Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-12941-23.11.2011-ՏՀ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

ԳԼՈՒԽ 1

ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

Հոդված 1. Օրենքի կարգավորման առարկան

1. Սույն օրենքը սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության հավատարմագրման ազգային համակարգի գործունեության կանոնները եւ կանոնակարգում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական կառավարման մարմնի, Հայաստանի Հանրապետության հավատարմագրման ազգային մարմնի եւ հավատարմագրված կամ հավատարմագրմանը հավակնող համապատասխանության գնահատման գործունեություն իրականացնող ֆիզիկական ու իրավաբանական անձանց (այսուհետ` համապատասխանության գնահատման մարմիններ) հարաբերությունները:

2. Սույն օրենքը կարգավորում է փորձարկում, կալիբրավորում, տեխնիկական հսկողություն, սերտիֆիկացում եւ համապատասխանության գնահատման գործունեություն իրականացնող համապատասխանության գնահատման այլ մարմինների հավատարմագրման գործընթացը` անկախ հավատարմագրման եւ համապատասխանության գնահատման պարտադիր կամ կամավոր հիմքերից:

Հոդված 2. Օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները

Սույն օրենքում օգտագործվում են հետեւյալ հիմնական հասկացությունները.

հավատարմագրում   ՝ համապատասխանության հավաստում սույն օրենքով սահմանված կարգով համապատասխանության գնահատման հատուկ գործունեություն իրականացնելու  նպատակով, հիմնավորելով, որ համապասխանության գնահատման մարմինը կատարում է ներդաշնակեցված ստանդարտներով սահմանված պահանջները, ինչպես նաեւ անհրաժեշտության դեպքում` լրացուցիչ պահանջները, ներառելով դրանք (այդպիսինները) համապատասխան ոլորտների  հավատարմագրման համակարգերում,

հավատարմագրման ազգային մարմին ՝ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից ստեղծված  պետական ոչ առեւտրային կազմակերպություն, որը միակ մարմինն է սույն օրենքով եւ այլ իրավական ակտերով սահմանված կարգով հավատարմագրման ապահովման ոլորտում,

հավատարմագրման վկայագիր ` պաշտոնական փաստաթուղթ կամ փաստաթղթերի փաթեթ, որը հավաստում է հավատարմագրումը որոշակի ոլորտում,

հավատարմագրման ոլորտ ` համապատասխանության գնահատման որոշակի ծառայություններ, որոնց համար հավատարմագրման հարցում է արվել կամ արդեն իրականացվել է հավատարմագրումը,

հավատարմագրման նշան ` հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից համապատասխանության գնահատման մարմնին տրված նշան` հավատարմագրված լինելը ցուցադրելու նպատակով օգտագործելու համար,

բողոքարկում ` համապատասխանության գնահատման մարմնի հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից հավատարմագրման վերաբերյալ կայացրած որեւէ անբարենպաստ որոշման վերանայման պահանջ: Որոշումները ներառում են` դիմումի ընդունման մերժումը, գնահատում իրականացնելու մերժումը, ուղղիչ գործողություններ իրականացնելու պահանջը, հավատարմագրման ոլորտի փոփոխությունների կատարումը, հավատարմագրումը մերժելու, կասեցնելու կամ դադարեցնելու մասին որոշումների ընդունումը, ինչպես նաեւ այլ գործողություն, որը խոչընդոտում է հավատարմագրմանը,

համապատասխանության գնահատում ` գործընթաց, որով հավաստվում է արտադրանքին, գործընթացին, համակարգին, անձին կամ մարմնին ներկայացվող պահանջների իրականացումը,

համապատասխանության գնահատման մարմին ` մարմին, որն իրականացնում է համապատասխանության գնահատման գործունեություն, ներառելով կալիբրավորումը, փորձարկումը, սերտիֆիկացումը եւ տեխնիկական հսկողությունը,

հավատարմագրմանը հավակնող ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձ `  համապատասխանության գնահատման մարմին, որը հավատարմագրման նպատակով դիմել է հավատարմագրման ազգային մարմնին,

հավատարմագրման ընդլայնում ` հավատարմագրման ոլորտի ընդլայնման գործընթաց,

շահագրգիռ կողմեր ` հավատարմագրմամբ ուղղակիորեն կամ անուղղակի շահագրգիռ կողմեր:

Ուղղակիորեն շահագրգիռ են համարվում նրանք, ովքեր հավատարմագրվում են, անուղղակի շահագրգիռ են համարվում նրանք, ովքեր օգտվում են հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման ծառայություններից կամ հիմնվում են դրանց վրա,

հավասարի սկզբունքներով փորձագիտական գնահատում ` հավատարմագրման տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպությունների անդամ հավատարմագրման ազգային մարմինների կողմից սահմանված պահանջներին համապատասխան հավատարմագրման ազգային մարմնի գնահատման գործընթաց,

հավատարմագրման կրճատում ` հավատարմագրման ոլորտի որոշակի մասի դադարեցման գործընթաց,

հավատարմագրման կասեցում ` հավատարմագրման ոլորտի ժամանակավորապես լրիվ կամ  մասանակի անվավեր ճանաչման գործընթաց,

հավատարմագրման դադարեցում   ` հավատարմագրումն ամբողջությամբ դադարեցման գործընթաց,

փորձարկում ` ընթացակարգի համաձայն համապատասխանության գնահատման օբյեկտի մեկ կամ մի քանի բնութագրերի որոշում,

կալիբրավորում   ` գործողություն, որը հատուկ պայմաններում, առաջին հերթին, հիմնում է կապ էտալոնների միջոցով ստացված չափման անորոշություններով մեծության արժեքների եւ չափման անորոշություններով համապատասխան ցուցմունքների միջեւ, երկրորդ հերթին,  օգտագործում է այս տեղեկությունը ցուցմունքից չափման արդյունք ստանալու նպատակով կապ հիմնելու համար,

տեխնիկական հսկողություն  ` հատուկ պահանջների կամ մասնագիտական դատողության հիման վրա արտադրանքի նախագծման, արտադրանքի պատրաստման գործընթացի կամ տեղադրման փորձաքննություն, որը որոշում է դրա համապատասխանությունը ընդհանուր պահանջներին,

սերտիֆիկացում  ` արտադրանքի, գործընթացի, համակարգի կամ անձի համապատասխանության հավաստում երրորդ կողմի միջոցով,

գնահատող ` ֆիզիկական անձ, նշանակված հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից` միայնակ կամ գնահատողների խմբի կազմում` համապատասխանության գնահատման մարմնի գնահատում իրականացնելու համար,

փորձագետ ` որոշակի գիտելիքներ ունեցող ֆիզիկական անձ` նշանակված հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից, գնահատման ենթակա հավատարմագրման ոլորտում փորձաքննություն իրականացնելու համար,

պարբերական գնահատում ` գործունեության տեսակների լրակազմ, բացառությամբ կրկնական գնահատման, հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման մարմնի կողմից հավատարմագրման պահանջների շարունակական կատարումը հսկելու համար,

համապատասխանության սերտիֆիկատ ` համապատասխանության գնահատման մարմնի կողմից տրված փաստաթուղթ, որը հավաստում է արտադրանքի, կառավարման համակարգերի, ֆիզիկական անձանց համապատասխանությունը սահմանված պահանջներին:

Հոդված 3. Հավատարմագրման բնագավառում հարաբերությունների իրավական կարգավորումը

1. Հայաստանի Հանրապետության հավատարմագրման բնագավառում հարաբերությունները կարգավորվում են սույն օրենքով, այլ իրավական ակտերով եւ միջազգային պայմանագրերով:

2. Եթե Հայաստանի Հանրապետության կողմից կնքված միջազգային պայմանագրերով սահմանված են այլ նորմեր, քան նախատեսված են սույն օրենքով, ապա գործում են միջազգային պայմանագրերի նորմերը:

ԳԼՈՒԽ 2

ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԸ ԵՎ ՍԿԶԲՈՒՆՔՆԵՐԸ

Հոդված 4. Հավատարմագրման նպատակները

Հավատարմագրման նպատակներն են.

1. Պաշտոնապես հավաստել համապատասխանության գնահատման մարմնի` համապատասխանության գնահատման որոշակի տեսակի ծառայություններ մատուցելու իրավասությունը:

2. Նպաստել Հայաստանի Հանրապետությունում համապատասխանության գնահատման մարմինների կարողությունների եւ ծառայությունների  կատարելագործմանը, բարձրացնել սպառողների վստահությունը համապատասխանության գնահատման գործունեության արդյունքների նկատմամբ:

3. Ապահովել համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրումը` համապատասխանեցնելով ընթացակարգերի ներդաշնակումը միջազգային հավատարմագրման համակարգերի ընթացակարգերին` բացառելով առեւտրում տեխնիկական խոչընդոտները:

4. Ստեղծել պայմաններ Հավատարմագրման ազգային մարմնի եւ նրա կողմից հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման մարմինների գործունեության արդյունքների միջազգային ճանաչման համար:

Հոդված 5. Հավատարմագրման հիմնական սկզբունքները

1.Հավատարմագրումը ծառայություն է, որը ներկայացնում է հանրային շահերը:

2. Հավատարմագրումը հիմնված է հետեւյալ սկզբունքների վրա`

1) օրինականություն,

2) կամավորություն, եթե Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ այլ պահանջ չի սահմանվում,

3) շահագրգիռ բոլոր կողմերի համար հավասար իրավունքներ,

4) անկախություն,

5) անկողմնակալություն,

6) թափանցիկություն,

7) արհեստավարժություն,

8) հավատարմագրման գործընթացում ձեռք բերված տեղեկատվության գաղտնիություն,

9) միջազգային եւ տարածաշրջանային ստանդարտներին ներդաշնակեցված հավատարմագրման պահանջների կիրառում:
 


ԳԼՈՒԽ 3

ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԸ

Հոդված 6. Հավատարմագրման ազգային համակարգի կառուցվածքը

1. Հավատարմագրման ազգային համակարգը կազմված է միմյանց հետ համագործակցող հետեւյալ մասնակիցներից`

1) Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական կառավարման մարմին,

2) հավատարմագրման ազգային մարմին, ներառյալ`  հավատարմագրման խորհուրդը եւ հավատարմագրման տեխնիկական կոմիտեները,

3) համապատասխանության գնահատման մարմիններ:

Հոդված 7. Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական կառավարման մարմինը

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական կառավարման մարմինը`

1) մշակում է հավատարմագրման եւ համապատասխանության գնահատման բնագավառի պետական քաղաքականությունը,

2) խրախուսում է հավատարմագրումը համապատասխանության գնահատման ոլորտներում`  ընդունելով հավատարմագրումը որպես հիմնական գործիք համապատասխանության գնահատման մարմինների գնահատման գործընթացում,

3) իրականացնում է հավատարմագրման ազգային մարմնի գործունեության մոնիթորինգ` երաշխավորելով, որ սույն օրենքի 8-րդ հոդվածի 4-րդ մասի դույթները պահպանվում են, եւ ձեռնարկվում ուղղիչ գործողություններ` հավասարի սկզբունքներով իրականացված  փորձագիտական գնահատման արդյունքների հիման վրա,

4) Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով իրականացնում է վարչական վարույթ հավատարմագրման բնագավառում,

5) սահմանում է օտարերկրյա համապատասխանության գնահատման մարմինների գործունեության արդյունքների ճանաչման կարգը,

6) իրականացնում է այլ գործառույթներ`  սույն օրենքի եւ այլ իրավական ակտերի, Հայաստանի Հանրապետության, տարածաշրջանային եւ միջազգային  փաստաթղթերին համապատասխան:

Հոդված 8. Հավատարմագրման ազգային մարմին

1. Հավատարմագրման ազգային մարմինը ստեղծվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից:

2. Հավատարմագրման ազգային մարմնի անվանումն է “Հավատարմագրման ազգային մարմին”` պետական ոչ առեւտրային կազմակերպություն, որը շահույթ ստանալու նպատակ չհետապնդող, իրավաբանական անձի կարգավիճակ ունեցող կազմակերպություն է:

3. Հավատարմագրման ազգային մարմինը Հայաստանի Հանրապետությունում համապատասխանության գնահատման մարմիններին հավատարմագրման ծառայություններ մատուցող միակ մարմինն է:

4. Հավատարմագրման ազգային մարմինը.

1)  կառուցվածքով անկախ է իր կողմից գնահատվող  համապատասխանության գնահատման մարմիններից ու առեւտրային ճնշումներից եւ ապահովում է շահերի բախման բացառումը համապատասխանության գնահատման մարմինների հետ,

2) կառուցվածքով եւ գործունեությամբ ապահովում է իր գործողությունների օբյեկտիվությունը եւ անաչառությունը,

3) ապահովում է, որպեսզի հավատարմագրման վերաբերյալ յուրաքանչյուր որոշում կայացվի  իրավասու անձանց կողմից, որոնք չեն մասնակցել համապատասխանության գնահատման գործընթացին,

4) ունի համապատասխան ընթացակարգեր` ստացված տեղեկատվության գաղտնիությունը ապահովելու համար,

5) սահմանում է համապատասխանության գնահատման գործունեության այն տեսակը, որոնք իրավասու է գնահատելու` անհրաժեշտության դեպքում հղում կատարելով համապատասխան օրենքներին, այլ իրավական ակտերին եւ ստանդարտներին,

6) մշակում է արդյունավետ կառավարման եւ ներքին ստուգման իրականացման համապատասխան ընթացակարգեր,

7) իր պարտականությունների պատշաճ կատարման համար ունի բավարար թվով իրավասու աշխատակիցներ,

8) փաստաթղթերով հիմնավորում է գնահատման եւ համապատասխանության հավաստման որակի վրա ազդեցություն ունեցող աշխատակիցների պարտականությունները եւ իրավունքները,

9) մշակում, կիրառում եւ պահպանում է աշխատակիցների կողմից իրականացվող աշխատանքների եւ իրավասության գնահատման ընթացակարգերը,

10) հավաստում է, որ համապատասխանության գնահատումներն իրականացվում են պատշաճ ձեւով` խուսափելով ավելորդ ծանրաբեռնվածությունից` հաշվի առնելով կազմակերպության չափը, գործունեության ոլորտը, կառուցվածքը, արտադրանքի տեխնոլոգիական գործընթացի բարդության աստիճանը, արտադրության ծավալը եւ սերիական բնույթը,

11) հրատարակում է աուդիտի տարեկան հաշվետվությունը` կազմված Հայաստանի Հանրապետությունում կիրառվող հաշվապահական հաշվառման ստանդարտներին համապատասխան:

Հոդված 9. Հավատարմագրման խորհուրդը

1. Հավատարմագրման խորհուրդը (այսուհետ` Խորհուրդ) Հավատարմագրման ազգային մարմնի կառավարման բարձրագույն մարմինն է, որը կազմված է 7 անդամներից` շահագրգիռ 4 պետական կառավարման մարմինների եւ 3 ոչ պետական կազմակերպությունների ներկայացուցիչներից որոնք նշանակվում են 3 տարի ժամկետով:

2. Խորհրդի անհատական կազմը սահմանում է լիազորված պետական կառավարման մարմինը:

3. Հավատարմագրման ազգային մարմնի տնօրենը հանդիսանում է Խորհրդի քարտուղարը եւ չի կարող հանդես գալ որպես Խորհրդի նախագահ:

4. Խորհրդի նիստն իրավազոր է, եթե ներկա են քվեարկության ձայնի իրավունք ունեցող Խորհրդի անդամների առնվազն 2/3 անդամ:

5.Խորհրդի նախագահը ընտրվում է Խորհրդի անդամների կողմից:

6. Խորհրդի նիստերը հրավիրվում են ըստ անհրաժեշտության, բայց ոչ ուշ, քան եռամսյակը մեկ անգամ:

7. Խորհրդի նիստերի որոշումներն ընդունվում են նիստին ներկա գտնվող անդամների ձայների պարզ մեծամասնությամբ: Նիստին ներկա գտնվող անդամների ձայների հավասարության դեպքում Խորհրդի նախագահի ձայնը վճռորոշ է:

8. Խորհուրդը`

1) տեխնիկական կոմիտեների արձանագրությունների հիման վրա կայացնում է հավատարմագրման վերաբերյալ որոշում,

2) հաստատում է Հայաստանի Հանրապետությունում հավատարմագրման ոլորտի զարգացման ռազմավարությունը` նպատակ ունենալով զարգացնել այն` եվրոպական միության եւ միջազգային լավագույն փորձին ներդաշնակ, սահմանում է հավատարմագրման բնագավառում պետական քաղաքականության իրականացման հեռանկարային ռազմավարությունը,

3) քննարկում, հաստատում եւ հրապարակում է հավատարմագրման ազգային մարմնի գործունեության, այդ թվում` ֆինանսական տարեկան հաշվետվությունը,

4) քննարկում եւ հաստատում է հավատարմագրման ազգային մարմնի տարեկան ծրագիրը եւ տարեկան բյուջեն,

5) ընտրում է հավատարմագրման ազգային մարմնի աուդիտն իրականացնող մարմնին,

6)  հավատարմագրման ազգային մարմնի գործադիր մարմնի ներկայացմամբ հաստատում է հավատարմագրման տեխնիկական կոմիտեների գործունեության կարգը,

7) hաստատում է հավատարմագրման վկայագրերի եւ համապատասխանության սերտիֆիկատների ձեւերը,

8) սահմանում է հավատարմագրման նշանի պատկերը, դրան ներկայացվող տեխնիկական պահանջները եւ կիրառման կարգը,

9) հավատարմագրման ազգային մարմնին հավատարմագրման ոլորտում քաղաքականության իրականացման խնդիրների հետ կապված խորհրդատվություն է տրամադրում,

10) հաստատում է հավատարմագրման գործընթացում ընդգրկվող փորձագետների (ներառյալ` օտարերկրյա փորձագետների եւ գնահատողների) ցանկը,

11) հավատարմագրման ազգային մարմնի գործունեության հետ կապված բողոքները քննարկելու համար ստեղծում է բողոքարկման հանձնաժողով,

12) քննարկում եւ համաձայնություն է տալիս ներկայացված օտարերկրյա համապատասխանության գնահատման մարմինների ճանաչման վերաբերյալ,

13) համակարգում է Հայաստանի Հանրապետությունում ազգային, միջազգային եւ տարածաշրջանային հավատարմագրման աշխատանքները,

14) օրենքով սահմանված կարգով հաստատում է հավատարմագրման ազգային մարմնի գործունեությունը կանոնակարգող ներքին փաստաթղթերը,

15) իրականացնում է Հավատարմագրման ազգային մարմնի կանոնադրությամբ Խորհրդին վերապահված այլ լիազորություններ:

Հոդված 10. Հավատարմագրման ազգային մարմնի գործադիր մարմինը

1. Հավատարմագրման ազգային մարմնի գործադիր մարմինը իրականացնում է հետեւյալ գործառույթները`

1) ապահովում է հավատարմագրման գործընթացի եւ հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման մարմինների պարբերական գնահատման իրականացումը,

2) հաստատում է հավատարմագրման տեխնիկական կոմիտեների անհատական կազմը,

3) ապահովում է հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման մարմինների եւ հավատարմագրման գործընթացում ընդգրկված գնահատողների ու փորձագետների  գրանցամատյանների վարումը,

4) կազմակերպում է հավատարմագրման գործընթացում ներգրավված աշխատակիցների, գնահատողների եւ փորձագետների վերապատրաստման դասընթացներ, ինչպես նաեւ հավատարմագրման վերաբերյալ գիտաժողովներ եւ սեմինարներ,

5) հրապարակում եւ տրամադրում է տեղեկատվություն հավատարմագրմանն առնչվող խնդիրների վերաբերյալ,

6) հավատարմագրման բնագավառում տարածաշրջանային եւ միջազգային համագործակցության շրջանակներում ներկայացնում է Հայաստանի Հանրապետությունը եւ մասնակցում է հավատարմագրման տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպությունների աշխատանքներին,

7) կազմակերպում է համապատասխանության սերտիֆիկատների բլանկների տպագրությունը եւ դրանք համապատասխանության գնահատման մարմիններին տրամադրումն ու հաշվառումը,

8)  իր իրավասության սահմաններում կնքում է համագործակցության եւ համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրման երկկողման եւ բազմակողմ փոխադարձ ճանաչման համաձայնագրեր,

9) հավատարմագրման բնագավառում իրականացնում է նաեւ այլ գործառույթներ`  սույն օրենքին եւ այլ իրավական ակտերին, Հայաստանի Հանրապետության, տարածաշրջանային եւ միջազգային  փաստաթղթերին համապատասխան:

Հոդված 11. Հավատարմագրման տեխնիկական կոմիտեներ

1. Հավատարմագրման տեխնիկական կոմիտեները ստեղծվում են հավատարմագրման ազգային մարմնի գործադիր մարմնի կողմից:

2. Հավատարմագրման տեխնիկական կոմիտեների հիմնական գործառույթներն են`

1)  ուսումնասիրել համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրման հետ կապված փաստաթղթերը,

2) համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրման փաստաթղթերի (գնահատումների) ուսումնասիրության արդյունքում խորհրդին ներկայացնել առաջարկություն հավատարմագրման վերաբերյալ:

Հոդված 12. Համապատասխանության գնահատման մարմինները

1. Հավատարմագրմանը կարող են դիմել հետեւյալ համապատասխանության գնահատման մարմինները`

1) փորձարկման եւ կալիբրավորման լաբորատորիաները,

2) արտադրանքի սերտիֆիկացման մարմինները,

3)  կառավարման համակարգերի սերտիֆիկացման մարմինները,

4) ֆիզիկական անձանց սերտիֆիկացման մարմինները,

5) տեխնիկական հսկողություն իրականացնող մարմինները,

6) համապատասխանության գնահատման գործունեություն իրականացնող համապատասխանության գնահատման այլ մարմինները:

2. Սույն հոդվածի 1-ին մասում նշված համապատասխանության գնահատման յուրաքանչյուր մարմին Հավատարմագրման ազգային մարմնից կարող է ստանալ տեղեկատվություն հավատարմագրման գործընթացի վերաբերյալ:

ԳԼՈՒԽ 4

ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑԸ

Հոդված 13. Հավատարմագրման գործընթացը

1.Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրման կարգը սահմանվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից:

2. Հավատարմագրման գործընթացը իրականացվում է համաձայն միջազգային ԻՍՕ/ԻԷԿ 17011 ստանդարտի պահանջներին:

3. Միջազգային ճանաչում ունեցող օտարերկրյա հավատարմագրման մարմինների կողմից տրված հավատարմագրման վկայագրերի միակողմ ճանաչման կարգը սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը:

Հոդված 14. Համապատասխանության գնահատման մարմինների իրավունքները

1.Համապատասխանության գնահատման մարմինները`

1) օգտագործում են Հավատարմագրման ազգային մարմնի հավատարմագրման նշանը` սույն օրենքով սահմանված կարգով հավատարմագրված լինելու դեպքում,

2) դիմում են Հավատարմագրման ազգային մարմնին` ընդլայնելու կամ կրճատելու, ինչպես նաեւ կասեցնելու կամ դադարեցնելու հավատարմագրումը,

3) բողոքարկում են հավատարմագրման գործընթացը եւ հավատարմագրման մասին որոշումները:

Հոդված 15. Համապատասխանության գնահատման մարմինների պարտականությունները

1. Համապատասխանության գնահատման մարմինները պարտավոր են.

1)  պատշաճ կերպով պահպանել հավատարմագրման կանոնները, ընթացակարգերը եւ Հավատարմագրման ազգային մարմնի հետ կնքված պայմանագրով ամրագրված պարտավորությունները,

2) կատարել վճարումներ հավատարմագրման ծառայություների, գնահատումների եւ տարեկան անդամավճարների համար,

3) մշտապես համապատասխանել այն ստանդարտների, նորմատիվ փաստաթղթերի եւ իրավական ակտերի պահանջներին, որոնց համաձայն նրանք հավատարմագրվել են,

4) վկայակոչել հավատարմագրումը եւ կիրառել հավատարմագրման նշանը միայն հավատարմագրված ոլորտին համապատասխան,

5) հավատարմագրման դադարեցման դեպքում Հավատարմագրման ազգային մարմնին վերադարձնել հավատարմագրման վկայագրի բնօրինակը,

6) համագործակցել Հավատարմագրման ազգային մարմնի հետ` հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման գործունեության վերաբերյալ բողոքներն ուսումնասիրելու նպատակով:

Հոդված 16. Հավատարմագրման գործընթացի վերաբերյալ տեղեկատվության տրամադրում

1. Հավատարմագրման ազգային մարմինը տրամադրում է շահագրգիռ կողմերին հավատարմագրման գործընթացի վերաբերյալ տեղեկատվություն:

2. Հավատարմագրման կանոններն ու ընթացակարգերը, ինչպես նաեւ հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման մարմինների համար նախատեսված գրանցամատյանները ենթակա են հրապարակման Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից:

Հոդված 17. Հավատարմագրման նշանը

1. Հավատարմագրման նշանի պատկերը, դրան ներկայացվող տեխնիկական պահանջները եւ կիրառման կարգը սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական կառավարման մարմինը:

2. Արգելվում է չհավատարմագրված լինելու դեպքում համապատասխանության գնահատման մարմինների կողմից հավատարմագրման նշանի կիրառումը:

ԳԼՈՒԽ 5

ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՄԱԳՈՐԾԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

Հոդված 18.  Հավատարմագրման ազգային մարմնի անդամակցությունը հավատարմագրման տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպություններին

1. Հավատարմագրման ազգային մարմինը կարող է անդամակցել,  համագործակցել հավատարմագրման  տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպություններին, մասնակցել նրանց գործունեությանը եւ համաձայնագրերի շնորհիվ ձեռք բերել հավատարմագրման վկայագրերի ճանաչում:

2. Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից չճանաչված համապատասխանության գնահատման մարմինների գործունեությունը Հայաստանի Հանրապետությունում արգելվում է:

3. Հավատարմագրման ազգային մարմինը կարող է դիմում ներկայացնել հավատարմագրման կազմակերպություններին անդամակցության կամ դրա կարգավիճակի փոփոխության վերաբերյալ:

4. Հավատարմագրման ազգային մարմինը հավատարմագրման վկայագրերի ու համապատասխանության գնահատման արդյունքների ճանաչման համար դիմում է հավատարմագրման կազմակերպությունների բազմակողմ համաձայնագրեր ստորագրող կողմ դառնալու համար, ինչն իր հերթին ենթադրում է հավասարի սկզբունքներով փորձագիտական գնահատում: Նման փորձագիտական գնահատումը իրականացվում է հավատարմագրման տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպությունների կողմից սահմանված ընթացակարգով:

Հոդված 19. Փոխադարձ համագործակցություն Հավատարմագրման ազգային մարմնի եւ օտարերկրյա հավատարմագրման մարմինների միջեւ

1. Հավատարմագրման ազգային մարմինը կարող է կնքել փոխադարձ համագործակցության համաձայնագրեր հավատարմագրման օտարերկրյա մարմինների հետ:

2. Նման համաձայնագրերը կարող են ներառել Հավատարմագրման ազգային մարմնի եւ որեւէ օտարերկրյա հավատարմագրման մարմնի հետ համատեղ համապատասխանության գնահատման մարմինների գնահատման եւ հավատարմագրման իրականացման մասին դրույթ:

Հոդված 20. Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից հավատարմագրման ծառայությունների մատուցումը օտարերկրյա մարմիններին

Հավատարմագրման ազգային մարմինը կարող է հավատարմագրման ծառայություններ մատուցել օտարերկրյա համապատասխանության գնահատման մարմիններին` հավատարմագրման տարածաշրջանային եւ միջազգային պահանջներին համապատասխան:

Հոդված 21. Հավատարմագրման բնագավառում միջազգային համագործակցության մասին տեղեկատվության տրամադրում

1. Հավատարմագրման ազգային մարմինը տրամադրում է տեղեկատվություն փոխադարձ, բազմակողմ տարածաշրջանային եւ միջազգային համագործակցության, օտարերկրյա համապատասխանության գնահատման մարմինների գործունեության արդյունքների ճանաչման, ինչպես նաեւ Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից հավատարմագրված օտարերկրյա համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրման վկայագրերի վերաբերյալ:

2. Սույն հոդվածի 1-ին կետում նշված տեղեկատվությունը ենթակա է հրապարակման Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից:

ԳԼՈՒԽ 6

ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ՄԱՐՄՆԻ ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՈՒՄԸ

Հոդված 22. Հավատարմագրման ազգային մարմնի ֆինանսավորումը

1. Հավատարմագրման ազգային մարմնի ֆինանսավորման աղբյուրներն են.

1)  Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեից ստացված միջոցներ,

2) հավատարմագրման ծառայություններից, գնահատումներից եւ տարեկան անդամավճարներից ստացված միջոցներ,

3) հավատարմագրման վերաբերյալ հրատարակություններից ու դասընթացներից ստացված միջոցներ,

4) միջազգային ծրագրերին, նախագծերին եւ համաձայնագրերին մասնակցության արդյունքում ստացված միջոցներ,

5) օրենքով չարգելված այլ միջոցներ:

2. Մինչեւ երեք հավատարմագրման տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպությունների անդամակցության ծախսերը ֆինանսավորվում են Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեից:

ԳԼՈՒԽ 7

ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅՈՒՆԸ ՍՈՒՅՆ ՕՐԵՆՔԸ ԽԱԽՏԵԼՈՒ ՀԱՄԱՐ

Հոդված 23. Պատասխանատվությունը սույն օրենքը խախտելու համար

Սույն օրենքի պահանջների խախտումը առաջացնում է պատասխանատվություն Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

ԳԼՈՒԽ 8

ԱՆՑՈՒՄԱՅԻՆ ԵՎ ԵԶՐԱՓԱԿԻՉ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

Հոդված 24. Եզրափակիչ դրույթներ

1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը, բացառությամբ 4-րդ գլխի, որը ուժի մեջ է մտնում 2012 թվականի հուլիսի 01-ից:

2. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու պահից ուժը կորցրած ճանաչել 2004 թվականի մայիսի 26-ի “Համապատասխանության գնահատման մասին” ՀՕ-82-Ն օրենքը, բացառությամբ 6-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 6-րդ, 7-րդ, 8-րդ, 9-րդ կետերը եւ 3-րդ գլուխը, որոնք ուժը կորցրած կճանաչվեն 2012 թվականի հուլիսի 01-ից:

Հոդված 25. Անցումային դրույթներ

2004 թվականի հունիսի 19-ի  «Համապատասխանության գնահատման մասին» ՀՕ-82-Ն Հայաստանի Հանրապետության օրենքի համաձայն տրված հավատարմագրման վկայագրերը գործում են մինչ դրանց գործողության ժամկետի ավարտը:

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳՄԱՆ ՄԱՍԻՆ», «ՉԱՓՈՒՄՆԵՐԻ ՄԻԱՍՆԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱՀՈՎՄԱՆ ՄԱՍԻՆ», «ՍՏԱՆԴԱՐՏԱՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ», «ՀԱՎԱՏԱՐՄԱԳՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ՀԱՄԱՊԱՏԱՍԽԱՆՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ   ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

1. Անհրաժեշտությունը.

«Տեխնիկական կանոնակարգման մասին», «Չափումների միասնականության ապահովման մասին»,  «Ստանդարտացման մասին» եւ «Հավատարմագրման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների  նպատակը 2011 թվականի հունվարի 13-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2011 թվականի գործունեության միջոցառումների ծրագիրը եւ գերակա խնդիրները հաստատելու մասին»  ՀՀ կառավարության N 111-Ն որոշման, ինչպես նաեւ «Հայաստանի Հանրապետության եվ Եվրոպական միության միջեւ խոր եւ համապարփակ ազատ առեւտրի համաձայնագրի բանակցությունների մեկնարկի նպատակով մինչեւ 2011 թվականի հունիս ամիսը կատարվելիք միջոցառումների ժամանակացույցի»  1-ին կետի կատարման ապահովումն է, համաձայն որի  ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությանը հանձնարարված է սկսել ՀՀ կառավարության 2010թվականի դեկտեմբերի 16-ի N 1693-Ն որոշմամբ հավանության արժանացած ՀՀ որակի ենթակառուցվածքների բարեփոխման ռազմավարության  եւ Գործողությունների ծրագրի իրականացումը, մասնավորապես` մշակել «Ստանդարտացման մասին», «Հավատարմագրման մասին», «Տեխնիկական կանոնակարգման մասին» եւ «Չափումների միասնականության ապահովման մասին»  ՀՀ օրենքները:

Սույն օրենքների նախագծերի փաթեթը մշակվել է հիմք ընդունելով`

2. Ընթացիկ իրավիճակը եւ խնդիրները.

Ներկայումս գործող` ոլորտը կանոնակարգող «Ստանդարտացման մասին», «Չափումների միասնականության ապահովման մասին» եւ «Համապատասխանության գնահատման մասին» ՀՀ օրենքները չեն նպաստում համակարգերում առկա խնդիրների լիարժեք լուծմանը, ուստի համակարգերը կանոնակարգող օրենքները արդիկանացման կարիք ունեն` նպատակաուղղված.

տնտեսվարող սուբյեկտների  վարչական բեռի կրճատմանը, որը պայմանավորվում է տեխնիկական կանոնակարգերով, հնացած ստանդարտներով, պարտադիր սերտիֆիկացման պահանջներով եւ որոնց գոյությունը չի հիմնավորվում Առեւտրի համաշխարհային կազմակերպության ԱՏԽ համաձայնագրի պահանջների տեսանկյունից,

սպառողների շահերի պաշտպանության մակարդակի բարձրացմանը` միջազգային լավագույն փորձի ներդրման եւ արտադրանքի անվտանգության եւ սպառողների պաշտպանությանը լավագույնս ծառայելու համար:

Այսպիսով, որակի ենթակառուցվածքի բարեփոխման նպատակը տեխնիկական կանոնակարգերի, ստանդարտացման, չափագիտության, հավատարմագրման, փորձարկման, տեխնիկական հսկողության, սերտիֆիկացման եւ շուկայի վերահսկողության ազգային ընթացակարգերի արդիկանացումն է` ներքին եւ արտաքին բնույթի խնդիրներին լավագույնս ծառայելու համար:

Ընդհանուր առմամբ, գործող համակարգի վերաբերյալ 2010թ. ներկայացվեցվել են միջազգային փորձագետների զեկույցները, համաձայն որոնց ոլորտը կանոնակարգող ներկա օրենսդրական դաշտը հիմնականում չի համապատասխանում միջազգային լավագույն փորձին եւ հանգեցնում է անարդյունավետ ազգային որակի ենթակառուցվածքի եւ բացի դա, որակին առնչվող ծառայությունների, ինչպիսիք են` սերտիֆիկացումը,  փորձարկումը եւ ստուգաճշտումը, թույլ շուկան` արտադրանքի որակի հետ կապված մարտահրավերներ է առաջադրում Հայաստանում:

ԵՄ-ի եւ Հայաստանի միջեւ ԽՀԱԱՀ-ի շուրջ բանակցությունների մեկնարկի տեսանկյունից խնդրահարույց է համարվում առեւտրի տեխնիկական խոչընդոտների ոլորտը, որի  բարեփոխումը ենթադրում է կանոնակարգերի, ստանդարտների եւ գործելակերպերի աստիճանական մոտարկում եւ այն անհրաժեշտ է սկսել նախ օրենսդրության մոտարկումից: Մոտարկման նպատակն է ապահովել ազգային որակի ենթակառուցվածքի զարգացման հեռանկարային ուղղվածություն եւ գոյություն ունեցող համակարգը բարեփոխել այնպես, որ այն համապատասխանի միջազգային եւ եվրոպական պահանջներին: ՀՀ օրենսդրությունը ԵՄ օրենսդրությանը չմոտարկված լինելը խոչընդոտում է Հայաստանում արտադրվող արտադրանքի արտահանմանը եւ չի նպաստում սպառողների եւ պետության շահերի արդյունավետ պաշտպանությանը:

Համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրումը` համապատասխանության հավաստման, չափումների միասնականության ապահովման եւ տեխնիկական անվտանգության ապահովման բնագավառներում չի իրականացվում մեկ համատարմագրման ընթացակարգով եւ մեկ հավատարմագրման մարմնի կողմից, որը հակասում է միջազգային եւ եվրոպական պահանջներին` ԻՍՕ/ԻԷԿ 17011 ստանդարտ եւ թիվ 765/2008 (ԵՀ) կանոնակարգ:

Հավատարմագրման մարմինը չի անդամակցում, որեւէ միջազգային, եվրոպական հավատարմագրման կազմակերպությանը, ուստի, հավատարմագրման վկայագրերը չեն ճանաչվում արտերկրում:

Հայաստանի Հանրապետությունում հավատարմագրման ոլորտից դուրս են մնացել մի շարք բնագավառներ, մասնավորապես սննդամթերքի անվտանգության, աշխատանքի անվտանգության կառավարման համակարգերի սերտիֆիկացման մարմինների հավատարմագրումը եւ այլն:

Օրենքի նախագծով նախատեսվում է ստեղծել միջազգային եւ եվրոպական պահանջներին ներդաշնակ հավատարմագրման ազգային մարմին, որը կլինի համապատասխանության գնահատման մարմիններին հավատարմագրման ծառայություններ մատուցող Հայաստանի Հանրապետությունում միակ մարմինը, հավատարմագրման բնագավառում մատուցվող ծառայությունների շրջանակի ընդլայնումը: Օրենքի նախագծում ներառված են Հայատանի Հանրապետությունում օտարերկրյա համապատասխանության գնահատման մարմինների գործունեության իրականացման հնարավորության պայամանները, Հավատարմագրման ազգային մարմնի հավատարմագրման  տարածաշրջանային եւ միջազգային կազմակերպություններին անդամակցության, հավատարմագրման վկայագրերի ու համապատասխանության գնահատման արդյունքների փոխճանաչման, օտարերկրյա հավատարմագրման մարմնի հետ համատեղ համապատասխանության գնահատման մարմինների գնահատման եւ հավատարմագրման իրականացման մասին դրույթները  եւ այլն:

Հայաստանի Հանրապետության ստանդարտացման  համակարգում հիմնական բարեփոխումներն իրականացվել են 1999 թ. «Ստանդարտացման մասին» ՀՀ օրենքի ընդունմամբ։ 2004թ. օրենքում կատարվեցին փոփոխություններ, որոնք նպատակ էին հետապնդում համապատասխանեցնել օրենքը միջազգային չափանիշներին եւ ապահովել ՀՀ անդամկցությունը ԱՀԿ-ին: Համաձայն ներկայումս գործող ՀՀ օրենքի որոշակի խառնաշփոթ է առաջանում ստանդարտացման եւ տեխնիկական կանոնակարգման գործընթացների միջեւ: Նոր օրենքի նախագծով նախատեսվում է տարանջատել ստանդարտացման գործընթացը պարտադիր պահանջներ սահմանող տեխնիկական կանոնակարգերի սահմանման գործընթացից: Վերջինիս դրույթները նախատեսվում են առանձին օրենքով:

Ստանդարտացման բնագավառում պետական քաղաքականության սահմանման գործառույթը վերապահվում է պետական լիազորված մարմնին: Օրենքի նախագծով հստակեցվում են ստանդարտացման բնագավառի կառավարման մարմինների գործառույթները, ստանդարտացման սկզբունքները, ստանդարտների մշակման, ընդունման եւ կիրառման կարգը, ստանդարտացման նորմատիվ փաստաթղթերի կազմը եւ բնույթը:

«Համապատասխանության գնահատման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի ընդունումը պայմանավորված է նրանով, որ ուժը կորցրած պետք է ճանաչել ողջ օրենքը` բացառությամբ համապատասխան օրենքների 4-րդ գլխի, որը վերաբերում է տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին արտադրանքի եւ ծառայությունների համապատասխանության նկատմաամբ պետական վերահսկողության իրականացման անհրաժեշտությամբ: Պարենային արտադրանքի նկատմամբ վերահսկողությունը իրականացնում է ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարությունը, իսկ ոչ պարենային արտադրանքի համար` ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը: Պետական վերահսկողության իրականացման խնդիրները, գործառույթները, պարտականությունները եւ իրավասությունները  պետք է նախատեսվեն այլ օրենքով, որը ներկայումս գտնվում է մշակման գործընթացում: Շուկայի վերահսկողությանը վերաբերող օրենքի ընդունումից հետո ուժը կորցրած կճանաչվեն նաեւ նշված օրենքի նշված գլուխը:

3. Տվյալ բնագավառում իրականացվող քաղաքականությունը.

 ՀՀ կառավարության կողմից որդեգրված քաղաքականությունը ուղղված է նպատակին, որ Հայաստանը պետք է ապահովի արտադրանքի անվտանգությանը վերաբերող նոր օրենսդրության (ներդաշնակեցված ԵՄ ընդհանուր օրենսդրության ու միջազգային ստանդարտների հետ) արդյունավետ իրականացում եւ կիրարկում: Այն նախատեսում է որակի ամբողջ ենթակառուցվածքի բարեփոխումների իրականացում` համապատասխանեցնելով այն միջազգային օրենսդրությանը, ազգային տնտեսության նոր իրողություններին եւ համապատասխանեցնելով նաեւ մի շարք ոլորտներում առնչվող բարեփոխումներին, ինչպես օրինակ` <<Գործարար միջավայրի բարելավման>>  բարեփոխումն է:

4. Կարգավորման նպատակը եւ բնույթը.

«Տեխնիկական կանոնակարգման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի ընդունման նպատակը տեխնիկական կանոնակարգման ոլորտի բարեփոխումների իրականացումն է, ազգային տնտեսության նոր իրողություններին համապատասխանեցումը, ինչպես նաեւ ոլորտի կանոնակարգման օրեսդրական դաշտի ձեւավորումը` համապատասխան ԵՄ օրենդրությանը եւ միջազգային պահանջների:

Օրենքով հստակեցվել են.

հասկացությունները` ԵՄ N768/2008 դիրեկտիվի, ինչպես նաեւ ԱՏԽ համաձայնագրի պահանջներին համապատասխան,

տեխնիկական կանոնակարգերի մշակման եւ ընդունման ընթացակարգերը, նախատեսվել է պահանջ գործող տեխնիկական կանոնակարգերի վերանայման անհրաժեշտության վերաբերյալ,

տեխնիկական կանոնակարգերի կառուցվածքին ներկայացվող պահանջներ,

Սահմանվել են.

տեխնիկական կանոնակարգման եւ համապատասխանության գնահատման ընթացակարգերի  բոլոր մասնակիցների պարտավորությունները,

տեխնիկական կանոնակարգերի գրանցամատյանի վարման պահանջ,

տեխնիկական կանոնակարգերի մշակման կամ դրանց մշակման կազմակերպման իրավասության վերաբերյալ դրույթներ,

որակի ազգային խորհրդի ստեղծման վերաբերյալ դրույթներ, ինչը կնպաստի ընդունվող տեխնիկական կանոնակարգերի թաոանցիկությանն ու անկախությանը:

Տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին համապատասխանության գնահատման գործընթացի համար սահմանվել են գնահատման համար նշանակված մարմիններին եւ նրանց պարտականություններին, Հայաստանի Հանրապետության սահմաններից դուրս իրականացված համապատասխանության գնահատման արդյունքների ճանաչմանը, համապատասխանության գնահատման նշանակված մարմնի բողոքարկմանը, համապատասխանության հայտարարագրին վերաբերող դրույթներ:

Հավատարմագրման ոլորտում անհրաժեշտ է.

1. զարգացնել Հայաստանի Հանրապետության հավատարմագրման ազգային համակարգը,

2. նպաստել Հայաստանի Հանրապետությունում համապատասխանության գնահատման մարմինների կարողությունների եւ ծառայությունների  կատարելագործմանը, բարձրացնել սպառողների վստահությունը համապատասխանության գնահատման գործունեության արդյունքների նկատմամբ,

3. ապահովել համապատասխանության գնահատման մարմինների հավատարմագրումը` միջազգային լավագույն փորձին եւ պահանջներին համաձայն:

Ստանդարտացման բնագավառում օրենսդրական կարգավորման նպատակն է` սահմանել Հայաստանի Հանրապետությունում ստանդարտացման գործունեության իրավական հիմքերը եւ դրա մասնակիցների իրավասությունը, ինչպես նաեւ կանոնակարգել ստանդարտացման նորմատիվ փաստաթղթերի մշակման եւ կիրառման սկզբունքները։

«Չափումների միասնականության ապահովման մասին» ՀՀ օրենքը առաջին անգամ տալիս է Հայաստանի Հանրապետությունում «չափածրարված արտադրանք» հասկացությունը:

Արտադրանքը համարվում է չափածրարված, երբ այն դրվում է փաթեթի մեջ առանց գնորդի ներկայության, եւ փաթեթում գտնվող արտադրանքի պարունակության քանակը ունի նախասահմանված արժեք (թե քանակ), որը հնարավոր չէ փոխել առանց փաթեթը բացելու կամ զգալի փոփոխություններ կատարելու։

Օրենքով կարգավորվում են չափածրարված արտադրանքի եւ չափիչ սրվակների մակնշման, չափագիտական նորմերի, պայմանանշանների խնդիրները, ինչպես նաեւ դրանց տրամադրման կարգը, ինչպես նաեւ չափածրարում իրականացնելու համար եւ չափածրարման հսկողության համար կիրառվող սարքավորումներին ներկայացվող չափագիտական պահանջները: Արգելվում է առանց պայմանանշանի չափածրարված արտադրանքի իրացումը եւ առանց համապատասխան պայմանանշանի` չափիչ սրվակների կիրառումը:

Այս խնդիրը համարվում է արդի չափագիտության հիմնարար խնդիրներից մեկը, որի լուծումը համարվում է ԵՄ պահանջ: Օրենքով կարգավորվում է նաեւ չափագիտական վերահսկողությունը որպես ստուգում դիտարկելու եւ կիրառելու  հարցը: Վերջինս նվազեցում է կոռուպցիոն ռիսկերը:

Օրենքում հստակորեն ուրվագծված են չափագիտության բնագավառում պետության կողմից օրենսդրորեն կարգավորվող ոլորտները:

5.Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները եւ անձիք.

Իրավական ակտի նախագծի մշակումն իրականացրել է Հայաստանի Հանրապետության էկոնոմիկայի նախարարությունը, ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության «Չափագիտության ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ-ն եւ ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության «Ստանդարտների ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ-ն:

6.Ակնկալվող արդյունքը.

«Տեխնիկական կանոնակարգման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի ընդունման արդյունքում կապահովվի «Հայաստանի Հանրապետության եվ Եվրոպական միության միջեւ խոր եւ համապարփակ ազատ առեւտրի համաձայնագրի բանակցությունների մեկնարկի նպատակով մինչեւ 2011 թվականի հունիս ամիսը կատարվելիք միջոցառումների ժամանակացույցի»   1-րդ կետով նախատեսված հանձնարարականի կատարումը,որով կիրականացվի օրենսդրության եւ գործելակերպերի համապատասխանեցումը միջազգային ու եվրոպական պահանջներին եւ որակի ենթակառուցվածքի ծառայությունների միջազգային ճանաչումը: Այն ազդեցություն կունենա սպառողների պաշտպանության ոլորտի վրա այն առումով, որ Հայաստանում կգործեն համապատասխանության գնահատման միջազգային նորմերին համապատասխան ծառայություններ, պայմաններ կստեղծվեն ինչպես ներքին, այնպես էլ արտաքին շուկաներում Հայաստանի արտադրողների մրցունակության բարձրացման համար, տեխնիկական կանոնակարգերը  աստիճանաբար կմոտարկվեն ԵՄ-ի տեխնիկական կանոնակարգերին` բացառելով բյուրոկրատական քաշքշուկը:

«Հավատարմագրման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի ընդունման արդյունքում եվրոպական եւ միջազգային հավատարմագրման համակարգերին մոտարկված Հայաստանի Հանրապետության հավատարմագրման համակարգի ձեւավորման մեկնարկն է ու հավատարմագրման ազգային մարմնի ձեւավորումը, որն էլ իր հերթին կբարձրացնի Հայաստանի Հանրապետությունում հավատարմագրման բնագավառում մատուցվող ծառայությունների որակը եւ նախապայման կհանդիսանա Հավատարմագրման ազգային մարմնի կողմից հավատարմագրված համապատասխանության գնահատման մարմինների գործունեության արդյունքների ճանաչման համար:

Հավատարմագրման արդյունքների փոխճանաչման բազմակողմանի համաձայնագրերում հավատարմագրման մարմնի մասնակցությունը կվերացնի առեւտրային խոչընդոտները` կնպաստի արտաքին առեւտրի պայմանների դյուրինացմանը, արտահանման ծավալների մեծացմանը, բիզնեսի զարգացմանը, համապատասխանության գնահատման աշխատանքների իրականացման համար պահանջվող ժամանակի եւ ֆինանսական ռեսուրսների քանակի կրճատմանը, բարենպաստ պայմաններ կստեղծի տեղական արտադրողի համար, կապահովի ապրանքների ազատ տեղաշարժը, կբացառի նույն ապրանքի կրկնական փորձարկման եւ կրկնական սերտիֆիկացման անհրաժեշտությունը ու կնպաստի տնտեսության զարգացմանը:

7.Այլ տեղեկություններ (եթե այդպիսիք առկա են.)

«Տեխնիկական կանոնակարգման մասին», «Չափումների միասնականության ապահովման մասին»,  «Ստանդարտացման մասին» եւ «Հավատարմագրման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերը ներկայացվել են Եվրահանձնաժողով կարծիքի: Եվրահանձնաժողովի հանձնարարականի համաձայն վերջիններս ուսումնասիրվել են ԵՄ փորձագիտական խմբի միջազգային եւ ազգային փորձագետների կողմից, ինչպես նաեւ TAIEX գործիքի ներքո Եվրամիության փորձագիտական գնահատման առաքելության կողմից: Ներկայացվել են 172 կետ առաջարկություններ, որոնք բազմաթիվ քննարկումների արդյունքում լիովին ընդունվել են: