Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-9871-29.09.2010-ՏՀ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ԾԽԱԽՈՏԻ ԱՐՏԱԴՐԱՆՔԻ ՀԱՄԱՐ ՀԱՍՏԱՏԱԳՐՎԱԾ ՎՃԱՐՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Ծխախոտի արտադրանքի համար հաստատագրված վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2000 թվականի մարտի 24-ի ՀՕ-40 օրենքի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի աղյուսակը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
 
Ապրանքի
ծածկագիրը ըստ
արտաքին
տնտեսական
գործունեության
ապրանքային
անվանացանկի
Ապրանքի անվանումը
Հաստատագրված վճարի չափը (դրամ1000 հատի համար)
2011 թվականի համար
2012 թվականի համար
2013 թվականի համար 
Ներմուծվող արտադրանքի
համար
Ներքին
արտադրության
ապրանքի
համար
Ներմուծվող արտադրանքի
համար
Ներքին
արտադրության
ապրանքի
համար
Ներմուծվող արտադրանքի
համար
Ներքին
արտադրության
ապրանքի
համար
2402 10 000 11 սիգարներ` ծխախոտ պարունակող 
550000
300000
550000
300000
550000
300000
2402 90 000 11 սիգարներ` այլ
2402 10 000 12 սիգարելաներ` ծխախոտ պարունակող
15000
11000
15000
11000
15000
11000
2402 90 000 12 սիգարելաներ` այլ
2402 20 900 11  սիգարետներ` ծխախոտ
 պարունակող, ֆիլտրով
7000 
5500
7500
6250
8000
7000 
2402 20 100 11  սիգարետներ` մեխակ
պարունակող, ֆիլտրով
2402 90 000 13  սիգարետներ` այլ, ֆիլտրով
2402 20 900 12 սիգարետներ` ծխախոտ
պարունակող, առանց ֆիլտրի
3250
1950
3250
1950
3250
1950
2402 20 100 12 սիգարետներ` մեխակ
պարունակող, առանց ֆիլտրի
2402 90 000 14 սիգարետներ` այլ, առանց ֆիլտրի

Հոդված 2. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում 2011 թվականի հունվարի 1-ից:

Հիմնավորում

«Ակցիզային հարկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին», «Ծխախոտի արտադրանքի համար հաստատագրված վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին», «Ավելացված արժեքի հարկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում լրացումներ կատարելու մասին», «Ներքին շուկայի պաշտպանության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն եւ լրացումներ կատարելու մասին», «Ծխախոտի արտադրանքի համար հաստատագրված վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքն ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» եւ «Բենզինի եւ դիզելային վառելիքի համար հաստատագրված վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքն ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի փաթեթի վերաբերյալ

1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը). Նախագծերի ներկայացման անհրաժեշտությունը բխում է`

ա) Հայաստանի Հանրապետության կառավարության եւ Արժույթի Միջազգային Հիմնադրամի միջեւ կնքված` 2010-2013 թվականների տնտեսական եւ ֆինանսական քաղաքականությունների հուշագրից, համաձայն, որի Հայաստանի Հանրապետությունը պարտավորվել է ծխախոտի արտադրանքի եւ բենզինի ու դիզելային վառելիքի հարկման հաստատագրված վճարների համակարգը փոխարինել հարկման ընդհանուր համակարգով,

բ) Առեւտրի Համաշխարհային Կազմակերպության առջեւ Հայաստանի Հանրապետության ստանձնած պարտավորություններից, համաձայն որի Հայաստանի Հանրապետությունը պարտավորվել է ներմուծվող եւ տեղական արտադրության ապրանքների համար կիրառել հարկման միատեսակ մոտեցումներ,

գ) ծխախոտի արտադրանքի հարկման բնագավառում ստեղծված իրավիճակի փոփոխության անհրաժեշտությամբ. չնայած այն հանգամանքին, որ 2009 թվականի հունվարի 30-ից ֆիլտրով ծխախոտի արտադրանքի համար սահմանված հաստատագրված վճարի չափը բարձրացվեց շուրջ 18 տոկոսով` ծխախոտի արտադրանքի ոլորտից հավաքագրվող եկամուտների ուղղությամբ կատարված վերլուծության արդյունքները ցույց են տալիս, որ 2009 թվականի հունվար ամսվանից սկսած` պետական բյուջեի եկամուտները սկսել են նկատելիորեն կրճատվել:

1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը եւ առկա խնդիրները.

ա) Ներկայումս ծխախոտի արտադրանքի եւ բենզինի ու դիզելային վառելիքի հարկումն իրականացվում է հաստատագրված վճարների համակարգով: Խնդիրը կայանում է նրանում, որ հաստատագրված վճարների համակարգի կիրառությունը չի բխում հարկման արդարության սկզբունքից:

բ) Նախքան ծխախոտի արտադրանքի հարկման հաստատագրված վճարների դրույքաչափերը վերանայելը ներմուծվող եւ տեղական արտադրության ֆիլտրով ծխախոտի արտադրանքի 1000 հատիկի համար սահմանված դրույքաչափերի տարբերությունը 1500 դրամ էր, իսկ դրույքաչափերի վերանայումից հետո այն հասցվեց 1750 դրամի: Խնդիրը կայանում է նրանում, որ հաստատագրված վճարների դրույքաչափերի տարբերությունը չի բխում Առեւտրի Համաշխարհային Կազմակերպության անդամ երկրների առջեւ Հայաստանի Հանրապետության ստանձնած պարտավորություններից:

գ) ներկայումս տեղական արտադրության օղու 1 լիտի համար ակցիզային հարկը սահմանված է ոչ պակաս, քան 380 դրամ, իսկ ներմուծվող օղու 1 լիտրի համար` ոչ պակաս, քան 600 դրամ:

դ) Ներկայումս ծխախոտի արտադրանքի համար սահմանված դրույքաչափերի միջեւ եղած տարբերությունը չի նպաստում պետական եկամուտների անհրաժեշտ մակարդակի հավաքագրմանը:

1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները. Նախագծերով առաջարկվում է`

ա) 2011 թվականի հունվարի 1-ից բենզինը եւ դիզելային վառելիքը հարկման հաստատագրված վճարների համակարգից տեղափոխել հարկման ընդհանուր համակարգ` սահմանելով, որ բենզինի համար պետք է կիրառվի ակցիզային հարկի հաստատագրված դրույքաչափ, իսկ դիզելային վառելիքի համար` ակցիզային հարկի արժեքային դրույքաչափ: Միաժամանակ, նախագծերի փաթեթով նախատեսված է, որ դիզելային վառելիքի ներմուծումը եւ օտարումը պետք է ազատվեն ավելացված արժեքի հարկից,

բ) 2014 թվականի հունվարի 1-ից ծխախոտի արտադրանքը հարկման հաստատագրված վճարների համակարգից տեղափոխել հարկման ընդհանուր համակարգ` սահմանելով, որ ծխախոտի արտադրանքի համար պետք է կիրառվի ակցիզային հարկի հաստատագրված դրույքաչափ, իսկ ավելացված արժեքի հարկը պետք է հաշվարկվի ծխախոտի արտադրանքի առավելագույն մանրածախ գնից: Միաժամանակ, նախագծերի փաթեթով սահմանված է, որ ծխախոտի արտադրանք արտադրող եւ (կամ) ներմուծող չհանդիսացող անձանց կողմից ծխախոտի արտադրանքի իրացումն ազատվելու է ավելացված արժեքի հարկից,

գ) 2011 թվականի հունվարի 1-ից, նախագծով սահմանված ժամանակացույցին համապատասխան, կրճատել ծխախոտի արտադրանքի ներմուծման եւ տեղական արտադրության համար սահմանվող հաստատագրված վճարի դրույքաչափերի միջեւ եղած տարբերությունը` 2013 թվականին այն հասցնելով 1000 դրամի ծխախոտի արտադրանքի 1000 հատիկի հաշվով: Զուգահեռաբար նախատեսվում է փոքր-ինչ բարձրացնել ծխախոտի արտադրանքի համար սահմանված հաստատագրված վճարի դրույքաչափերը:

դ) 2011 թվականի հունվարի 1-ից հավասարեցնել տեղական արտադրության եւ ներմուծվող օղիների համար սահմանված ակցիզային հարկի դրույքաչափերը` զուգահեռաբար յուրաքանչյուր 250 հազար լիտր օղու ներմուծման համար սահմանելով 30 մլն. դրամ թույլտվության վճար, այնպես, ինչպես օղու տեղական արտադրություն կազմակերպելու համար ներկայումս սահմանված է պետական տուրք 15 մլն. դրամի չափով:

2. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը. Նախագծերի ընդունման արդյունքում ակնկալվում է`

ա) ծխախոտի արտադրանքի, ինչպես նաեւ բենզինի ու դիզելային վառելիքի գծով անցում կատարել հարկման առավել արդարացի` արժեքային համակարգի,

բ) ապահովել Առեւտրի Համաշխարհային Կազմակերպության առջեւ Հայաստանի Հանրապետության ստանձնած պարտավորությունների կատարումը,

գ) բարելավել ծխախոտի արտադրանքի ոլորտից պետական բյուջե հավաքագրվող հարկային եկամուտների մակարդակը: