Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Պ-7241-28.09.2009-ՏՀ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ԲԱԺՆԵՏԻՐԱԿԱՆ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. Հայաստանի Հանրապետության 2001 թվականի սեպտեմբերի 25-ի «Բաժնետիրական ընկերությունների մասին» օրենքի (այսուհետ` օրենք) 8-րդ հոդվածի 3-րդ մասի երրորդ պարբերությունում «վաճառվող» բառից հետո ավելացնել «կամ նվիրատվության կարգով օտարվող» բառերը:

Հոդված 2. Օրենքի 34-րդ հոդվածի 1-ին մասում «ժողովի» բառից հետո ավելացնել «, իսկ սույն օրենքով եւ կանոնադրությամբ սահմանված լինելու դեպքում` խորհրդի» բառերը:

Հոդված 3. Օրենքի 35-րդ հոդվածի 2-րդ մասից հանել «միայն կանոնադրության մեջ հայտարարաված բաժնետոմսերի քանակի սահմաններում եւ» բառերը, իսկ ա) ենթակետում` «` այդ բաժնետոմսերի հայտարարված քանակի սահմաններում» բառերը:

Հոդված 4. Օրենքի 38-րդ հոդվածի 5-րդ մասը վերաշարադրել հետեւյալ ոբվանդակությամբ. «5. Կանոնադրությամբ առանձին դասերի արտոնյալ բաժնետոմսերի սեփականատերերի համար կարող է նախատեսվել ձայնի իրավունք:»

Հոդված 5. Օրենքի 41-րդ հոդվածի

 ա) 1-ին մասից հանել «` Ընկերության կողմից իր բաժնետեերից հետ գնած բաժնետոմսերից» բառերը,

բ) 3-րդ մասում «25» թիվը փոխարինել «75» թվով:

Հոդված 6. Օրենքի 42-րդ հոդվածի 5-րդ մասից հանել «, ներառյալ` Ընկերության նկատմամբ պահանջների հաշվանցով,» բառերը:

Հոդված 7. Օրենքի 56-րդ հոդվածի 1-ին մասի երկրորդ պարբերությունում «վերջիններս» բառից հետո ավելացնել «բաժնետիրոջ համաձայնությամբ» բառերը:

Հոդված 8. Օրենքի 61-րդ հոդվածի 1-ին մասի առաջին պարբերությունը վերաշարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ`

«Խոշոր գործարք կնքելու մասին որոշումը պետք է ընդունվի, որոշում ընդունելու պահին խորհրդի անդամ հանդիսացող բոլոր անդամների կողմից միաձայն, եթե

ա) գուքի արժեքը գործարքը կնքելու պահի դրությամբ կազմում է Ընկերության ակտիվների հաշվեկշռային արժեքի 25-ից 50 տոկոսը, կամ

բ) տեղաբաշխվող հասարակ (սովորական) կամ հասարակ (սովորական) բաժնետոմսերի փոխարկվող արտոնյալ բաժնետոմսերի կամ փոխարկման պայմաններով նախատեսված  հասարակ (սովորական) բաժնետոմսերի քանակը չի գերազանցում Ընկերության կողմից տեղաբաշխված հասարակ (սովորական) բաժնետոմսերի 50 տոկոսը:»

Հոդված 9. Օրենքի 67-րդ հոդվածի`

ա)  1-ին մասի է) կետում միջակետը փոխարինել ստորակետով եւ լրացնել հետեւյալ բառերը «եթե կանոնադրությամբ այդ իրավունքը վերապահված չէ խորհրդին.»,

բ) 1-ին մասի իզ) կետում «եւ» բառը փոխարինել «կամ» բառով,

գ) 1-ին մասի վերջին պարբերությունից հանել «կամ ժողովի որոշմամբ» բառերը,

դ) 2-րդ մասից «բացառիկ» բառը հանել, իսկ «Ժողովի որոշմամբ» բառերը փոխարինել «Կանոնադրությամբ» բառով,

ե) 3-րդ մասում «օրենքով» բառից հետո ավելացնել «կամ կանոնադրությամբ» բառերը:

Հոդված 10. Օրենքի 68-րդ հոդվածի 2-րդ մասում «օրենքով» բառից հետո ավելացնել «կամ կանոնադրությամբ» բառերը

Հոդված 11. Օրենքի 84-րդ հոդվածի`

ա)  1-ին մասից եւ 2-րդ մասից հանել «բացառիկ» բառը,

բ) 1-ին մասի զ) կետից հանել «կամ ժողովի որոշմամբ» բառերը:

Հոդված 12. Օրենքի 88-րդ հոդվածի 2-րդ մասից հանել «բացառիկ» բառը:

Հոդված 13. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը: 

ՕՐԵՆՔԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

Օրենսդրական այս առաջարկությունների նպատակն է ուժեղացնել բաժնետիրոջ սեփականության եւ այլ իրավունքների պաշտպանության աստիճանը եւ կորպորատիվ կառավարման համակարգը, ինչպես նաեւ հնարավորություն տալ բաժնետիրական ընկերությանը գործել ճկուն` ի դեմս իր կառավարման մարմինների եւ վերջիններիս կողմից կայացվող որոշումների:

Ըստ այդմ, քաղ.օրենսգրքի համապատասխան հոդվածներում առաջարկվող փոփոխությունների նպատակն է մեծացնել ընկերության կանոնադրության դերը` բաժնետերերի եւ ընկերության կառավարման մարմինների միջեւ հարաբերությունները սահմանելու գործում:

Բաժնետիրական ընկերությունների գործունեությունը կարգավորող օրենքում փոփոխությունները միտված են.

  • Օրինագծի 1-ին հոդվածի փոփոխությունը առաջարկվում է այն բանի համար, որ բաժնետիրոջ նախապապատվության իրավունքի իրացումը լինի անխոցելի: «Վաճառվող» բառի օգտագործումը կարող է հանգեցնել դեպքերի, երբ նվիրտավության պայմանագրով բաժնետերը կարող է խուսափել այլ բաժնետերերին իր բաժնետոմսերը փոխանցելուց: Այսինք իրականում վաճառելով, սակայն նվիրատվություն ձեւակերպելով` բաժնետերն այլ բաժնետերերին փաստացի կարող է զրկել օտարվող բաժնետոմսերը ձեռք բերելու նախապատվության իրավունքից:
     
  • օրինագծի 2-րդ հոդվածի փոփոխությամբ վերացվում է 34 եւ օրինակ 35 հոդվածների միջեւ տարընթերցումները: Վերջինի 6-րդ մասով մասնավորապես նախատեսվում է կանոնադրական կապիտալի մեծացման հնարավորություն նաեւ խորհրդի որոշմամբ, ի հարկե կանոքնադրությամբ նախատեսված լինելու դեպքու, մինչդեռ 34 հոդվածի 1-ին մասը այդ հնարավորությունը տալիս է միայն բաժնետերերի ընդհանուր ժողովին, ինչը լրացուցիչ չհիմնավորված դժվարություն է ստեղծում ընկերության համար:
     
  • օրինագծի 3-րդ հոդվածով առաջարկվում է վերացնել բաց ընկերության համար լրացուցիչ բաժնետոմսեր թողարկելու համար նախատեսված անիմաստ սահմանափակումը: Առկա սահմանափակումը, որեւէ էական հարց չի կարգավորում, բացի լրացուցիչ դժվարություններ ստեղծելուց, քանի որ պահանջվում է առնվազը 2 ընդհանուր ժողովի գումարում:
     
  • օրինագծի 4-րդ հոդվածոց առաջարկվող փոփոխությունը միտված է ընդլայնելու ընկերության կողմից ֆինասական միջոցներ ներգրավելու գործիքակազմը` կապված արտոնյալ բաժնետոմսերի հետ: Ընդ որում, արտոնյալ բաժնետոմսերի, ինչպես նաեւ ֆինանսական տարբեր գործիքներով միջոցների ներգրավման դասակարգումները գերազանցապես ֆինանսական ստանդարտների կարգավորման, այլ ոչ թե օրենքով խիստ սահմանափակումների տիրույթում է:
     
  •  Օրինագծի 5-րդ հոդվածով առաջարկվող փոփոխության նպատակն է ուժեղացնել կորպորատիվ կառավարման եւ կորպորատիվ սոցիալական պատասխանատվության համակարգերը: Առաջարկության իրացումը հնարավորություն կտա ընկերությանը իր աշխատակացիներին ընդգրկելու ընկերության կառավարման եւ շահույթի բաշխման գործընթացներում, ինչը ներկայումս միջազգային պրակտիկայում դիտվում է որպես աշխատանքի եւ ընկերության արտադրողականությունը բարձրացնելու կարեւոր միջոցներից:
     
  •  օրինագծի 6-րդ հոդվածի համաձայն. այս բառերը հանելով, օրենսդրորեն հնարավորություն  է տրվում կատարել աշխարհում շատ տարածված` ընկերության պարտքերի ռեստրուկտուրիզացիա, որի արդյունքում ընկերության պարտատերերը դառնում են բաժնետերեր:
     
  • օրինագծի 7-րդ հոդվածով ներկայացվող փոփոխությունը միտված է բաժնետերերի իրավունքների պաշտպանությանը: Հոդվածի ներկայիս ձեւակերպումը, ընկերությանը հնարավորություն է տալիս առանց բաժնետիրոջ համաձայնության գնել վերջինիս բաժնետոմսը: Առաջարկվող ավելացումը ընկերությանը զրկում է այդպիսի հնարավորությունից:
     
  • օրինագծի 8-րդ հոդվածով առաջարկվող փոփոխության նպատակն է վերացնել օրենքի 60 եւ 61 հոդվածների միջեւ առկա անհամապատասխանությունը, որն արտահատվում է «խոշոր գործարք» հասկացության եւ դրա վերաբերյալ որոշման կայացման մեխանիզմի միջեւ:
     
  • օրինագծի մյուս հոդվածները միտված են հստակեցնելու ընկերության կառվարաման մարմինների միջեւ իրավասությունները, մեծացնելու կանոնադրության դերը, ինչես նաեւ բխում են իրավական տեխնիկայի կանոններից: