Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-144-09.11.2012-ՏՏ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՀԱՄԱՀԱՐԹԵՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Ֆինանսական համահարթեցման մասին» Հայաստանի Հանրապետության 1998 թվականի, նոյեմբերի 24-ի ՀՕ-262 օրենքի (այսուհետ` օրենք) 5-րդ հոդվածի «հետեւյալ գործոնները» բառերը փոխարինել «սույն հոդվածում ստորեւ ներկայացված գործոնները եւ սույն օրենքի 6-րդ հոդվածի 7-րդ մասի դրույթը» բառերով:

Հոդված 2. Օրենքի 6-րդ հոդվածում

1) 1-4-րդ մասերը շարադրել հետեւյալ նոր խմբագրությամբ.

«1. Սույն օրենքի «ա» գործոնով եւ 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող, ինչպես նաեւ սույն հոդվածի 7-րդ մասում նշված համայնքների բյուջեներին նախատեսվող դոտացիայի ընդհանուր գումարը չպետք է պակաս լինի հաշվարկվող տարվան (սույն հոդվածի իմաստով հաշվարկվող տարին դա այն տարին է, որի համար հաշվարկվում են դոտացիաները) նախորդող երկրորդ բյուջետային տարում եկամտահարկի, հողի հարկի եւ գույքահարկի փաստացի մուտքերի հանրագումարի քսանհինգ տոկոսից, իսկ «բ» գործոնով նախատեսվող դոտացիայի ընդհանուր գումարը` հաշվարկվող տարվան նախորդող երկրորդ բյուջետային տարում եկամտահարկի փաստացի մուտքերի ընդհանուր գումարի տասը տոկոսից:

2. Յուրաքանչյուր բյուջետային տարում ըստ առանձին համայնքների դոտացիայի հաշվարկման ժամանակ հիմք է ընդունվում բնակչության կենտրոնական ռեգիստրի վարման եւ տեղական ռեգիստրների վարման աշխատանքները համակարգող Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմնի կողմից, բյուջետային գործընթացը կարգավորող իրավական ակտերին համապատասխան, բնակչության պետական ռեգիստրի հիման վրա ներկայացված` հաշվարկվող տարվան նախորդող բյուջետային տարվա հունվարի 1-ի դրությամբ հանրապետության հաշվառված բնակչության թիվը` ըստ համայնքների:

3. 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքների բյուջեներին նախատեսվող դոտացիաները հաշվարկվում են հավասարաչափ:

Յուրաքանչյուր բյուջետային տարում ըստ «ա» եւ «բ» գործոնների բաշխվող եւ սույն հոդվածի 7-րդ մասին համապատասխան համայնքների բյուջեներին հատկացվող դոտացիաների ընդհանուր գումարների չափերը, ինչպես նաեւ 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող յուրաքանչյուր համայնքի բյուջեին հատկացվող դոտացիայի գումարի չափը սահմանվում է տվյալ տարվա Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի մասին օրենքով

4. Յուրաքանչյուր բյուջետային տարում «ա» գործոնով ըստ առանձին համայնքների դոտացիայի հաշվարկման ժամանակ հիմք են ընդունվում յուրաքանչյուր համայնքի գծով օրենսդրությամբ սահմանված կարգով հաշվարկված՝ տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից հաշվառվող, համայնքների ղեկավարների կողմից, բյուջետային գործընթացը կարգավորող իրավական ակտերին համապատասխան, ներկայացված` հաշվարկվող տարվան նախորդող երկրորդ տարում այդ համայնքների բյուջեներ վճարման ենթակա հողի հարկի եւ գույքահարկի տարեկան հաշվարկային գումարները:

4.1. Սույն հոդվածի իմաստով հողի հարկի եւ գույքահարկի տարեկան հաշվարկային գումարները`

1) չեն ներառում հողի հարկի եւ գույքահարկի գծով հաշվարկվող տարվան նախորդող երկրորդ բյուջետային տարվա hունվարի 1-ի դրությամբ առկա չմարված ապառքների, տույժերի եւ տուգանքների, ինչպես նաեւ այդ հարկերի գծով հաշվարկվող տարվան նախորդող երկրորդ բյուջետային տարում հաշվարկված տույժերի եւ տուգանքների գումարները,

2) ներառում են համայնքների ավագանիների կողմից (ավագանիներին օրենքով տրված իրավասությունների սահմաններում) ընդունված որոշումներով ֆիզիկական անձանց եւ կազմակերպություններին գույքահարկի եւ հողի հարկի գծով արտոնությունների տրամադրման հետեւանքով այդ հարկերի գծով համայնքների հաշվարկվող տարվան նախորդող երկրորդ բյուջետային տարվա բյուջեներում եկամուտների կորուստների գումարները, ինչպես նաեւ Հայաստանի Հանրապետության օրենքների կիրարկման արդյունքում համայնքների բյուջեների հաշվարկվող տարվան նախորդող երկրորդ բյուջետային տարվա` հողի հարկի եւ գույքահարկի գծով եկամուտների կորուստների` օրենսդրությամբ սահմանված կարգով պետության կողմից փոխհատուցման ենթակա գումարները:»

2) 6-րդ հատվածը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 7-րդ մասով.

«7. 300-ից ավելի բնակիչ ունեցող, սակայն «ա» եւ «բ» գործոններով դոտացիայի հաշվարկման արդյունքում Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի մասին տվյալ տարվա օրենքով 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքի համար սահմանված դոտացիայի գումարից տվյալ տարում պակաս չափով «(հաշվի առած նաեւ «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 21-րդ հոդվածի 4.3-րդ եւ 4.5-րդ մասերով սահմանված դեպքում եւ կարգով տվյալ տարվան հաջորդող տարում կատարված տվյալ տարվա դոտացիայի վերահաշվարկի արդյունքները)» դոտացիա ստացող յուրաքանչյուր համայնք տվյալ տարվան հաջորդող տարվա Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեով սահմանված դոտացիայի ընդհանուր գումարի հաշվին ստանում է լրացուցիչ դոտացիա` 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքի համար Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի մասին տվյալ տարվա օրենքով սահմանված գումարի եւ լրացուցիչ դոտացիա ստացող համայնքին տվյալ տարում «ա» եւ «բ» գործոններով հաշվարկված դոտացիայի գումարի տարբերության չափով:»

Հոդված 3. Օրենքի 7-րդ հոդվածի 2-րդ մասի «Հայաստանի Հանրապետության ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի նախարարության համապատասխան տեղական գանձապետական բաժանմունքների» բառերը փոխարինել «պետական ֆինանսների կառավարման բնագավառում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորված պետական կառավարման մարմնի համապատասխան գանձապետական ստորաբաժանումների» բառերով:

Հոդված 4. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող տասներորդ օրվանից, եւ նրա գործողությունը տարածվում է 2014 թվականի եւ դրան հաջորդող տարիների պետական բյուջեներից համայնքների բյուջեներին հատկացվող ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների գումարների հաշվարկների վրա:

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«Ֆինանսական համահարթեցման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի ընդունման

1. Անհրաժեշտությունը

300-ից ավելի բնակիչ ունեցող ՀՀ մի շարք համայնքներ ստանում են զգալիորեն ավելի քիչ ֆինանսական համահարթեցման դոտացիա, քան 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքները:

2. Ընթացիկ վիճակը եւ խնդիրները

«Ֆինանսական համահարթեցման մասին» ՀՀ գործող օրենքի համաձայն` ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների գումարների չափը ըստ առանձին համայնքների բյուջեների հաշվարկվում է` վերջիններս տարանջատելով 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքների եւ 300-ից ավելի բնակիչ ունեցող համայնքների: Արդյունքում 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող բոլոր համայնքները ստանում են հավասարաչափ ֆինանսական համահարթեցման դոտացիա, որը սահմանվում է Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի մասին տվյալ տարվա օրենքով: Միեւնույն ժամանակ, հանրապետության 33 համայնքներում, որոնք ունեն 300-ից ավելի բնակչություն, 2012թ. համար նախատեսված ֆինանսական համահարթեցման դոտացիայի գումարը պակաս է 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքների համար սահմանված գումարից:

Օրինակ` ՀՀ Լոռու մարզի Կողես համայնքի մշտական բնակչության թվաքանակը 2011թ. հունվարի 1-ի դրությամբ, համաձայն ՀՀ ազգային վիճակագրական ծառայության կողմից ներկայացված տեղեկատվության, կազմում է 355 մարդ: Գործող օրենքի համաձայն` 2012թ. համար նախատեսված ֆինանսական համահարթեցման դոտացիայի գումարը Կողես համայնքի համար կազմում է 1,492,800 դրամ, մինչդեռ 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքների համար նախատեսված դոտացիայի գումարը 3,500,000 դրամ է:

3. Տվյալ բնագավառում իրականացվող քաղաքականությունը

Տվյալ բնագավառում ՀՀ կառավարության կողմից իրականացվող քաղաքականությունն ուղղված է համայնքների բյուջեների եկամուտների ավելացմանը:

4. Կարգավորման նպատակը եւ բնույթը

Սույն տեղեկանքի 2-րդ կետում նշված խնդիրները կարգավորելու նպատակով մշակվել է «Ֆինանսական համահարթեցման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը:

5. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները եւ անձինք

ՀՀ տարածքային կառավարման նախարարություն, հասարակական կազմակերպություններ:

6. Ակնկալվող արդյունք

Օրինագծի ընդունման արդյունքում` ինչպես 300-ից ոչ ավելի բնակիչ ունեցող համայնքները, այնպես էլ այն համայնքները, որոնք, գործող օրենսդրությանը համապատասխան, 300-ից քիչ ավելի բնակչություն ունենալու պատճառով ստանում են առաջիններից պակաս գումար, կստանան հավասարաչափ ֆինանսական համահարթեցման դոտացիա, որը կսահմանվի յուրաքանչյուր տարվա պետական բյուջեի մասին օրենքով:

7. Այլ տեղեկություններ (եթե այդպիսիք առկա են)