Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-8172-12.06.2015-ՏՏ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ՏԵՂԱԿԱՆ ԻՆՔՆԱԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Տեղական ինքնակառավարման մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2002 թվականի մայիսի 7-ի ՀՕ-337 օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ պարբերության վերջում լրացնել «՝ իսկ օրենքով նախատեսված դեպքերում անդամների ընդհանուր թվի ձայների մեծամասնությամբ:» բառերը:

Հոդված 2. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:

ՏԵՂԵԿԱՆՔ - ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀՀ ՏԱՎՈՒՇԻ ՄԱՐԶԻ ԴԻԼԻՋԱՆ ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ՀԱՄԱՅՆՔԻ ԵՎ ՀԱՐԱԿԻՑ ՏԱՐԱԾՔՆԵՐԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ ՆԵՐԴՐՈՒՄՆԵՐԻ ԽՐԱԽՈՒՍՄԱՆ ՄԱՍԻՆ», «ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ԵՎ «ՏԵՂԱԿԱՆ ԻՆՔՆԱԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ  ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթի ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է Դիլիջան քաղաքը եւ հարակից տարածքները որպես կրթական, պատմամշակութային, տուրիստական կենտրոնի ձեւավորման, քաղաքի եւ հարակից տարածքների ենթակառուցվածքների զարգացման կարեւորությունից: Նախագիծը բխում է նաեւ Դիլիջան քաղաքի գլխավոր հատակագծի, գոտիավորման, քաղաքաշինական եւ կառուցապատման ծրագրերի միասնականության ապահովման, բարենպաստ ներդրումային միջավայրի ձեւավորման եւ սոցիալ-տնտեսական իրավիճակի բարելավման անհրաժեշտությունից:

Ներկայումս քաղաք Դիլիջանի եւ հարակից տարածքների զարգացման համար ստեղծվել են կարեւոր նախադրյալներ, մասնավորապես՝

1. Դիլիջան քաղաքի եւ հարակից տարածքների համակարգային ու ամբողջական զարգացման նպատակով ՀՀ վարչապետի 20.06.2013թ. թիվ 489-Ա որոշմամբ ստեղծվել է հանձնաժողով, իսկ ՀՀ վարչապետի 22.11.2013թ. թիվ 1075-Ա որոշմամբ հաստատվել է «Հայաստանի Հանրապետության տավուշի մարզի Դիլիջանի քաղաքային համայնքի զարգացման միջոցառումների ծրագիրը»: ՀՀ կառավարության որդեգրած քաղաքականության նպատակն է պետության, համայնքի եւ մասնավոր կազմակերպությունների համագործակցության շրջանակներում իրականացվող խոշոր ներդրումային ծրագրերի համակարգումը, իրականացվող ծրագրերին անհրաժեշտ աջակցության ցուցաբերումը, համայնքում իրականացվող ծրագրերում միջազգային կազմակերպությունների ներգրավումն ու տարբեր տեսակի ուսումնասիրությունների, վերլուծությունների եւ փորձաքննությունների անցկացման աջակցությունը:

2. «ՌՎՎԶ» հիմնադրամը եւ մի շարք հեղինակավոր անձիք իրականացնելով մեծածավալ ներդրումներ (Ծրագրի արժեքը ավելի քան 196 մլն դոլար) հիմնադրել են Դիլիջանի միջազգային դպրոցը, որի հիմնական նպատակն է վերածելու Հայաստանը համաշխարհային կրթական կենտրոնի:

3. ՀՀ կենտրոնական բանկի նախաձեռնությամբ 2013 թվականի հունվար ամսից իր գործունեությունն է սկսել ՀՀ կենտրոնական բանկի «Դիլիջան ուսումնահետազոտական կենտրոնը», որը համարվում է ժամանակակից տեխնիկական եւ տեխնոլոգիական լուծումներով հագեցված կրթական հետազոտական համալիր,

4. ԱՅԲ հիմնադրամի եւ ՀՀ կենտրոնական բանկի հետ համագործակցության արդյունքում 2013թ. Դիլիջանի կենտրոնական դպրոցը միացավ «Այբ» դպրոցների ընտանիքին,

5. ՀՀ ֆինանսների նախարարությունը նախաձեռնել է ուսուցման կենտրոնի վերակառուցման աշխատանքները, ինչի շրջանակներում համաձայն ՀՀ վարչապետի 2013 թվականի նոյեմբերի 22-ի թիվ 1075-Ա որոշման հաստատված Ծրագրի նախատեսվում է 2013-2015թթ. ընթացքում 5,396 մլն ՀՀ դրամ:

6. Տավուշի մարզում, մասնավորապես Դիլիջան քաղաքի տարբեր բնագավառներում խոշորամասշտաբ ներդրումներ եւ համայնքի զարգացմանն նպաստող միջոցառումներ են իրականացվում միջազգային կառույցների (ADB, EBRD, GIZ եւ այլն) կողմից, որոնց հեռանկարային նպատակն է խրախուսել քաղաքի տնտեսական եւ ենթակառուցվածքների աճի զարգացմանը:

Չնայած այն հանգամանքին, որ Դիլիջան քաղաքում վերջին տարիներին նկատվում են առանձին ծրագրերի արդյունավետ իրականացման փորձ, սակայն քաղաքի զարգացմանն անհրաժեշտ է ցուցաբերել հեռանկարային եւ համակարգային մոտեցում, որի ներքո մի շարք խնդիրների շտկումն ու կատարելագործումը արդիական է:

Հաշվի առնելով վերը նշված նախադրյալները, ինչպես նաեւ Դիլիջան քաղաքի պատմամշակութային ճարտարապետական առանձնահատկությունները եւ բնակլիմայական ու աշխարհագրական դիրքով պայմանավորված առավելությունները՝ առկա է բացառիկ հնարավորություն իրականացնել քաղաքաշինական, քաղաքի զարգացման յուրօրինակ միջազգային նշանակության ծրագրեր:
Օրենքի խնդիրները

Ելնելով վերոգրյալից՝ անհրաժեշտություն է առաջացել օրենսդրական մակարդակով ստեղծել բոլոր այն իրավական հիմքերը, որոնք հնարավորություն կընձեռեն կարգավորելու եւ կանոնակարգելու Դիլիջան քաղաքում առկա խնդիրների վերացումը եւ կձեւավորեն համակարգային զարգացման նախադրյալներ, Մասնավորապես՝

1.   Քաղաքաշինության բնագավառ.

2. Ներդրումային միջավայր. 3.   Արգելված գործունեության տեսակների

Օրենքով Նախատեսվում են Դիլիջան քաղաքում եւ հարակից տարածքներում գործունեության այնպիսի տեսակների արգելում, որոնք բացասական ազդեցություն են ունենում շրջակա միջավայրի վրա, դրանք են՝ Հանքագործական արդյունաբերություն, Էլեկտրաէներգիայի արտադրություն (բացառությամբ արեւային, հողմային, երկրաջերմային եւ կենսազանգվածի  էներգիայի), Քիմիական եւ բնության համար բացասական ազդեցություն ունեցող եւ այլ գործունեության տեսակներ:

Օրենքի անհրաժեշտությունը
 


ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

ԱՌՈՂՋԱՊԱՀՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ ԿԱՐԳԱՎՈՐՄԱՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» եւ «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի ընդունման դեպքում

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» եւ «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի ընդունումն առողջապահության բնագավառի վրա ազդեցություն չի ունենա:

Եզրակացություն

ՀՀ Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթի վերաբերյալ սոցիալական պաշտպանության ոլորտում կարգավորման ազդեցության գնահատման

Ձեզ եմ ներկայացնում ՀՀ Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին ՀՀ օրենքների նախագծերի փաթեթի (այսուհետ` նախագծեր) սոցիալական պաշտպանության ոլորտում կարգավորման ազդեցության գնահատումը կատարվել է «Իրավական ակտերի մասին»  ՀՀ օրենքի 27.1 հոդվածի եւ ՀՀ Կառավարության 2010 թվականի հունվարի 14-ի թիվ 18-Ն որոշման համաձայն:

Նախագծերի սոցիալական պաշտպանության ոլորտում կարգավորման ազդեցության գնահատումը կատարվել է սոցիալական պաշտպանության  ոլորտի եւ դրա առանձին ենթաոլորտների իրավիճակի բնութագրիչների եւ դրանց ինդիկատորների հիման վրա:

Նախագծերը`

ա) ռազմավարական կարգավորման ազդեցության տեսանկյունից ունեն  դրական ազդեցություն.

բ) շահառուների վրա կարգավորման ազդեցության տեսանկյունից ունեն դրական ազդեցություն:

ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ  ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՄԱՍԻՆ ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին», «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի բնապահպանության բնագավառում կարգավորման

1. «Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին», «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի (այսուհետ` օրենքներ) ընդունման արդյունքում  շրջակա միջավայրի oբյեկտների՝  մթնոլորտի, հողի, ջրային ռեսուրսների, ընդերքի, բուuական եւ կենդանական աշխարհի, հատուկ պահպանվող տարածքների վրա բացասական հետեւանքներ չեն առաջանա` հաշվի առնելով, որ սույն «Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի խնդիրներից է նաեւ Բնության եւ շրջակա միջավայրի վրա բացասական ազդեցություն ունեցող գործունեության բացառումը, ինչպես նաեւ նախատեսվում է ամրագրել  «մաքուր քաղաք» եւ «կանաչ քաղաք» հայեցակարգի ներդրման սկզբունքը:

2. Օրենքների նախագծերի չընդունման դեպքում շրջակա միջավայրի oբյեկտների  վրա բացասական հետեւանքներ չեն առաջանա:

3. Օրենքների նախագծերը բնապահպանության ոլորտին առնչվում են, այդ  ոլորտը կանոնակարգող իրավական ակտերով ամրագրված uկզբունքներին եւ պահանջներին չեն հակասի, եթե «Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի 5-րդ հոդվածի 2-րդ մասով նախատեսված Դիլիջան քաղաքի գոտիավորման նախագծերով առանձնացված տարածքներում «Դիլիջան» ազգային պարկին ամրացված հողեր չներառվեն:

Օրենքների կիրարկման արդյունքում բնապահպանության բնագավառում  կանխատեuվող հետեւանքների գնահատման եւ վարվող քաղաքականության համեմատական վիճակագրական վերլուծություններ կատարելու անհրաժեշտությունը բացակայում  է:

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին», «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի մրցակցության բնագավառում կարգավորման ազդեցության գնահատման

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին», «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերով (այսուհետ` Նախագծեր) նախատեսվում է կարգավորել Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումային ծրագրերի խրախուսման ու իրականացման նպատակով ներդրումային ծրագրերի հաստատման եւ իրականացման կարգը:

Նախագծերով կարգավորվող շրջանակները չեն առնչվում որեւէ առանձին ապրանքային շուկայի հետ, ուստի եւ Նախագծերի ընդունմամբ որեւէ առանձին ապրանքային շուկայում մրցակցային դաշտի վրա ազդեցություն լինել չի կարող:

Հիմք ընդունելով նախնական փուլի արդյունքները` կարգավորման ազդեցության գնահատման աշխատանքները դադարեցվել են` արձանագրելով Նախագծերի ընդունմամբ մրցակցության միջավայրի վրա ազդեցություն չհայտնաբերվելու եզրակացություն:

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին», «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծեր տնտեսական, այդ թվում` փոքր եւ միջին ձեռնարկատիրության բնագավառում կարգավորման ազդեցության գնահատման

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին», «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի (այսուհետ` Նախագիծ) գործարար եւ ներդրումային միջավայրի վրա կարգավորման ազդեցության գնահատման նպատակով իրականացվել են նախնական դիտարկումներ:

Գնահատման նախնական փուլում պարզ է դարձել, որ Նախագծով նախատեսվում է սահմանել Դիլիջան քաղաքի եւ հարակից տարածքների զարգացման, ներդրումային ծրագրերի խրախուսման ու իրականացման նպատակներ, որոնց իրագործման արդյունքում հնարավոր է ստեղծել ներդրումների ներգրավման համար բարենպաստ միջավայր, եւ վերջինիս ընդունման դեպքում, դրա կիրարկման արդյունքում գործարար եւ ներդրումային միջավայրի վրա կարող է նախատեսվել որոշակի դրական ազդեցություն:

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» եւ «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի բյուջետային բնագավառում կարգավորման ազդեցության գնահատման վերաբերյալ

Նախագծերով, մասնավորապես, նախատեսվում է սահմանել, որ՝

1)  Դիլիջանի տարածաշրջանի զարգացման կամ քաղաքաշինական կառուցապատման ծրագիր իրականացնող կազմակերպությունները եւ վերջին անմիջական ենթակապալառուները ազատվում են ԱԱՀ-ից,

2)  նշյալ ծրագրերն իրականացնող կազմակերպություններին կատարվող մատակարարումներն ազատվում են ԱԱՀ-ից,

3)  ծրագրերն իրականացնող անձանց շահույթը` մինչեւ հարկումը, կամ դրա այն մասը, որը մինչեւ հաշվետու տարվան հաջորդող տարվա ապրիլի 15-ը օգտագործվում է (ներդրվում է) ծրագրի շրջանակներում, ազատվում է շահութահարկով հարկումից,

4)  ծրագրերն իրականացնող անձանց կողմից ոչ ռեզիդենտ իրավաբանական անձանց վճարվող` գործող օրենսդրության համաձայն, հայաստանյան աղբյուրներից ստացվող եկամուտներն ազատվում են ոչ ռեզիդենտի շահութահարկից,

5)  ծրագրերն իրականացնող անձանց կողմից ֆիզիկական անձանցից անշարժ գույք  ձեռք բերելու համար վճարվող եկամուտներն ազատվում են եկամտային հարկով հարկումից:

Հաշվի առնելով վերոգրյալը՝ հայտնում ենք, որ նախագծերի փաթեթի ընդունման ազդեցությունը պետական բյուջեի եկամուտների վրա կլինի բացասական, իսկ համայնքների բյուջեների եկամուտների վրա ազդեցությունը չեզոք է:

Միաժամանակ «Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի 12-րդ հոդվածով նախատեսվում է սահմանել Դիլիջան քաղաքի եւ հարակից տարածքների քաղաքաշինական փաստաթղթերի՝ գլխավոր հատակագծերի, գոտիավորման նախագծերի եւ քաղաքաշինական կանոնադրությունների հաստատման վերջնաժամկետներ, մինչդեռ այդ փաստաթղթերի մշակումը կարող է հանգեցնել ՀՀ պետական, ինչպես նաեւ Դիլիջան քաղաքային եւ հարակից տարածքների համայնքների բյուջեների ծախսերի ավելացմանը, որը գնահատել հնարավոր չէ, քանի որ ներկայացված չէ ՀՀ կառավարության 2012 ապրիլի 5-ի նիստի N 13 արձանագրային որոշման 1-ին կետով հավանության արժանացած իրավական ակտերի նախագծերի մշակման մեթոդական ցուցումների 337-րդ կետով նախատեսված համապատասխան տեղեկատվությունը:

Հարկ է նշել, որ նշված նպատակների համար ՀՀ 2015 թվականի պետական բյուջեով եւ ՀՀ պետական միջնաժամկետ ծախսային ծրագրերի մշակման մշտապես գործող բարձրագույն խորհրդի 2015 թվականի մայիսի 5-ի N 23.16/237621-15 որոշման 2-րդ կետով հաստատված ՀՀ պետական բյուջեներից իրականացվելիք բյուջետային ծախսերի ֆինանսավորման 2016-2017 թվականների ճշգրտված եւ 2018 թվականի կողմնորոշիչ չափաքանակներով միջոցներ նախատեսված չեն:

ՀԱԿԱԿՈՌՈՒՊՑԻՈՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ ԿԱՐԳԱՎՈՐՄԱՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» եւ «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի վերաբերյալ

«Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի Դիլիջան քաղաքային համայնքի եւ հարակից տարածքների զարգացման եւ ներդրումների խրախուսման մասին» եւ «Քաղաքաշինության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերն իրենց մեջ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2009 թվականի հոկտեմբերի 22-ի «Նորմատիվ իրավական ակտերի նախագծերի հակակոռուպցիոն բնագավառում կարգավորման ազդեցության գնահատման իրականացման կարգը հաստատելու մասին» թիվ 1205-Ն որոշմամբ հաստատված կարգի 9-րդ կետով նախատեսված որեւէ կոռուպցիոն գործոն չեն պարունակում: