Armenian ARMSCII Armenian
Երկրորդ ընթերցում
Կ-1265-01.11.2011-ԳԲ-010/2ամբ.

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

ՀՀ ՆԱԽԱԳԱՀԻ ԱՌԱՐԿՈՒԹՅԱՄԲ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎ ՎԵՐԱԴԱՐՁՎԱԾ «ՇՐՋԱԿԱ ՄԻՋԱՎԱՅՐԻ ՎՐԱ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ»

Հոդված 1. «Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության փորձաքննության մասին» Հայաuտանի Հանրապետության 1995 թվականի նոյեմբերի 20-ի ՀO-21 oրենքի (այuուհետ`  Օրենք) 1-ին հոդվածում`

1) 1-ին կետի «տեխնիկական վերազինում» բառերը փոխարինել «տեխնիկական կամ տեխնոլոգիական վերազինում, վերապրոֆիլավորում, կոնսերվացում, տեղափոխում, փոխադրում կամ» բառերով.

2) 2-րդ կետի «գլխավոր հատակագծեր» բառերը փոխարինել «քաղաքաշինական ծրագրային (տարածական պլանավորման) փաստաթղթեր» բառերով.

3) 3-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«3.  Լիազոր պետական մարմին - սույն օրենքին համապատասխան` Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած, բնապահպանության ոլորտում պետության քաղաքականությունն իրականացնող մարմին:».

4) 5-րդ կետը հանել.

5) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 13-21-րդ կետերով.

«13. Ազդեցություն - հայեցակարգի գործողության կամ նախատեսվող գործունեության իրականացման հետեւանքով շրջակա միջավայրի (մթնոլորտ, ջրային ռեսուրս, հող, ընդերք, լանդշաֆտ, կենդանական ու բուսական աշխարհ, ներառյալ՝ անտառներ, բնության հատուկ պահպանվող տարածքներ, բնակավայրերի կանաչ տարածքներ, կառույցներ, պատմության եւ մշակույթի հուշարձաններ)  եւ մարդու առողջության վրա ցանկացած ազդեցություն:

14. Անդրսահմանային ազդեցություն � պետության իրավազորության ներքո գտնվող տարածքում հայեցակարգի կամ նախատեսվող գործունեության իրականացման արդյունքում առաջացող ազդեցություն, որի ֆիզիկական աղբյուրն ամբողջությամբ կամ մասամբ այլ պետության  իրավազորության ներքո գտնվող տարածքում է:

15. Ազդեցության ենթարկվող երկիր � հայեցակարգի կամ նախատեսվող գործունեության իրականացման հետեւանքով անդրսահմանային ազդեցության ենթարկվող երկիր:

16. Ծագման երկիր � երկիր, որի իրավազորության ներքո նախատեսվում է իրականացնել պլանավորված գործունեություն:

17. Կողմ երկիր - «Անդրսահմանային ենթատեքստում շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման մասին» կոնվենցիայի եւ «Շրջակա միջավայրի մասին ռազմավարական գնահատման արձանագրության» համաձայնվող կողմ երկիր:

18.  Հասարակայնություն - մեկ կամ մեկից ավել ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձ, դրանց խմբեր, կազմավորումներ կամ միավորումներ:

19. Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատում (ՇՄԱԳ) -  նախատեսվող գործունեության իրականացման եւ հայեցակարգի գործողության արդյունքում շրջակա միջավայրի վրա հնարավոր ազդեցության գնահատման գործընթաց:

20. Հաշվետվություն - շրջակա  միջավայրի  վրա  ազդեցության գնահատումների արդյունքներն ամփոփող փաստաթուղթ:

21. Բնապահպանական պետական փորձաքննություն - հայեցակարգի եւ (կամ) նախատեսվող գործունեության հայտի եւ ազդեցության գնահատումների հաշվետվությունների, նախագծային փաստաթղթերի ուսումնասիրության եւ վերլուծության արդյունքում դրանց թույլատրելիության կամ անթույլատրելիության վերաբերյալ փորձաքննական եզրակացություն  տալու գործընթաց (այսուհետ` փորձաքննություն):»:

Հոդված  2. Oրենքի 4-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Հոդված 4.  Փորձաքննության ենթակա նախատեuվող գործունեության տեսակները եւ դրանց դասակարգումը

1. Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության փորձաքննության (այսուհետ` փորձաքննություն) ենթակա նախատեսվող գործունեության տեսակները` ըստ բնագավառների եւ շրջակա միջավայրի վրա հնարավոր ազդեցության աստիճանի, դասակարգվում են երեք կատեգորիայի`  «Ա», «Բ», «Գ»:

2. «Ա» կատեգորիան ներառում է նախատեuվող գործունեության հետեւյալ տեսակները` ըստ բնագավառների.

ա) էներգետիկայի բնագավառում`

- ատոմակայաններ կամ ատոմային ռեակտորով աշխատող այլ կառույցներ,

- միջուկային վառելիքի հարստացման արտադրություն,

-  ջերմային էլեկտրակայաններ,

- 5 կմ եւ ավելի երկարությամբ նավթի կամ գազի կամ քիմիական նյութերի կամ այլ  խողովակաշարեր,

- 50 ՄՎտ եւ ավելի հզորությամբ տաք ջրի կամ գոլորշու արտադրության կայանքներ.

բ) ընդերքօգտագործման բնագավառում`

- երկրաբանական ուսումնասիրություններ`

1500 գծամետրից ավելի ստորերկրյա լեռնային փորվածքներով կամ

5000 խմ-ից ավելի մակերեւութային լեռնային փորվածքներով կամ

5000 գծամետրից ավելի հորատանցքերով հորատումների դեպքում,

- մետաղական, այդ թվում` ռադիոակտիվ օգտակար հանածոների արդյունահանում կամ հանքավայրերի շահագործում  կամ հանքաքարի կամ հանքանյութի վերամշակում,

- վառելիքաէներգետիկ հումքի (ածխի, նավթի ու գազի) արդյունահանում կամ հանքանյութի վերամշակում,

- պոչամբարներ կամ պոչատարեր կամ դրանց հետ կապված կառույցներ կամ խողովակաշարեր,

- նավթի կամ գազի կամ արտադրության թափոնների կամ թունավոր կամ ռադիոակտիվ նյութերի պահման համար ստորերկրյա կառույցների ստեղծում.

գ)  քիմիական արդյունաբերության բնագավառում`

- կաուչուկների, ռետինատեխնիկական իրերի եւ այլ օրգանական նյութերի արտադրություն եւ վերամշակում,

- նավթավերամշակման արտադրություն,

- անօրգանական թթուների կամ ալկալիների եւ այլ նյութերի արտադրություն,

- թունավոր կամ քիմիական կամ կենսաբանական հումքով դեղագործական նյութերի արտադրություն,

- թունաքիմիկատների կամ քիմիական պարարտանյութերի արտադրություն.

դ) մեքենաշինության կամ մետալուրգիական եւ էլեկտրատեխնիկական արդյունաբերության բնագավառում`

- գունավոր (ազնիվ, գունավոր, հազվագյուտ) կամ սեւ մետաղների կամ դրանց համաձուլվածքների արտադրություն.

ե) վտանգավոր թափոնների օգտագործման բնագավառում`

- վտանգավոր կամ քիմիական թափոնների հեռացում կամ այդ նպատակով մշակում,

- բնակավայրերի համար կենցաղային կամ ոչ թունավոր թափոնների հեռացում կամ մշակում.

զ) սանիտարատեխնիկական կառուցվածքների բնագավառում`

- գերեզմանոցներ կամ դիակիզարաններ կամ դիահերձարաններ, պաթոլոգիաանատոմիկներ կամ դիարաններ,

- կենդանիների դիակիզում կամ թաղում կամ սպանդանոցներ` օրական 500 գլուխ եւ ավելի.

է) ենթակառույցների բնագավառում`

- օդանավակայաններ.

ը)  ջրային տնտեսության բնագավառում`

-  ջրամբարներ` 10մլն խմ եւ ավելի.

թ) շինանյութի արդյունաբերության բնագավառում`

-  ասբեստի կամ ասբեստ պարունակող նյութերի արտադրություն:

3. «Բ» կատեգորիան ներառում է նախատեuվող գործունեության  հետեւյալ տեսակները` ըստ բնագավառների.

ա) էներգետիկայի բնագավառում`

- մինչեւ 50 ՄՎտ հզորությամբ տաք ջրի կամ գոլորշու արտադրության կայանքներ,

- հիդրոէլեկտրակայաններ.

բ) ընդերքօգտագործման բնագավառում`

-  երկրաբանական ուսումնասիրություններ`

1000-ից մինչեւ 1500 գծ. մ  ստորերկրյա լեռնային փորվածքներով կամ

1000-ից մինչեւ 5000 խմ մակերեւութային լեռնային փորվածքներով կամ

1000-ից մինչեւ 5000 գծ. մ հորատանցքերով հորատումների դեպքում,

- օգտակար  հանածոների  արդյունահանում`  ոչ  մետաղական հանքավայրերի շահագործում կամ հանքանյութի վերամշակում,

- հանքային կամ քաղցրահամ ստորերկրյա ջրերի հանքավայրերի շահագործում,

- ստորերկրյա տրանսպորտային ուղիների կամ կառույցների ստեղծում.

գ) քիմիական արդյունաբերության բնագավառում`

- կենցաղային քիմիայի (լվացող, մաքրող կամ այլ նյութերի) արտադրություն` տարեկան 50 տոննա եւ ավելի,

- գազային կամ նավթային կամ նավթաքիմիական կամ քիմիական նյութերի ստորգետնյա պահեստներ.

դ)  մետաղների արտադրության եւ վերամշակման բնագավառում`

- մետաղական հանքանյութերի (ներառյալ` սուլֆիդային հանքանյութերի) թրծում եւ ագլոմերացիա,

- վերամշակված թուջի կամ պողպատի արտադրություն  (առաջնային կամ երկրորդային ձուլում), ներառյալ` անընդհատ հոսքով ձուլումը, որը գերազանցում է ժամում 2.5 տոննա հզորությունը,

- սեւ մետաղների վերամշակում,

- հանքանյութից կամ խտանյութից կամ երկրորդային հումքային նյութերից  գունավոր մետաղների արտադրություն,

- գունավոր  մետաղների  մշակում,  ներառյալ`  լեգիրացումը, արտադրատեսակների ռեկուպերացիան (զտում, ձուլածագործական արտադրություն եւ այլն),

- մետաղների կամ պլաստիկ նյութերի մշակում կամ մակերեսապատում` էլեկտրոլիտիկ կամ քիմիական պրոցեսների օգտագործմամբ.

ե) շինանյութի եւ ապակու արդյունաբերության բնագավառում`

- ցեմենտի, կրի արտադրություն,

- ապակու, ներառյալ`  ապակաթելի արտադրությունը,

- հանքային նյութերի հալեցում, ներառյալ` հանքային մանրաթելի արտադրությունը,

- թրծման միջոցով կերամիկական արտադրատեսակների, այդ թվում` տանիքի կղմինդրի, աղյուսի, հրակայուն աղյուսի, կերամիկական սալիկի, քարե կերամիկայի կամ ճենապակե իրերի արտադրություն, որոնց արտադրական հզորությունը գերազանցում է օրական 10 տոննան, եւ (կամ) 4 խմ հզորությունը գերազանցող թրծման վառարաններ, որոնց շարման խտությունը գերազանցում  է 300 կգ/խմ.

զ) փայտի եւ թղթի արդյունաբերության բնագավառում`

- ստվարաթղթի եւ թղթի արտադրություն` տարեկան 2 տոննա եւ ավելի.

է) թեթեւ արդյունաբերության բնագավառում`

- կաշվի արտադրություն կամ վերամշակում` ամսական 0.5 տոննա եւ ավելի,

- արհեստական կաշվի (այդ թվում` սինթետիկ) արտադրություն` ամսական 15000 քառ. դեցիմետր եւ ավելի.

ը) սննդի արդյունաբերության բնագավառում`

- համակցված կերերի արտադրություն` օրական 5 տոննա եւ ավելի,

- մսի կամ մսամթերքի  արտադրություն (պատրաստի արտադրանք)` օրական 5 տոննա եւ ավելի,

- ծխախոտի արտադրություն կամ վերամշակում` օրական 0.5 տոննա եւ ավելի.

թ) ենթակառույցների բնագավառում`

- մայրուղիների կամ թունելների կամ կամուրջների կամ մետրոպոլիտենի կամ երկաթուղիների կամ ճանապարհների կառուցում` 1կմ եւ ավելի,

- 300 մմ եւ ավելի տրամագծով գազի կամ նավթի կամ քիմիկատների խողովակաշարեր,

-  էլեկտրահաղորդման գծեր` 110 կիլովոլտ եւ ավելի լարման,

-  գերհզոր կապի միջոցներ.

ժ) ջրային տնտեսության կամ հողերի մելիորացիայի բնագավառում`

- աղակալված հողերի աղազերծում քիմիական լուծույթներով` 100 հա եւ ավելի,

- չորացնող կամ կոլեկտորադրենաժային համակարգեր` 5կմ եւ ավելի երկարությամբ,

- 300 մմ եւ ավելի տրամագծով եւ 1կմ եւ ավելի երկարությամբ ջրամատակարարման համակարգեր կամ մայր ջրանցքներ,

- կեղտաջրերի ընդունման կետեր կամ մաքրման կայաններ` 1000 եւ ավելի բնակչություն ունեցող տարածքների համար.

ժա) շրջակա միջավայրի պահպանության բնագավառում`

- մետաղական կամ ոչ մետաղական հանքավայրերի տարածքների վերականգնում (ռեկուլտիվացիա),

- հակասողանքային կամ հակասահքային կամ հակասելավային միջոցառումներ` 10 հա եւ ավելի տարածքների համար,

-   բացառիկ դեպքերում գետահուն(եր)ի փոխում:

4. «Գ» կատեգորիան ներառում է նախատեuվող գործունեության  հետեւյալ տեսակները`  ըստ բնագավառների.

ա) էներգետիկայի բնագավառում գործունեության հետեւյալ տեսակները կամ արտադրական միավորները կամ դրանց բոլոր կառույցները կամ ենթակառույցները`

- երկրաջերմային ջրերի արդյունահանում կամ էներգիայի արտադրություն,

- կենսագազի կամ կենսագազով էներգիայի արտադրություն 1 ՄՎտ եւ ավելի հզորությամբ,

-  հողմաէլեկտրակայաններ.

բ) ընդերքօգտագործման բնագավառում`

-  երկրաբանական ուսումնասիրություններ`

մինչեւ 1000 գծ. մ հորատանցքերով,

մինչեւ 1000 խմ մակերեւութային լեռնային փորվածքներով հորատումների դեպքում.

գ)  գյուղատնտեսության բնագավառում`

- թռչնաբուծական` 40000 առանձնյակ եւ ավելի,

- խոզաբուծական` 2000 գլուխ եւ ավելի,

- անասնաբուծական` 500 գլուխ եւ ավելի կամ ոչխարաբուծական ֆերմաներ` 500 գլուխ եւ ավելի,

- ձկնաբուծական տնտեսություններ` տարեկան 100 տոննա եւ ավելի.

դ) սննդի արդյունաբերության բնագավառում`

- հրուշակեղենի արտադրություն (պատրաստի արտադրանք)` օրական               0.5 տոննա եւ ավելի,

- շաքարի կամ շաքարավազի արտադրություն` օրական 1 տոննա եւ ավելի,

- ոչ ալկոհոլային խմիչքների արտադրություն` օրական 1000 դեկալիտր եւ ավելի,

- գարեջրի արտադրություն` օրական 500 դեկալիտր եւ ավելի,

- գինու արտադրություն (խաղողի վերամշակում)` օրական 50 տոննա եւ ավելի,

- շամպայն գինիների արտադրություն` օրական 500 շիշ եւ ավելի,

- լիկյորի կամ օղու արտադրություն` օրական 1000 դեկալիտր եւ ավելի,

- կոնյակի արտադրություն` օրական 250 դեկալիտր եւ ավելի,

- լվացող միջոցների արտադրություն` օրական 1 տոննա եւ ավելի,

- կաթնամթերքի արտադրություն (վերամշակված կաթ)` օրական 20 տոննա եւ ավելի,

- պանրի արտադրություն` օրական 30 տոննա եւ ավելի կաթի վերամշակմամբ,

- կենդանական կամ բուսական յուղերի ու ճարպի արտադրություն` օրական 0.5 տոննա եւ ավելի,

- մարգարինի արտադրություն` օրական 1 տոննա եւ ավելի.

ե) ջրային տնտեսության բնագավառում`

- արհեստական լճեր կամ ջրավազաններ` 100 հազ. խմ եւ ավելի.

զ) առեւտրի կամ սպասարկման բնագավառում`

- ավտոլիցքավորման կայաններ կամ ստորգետնյա ավտոկայանատեղեր.

է) ռեկրեացիայի եւ զբոսաշրջության բնագավառներում`

- զբոսայգիներ կամ պուրակներ կամ անտառապուրակներ կամ պահպանվող տարածքներում հանգստի գոտիներ կամ օբյեկտներ,

- ճոպանուղիներ.

ը) շրջակա միջավայրի պահպանության բնագավառում`

- անտառավերականգնում կամ անտառապատում կամ անտառահատում,

- գետերի հուների մաքրում` 1 կմ եւ ավելի.

թ) քաղաքաշինության բնագավառում`

- քաղաքաշինական կառույցներ` 1500քմ-ից ավելի կառուցապատման մակերեսով, կամ կառույցներ, որոնք նախատեսվում են իրականացնել ընդհանուր օգտագործման կանաչ տարածքներում:

5. Փորձաքննության ենթակա չեն պետական անվտանգության ապահովման եւ արտակարգ իրավիճակների հետեւանքների վերացման համար անհետաձգելի միջոցառումները:

6. Փորձաքննության ենթակա են նաեւ սույն հոդվածի 2-րդ կետում չթվարկված բոլոր նախատեսվող գործունեությունները, որոնք իրականացվելու են այնպիսի տարածքներում, որոնց կարգավիճակը որոշվում է Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ:

7. Լիազոր պետական մարմնի որոշմամբ փորձաքննության ենթակա են նաեւ սույն հոդվածի 2-րդ կետում չթվարկված բոլոր նախատեսվող գործունեությունները.

ա) այն վարչատարածքային միավորի նախաձեռնությամբ, որի տարածքում նախատեսվում է իրականացնել գործունեությունը.

բ)  նախարարությունների եւ պետական իշխանության այլ մարմինների նախաձեռնությամբ.

գ) այն համայնքների նախաձեռնությամբ, որոնց տարածքում կամ շրջակայքում պլանավորվում է նախատեսվող գործունեության իրականացումը.

դ)  հասարակական կազմակերպությունների, առանձին խմբերի նախաձեռնությամբ.

ե)  լիազոր պետական մարմնի նախաձեռնությամբ:»:

Հոդված  3.  Oրենքի 5-րդ հոդվածի 1-ին կետի «ա» ենթակետում`

1)  երկրորդ պարբերությունը  «էկոհամակարգերի» բառից հետո լրացնել «եւ դրանց առանձին տարրերի, պահպանման օբյեկտների» բառերով.

2) երրորդ պարբերության «եւ բարեկեցության» բառերը փոխարինել «, բարեկեցության եւ անվտանգության» բառերով:

Հոդված 4. Օրենքի 6-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Հոդված 6.  Նախատեuվող գործունեության փորձաքննության փուլերը եւ ժամկետները

1. Նախատեսվող գործունեության փորձաքննությունն իրականացվում է երկու փուլով`  նախնական եւ հիմնական:

2. Փորձաքննության նախնական փուլն իրականացվում է ձեռնարկողի կողմից հայտը լիազոր պետական մարմին ներկայացնելու օրվանից հետո`  30 աշխատանքային օրվա ընթացքում:

3. Սույն օրենքի 4 հոդվածի 2-րդ կետով սահմանված «Ա» կատեգորիայի նախատեսվող գործունեության, ինչպես նաեւ անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեությունների վերաբերյալ ազդեցության գնահատման մասին որոշումների կայացման եւ տեխնիկական առաջադրանքների կազմման համար փորձաքննության նախնական փուլը կարող է երկարաձգվել մինչեւ 15 աշխատանքային օրով:

4. Փորձաքննության հիմնական փուլում փորձաքննվում են սույն օրենքի 7 հոդվածով  սահմանված փորձաքննությանն անհրաժեշտ փաստաթղթերը:

5. Փորձաքննության հիմնական փուլի ժամկետները չպետք է գերազանցեն`

ա)  նախատեսվող  գործունեության  «Ա»  կատեգորիայի  դեպքում` 60 աշխատանքային օրը.

բ) նախատեսվող գործունեության «Բ» կատեգորիայի դեպքում` 40 աշխատանքային օրը:

6. Փորձաքննության գործընթացի, ներառյալ` հասարակայնության մասնակցության լիարժեքությունն ապահովելու, օրենքով սահմանված տեղեկատվություն ձեռք բերելու անհրաժեշտության դեպքում փորձաքննության հիմնական փուլի ժամկետը կարող է երկարաձգվել յուրաքանչյուր կատեգորիայի համար (լիազոր պետական մարմնի հիմնավորված որոշմամբ) սույն հոդվածի 5-րդ կետով սահմանված ժամկետների կեսը չգերազանցող չափով` այդ մասին գրավոր տեղեկացնելով ձեռնարկողին:

7. Նախատեսվող գործունեությունը քաղաքաշինական կամ այլ փորձաքննությունների ենթակա լինելու դեպքում փորձաքննությունն իրականացվում է մինչեւ նշված փորձաքննությունները: Եթե դրանց արդյունքում գործունեությունը կրում է շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության որեւէ փոփոխություն, ապա այդ դեպքում մեկ անգամ եւս  իրականացվում է փորձաքննության հիմնական փուլը:

8. Սույն հոդվածի 5-րդ եւ 6-րդ կետերով սահմանված ժամկետները չեն տարածվում հնարավոր անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեությունների փորձաքննության վրա:»:

Հոդված  5. Oրենքը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 6.1-ին հոդվածով.

«Հոդված 6.1. Նախատեսվող գործունեության հայտը ներկայացնելու կարգը

1. Ձեռնարկողը սույն օրենքի 4 հոդվածի 2-րդ, 3-րդ եւ 4-րդ կետերում նշված որեւէ նախատեսվող գործունեություն իրականացնելու համար պետք է լիազոր պետական մարմին հայտ ներկայացնի:

2.Հայտը պարունակում է`

ա) նախատեսվող գործունեության մասին հիմնական տվյալներ, մասնավորապես անվանումը, տեղադրման վայրը, նպատակը, բնութագիրը (առանձնահատկությունները), ծավալը, սկսելու եւ ավարտելու ժամկետները.

բ) նախատեսվող գործունեության համար  անհրաժեշտ հողատարածքի չափը, էներգիայի, ջրային ռեսուրսների, այլ բնական ռեսուրսների եւ հումքի վերաբերյալ պահանջները.

գ)  տեխնիկական եւ տեխնոլոգիական լուծումների համառոտ նկարագիրը.

դ) շրջակա միջավայրի վրա նախատեսվող գործունեության ազդեցության հիմնական տվյալները, շրջակա միջավայրի առանձին բաղադրիչների վրա հնարավոր ազդեցության եւ վտանգավորության աստիճանը.

ե) ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարի տեղեկատվությունը տվյալ վարչատարածքային միավորի զարգացման պլանին նախատեսվող գործունեության համապատասխանության մասին.

զ) ազդեցության ենթարկվող համայնքի որոշումը հողահատկացման մասին.

է) Հայաստանի Հանրապետության օրենքներով եւ իրավական այլ ակտերով նախատեսված լինելու դեպքում` սույն օրենքի 4 հոդվածում թվարկված նախատեսվող գործունեությամբ զբաղվելու լիցենզիայի կամ թույլտվության պատճենը:

3. Ծանուցումն ստանալուց հետո, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության վրա անդրսահմանային ազդեցության դեպքում, ծագման երկրից ծանուցումն ստանալուց հետո` 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում, լիազոր պետական մարմինը գրավոր կամ էլեկտրոնային ձեւով  իրազեկում է ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարին` միաժամանակ դրա մասին տեղեկացնելով ձեռնարկողին եւ ծանուցումը տեղադրելով իր պաշտոնական կայքում:

Եթե Հայաստանի Հանրապետությունում նախատեսվող գործունեությունը այլ երկրի վրա կարող է ունենալ անդրսահմանային ազդեցություն, ապա լիազոր պետական մարմինը ձեռնարկողից ծանուցումն ստանալուց հետո`                                    5 աշխատանքային օրվա  ընթացքում, սույն օրենքի 13.2 հոդվածի համաձայն, ծանուցում է ազդեցության ենթարկվող երկրի համապատասխան պետական լիազորված մարմնին:

4. Սույն օրենքի 6.1 հոդվածի համաձայն` ծանուցումը լիակազմ չլինելու կամ ներկայացված տեղեկատվության մեջ անճշտություններ հայտնաբերելու դեպքում լիազորված մարմինը այն ստանալուց հետո` 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում, վերադարձնում է ձեռնարկողին` լրակազմման կամ լրամշակման` հստակ հիմնավորումներով, դիտողություններով եւ առաջարկություններով: Ծանուցումը վերադարձնելու պահից  նախնական փուլի ժամկետը համարվում է կասեցված մինչեւ  ձեռնարկողի կողմից լրակազմված եւ լրամշակված ծանուցումը լիազորված մարմին ներկայացնելու պահը:

5. Ձեռնարկողը եւ ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարը սույն հոդվածի 3-րդ կետով սահմանված տեղեկությունը լիազորված մարմնից ստանալուց հետո` 3 աշխատանքային օրվա ընթացքում, տեղական, մարզային, հանրապետական լրատվության միջոցներով տեղեկություններ են հաղորդում նախատեսվող գործունեության մասին` միաժամանակ նշելով դրա վերաբերյալ կարծիքների (առաջարկությունների եւ առարկությունների) ներկայացման վայրը եւ վերջնաժամկետը:

Լրացուցիչ տեղեկատվության տրամադրման եւ հասարակայնությունից կարծիքներ ստանալու նպատակով  ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարը եւ ձեռնարկողը անցկացնում են  հասարակական լսում եւ տրամադրում տեղեկատվություն:

6. Հասարակայնությունը  նախատեսվող  գործունեության  մասին տեղեկատվության ծանուցման օրվանից հետո` 7 աշխատանքային օրվա ընթացքում իր կարծիքը էլեկտրոնային կամ գրավոր ձեւով տրամադրում է  ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարին կամ լիազորված մարմնին:

Հասարակայնության կողմից 7 աշխատանքային օրվա ընթացքում ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարին կամ լիազորված մարմնին կարծիքներ չտրամադրվելու դեպքում հասարակայնության, իսկ ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարի կողմից 10 աշխատանքային oրվա ընթացքում լիազորված մարմնին կարծիք չտրամադրվելու դեպքում ազդեցության ենթարկվող համայնքի կարծիքը համարվում է դրական:

7. Ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարը կարծիքների ստացման համար սահմանված ժամկետի ավարտից հետո` 3 աշխատանքային օրվա ընթացքում, իր եւ հասարակայնությունից ստացված կարծիքները էլեկտրոնային կամ գրավոր ձեւով տրամադրում է լիազորված մարմնին եւ ձեռնարկողին:

Եթե ազդեցության ենթարկվող համայնքի ավագանու կողմից շրջակա միջավայրի վրա վնասակար ազդեցությանը վերաբերող հիմնավորումներով տրվել է բացասական կարծիք իր տարածքում տվյալ նախատեսվող գործունեության իրականացման վերաբերյալ, ապա այն կարող է հիմք դառնալ փորձաքննական բացասական եզրակացության համար:

8. Ազդեցության ենթարկվող համայնքի եւ հասարակայնության համար սույն հոդվածով սահմանված ժամկետների ավարտից հետո` 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում, իսկ ազդեցության ենթարկվող երկրի վրա հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության  առկայության դեպքում սույն օրենքի 13.2 հոդվածով սահմանված ժամկետում լիազորված մարմինն իր կատարած ուսումնասիրությունների եւ ստացված կարծիքների հիման վրա կայացնում է հետեւյալ որոշումներից մեկը.

ա)  նախատեսվող գործունեության իրականացումն անթույլատրելի է, որը կայացվում է` հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության օրենքներով սահմանված բնապահպանական սահմանափակումները, ինչպես նաեւ ազդեցության ենթարկվող համայնքի կարծիքը.

բ) նախատեսվող գործունեությունը ենթակա է հիմնական փուլի փորձաքննության,  որը կայացվում է` հիմք ընդունելով նաեւ ազդեցության ենթարկվող համայնքի կարծիքը. այս դեպքում ձեռնարկողին է տրվում տեխնիկական առաջադրանք, որը ներառում է գնահատման անհրաժեշտ ծավալը, առաջադրանքները, ուսումնասիրության ենթակա խնդիրները, նախատեսվող գործունեության հնարավոր ազդեցության ենթակա տարածքի նկարագրման պահանջը, 7  հոդվածով սահմանված հաշվետվության բովանդակությունը` ըստ սույն օրենքի 4 հոդվածով սահմանված նախատեսվող գործունեությունների կատեգորիաների, եւ լրացուցիչ հասարակական լսումներ անցկացնելու պահանջը: Տեխնիկական առաջադրանքը կազմվում է` հաշվի առնելով փորձաքննության նախնական փուլում ուսումնասիրված ծանուցման վերաբերյալ առաջարկություններն ու դիտողությունները (տեխնիկական առաջադրանքի ուղեցույցը սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը).

գ) նախատեսվող գործունեությունը ենթակա է անդրսահմանային ազդեցության գնահատման. այս դեպքում տեխնիկական առաջադրանք կարող է չմշակվել, եւ փաստաթղթերի ծավալն ու բովանդակությունը, ուսումնասիրության ենթակա խնդիրներն ու գնահատման անհրաժեշտ ծավալը կարող են որոշվել` էլեկտրոնային կամ գրավոր ձեւով համաձայնեցնելով լիազորված մարմնի, համապատասխան պետական կառավարման մարմնի եւ ձեռնարկողի հետ:

9. Սույն օրենքի 4 հոդվածի 4-րդ կետով սահմանված` «Գ» կատեգորիայում ներառված նախատեսվող գործունեություններին նախնական փուլում տրամադրվում է փորձաքննական եզրակացություն:’:

Հոդված  6. Oրենքի 7-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Հոդված 7.  Փորձաքննության համար անհրաժեշտ փաuտաթղթերը  եւ հաշվետվության բովանդակությունը

1. Փորձաքննության հիմնական փուլում իրականացվում է նախատեսվող գործունեության ազդեցության գնահատման հաշվետվության փորձաքննություն: Այս փուլում ձեռնարկողը Հայաստանի Հանրապետությունում գործող ստանդարտների, նորմերի եւ տեխնիկական  առաջադրանքի պայմաններին համապատասխան իրականացնում է շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատում, որի հիման վրա մշակում եւ լիազոր պետական մարմին է ներկայացնում շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման հաշվետվությունը եւ սույն հոդվածով նախատեuված անհրաժեշտ փաuտաթղթերը:

2. Փորձաքննության համար անհրաժեշտ փաuտաթուղթը ՇՄԱԳ հաշվետվությունն է:

Հաշվետվության բովանդակությանը ներկայացվող ընդհանուր պահանջներն են`

ա) նախատեսվող գործունեության նկարագիրը եւ նպատակը.

բ)  աշխարհագրական կամ տեխնոլոգիական բնույթի այլընտրանքային տարբերակների նկարագիրը, ներառյալ` նախատեսվող գործունեությունից հրաժարման տարբերակը.

գ) նախատեսվող գործունեության համապատասխանությունը պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից տվյալ տարածքի համար հաստատված հայեցակարգային փաստաթղթերին.

դ) հնարավոր ազդեցության ենթակա տարածքի շրջակա միջավայրի վիճակի, բնական ռեսուրսների ու դրանց օգտագործման նկարագիրը.

ե) նախատեսվող գործունեության (շինարարության եւ շահագործման փուլ, վթարային եւ արտակարգ իրավիճակներ), ներառյալ` այլընտրանքային տարբերակների իրականացման դեպքում  շրջակա միջավայրի ու բնական ռեսուրսների հնարավոր փոփոխությունների նկարագիրն ու դրանց ծավալների գնահատումը, ինչպես նաեւ հնարավոր զգալի փոփոխությունների ենթակա շրջակա միջավայրի ու բնական ռեսուրսների առանձին բաղադրիչների նկարագիրն ու դրանց ծավալների գնահատումը, ընտրված տարբերակի հիմնավորումը.

զ) հնարավոր դրական ազդեցությունների պահպանման եւ ուժեղացման, բացասական ազդեցությունների կանխարգելման, բացառման, նվազեցման եւ շրջակա միջավայրին հասցվող վնասի փոխհատուցման համար նախատեսվող միջոցառումները, դրանց հիմնավորվածությունը, արդյունավետությունը, բավարարությունը.

է) շրջակա միջավայրի վերաբերյալ օգտագործված ելակետային տվյալների կիրառման աղբյուրները.

ը) շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման եւ հաշվետվության կազմման ընթացքում ի հայտ եկած խոչընդոտների ու դժվարությունների, ներառյալ` տեխնիկական առաջադրանքով պահանջվող տվյալների բացակայության վերաբերյալ տեղեկությունները.

թ) նախատեսվող գործունեության մոնիթորինգի ծրագրի (նախատեսվող գործունեության իրականացման ընթացքում շրջակա միջավայրի վրա ներգործության դիտարկման, հետնախագծային վերլուծության կամ բնապահպանական օրենսդրության պահանջների կատարման նկատմամբ ինքնահսկմանն ուղղված գործողությունների պլան) հակիրճ նակարագիրը (անհրաժեշտության դեպքում).

ժ) նախատեսվող գործունեության հաշվետվությամբ ներկայացվող տեղեկատվության վերաբերյալ ընդհանուր պատկերացում կազմող ամփոփ բովանդակությամբ նյութեր` քարտեզներ, սխեմաներ, գրաֆիկներ, աղյուսակներ եւ այլն.

ժա) նախատեսվող գործունեության նախագծային փաստաթուղթը (անհրաժեշտության դեպքում):

3. Հաշվետվությունում ներառվում են հասարակայնության մասնակցությանը վերաբերող փաստաթղթերը (ծանուցման հրապարակման պատճենը, ստացված դիտողություններն ու առաջարկությունները, հասարակական լսումների արձանագրությունը): Շահագրգիռ կողմերի եւ հասարակայնության կարծիքները հաշվի չառնելու դեպքում ձեռնարկողը հաշվետվությունում ներկայացնում է հիմնավոր պատճառաբանումներ:

Եթե  նախագծային փաստաթղթերը պարունակում են սույն հոդվածի 3-րդ կետին համապատասխանող բաժիններ, ապա դրանք կարող են չներառվել հաշվետվությունում` դրանց մասին հղումներ կատարելու պայմանով:

4. Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության փորձաքննության անաչառությունը եւ լիարժեքությունն ապահովելու նպատակով լիազոր պետական մարմինը ձեռնարկողից կարող է պահանջել նաեւ տվյալ գործունեությանն առնչվող փաստաթղթեր եւ տեղեկատվություն:

5. Տեխնիկական առաջադրանքի պահանջները չբավարարող հաշվետվությունները չեն ընդունվում, բացառությամբ սույն օրենքի  2.1 գլխով նախատեսված դեպքերի:

6. Սույն օրենքի պահանջների խախտմամբ հիմնական փուլի փաստաթղթերը ներկայացնելու, ինչպես նաեւ ներկայացված փաստաթղթերում սխալ հաշվարկներ, գնահատումներ, բնապահպանության ոլորտը կարգավորող իրավական ակտերով սահմանված պահանջներին չհամապատասխանող տվյալներ հայտնաբերելու կամ ոչ լիարժեք բնապահպանական միջոցառումներ ներառված լինելու դեպքերում լիազոր պետական մարմինը կասեցնում է հիմնական փուլի ժամկետը` նշելով կասեցման հիմքերը, իր դիտողությունները եւ առաջարկությունները, ինչպես նաեւ նախատեսվող գործունեության իրականացման արդյունքում ազդեցության ներքո գտնվող տվյալ շրջակա միջավայրի պահպանության համար կիրառելի բնապահպանական սահմանափակումները, եւ այդ մասին ոչ ուշ, քան 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում գրավոր ծանուցում  ձեռնարկողին` նշելով կասեցման հիմքերը: Հիմնական փուլի կասեցված ժամկետը շարունակվում է փաստաթղթերի լրամշակված մասը հավելվածի ձեւով  ձեռնարկողի կողմից լիազոր պետական մարմին ներկայացնելու պահից: Կասեցման ժամկետը կարող է տեւել ոչ ավելի, քան չորս ամիս:

7. Սույն հոդվածով նախատեսված փաստաթղթերը եւ տեղեկատվությունը սույն հոդվածի 6-րդ կետում նշված ժամկետում չներկայացնելը, թերություններով կամ ոչ լիարժեք ներկայացնելը հիմք են դառնում փորձաքննական բացասական եզրակացություն տալու համար: Փորձաքննական բացասական եզրակացություն ստացած ձեռնարկողը կարող է նորից դիմել` ներկայացնելով սույն հոդվածով պահանջվող փաստաթղթերի եւ տեղեկատվության լրակազմ ու լրամշակված տարբերակները:»:

Հոդված 7. Oրենքի 8-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Հոդված 8.  Փորձաքննությանը ենթակա փաստաթղթերի հրապարակումը եւ քննարկումը

1. Հաշվետվությունը եւ կից ներկայացվող փաստաթղթերը ստանալուց հետո լիազոր պետական մարմինը դրանց օրինակները ոչ ավել, քան 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում տրամադրում է տվյալ մարզի կամ ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավար(ներ)ին, համապատասխան պետական մարմնին եւ մասնագիտական փորձաքննական եզրակացություն կազմելու իրավասություն ունեցող լիազորված անձին (այսուհետ` լիազորված անձ): Ազդեցության ենթարկվող համայնքի ղեկավարը փաստաթղթերի օրինակները ստանալու օրվանից ոչ ուշ, քան երեք աշխատանքային օրվա ընթացքում զանգվածային լրատվության միջոցներով տեղեկացնում է փաստաթղթերին ծանոթանալու կամ դրանց մասին տեղեկատվություն ստանալու, ինչպես նաեւ դրանց վերաբերյալ առաջարկություններ եւ առարկություններ ներկայացնելու ու հասարակական լսումներ անցկացնելու տեղի եւ ժամկետների մասին:

2 Հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության դեպքում, եթե լիազոր պետական մարմինը ազդեցության ենթարկվող երկրից պատասխան է ստացել նախատեսվող գործունեության ազդեցության գնահատմանը մասնակցելու մտադրության մասին, ապա լիազոր պետական մարմինն ազդեցության ենթարկվող երկիր է ներկայացնում շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության հաշվետվության մեկ օրինակը եւ սույն օրենքի 13.2 հոդվածով սահմանված կարգով տեղեկացնում դրա վերաբերյալ առաջարկություններ եւ առարկություններ ներկայացնելու ժամկետների մասին:

3. Լիազոր պետական մարմինը, ազդակիր համայնքի ղեկավարը(ներ) եւ ձեռնարկողը, սույն հոդվածի 1-ին կետի համաձայն, լրատվության միջոցներով տեղեկացնելուց հետո սույն օրենքի 4 հոդվածով սահմանված նախատեսվող գործունեությունների «Ա» կատեգորիայի համար` 20,  «Բ» կատեգորիայի համար`  10 աշխատանքային օրվա ընթացքում կազմակերպում ու ապահովում են հասարակայնության կողմից փաստաթղթերի ուսումնասիրությունը եւ լսումները: Հասարակայնության կարծիքը նշված ժամանակամիջոցում ներկայացվում է ազդակիր համայնքի ղեկավարներին կամ անմիջապես լիազոր պետական մարմին: Սույն կետով սահմանված ժամկետները լիազոր պետական մարմինը կարող է երկարաձգել օրենքի 6 հոդվածի 6-րդ կետով սահմանված կարգով եւ ժամկետներով:

Նախատեսվող գործունեության «Ա» կատեգորիայի համար եւ հնարավոր անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեության դեպքում հասարակական լսումներն անցկացվում են լրատվության միջոցներով տեղեկատվությունը հրապարակելուց հետո` 10 աշխատանքային օրվանից ոչ շուտ:

Եթե ազդակիր համայնքի թիվը մեկից ավելի է, հասարակական լսումների վայրը որոշում է լիազոր պետական մարմինը:

4. Սույն հոդվածի 2-րդ կետով սահմանված ժամկետները լրանալուց հետո`  3 աշխատանքային օրվա ընթացքում, ազդակիր համայնք(ներ)ի ղեկավարները հասարակայնության եւ իրենց կարծիքները ներկայացնում են լիազոր պետական մարմին:

5. Համայնքի ազդակիր լինելու կամ չլինելու հարցը վերջնականապես որոշում է լիազոր պետական մարմինը:

6. Համապատասխան պետական մարմինները փաստաթղթերը ստանալուց հետո` 10 աշխատանքային օրվա ընթացքում, իրենց կարծիքը ուղարկում են լիազոր պետական մարմին:

7. Եթե սույն հոդվածի 2-րդ, 3-րդ եւ 5-րդ կետերի համաձայն ոչ մի կարծիք սահմանված ժամկետում չի ներկայացվել լիազոր պետական մարմին, ապա համարվում է, որ փաստաթղթերի վերաբերյալ բացասական կարծիք չկա:

8. Սույն հոդվածի կիրառումը սահմանափակվում է` կապված պետական եւ առեւտրային գաղտնիքների հետ եւ կարգավորվում է Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ:

Հոդված  8. Oրենքի 9-րդ հոդվածում`

1)  5-րդ  կետի առաջին նախադասության «ստանալուց հետո 70-օրյա ժամկետում» բառերը փոխարինել «ձեռնարկողից ստանալուց հետո սույն օրենքի 6 հոդվածով սահմանված ժամկետներում» բառերով, իսկ երրորդ նախադասության «քան 180 օր» բառերը փոխարինել «քան սույն օրենքի  6 հոդվածի 5-րդ կետով սահմանված ժամկետները, իսկ նախատեսվող գործունեության հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության դեպքում` սույն օրենքի 13.2 հոդվածով սահմանված ժամկետներին համապատասխան» բառերով.

2) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 5.1-ին, 5.2-րդ, 5.3-րդ եւ 5.4-րդ կետերով.

«5.1. Մասնագիտական եզրակացության մշակման փուլն սկսվում է սույն օրենքի 8 հոդվածի 1-ին կետով սահմանված ժամկետում լիազոր պետական մարմնի կողմից փաստաթղթերը  լիազորված անձին հանձնելու պահից:

5.2. Լիազոր պետական մարմինը սույն օրենքի 8 հոդվածով սահմանված կարգով  ստացված կարծիքները 3 աշխատանքային օրվա ընթացքում, անդրսահմանային ազդեցության դեպքում նաեւ անդրսահմանային ազդեցության վերաբերյալ կարծիքները, ինչպես նաեւ անդրսահմանային ազդեցությունների վերաբերյալ խորհրդակցությունների արդյունքները (դրանց առկայության դեպքում) ներկայացնում է լիազորված անձին, որոնք հաշվի են առնվում մասնագիտական եզրակացությունը կազմելիս, իսկ  կարծիքների բացակայության դեպքում լիազոր պետական մարմինը կարծիքների համար սահմանված ժամկետի ավարտից հետո` 2 աշխատանքային օրվա ընթացքում,  դրա մասին տեղեկացնում է  լիազորված անձին:

Մասնագիտական եզրակացությունը կազմելիս սույն կետով սահմանված կարծիքները հաշվի չառնելու դեպքում լիազորված անձն իր կազմած մասնագիտական եզրակացության հետ լիազոր պետական մարմին է ներկայացնում նաեւ դրանց չընդունման վերաբերյալ հիմնավորում:

5.3. Լիազորված անձը սույն հոդվածի 5.2-րդ կետով սահմանված կարծիքները լիազոր պետական մարմնից ստանալուց հետո մասնագիտական եզրակացությունը լիազոր պետական մարմին է ներկայացնում սույն օրենքի 4 հոդվածով սահմանված նախատեսվող գործունեությունների «Ա» կատեգորիայի համար` 10, «Բ» կատեգորիայի համար` 7 աշխատանքային օրվա ընթացքում:

5.4. Լիազորված անձի հիմնավորման դեպքում լիազոր պետական մարմինը կարող  է երկարաձգել մասնագիտական եզրակացությունը ներկայացնելու ժամկետները սույն օրենքի 4 հոդվածով սահմանված նախատեսվող գործունեությունների «Ա» կատեգորիայի համար` 8,  «Բ» կատեգորիայի համար`  5 աշխատանքային օրով, իսկ նախատեսվող գործունեության հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության դեպքում` սույն օրենքի 13.2 հոդվածով սահմանված ժամկետներին համապատասխան:».

3) 7-րդ կետի  «բ» ենթակետը «կարծիքները» բառից հետո լրացնել «, իսկ նախատեսվող գործունեության հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության դեպքում` անդրսահմանային ազդեցության վերաբերյալ կարծիքները եւ անդրսահմանային ազդեցությունների վերաբերյալ խորհրդակցությունների արդյունքները» բառերով:

 Հոդված  9. Oրենքի 10-րդ հոդվածում`

1) 1-ին  կետի «30-oրյա ժամկետում» բառերը փոխարինել «20 աշխատանքային oրվա ժամկետում» բառերով, եւ նույն կետը «կարծիքների» բառից հետո լրացնել «, իսկ նախատեսվող գործունեության հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության դեպքում` անդրսահմանային ազդեցության վերաբերյալ կարծիքների եւ անդրսահմանային ազդեցությունների վերաբերյալ խորհրդակցությունների արդյունքների» բառերով.

2) 2-րդ կետը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր նախադաuությունով. «Հասարակական լսումների ժամկետի եւ տեղի մասին հայտարարությունը միաժամանակ հրապարկվում է զանգվածային լրատվության միջոցներով:».

3) 4-րդ կետի «1-ին կետում» բառերը փոխարինել «2-րդ կետում» բառերով.

4)  լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 5-րդ կետով.

«5. Սույն հոդվածի պահանջները չեն տարածվում սույն օրենքի 4 հոդվածով սահմանված «Գ» կատեգորիայի նախատեսվող գործունեությունների նկատմամբ:»:

Հոդված  10. Oրենքի 11-րդ հոդվածում`

1) 1-ին կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«1. Նախատեսվող գործունեությունների «Ա» կատեգորիայի համար` 10,            «Բ» կատեգորիայի համար` 5 աշխատանքային օրերի ընթացքում, իսկ նախատեսվող գործունեության հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության դեպքում, սույն օրենքի 13.2 հոդվածով սահմանված ժամկետներին համապատասխան, լիազոր պետական մարմինը մասնագիտական եզրակացության, հասարակական քննարկումների արդյունքների արձանագրությունների եւ իր իրականացրած փորձաքննության արդյունքների հիման վրա կայացնում է որոշում փորձաքննական եզրակացություն տալու մասին:».

2)  լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 1.1-ին կետով.

«1.1. Բնապահպանական  փորձաքննական  եզրակացության բովանդակությունը պետք է ներառի`

ա) հաշվետվության լիարժեքության, հավաստիության եւ հիմնավորվածության գնահատականը.

բ) համառոտ տեղեկատվություն հայեցակարգի կամ նախատեսվող գործունեության մասին.

գ) փորձաքննության գործընթացում` հայեցակարգի կամ նախատեսվող գործունեության դիտարկված բնութագրերը.

դ) շրջակա միջավայրի վրա հնարավոր ազդեցության վերաբերյալ տեղեկատվություն.

ե) այլընտրանքային տարբերակների միջեւ կատարած ընտրության գնահատականը.

զ) բնապահպանական պահանջներին ու սահմանափակումներին համապատասխանության դիտարկման արդյունքները.

է) նախատեսվող բնապահպանական միջոցառումների արդյունավետության գնահատականը.

ը) շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության մոնիթորինգի եւ հետնախագծային վերլուծության միջոցառումների գնահատականը.

թ) գործընթացի մասնակիցների ծանուցման եւ քննարկման ապահովման արդյունավետության գնահատականը եւ դրանց արդյունքները.

ժ) հայեցակարգի դրույթների կամ նախատեսվող գործունեության թույլատրելիության եւ անթույլատրելիության վերաբերյալ հիմնավորված եզրահանգումը:».

3)  2-րդ կետից հանել առաջին նախադասությունը.

4) 8-րդ կետը «կողմերին» բառից հետո լրացնել «` նշելով եզրակացության կազմման հիմքերը, բացասական եզրակացության դեպքում` բոլոր համապատասխան հիմնավորումները» բառերով:

Հոդված 11. Oրենքի 13-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Հոդված 13. Փորձաքննության գործընթացի հետ կապված վճարումները

1. Փորձաքննության իրականացման հետ կապված ծախսերը ամբողջությամբ ֆինանսավորվում են Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների հաշվին:

2. Փորձաքննական գործընթացի նախնական եւ հիմնական փուլերի իրականացման համար ներկայացնողը, ձեռնարկողը վճարում են պետական տուրք` «Պետական տուրքի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով եւ  չափով:

3. Պետական տուրքը վճարվում է`

ա) փորձաքննության նախնական փուլում`  փորձաքննական եզրակացություն կամ տեխնիկական առաջադրանք տալու համար.

բ) փորձաքննության հիմնական փուլում`  փորձաքննական եզրակացություն տալու համար:»:

Հոդված  12. 14-րդ հոդվածը ուժը կորցրած ճանաչել:

Հոդված 13. Օրենքը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 2.1-ին գլխով.

«ԳԼՈՒԽ 2.1

ԱՆԴՐՍԱՀՄԱՆԱՅԻՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՑՈՂ ՆԱԽԱՏԵՍՎՈՂ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅՈՒՆԸ

Հոդված 13.1.  Անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեությունների ազդեցության գնահատմանը ներկայացվող ընդհանուր պահանջները

1. Եթե շրջակա միջավայրի վրա նախատեuվող գործունեության ազդեցությունը տարածվում է Հայաuտանի Հանրապետության պետական uահմանից դուրu, ինչպես նաեւ եթե կողմ երկրում նախատեսվող գործունեությունն ունի անդրսահմանային ազդեցություն Հայաuտանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի վրա, ապա շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատումը եւ փորձաքննությունը իրականացվում են «Անդրսահմանային ենթատեքստում շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման մասին» կոնվենցիայի, Հայաստանի Հանրապետության միջազգային այլ պայմանագրերի եւ սույն օրենքի  պահանջներին համապատասխան:

Լիազոր պետական մարմինը շրջակա միջավայրի վրա անդրսահմանային ազդեցության փորձաքննական եզրակացությունը ներկայացնում է Հայաuտանի Հանրապետության կառավարություն`  հաստատման:

2. Անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեության ազդեցության գնահատման ընթացակարգերի լիարժեքությունն ապահովելու եւ գնահատման արդյունքները հաշվի առնելու անհրաժեշտության դեպքում լիազոր պետական մարմինը համապատասխան հիմնավորմամբ կարող է երկարաձգել սույն օրենքով սահմանված ժամկետները, բայց ոչ ավելի, քան նախատեսված է Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրով:

Հոդված 13.2.  Հայաստանի Հանրապետությունում նախատեuվող գործունեության շրջակա միջավայրի վրա անդրսահմանային ազդեցության  փորձաքննությունը

1. Եթե Հայաստանի Հանրապետության տարածքում սույն օրենքի 4 հոդվածով սահմանված որեւէ նախատեսվող գործունեություն կարող է ունենալ շրջակա միջավայրի վրա վտանգավոր անդրսահմանային ազդեցություն, ապա լիազոր պետական մարմինը դրա մասին սույն օրենքով եւ իրավական այլ ակտերով սահմանված կարգով ծանուցում է  ազդեցության ենթարկվող կողմ երկրի համապատասխան լիազոր պետական մարմնին` միաժամանակ հայցելով տեղեկատվություն կողմ երկրում շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության փորձաքննության իրականացման համար պահանջվող փաստաթղթերի եւ հասարակական լսումների ընթացակարգի վերաբերյալ:

2. Եթե այլ բան չի նախատեսված Հայաստանի Հանրապետության համապատասխան միջազգային պայմանագրով, ապա ծանուցումը եւ հարցումը պետք է պարունակեն առնվազն հետեւյալ տեղեկությունները.

ա) նախատեսվող գործունեության, ներառյալ` դրա հնարավոր անդրսահմանային ազդեցության վերաբերյալ.

բ) նախատեսվող գործունեության վերաբերյալ հնարավոր որոշումների կայացման բնութագիրը.

գ) փորձաքննության ընթացակարգերի եւ ժամկետների վերաբերյալ տվյալներ.

դ) փորձաքննությանը մասնակցելու մտադրության մասին կողմ երկրի կողմից պատասխան տալու ժամկետները:

3.  Փորձաքննությանը մասնակցելու մտադրության մասին ազդեցության ենթարկվող կողմ երկրի կողմից պատասխան տալու ժամկետը չի կարող գերազանցել ծանուցումն ստանալու օրվանից հետո 45 աշխատանքային օրը, եթե Հայաստանի Հանրապետության երկկողմ կամ բազմակողմ միջազգային պայմանագրերով այլ ժամկետ չի նախատեսված:

4. Եթե ծանուցում ստացած կողմ երկիրը պաշտոնապես հրաժարվել է փորձաքննությանը մասնակցելուց կամ սահմանված ժամկետում չի պատասխանել  մասնակցելու իր մտադրության մասին, ապա փորձաքննությունն իրականացվում է սույն օրենքով սահմանված ընթացակարգով:

5. Լիազոր պետական մարմինը ծանուցում ստացած կողմ երկրի կողմից փորձաքննության  գործընթացին մասնակցելու իր մտադրության մասին պաշտոնական գրությունն ստանալուց հետո Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով ազդեցության ենթարկվող կողմ երկրին ներկայացնում է ազդեցության գնահատմանն անհրաժեշտ փաստաթղթերը` նշելով դրանց վերաբերյալ կարծիքի ներկայացման ժամկետը, որը չի կարող գերազանցել նրա կողմից փաստաթղթերն ստանալու օրվանից հետո 60 աշխատանքային օրը, եթե Հայաստանի Հանրապետության երկկողմ կամ բազմակողմ միջազգային պայմանագրերով այլ ժամկետ չի նախատեսված:

6. Լիազորված մարմինը օժանդակում է ազդեցության ենթարկվող կողմ երկրի համապատասխան լիազորված մարմնին` տվյալ երկրի համապատասխան մարմինների եւ առավել հնարավոր ազդեցության ենթակա  տարածքների` հասարակայնության միջեւ նախատեսվող գործունեության վերաբերյալ փաստաթղթերը տարածելու համար:

7. Լիազորված մարմինը եւ ձեռնարկողը հնարավոր ազդեցության ենթակա կողմ երկրի համապատասխան լիազորված մարմնի հետ էլեկտրոնային կամ գրավոր ձեւով համաձայնեցնում են հնարավոր անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեության փաստաթղթերի վերաբերյալ խորհրդակցությունների անցկացման ձեւն ու ընթացակարգը, ազդեցության կանխման կամ նվազեցման միջոցները եւ ապահովում են այդպիսի խորհրդակցությունների իրականացումը:

8. Անհրաժեշտության դեպքում ձեռնարկողն ապահովում է փաստաթղթերի, ազդեցության ենթակա կողմ երկրից ստացված կարծիքների եւ տվյալ գործունեությանն առնչվող նյութերի թարգմանությունները:

9. Եթե հնարավոր անդրսահմանային ազդեցությունը պարզվում է փորձաքննության առավել ուշ շրջանում, ապա լիազորված մարմինը ձեռնարկողի հետ պարտավոր է ապահովել սույն հոդվածով սահմանված պահանջները:

Հոդված 13.3.  Հայաստանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի վրա այլ երկրի նախատեuվող գործունեության անդրսահմանային ազդեցության փորձաքննությունը

1. Եթե կողմ երկրի տարածքում նախատեսվող գործունեությունը կարող է ունենալ Հայաստանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի վրա անդրսահմանային ազդեցություն, եւ դրա մասին ծանուցումը ներկայացված է  Հայաստանի Հանրապետության որեւէ պետական կառավարման մարմին, ապա տվյալ պետական կառավարման մարմինը ծանուցումը ստանալուց հետո` 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում, այն ուղարկում է լիազորված մարմնին:

Լիազոր պետական մարմինը Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով իրազեկում է ծագման երկրի համապատասխան լիազորված մարմնին` ծանուցումն ստանալու եւ փորձաքննությանը մասնակցելու կամ չմասնակցելու իր մտադրության մասին:

2. Հայաստանի Հանրապետության լիազոր պետական մարմինը փորձաքննությանը մասնակցելու կամ չմասնակցելու վերաբերյալ իր ընդունած որոշման մասին էլեկտրոնային կամ գրավոր ձեւով տեղեկացնում է ծագման երկրի համապատասխան լիազորված մարմնին ծանուցման մեջ նշված ժամկետում եւ կարգով: Եթե ծանուցման մեջ պատասխան  տալու ժամկետ ամրագրված չէ, ապա լիազոր պետական մարմինը ծանուցող երկրին պատասխանում է ծանուցումն ստանալուց հետո` 45 աշխատանքային օրվա ընթացքում:

Եթե Հայաստանի Հանրապետության երկկողմ կամ բազմակողմ միջազգային պայմանագրերով այլ բան նախատեսված չէ, ապա լիազոր պետական մարմինը ծանուցման քննարկումն ապահովում է սույն օրենքի   6 հոդվածով սահմանված կարգով:

3. Եթե լիազոր պետական մարմինը որոշում է ընդունել փորձաքննությանը մասնակցելու վերաբերյալ, ապա փորձաքննությունն իրականացվում է սույն օրենքով սահմանված կարգով` հաշվի առնելով նաեւ Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերի պահանջները, միաժամանակ տեղեկացնելով սույն օրենքի պահանջների, ներառյալ` փորձաքննության, փաստաթղթերի թարգմանության, հասարակայնության մասնակցության ապահովման  եւ սույն օրենքով պահանջվող այլ ծախսերի համար նրա կողմից անհրաժեշտ ֆինանսավորումն ապահովելու մասին:

4. Լիազոր պետական մարմինը էլեկտրոնային կամ գրավոր ձեւով համաձայնեցնում է ծանուցումը ներկայացնող ծագման երկրի համապատասխան լիազոր պետական մարմնի եւ ծագման երկրի ձեռնարկողի հետ անհրաժեշտ փաստաթղթերի ծավալն ու բովանդակությունը, հնարավոր անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող նախատեսվող գործունեության փաստաթղթերի վերաբերյալ խորհրդակցությունների անցկացման ձեւն ու ընթացակարգը,  ազդեցության կանխման կամ նվազեցման միջոցները եւ ապահովում է այդպիսի խորհրդակցությունների իրականացումը` համագործակցելով ծանուցումը ներկայացնող երկրի համապատասխան լիազոր պետական մարմնի եւ ծագման երկրի ձեռնարկողի հետ:

5. Եթե Հայաստանի Հանրապետության երկկողմ կամ բազմակողմ միջազգային պայմանագրերով կամ սույն հոդվածի 4-րդ կետի համաձայն  այլ բան չի նախատեսված, ապա լիազոր պետական մարմինը փաստաթղթերն ստանալուց հետո սույն օրենքի 8-11 եւ 13 հոդվածներով եւ սույն օրենքով ու իրավական այլ ակտերով սահմանված կարգով ապահովում է փաստաթղթերի ուսումնասիրությունն ու դրանց քննարկումը: Լիազոր պետական մարմինը փորձաքննական եզրակացությունը ներկայացնում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարություն` հաստատման համար: Հաստատումից հետո փորձաքննական եզրակացությունն ուղարկվում է ծանուցող երկրին:

6. Եթե լիազոր պետական մարմինը տեղեկացված է եղել ծագման երկրի տարածքում նախատեսվող գործունեության մասին, որը կարող է անդրսահմանային ազդեցություն ունենալ Հայաստանի Հանրապետության շրջակա միջավայրի վրա, եւ դրա վերաբերյալ տվյալ երկրից ծանուցում չի ստացվել, ապա լիազոր պետական մարմինը, դրա մասին նախապես տեղեկացնելով Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանը, Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով դիմում է կողմ երկրի համապատասխան լիազոր պետական մարմնին` նախատեսվող գործունեության անդրսահմանային ազդեցության գնահատման գործընթացի վերաբերյալ ծանուցում ստանալու ակնկալիքով:»:

Հոդված 14. Oրենքի 15-րդ հոդվածում`

1) 1-ին կետը լրացնել հետեւյալ տողերով.

«- թափոնների գործածության,

- սանիտարատեխնիկական ծառայության,

- ջրային տնտեսության եւ հողերի մելիորացիայի,

- անտառային տնտեսության,

- առեւտրի եւ սպասարկման».

2) 1-ին կետի «Տարածքային պլանավորման փաստաթղթերը» բառերը փոխարինել «Տարածական պլանավորման փաստաթղթերը» բառերով.

3) 5-րդ կետի «90-oրյա ժամկետում» բառերը փոխարինել «60 աշխատանքային օրվա ընթացքում, որը լիազոր պետական մարմնի հիմնավորմամբ կարող է երկարաձգվել 30 օրացուցային օրով` դրա մասին գրավոր տեղեկացնելով հայեցակարգը ներկայացնողին» բառերով.

4) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 5.1-5.9-րդ կետերով.

«5.1.  Ներկայացնողը հայեցակարգի հետ լիազոր պետական մարմին է ներկայացնում  սույն հոդվածի 5.2-րդ կետի պահանջներին համապատասխան մշակված հայեցակարգի գործողության արդյունքում շրջակա միջավայրի վրա հնարավոր ազդեցության գնահատման հաշվետվությունը,   հայեցակարգի հասարակական լսումների արձանագրությունը եւ հայեցակարգի  վերաբերյալ ստացված կարծիքները:

5.2. Հաշվետվության բովանդակությանը ներկայացվող ընդհանուր պահանջներն են`

ա) հայեցակարգի համառոտ բովանդակությունը, նպատակը, կապը կամ համապատասխանությունը տվյալ տարածքի համար հաստատված, դրան առնչվող այլ հայեցակարգային փաստաթղթերի հետ.

բ) ազդեցության ենթակա տարածքին առնչվող բնապահպանական խնդիրները եւ դրանց արտացոլումը տվյալ հայեցակարգում.

գ) հայեցակարգի շրջանակում նախատեսվող գործունեության ֆ?իզիկական բնութագրերը եւ պահանջվող բնական ռեսուրսների, օգտագործվող հումքի ու նյութերի, տեխնոլոգիական պրոցեսների, արտանետումների, արտահոսքերի, թափոնների, ֆիզիկական ներգործությունների եւ արտակարգ ու վթարային իրավիճակների հնարավոր ռիսկերի նկարագրությունը.

դ) հնարավոր ազդեցության ենթակա տարածքի շրջակա միջավայրի, ինչպես նաեւ սոցիալ-տնտեսական իրավիճակի նկարագիրը եւ դրանց հնարավոր փոփոխությունը` առանց տվյալ հայեցակարգի դրույթի իրականացման.

ե) հնարավոր ազդեցության ենթակա տարածքի շրջակա միջավայրի, ինչպես նաեւ սոցիալ-տնտեսական իրավիճակի նկարագիրը եւ դրանց վրա ազդեցությունը տվյալ հայեցակարգի դրույթի իրականացման դեպքում.

զ) հայեցակարգում առաջադրված լուծումների այլընտրանքային տարբերակների (այդ թվում` զրոյական) համեմատությունը եւ նախընտրելի տարբերակի ընտրության հիմնավորումը.

է) հնարավոր դրական ազդեցությունների պահպանման եւ ուժեղացման,  բացասական ազդեցությունների կանխարգելման, բացառման, նվազեցման եւ շրջակա միջավայրին հասցվող վնասի փոխհատուցման համար նախատեսվող միջոցառումները, դրանց արդյունավետությունն ու ծախսերը.

ը) հայեցակարգի գործողության ընթացքում ազդեցության մոնիթորինգի ծրագիրը.

թ) գնահատման մեթոդների, դրանց կիրառման ընթացքում ի հայտ եկած խոչընդոտների, դժվարությունների, ներառյալ` տվյալների բացակայության վերաբերյալ տեղեկությունները.

ժ) հաշվետվությունում ներառված տվյալների աղբյուրների վերաբերյալ տեղեկությունները.

ժա)  հաշվետվության ամփոփ բովանդակությունը:

5.3.  Հաշվետվությունը կազմվում է` հաշվի առնելով հասարակական լսումներից հետո ներկայացված կարծիքները, իսկ դրանք  հաշվի չառնելու դեպքում հաշվետվությունում ներառվում են կարծիքները  հաշվի չառնելու վերաբերյալ հիմնավոր պատճառաբանումները:

5.4. Եթե  հայեցակարգը  պարունակում է սույն հոդվածի 5.2-րդ կետի որեւէ ենթակետին համապատասխանող բաժիններ, ապա դրանք կարող են չներառվել ազդեցության գնահատումների համապատասխան հաշվետվություններում` դրանց մասին հղումներ կատարելու պայմանով:

5.5. Հայեցակարգը, դրա վերաբերյալ հասարակական լսումների արձանագրությունը,  հասարակական լսումներից ստացված կարծիքները եւ հաշվետվությունը ներկայացնողի կողմից ներկայացվելուց հետո լիազոր պետական մարմինը 10 աշխատանքային օրվա ընթացքում  տրամադրում է լիազորված անձանց:

Լիազորված անձը, սույն օրենքի 9 հոդվածի պահանջներին համապատասխան, հաշվի առնելով հասարակայնության  կարծիքները, մշակում եւ 20 աշխատանքային օրվա ընթացքում մասնագիտական եզրակացությունը ներկայացնում է լիազոր պետական մարմին: Հասարակայնության կարծիքները հաշվի չառնելու դեպքում լիազորված անձը մասնագիտական եզրակացության հետ ներկայացնում է նաեւ դրանց վերաբերյալ հիմնավորված պատճառաբանումները:

5.6. Լիազոր պետական մարմինը մասնագիտական եզրակացությունն ստանալուց հետո` 15 աշխատանքային օրվա ընթացքում, կազմակերպում է մասնագիտական եզրակացության վերաբերյալ հասարակական լսումներ` հասարակական լսումներն անցկացնելուց առնվազն 10 աշխատանքային օր առաջ զանգվածային լրատվության միջոցներով  տեղեկացնելով հասարակական լսումների ենթակա փաստաթղթերի բովանդակությանը ծանոթանալու, լսումների անցկացման տեղի եւ ժամկետների  վերաբերյալ:

Եթե հասարակական լսումներից հետո` 10 աշխատանքային օրվա ընթացքում, լսումների մասնակիցները լիազոր պետական մարմին կարծիքներ չեն ներկայացնում, ապա այն համարվում է դրական կարծիք:

5.7. Լիազոր պետական մարմինը հայեցակարգի վերաբերյալ փորձաքննական եզրակացությունը կազմում է` հաշվի առնելով նաեւ հասարակայնության կողմից ներկայացված  կարծիքները, իսկ դրանց չընդունելու դեպքում տալիս է հիմնավոր պատճառաբանումներ:

5.8. Շրջակա միջավայրի վրա հնարավոր անդրսահմանային ազդեցություն ունեցող հայեցակարգի փորձաքննությունն իրականացվում է սույն օրենքի 2.1 գլխով սահմանված կարգով:

5.9. Սույն հոդվածի 5.1-ին, 5.2-րդ եւ 5.3-րդ կետերով սահմանված պահանջների խախտմամբ կամ պահանջվող փաստաթղթերն ու տեղեկատվությունը թերություններով կամ ոչ լիարժեք ներկայացնելը հիմք է դառնում փորձաքննական գործընթացի կասեցման համար:

Գործընթացը կվերսկսվի ներկայացնողի կողմից պահանջված փաստաթղթերը եւ տեղեկատվությունը ներկայացնելու դեպքում:».

5) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 6.1-ին  կետով.

«6.1. Փորձաքննական եզրակացություն չունեցող կամ բացասական եզրակացություն ստացած հայեցակարգը պետք է ուժը կորցրած ճանաչվի Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:»:

Հոդված 15. Oրենքի 16-րդ հոդվածի 2-րդ կետը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ «է» ենթակետով.

«է) համագործակցել այլ երկրների համապատասխան լիազոր պետական մարմինների հետ շրջակա միջավայրի վրա անդրսահմանային ազդեցության գնահատման հարցերով:»:

Հոդված 16. Oրենքի 17-րդ հոդվածի 2-րդ կետը ուժը կորցրած ճանաչել:

Հոդված 17.  Oրենքի ուժի մեջ մտնելը

1. Uույն oրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տաuներորդ oրը:

2. Սույն օրենքի պահանջները չեն տարածվում մինչեւ սույն օրենքի ուժի մեջ մտնելը ներկայացված` շրջակա միջավայրի վրա նախատեսվող գործունեության կամ հայեցակարգի ազդեցության փորձաքննության վրա: