիշտ հղումներ էին անում: Բայց պիտի հիշեցնեմ, որ այնտեղ նշված են բազմաթիվ չլուծված հարցեր: Եւ հարկեր-ՀՆԱ հարաբերակցության անընդունելի մակարդակը, եւ դրա  լուծման ուղիները, եւ նշված են անհամամասնական զարգացումների հիմնախնդիրը` Երեւան-մարզեր, եւ նշված է միջին աշխատավարձ-միջին կենսաթոշակ էական խզումը, որ նույնպես շատ մտահոգիչ է: Նշված է, որ գիտության, կրթության, մշակույթի ոլորտում պետք է լուրջ բարեփոխումներ իրականացնել առաջիկայում:   Որեւէ մեկը երբեք չի մտածել եւ անհեթեթ կլիներ, որ այդպես մտածեր, որ 2006 թվականի բյուջեի կատարմամբ մեր կյանքի բոլոր խնդիրները կլուծվեն: Դժբախտաբար` ոչ: Անգամ որոշ հիմնախնդիրներ դեռեւս մեր կյանքում չեն լուծված եւ դրանց լուծումը նախատեսված է ահա այս` երկրում բարեփոխումների նոր փուլում, որը ընտրություններից հետո էր նախատեսված հասկանալի պատճառներով: Այդ թվում` նաեւ սահմանադրական փոփոխությունների պատճառով:  Բայց, բնականաբար, սա չի նշանակում, որ չպետք է տեսնենք այն, ինչ կա, եւ այն, ինչ կատարվել է: Անգամ` մտահոգիչ երեւույթները տեսնելով, տեսնելով նաեւ այդ մտահոգիչ երեւույթների հետ կապված խնդիրների լուծման մոտեցումները, որ շարադրված են կառավարության գործունեության ծրագրում:

Համախառն ներքին արդյունքի հետ կապված հարցադրումներ կան. 13,4 տոկոս եւ այլն: Այո, իհարկե:  Շատ նկատելի տարբերություն է, բայց ես ուզում եմ ձեզ հիշեցնել, որ եթե 2006 թ. ՀՆԱ-ն եղել է 2657 մլրդ դրամ, ապա 2000 թ.` ընդամենը 1030 մլրդ դրամ: Այսինքն` մեր ՀՆԱ-ն 6 տարվա ընթացքում աճել է 2,5 անգամ: Սա, կարծում եմ, գոնե մտածելու կմղի մեր որոշ գործընկերների: Բյուջեի եկամուտները. երբ մենք ընդունեցինք «2006 թվականի պետական  բյուջեի մասին» օրենքը, արձանագրեցինք 372 մլրդ դրամի առաջադրանք կառավարությանը` եկամուտների առումով, եւ մենք ունենք 411 մլրդ  դրամ: Ուզում եմ հիշեցնել նույն 2000 թ. ցուցանիշները. նախանշված էր 202 մլրդ դրամ, հավաքել ենք ընդամենը 172 մլրդ դրամ: Այսինքն, բացի այն, որ  էլի 2,5 անգամ ավելի շատ, բայց, եթե 2000 թ. 30 մլրդ դրամով թերակատարվել է բյուջեի կատարումը, ապա 2006-ին ճիշտ  հակառակ պատկերն է, դեռ մի բան էլ ավելի: Հարկեր-ՀՆԱ հարաբերակցության, անընդունելի հարաբերակցության մասին շատ խոսվեց եւ, իհարկե, նաեւ կառավարությունն ինքն է ընդունում եւ նախանշել է դրա շտկման համակարգ, բայց մյուս կողմից, հարկերի մեջ եկամտահարկը ավելացել է նախորդ տարվա համեմատ 36 տոկոսով, շահութահարկը 40 տոկոսով: Ակնհայտ է եւս մեկ հարց, որի մասին մեր գործընկերները խոսեցին` ուղղակի եւ անուղղակի հարկերի հարաբերակցությունը: Ահա այս միտումներով կարելի է տեսնել, որ մի քանի տարվա ընթացքում կարելի է վիճակը շտկել: Բյուջեի պակասուրդը. մենք 2006-ին ունեցել ենք մոտավորապես այնքան պակասուրդ, ինչքան 2000-ին, թեեւ բյուջեն ավելացել է 2,5 անգամ: Շինանարության մասին. այս աճի հետ կապված շատ խոսվեց: Իհարկե, այդպես է: Առյուծի բաժինը հենց շինարարությանն է, բայց ուզում եմ մենք ուշադրություն դարձնենք, թե շինարարության մեջ ինչ բաղադրիչներից է այդ աճը բաղկացած: Բնակարանային շինարարությունը ընդամենը 4,5 տոկոսի մաս ունի, այն դեպքում, երբ տրանսպորտի եւ կապի հետ կապված շինարարության մասնաբաժինը 14,4 տոկոս է, արդյունաբերությանը` 17 տոկոս: Ակնհայտ է, որ այդ շինարարությունը   ուղղված է արդյունաբերության, տրանսպորտի եւ կապի զարգացմանը: Առեւտրային բանկերի վարկերը աճել են 25 տոկոսով, կարծեմ սա նույնպես խոսուն, ակնհայտ  ցուցանիշ է: Հարցադրում եղավ` թե մեր ժողովուրդը դա զգու՞մ է, թե՞ ոչ: Ես ասացի, որ կառավարությունը մասնավորապես նշել է անընդունելի ճեղքվածքը միջին աշխատավարձի եւ միջին թոշակի: Ակնհայտորեն սա անընդունելի է: Թեեւ էապես կրճատվել է աղքատությունը, բայց անգամ 28-29 տոկոս աղքատությունը, ես կարծում եմ, պատվաբեր չէ մեզ համար` որպես մեր հասարակությունը բնութագրող ցուցանիշ: Այո, աճը էական է, սակայն ցուցանիշը բավարար չէ, որովհետեւ ստացվում է, որ մոտ երեքից- չորրորդ մարդը մեր հասարակության մեջ աղքատ է, ինչը իսկապես պատվաբեր չէ, եւ այս ուղղությամբ պիտի աշխատենք: Բայց մյուս կողմից` չի կարելի չտեսնել, որ եթե 2000 թ. բնակչության եկամուտները 698 մլրդ էին, ապա 2006 –ին` արդեն 1722 մլրդ: Այսինքն` ոչ միայն 2000 թ. նկատմամբ է 20 տոկոս աճ արձանագրվել, այլ 2000-ի նկատմամբ 2,5 անգամ աճ: Խոսվում է արտահանման մասին. այո, իհարկե, արտահանման տեմպերը վերջին տարվա ընթացքում, ցավոք սրտի, նվազել են զգալիորեն, բայց էլի ուզում եմ համեմատենք: 2006-ին մենք ունենք 1004 մլրդ դոլարի արտահանում, իսկ մենք 2000-ին ունեցել ենք 300 մլն դոլարի արտահանում: Երեք անգամից ավելի: Ի դեպ ասեմ, որ արտահանման չափը այսօր նույնն է, ինչ արտաքին ամբողջ առեւտրաշրջանառությունը  2000 թվականին:

Սա աճ է՞, թե՞ աճ չի: Թե՞ ուղղակի թվեր են, հենց այնպես մարդիկ ասում են: Ի վերջո, անդրասառնանք միջին աշխատավարձին: 2000 թ.` 20 հազար 621 դրամ միջին աշխատավարձը: 2006 թ.` 68 հազար դրամ: Երեք անգամ ավելի: Մի՞թե սա կարելի է չտեսնել: Ուղղակի անհասկանալի է, որ կան մարդիկ, որոնք համարում են, որ ոչինչ չի փոխվել մեր կյանքում: Լավ է, իհարկե, գոհ չլինել նրանից, ինչը մեզ բոլորիս չի բավարարում, բայց չտեսնել էական փոփոխությունները, կարծում եմ, պարզապես ոչ օբյեկտիվ մոտեցման հետեւանք է: Ակնհայտ է, որ, այո, իհարկե, մեր կյանքի բոլոր խնդիրները չէ, որ 2006 թ. բյուջեն լուծում է եւ չէր էլ կարող լուծել: Բացի այն, որ 2006 թ. բյուջեն կատարվել է փաստորեն, ես կարծում եմ` մենք պետք է արձանագրենք այն էական փոփոխությունները, որ մեր կյանքում տեղի են ունեցել 2000 թ. համեմատ: Այսինքն, ընդամենը վեց տարվա ընթացքում: Տեսնենք, թե հաջորդ վեց տարիներից հետո ինչ է լինելու պատկերը, եթե անգամ աճի տեմպերը պահպանվեն այնպիսին, ինչպիսին եղել են, չնայած վստահ եմ, որ հնարավորություն կա եւ էական հնարավորություն` էլ ավելի մեծացնելու աճի տեմպերը: Ահա այս առումով համոզված եմ, որ խորհրդարանը պարտավոր է գնահատել այն կարեւոր աշխատանքը, որ կառավարությունը արել է: Ի դեպ` ուզում եմ միայն հիշեցնել, որ 2006-ը նախընտրական տարի էր: Անցած, ճիշտ է, շատերի կողմից արդեն մոռացված տարիների հետ կապված, եթե համեմատենք նախընտրական տարիներում  ցնցումները, ապա  առավեւ եւս ակնհայտ կդառնա, որ 2006 թ. բյուջեն պատվով կատարված է: Մենք պետք է կողմ քվեարկենք հաշվետվության հաստատման համար եւ, բնականաբար, կառավարության հետ ձեռնամուխ լինենք առնվազն այն խնդիրների լուծմանը, որ կառավարության գործունեության ծրագրով մեզ ներկայացվեց հունիսի սկզբին` մեր առաջին նստաշրջանի ժամանակ»:

Քննարկված հարցի  քվեարկությունը կկայանա ԱԺ առաջիկա նիստում:

Նիստի վերջին մեկ ժամը ԱԺ կանոնակարգի համաձայն` տրամադրվեց պատգամավորների հայտարարություններին:




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am