Ազգային ժողովը մայիսի 20-ին շարունակեց քառօրյա նիստերի աշխատանքները` ընդունելով նախորդ նիստերում քննարկված եւ դեռ քվեարկության չդրված
նախագծերը: Մինչ այդ Ազգային ժողովի նախագահ Հովիկ Աբրահամյանը տեղեկացրեց ՀՀԿ խմբակցության որոշման` Էդուարդ Շարմազանովին խմբակցության քարտուղար ընտրելու մասին:
Խորհրդարանականներն անցան օրակարգային` «Քաղաքացիական ծառայության մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի քննարկմանը: Հարակից ելույթում ՀՀ պետական -իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի եզրակացությունը ներկայացրեց Արտակ Դավթյանը: Հաշվի առնելով նախագծով առաջարկվող սկզբունքային փոփոխությունները եւ հանրության հետաքրքրությունը դրանց վերաբերյալ` նա առաջարկեց առաջին ընթերցումից հետո նախագծին անդրադառնալ քննարկման ավելի լայն` խորհրդարանական լսումների ձեւաչափով: Պատգամավորը փոխանցեց հանձնաժողովի նիստում հնչած մտահոգությունները` ներկաների ուշադրությունը հրավիրելով վիճահարույց կետերի` մրցույթի արդյունքում միայն մեկ հաղթող ճանաչելու, լրացուցիչ չափանիշներ կիրառելու, հասարակական կազմակերպությունների մասնակցությունը գործընթացում բացառելու եւ այլնի վրա: «Ժառանգություն» խմբակցության երկու ներկայացուցիչներ` Արմեն Մարտիրոսյանն ու Լարիսա Ալավերդյանը քննադատաբար արտահայտվեցին կառավարության նախաձեռնության վերաբերյալ: Արմեն Մարտիրոսյանը դեմ է նախագծին, քանի որ տեսնում է քաղծառայության համակարգի հիմքում դրված սկզբունքների փոփոխություն, ինչպես նաեւ կոռուպցիոն ռիսկեր: Լարիսա Ալավերդյանը խոսեց ընդհանրապես կադրային քաղաքականության մասին, արհմիությունների պասիվ աշխատանքից եւ մրցութային հանձնաժողովներից ՀԿ-ները դուրս մղելու փաստից:
ՀՀԿ խմբակցության տեսակետը խորհրդարանականներին ներկայացրեց Գագիկ Մինասյանը: Նա նկատեց, որ թեեւ նախագծում շտկումներ են կատարվել, բայց դեռեւս կան լուծման ենթական հարցեր: Պատգամավորն իր ելույթում վտանգավոր համարեց առանձին դեպքերի համար այլ ընթացակարգեր սահմանելու` նախագծով ստեղծվող նախադեպերը: Նա անհամաձայնություն հայտնեց նաեւ փակ մրցույթներ անցկացնելու վերաբերյալ` ասելով, որ դա կհակասի քաղծառայության համակարգի հիմնական գաղափարախոսությանը: Գագիկ Մինասյանը վաղաժամկետ համարեց մրցույթում մեկ հաղթող ունենալու մոտեցումը` նկատելով, որ դա աշխատանքի արդյունավետության վրա կարող է բացասաբար անդրադառնալ: ՀՀԿ-ի պատգամավորը այս եւ այլ հարցերին նախատեսում է հեղինակների հետ համատեղ մեկ անգամ եւս անդրադառնալ:
Օրենքի նախագծի վերաբերյալ արտահերթ ելույթ ունեցավ Ազգային ժողովի փոխնախագահ Արեւիկ Պետրոսյանը: Անդրադառնալով նախ քաղծառայության համակարգի ներդրմանը` նա ընդգծեց այն դժվարությունները, որոնք հաղթահարվել են 2001 թ.-ին` նոր մոտեցումները,քաղաքական կամքը կյանքի կոչելու համար: Տկն. Պետրոսյանի գնահատմամբ` քաղծառայության համակարգը հաջողությամբ է անցել կայացման քննությունը եւ եվրոպական ու ԱՊՀ մի շարք երկրների կողմից ճանաչվել որպես օրինակելի: Այդուհանդերձ, ԱԺ փոխնախագահը այն չի համարում կատարյալ եւ տեսնում է շարունակական բարեփոխումների կատարելագործման անհրաժեշտություն: Օրենսդրական նախաձեռնության տեսքով խորհրդարանին առաջարկվող սկզբունքային փոփոխությունները, ըստ բանախոսի, որոշ մտահոգություններ են առաջացնում: Խորհրդարանի փոխնախագահը նշեց
մասնավորապես փակ մրցույթը որոշ դեպքերում արտամրցութային նշանակումներով փոխարինելու` նախագծով ընձեռնված հնարավորությունը: Փակ մրցույթի մոդելն այսօր կիրառվում է խորհրդարանում` պետական ծառայության համակարգում, եւ Աժ նախագահ Հովիկ Աբրահամյանը, բանախոսի ներկայացմամբ, նախաձեռնել է այն փոփոխելու գործընթաց հաշվի առնելով կիրառման արդյունավետության խնդիրները: Մրցույթի արդյունքում միայն մեկ հաղթող ճանաչելու համար քաղծառայության համակարգը դեռ պատրաստ չէ, կարծում է Արեւիկ Պետրոսյանը եւ հավելում, որ այդ մոտեցումը կիրառելի կլինի թեստավորման գործընթացը կատարելագործելուց հետո: Պետական կառավարման ոլորտի ստաժը հիմնական չափանիշ դիտարկելը, Աժ փոխնախագահի համոզմամբ, համակարգը փակուղի կտանեն, որը կխոչընդոտի ներքին առաջընթացի հնարավորությունը: Նա չի կիսում նաեւ քաղծառայության խորհրդի ներկայացուցիչների թիվը հանձնաժողովներում նվազեցնելու մոտեցումը: Փոխարենն Արեւիկ Պետրոսյանն իր ելույթում ընդունելի համարեց մրցույթի եւ ատեստավորման ժամանակ համապատասխան մարմնի կոնկրետ պատասխանատու ներկյացացուցիչների մասնակցությունն ապահովող դրույթը` նկատելով, որ այդպես կամայական կազմ չի ընտրվի: Ողջունեց նաեւ կրտսեր պաշտոնների համար հավաստագրերի կիրառումը, սակայն այն պետք է կատարելագործել շարունակության մեջ: Արեւիկ Պետրոսյանի կարծիքով` պետք է համոզվել, որ առաջարկվող փոփոխությունները կապահովեն առաջընթաց եւ նոր միայն դրական եզրակացություն տալ:
Եզրափակիչ ելույթում քաղծառայության խորհրդի նախագահ Մանվել Բադալյանը նկատեց, որ համակարգը պետք է բարեփոխվի սահուն, առանց ցնցումների եւ որ բոլոր առաջարկները պետք է անցնեն քննություն:
Շուրջ երեք տասնյակ պատագամավորներ նախաձեռնել են եւ խորհրդարանի գնահատմանը ներկայացրել «Հաստատագրված վճարների մասին» ՀՀ օրենքում
փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրինագիծ: Նախագծի համահեղինակ Ռոբերտ Թովմասյանի ներկայացմամբ` փոփոխությունն ուղղված է գազալցման կայանների շահագործման պարզեցմանը, որից կշահեն նաեւ ծառայությունից օգտվողները: ործող օրենքով ավտոտրանսպորտային միջոցների գազալցման համար նախատեսված հաստատագրված վճարի հաշվարկման համար ելակետային տվյալ է դիտարկվում կայանում տեղակայված գազալցման խողովակների քանակը: Արդյունքում տնտեսավարողները խողովակների քանակը հասցնում են նվազագույնի` սպառողների համար անհարմարություն ստեղծելով եւ հերթեր գոյացնելով: Պատգամավորներն առաջարկում են հաստատագրված վճարի չափը պայմանավորել գազի ծավալով: Պատգամավորի կարծիքով` այս փոփոխությունը կնվազեցնի նաեւ կոռուպցիոն ռիսկերը. տնտեսավարողը չի կարողանա համաձայնության գալ տեսուչի հետ եւ փոխել գազաչափի տվյալները, քանի որ ցուցմունքները մշտապես կգրանցվեն նաեւ «Հայռուսգազարդում»: Բյուջեի եկամուտների վրա այս փոփոխությունը, ըստ համահեղինակի, որեւէ ազդեցություն չի ունենա: Աժ տնտեսական հարցերի հանձնաժողովի նախագահ Վարդան Այվազյանը ներկայացրեց հանձնաժողովի դրական եզրակացությունը նախագծի վերաբերյալ` նկատելով, որ գործընթացը պարզեցվում է թե տնտեսավարողի եւ թե սպառողի
համար: Հանձնաժողովի նախագահն առաջարկեց այս փոփոխությանը զուգահեռ ամրագրել հարկման նվազագույն չափ: Նշենք, որ հանրապետությունում կան ավտոտրանսպորտային միջոցների գազալցմամբ զբաղվող 248 տնտեսավարողներ: Ի դեպ, 2010 թ.-ից կառավարությունը նախատեսում է գազալցման նոր տարբերակ` կարգավորիչ աշտարակներով եւ ծախսաչափերով:
Հարցի քննարկումը կշարունակվի մայիսի 21-ի նիստում:
Մայիսի 20-ի նիստը, ԱԺ կանոնակարգի սահմանած կարգով, ավարտվեց պատգամավորների եւ կառավարության անդամների միջեւ հարցուպատասխանով: