Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Պ-1045-07.12.2010-ՍՀ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ԺԱՄԱՆԱԿԱՎՈՐ ԱՆԱՇԽԱՏՈՒՆԱԿՈՒԹՅԱՆ ՆՊԱՍՏՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

ՀՈԴՎԱԾ 1. «Ժամանակավոր անաշխատունակության նպաստների մասին» Հայաստանի Հանրապետության  օրենքի (27-ը հոկտեմբերի 2010 թվական, ՀՕ-160) 11-րդ հոդվածի 1-ին մասից հանել «բոլոր աշխատանքային օրերի» բառերը, իսկ 2-րդ, 3-րդ, 4-րդ մասերից` «աշխատանքային օրերի» բառերը:

Ավելացնել նոր 1.1 մաս հետեւյալ բովանդակությամբ.

«Հղիության եւ ծննդաբերության արձակուրդում գտնվելու ժամանակաշրջանում ժամկետից շուտ կամ ուշ ծննդաբերելու դեպքում սույն հոդվածի 1-ին մասով սահմանված հղիության եւ ծննդաբերության արձակուրդի ընդհանուր օրերի թիվը եւ դրանց համար վճարվող հղիության եւ ծննդաբերության նպաստի չափը մնում են անփոփոխ»:

ՀՈԴՎԱԾ 2. Օրենքի 13-րդ հոդվածի 2-րդ մասից հանել «աշխատանքային օրերի» բառերը:

ՀՈԴՎԱԾ 3. Օրենքի 22-րդ հոդվածի 2-րդ մասում «հինգապատիկը» բառի փոխարեն գրել «հնգապատիկը», որից հետո ավելացնել «(բացառությամբ հղիության եւ ծննդաբերության նպաստի)» արտահայտությունը:

Հոդվածի 6-րդ մասի 1-ին եւ 2-րդ նախադասությունների վերջում ավելացնել «, բացառությամբ հղիության եւ ծննդաբերության նպաստների» արտահայտությունը:

Ավելացնել նոր պարբերություն` հետեւյալ բովանդակությամբ.

«Հղիության եւ ծննդաբերության նպաստը հաշվարկվում է` ժամանակավոր անաշխատունակության ժամանակաշրջանի օրացուցային օրերը բազմապատկելով Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքային օրենսգրքով սահմանված կարգով հաշվարկված միջին օրական աշխատավարձով:

Հղիության եւ ծննդաբերության նպաստ հաշվարկելիս հիմք ընդունվող միջին աշխատավարձը վերցվում է հարյուր տոկոսի չափով»:

7-րդ մասը շարադրել հետեւյալ բովանդակությամբ.

«Ինքնուրույնաբար իրեն աշխատանքով ապահոված անձի նպաստի չափը հաշվարկվում է նպաստի յուրաքանչյուր տեսակի համար սույն հոդվածով սահմանված ընդհանուր կարգով»:

ՀՈԴՎԱԾ 4. 27-րդ հոդվածի 4-րդ մասում «նպաստի գումարը» բառերից հետո ավելացնել «կամավոր վերադարձնելուց հրաժարվելու դեպքում» արտահայտությունը:

Ավելացնել նոր նախադասություն.

«Ավել վճարված նպաստի գումարը կամավոր վերադարձնելու համար անձը ծանուցվում է գրավոր ձեւով»:

Հոդվածի  5-րդ մասն ուժը կորցրած ճանաչել:

ՀՈԴՎԱԾ 5. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:   

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«Ժամանակավոր անաշխատունակության նպաստների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում (այսուհետ` Օրենք) փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի մշակման հիմքը նախեւառաջ սոցիալական արդարության վերականգնման նպատակն է: Մեր պետության առաջնային խնդիրներից մեկը ծնելիության բարձրացմանը նպաստելն է, սակայն այս Օրենքի արդյունքում տեղի է ունենում ճիշտ հակառակը:

Նախագծով առաջարկվում է գոնե վերականգնել նախկին դրությունը` հղիության եւ ծննդաբերության նպաստը սահմանել միջին աշխատավարձի չափով (ոչ թե ավելացնել նպաստների չափը):

Օրենքի 27-րդ հոդվածում առաջարկվող փոփոխության նպատակն է նպաստները կամավոր վերադարձնելու պատրաստակամություն ունեցող անձին ազատել հարկադիր կատարման ծախսերից եւ ավելորդ չծանրաբեռնել դատական ակտերի հարկադիր կատարման ծառայությանը:

Հիմնավորված չէ Օրենքում ամրագրված այն մոտեցումը, ըստ որի` ինքնուրույնաբար իրեն աշխատանքով ապահոված անձի նպաստը հաշվարկվում է միջին աշխատավարձի հիման վրա` ժամանակավոր անաշխատունակության օրացուցային օրերի թվով բազմապատկելով, իսկ վարձու աշխատող կանանց հղիության եւ ծննդաբերության նպաստը հաշվարկվում է ժամանակավոր անաշխատունակության ժամանակաշրջանի աշխատանքային օրերի հիման վրա: Առաջարկվում է նպաստի հաշվարկման միասնական կարգ սահմանել:

«Եկամտահարկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում առաջարկվող փոփոխության նպատակը հղիության եւ ծննդաբերության նպաստները չհարկելն է` հաշվի առնելով դրանց խիստ նպատակային նշանակությունը եւ երկրում առկա` հետզհետե ավելացող գնաճը:

Ուսումնասիրվել է մի շարք երկրների, այդ թվում Լատվիայի, Լիտվայի, Ռուսաստանի Դաշնության, համապատասխան օրենսդրությունը, որոնցում նույնպես ամրագրված են նմանաբովանդակ դրույթներ:

 Օրենքում առկա հիշյալ դրույթներով  խախտվում է նաեւ Հյաստանի մասնակցությամբ գործող Եվրոպական սոցիալական խարտիայի նույնիսկ նախաբանում ամրագրված նպատակը, ոտնահարվում է աշխատող կանանց` մայրության դեպքում հատուկ պաշտպանվածության իրավունքը (Խարտիայի 1-ին մասի 8-րդ կետ, 2-րդ մասի 8-րդ հոդված):  Նշենք, որ Խարտիան հիշյալ նորմերից որեւէ բացառություն չի նախատեսում:

Բացի վերը նշվածը, Եվրոպական հարեւանության քաղաքականության ՀՀ-ԵՄ գործողությունների ծրագրի կատարումն ապահովող 2009-2011թթ. միջոցառումների ցանկում /ՀՀ Նախագահի 2009թ. մայիսի 6-ի ՆԿ-68-Ա կարգադրության հավելված/ հստակ ամրագրված է. «իրականացնել Եվրոպական սոցիալական խարտիայի շրջանակներում Հայաստանի ստանձնած պարտավորությունների կատարումն ապահովելու նպատակով Եվրոպական կառույցների հետ համագործակցության զարգացում, Եվրոպական սոցիալական խարտիայի չափանիշներին համապատասխան բարեփոխումների ծրագրի մշակում եւ իրականացում»:

Սույն նախագծով ապահովվում է վորոնշյալ միջազգային պարտավորությունների կատարումը` մեր քաղաքացիների եւ միջազգային հանրության առջեւ: