Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-376-20.09.2022-ՏՀ-011/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ

ԳԼՈՒԽ 1.

ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ


Հոդված 1. Օրենքի կարգավորման առարկան եւ նպատակը

1. Սույն օրենքը կարգավորում է Հայաստանի Հանրապետությունում գեոդեզիական, քարտեզագրական գործունեության իրականացման հետ կապված հարաբերությունները: Հայաստանի Հանրապետությունում բոլոր քարտեզագրական եւ գեոդեզիական աշխատանքները իրականացվում են սույն օրենքի համապատասխան:

2. Սույն օրենքի նպատակն է կարգավորել գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության աշխատանքները, սահմանել գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինների եւ այլ  սուբյեկտների իրավասությունները, միջազգային համագործակցության, ինչպես նաեւ վեճերի լուծման կարգը եւ պատասխանատվությունը սույն օրենքի խախտման համար:

Հոդված 2. Օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները.

1. Սույն օրենքում օգտագործվում են հետեւյալ հիմնական հասկացությունները.

1) գեոդեզիա՝ երկրագնդի ծանրաչափական դաշտի, Երկրի մակերեւույթի եւ տարածական օբյեկտների կոորդինատների ու բարձունքային նիշերի, ինչպես նաեւ ժամանակի ընթացքում նշված կոորդինատների եւ բարձունքային նիշերի փոփոխությունները որոշելու գիտական, տեխնիկական, արդյունաբերական եւ այլ գործունեությունների ընթացքում ծագող հարաբերությունների ոլորտ.

2) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեություն` գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում գիտատեխնիկական, արտադրական, ծառայությունների մատուցման, տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման եւ կառավարչական գործունեություն.

3) գեոդեզիական հիմնակետ՝ ինժեներական կառույց, որը տեղանքում ամրացված է երկրագնդի ֆիզիկական մակերեւույթին որոշված կոորդինատներով եւ բացարձակ բարձրությունով.

4) գեոդեզիական ցանց` տեղանքում ամրացված գեոդեզիական հիմնակետերի ամբողջություն, որոնց տեղադիրքը որոշված է նրանց համար ընդհանուր հանդիսացող գեոդեզիական կոորդինատային համակարգում.

5) ռեֆերենց կայանների ցանց՝ երկու եւ ավելի Ջի Պի ԷՍ (GPS) կայաններից կազմված եւ հավասարակշռված ցանց, որը օգտագործվում է բացառապես այն ստեղծողի կարիքների համար.

6) պետական ռեֆերենց կայանների ցանց՝ Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ստեղծված եւ պետության կողմից կառավարվող, երկու եւ ավելի Ջի Պի ԷՍ (GPS) կայաններից կազմված եւ հավասարակշռված ցանց

7) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ` գեոդեզիական, քարտեզագրական նյութերի ու տարածական տվյալների ստեղծման գործընթաց.

8) Երկրի հեռազննում` տիեզերքից կատարված նկարահանումների միջոցով Երկրի մակերեւույթի վերաբերյալ տվյալների ստացման գործընթաց.

9) կոորդինատային համակարգ` թվային մեծություններ, որոնց միջոցով հարթության, մակերեւույթի վրա կամ տարածության մեջ որոշվում է կետի տեղադիրքը.

10) տեղական կոորդինատային համակարգ` Հայաստանի Հանրապետության վարչատարածքային միավորը չգերազանցող սահմանափակ տարածքի համար սահմանված պայմանական կոորդինատային համակարգ, որի կոորդինատների սկիզբը եւ կոորդինատային առանցքների կողմնորոշումը շեղված են պետական միասնական կոորդինատային համակարգի նկատմամբ, որը կիրառվում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների իրականացման ժամանակ.

11) մասշտաբ` համամասնություն, որը սահմանում (հաստատում) է հարաբերակցությունը քարտեզագրական պատկերում արտահայտված օբյեկտի գծային չափերի եւ բնության մեջ նրա իրական չափերի միջեւ.

12) մասշտաբային շարք` Հայաստանի Հանրապետության համար ընդունված պետական մասշտաբային շարքի տեղագրական քարտեզների եւ հատակագծերի      որոշակի մասշտաբների հստակ համակարգ.

13) քարտեզագրություն՝ տարածական տվյալների, այդ թվում` տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման, ուսումնասիրության, ստեղծման, օգտագործման, վերափոխման եւ ցուցադրման համար գիտական, տեխնիկական, արդյունաբերական եւ այլ գործունեությունների ընթացքում բխող հարաբերությունների ոլորտ.

14) քարտեզ՝ երկրի մակերեւույթի փոքրացված բնական, այլ երկնային մարմինների կամ դրանց մասերի ընդհանրացված պատկերը հարթության վրա, որը համապատասխանում է սույն օրենքով նախատեսված պահանջներին, արտահայտված է որոշակի մասշտաբով եւ պրոեկցիայով պայմանական նշաններովգ

Հոդված 3. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքները

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներն ըստ իրենց նշանակության դասակարգվում են`

1) պետական նշանակության աշխատանքների.

2) տեղական նշանակության աշխատանքների:

2. Պետական նշանակության գեոդեզիական աշխատանքներն են`

1) երկրագնդի ձեւի եւ արտաքին ծանրաչափական դաշտի պարամետրերի որոշումը.

2) Հայաստանի Հանրապետության տարածքի համար պետական (ազգային) եւ պլանային ու բարձունքային համակարգերի սահմանումը.

3) պետական գեոդեզիական (պլանային, բարձունքային եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող) ցանցի ստեղծումը, թարմացումը եւ զարգացումը.

4) պետական ծանրաչափական ցանցի ստեղծումը եւ զարգացումը.

5) պետական գեոդինամիկական ցանցի ստեղծումը, թարմացումը եւ զարգացումը.

6) Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի սահմանագծման (դեմարկացիա), սահմանազատման (դելիմիտացիա) հետ կապված գեոդեզիական աշխատանքները.

7) Հայաստանի Հանրապետության վարչատարածքային միավորների սահմանի սահմանագծման (դեմարկացիա), սահմանազատման (դելիմիտացիա) հետ կապված գեոդեզիական աշխատանքները.

8) գեոդեզիական գործիքների եւ սարքավորումների հաշվառումը.

9) գեոդեզիական եւ ծանրաչափական չափումների արդյունքում ստացված նյութերի ու տվյալների ֆոնդերի (տեղեկատվական բանկի) ստեղծումը, պահպանումը, թարմացումը, տեղեկատվության տրամադրումը.

10) գեոդեզիայի ոլորտին վերաբերող գիտահետազոտական եւ փորձարարակոնստրուկտորական աշխատանքների կատարումը, այդ ոլորտում ժամանակակից տեխնիկայի եւ տեխնոլոգիաների ներդրումը.

12) գեոդեզիական աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողությունը.

13) պետական գեոդեզիական ցանցի հիմնակետերի պահպանությունը.

14) իրական ժամանակում մշտական գործող պետական ռեֆերենց կայանների ցանցերի զարգացումը, շահագործումը եւ տվյալների մատակարարումը:

3. Տեղական նշանակության գեոդեզիական աշխատանքներն են`

1) ճյուղային, տարածքային եւ տեղական ծրագրերի (գեոդինամիկա, քաղաքաշինություն, բնության պահպանություն, հանքավայրերի շահագործում, կադաստրային եւ հողաշինարարական այլ աշխատանքներ) իրականացման հետ կապված խտացման եւ հատուկ գեոդեզիական ցանցերի ստեղծումը` կոորդինատային տարբեր (տեղական եւ պայմանական) համակարգերում.

2) խտացման եւ հատուկ գեոդեզիական ցանցերի կետերի քարտադարանների ստեղծումն ու վարումը:

4. Պետական նշանակության քարտեզագրական աշխատանքներն են`

1) տեղագրական եւ կադաստրային քարտեզների, հատակագծերի պետական մասշտաբային շարքի սահմանումը.

2) պետական մասշտաբային շարքի տեղագրական, կադաստրային, հատուկ եւ նավիգացիոն քարտեզների ստեղծումը, դրանց թարմացումը եւ բազմացումը.

3) Երկրի հեռազննումը եւ դրա արդյունքում ստացված նյութերի մշակումը, վերծանումը, օդատիեզերական լուսանկարների ֆոտոգրամետրիկ մշակումը քարտեզների ստացման նպատակով.

4) Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի սահմանագծման, սահմանազատման հետ կապված քարտեզագրական աշխատանքները.

5) Հայաստանի Հանրապետության վարչատարածքային միավորների սահմանների սահմանագծման, սահմանազատման հետ կապված քարտեզագրական աշխատանքներըգ

6) աշխարհագրական անվանումների պետական գրանցման իրականացումը, աշխարհագրական անվանումների պետական քարտադարանի ստեղծումն ու վարումը, դրանց տվյալների հիման վրա պաշտոնական տեղեկատուների, ընդհանուր եւ թեմատիկ բառարանների, ցանկերի ստեղծումն ու հրատարակումը.

7) հիմնարար քարտեզագրական ստեղծագործությունների (այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության ազգային ատլասի, Աշխարհի մեծ ատլասի, կրթական համակարգի համար ուսումնական եւ պաշտոնական, թեմատիկ քարտեզների ու ատլասների, զբոսաշրջային ատլասների) ստեղծումը եւ հրատարակումը.

8) քարտեզագրական աշխատանքների իրականացման համար կիրառվող սարքավորումների հաշվառումը.

9) պետական բազային աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի ստեղծումը եւ վարումը.

10) պետական մասշտաբային շարքի քարտեզների, հատակագծերի, տարածական տվյալների եւ հիմնարար քարտեզագրական ստեղծագործությունների ֆոնդի (տեղեկատվական բանկի) ստեղծումը, պահպանումը, թարմացումը, տեղեկատվության տրամադրումը.

11) քարտեզագրության ոլորտին վերաբերող գիտահետազոտական եւ փորձարարակոնստրուկտորական աշխատանքների կատարումը, այդ ոլորտում ժամանակակից տեխնիկայի եւ տեխնոլոգիաների ներդրումը.

12) քարտեզագրական աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողությունը.

13) ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի ստեղծում, վարում եւ փոխգործելիության ապահովում.

14) պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմիններին եւ հասարակությանն անհրաժեշտ տարածական տվյալների ստեղծումը, դրա հասանելիության, մատչելիության, անընդհատության ապահովումը.

15) ազգային տարածական տվյալների եւ ծառայությունների հասանելիության ապահովումը ազգային գեոպորտալի միջոցով.

16) քարտեզագրության ոլորտում տարածական տվյալների փոխանակման եւ կառավարման նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթերի նախապատրաստումը.

17) «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետով նախատեսված կադաստրային քարտեզի վարումը:

5. Տեղական նշանակության քարտեզագրական աշխատանքներն են`

1)  ճյուղային (ոլորտային), տարածքային եւ տեղական ծրագրերի իրականացման նպատակով տեղագրական եւ թեմատիկ հատակագծերի, քարտեզների եւ ատլասների ստեղծումն ու հրատարակումը.

2) պետական (պետական մարմինների) եւ տեղական (համայնքային) աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի, թեմատիկ տարածական տվյալների եւ թեմատիկ քարտեզագրական շերտերի, ոլորտային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի ստեղծումը եւ վարումը.

3) կադաստրային քարտեզագրական աշխատանքների իրականացումը:

Հոդված 4. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները եւ օբյեկտները

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտներն են պետական կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինները, Հայաստանի Հանրապետության եւ օտարերկրյա պետությունների քաղաքացիներն ու իրավաբանական անձինք, քաղաքացիություն չունեցող անձինք, միջազգային կազմակերպությունները:

2. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները կարող են հանդես գալ որպես գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատուներ, գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության իրականացումից ստեղծված նյութերի եւ տարածական տվյալների օգտագործողներ:

3. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության օբյեկտներ են Հայաստանի Հանրապետության տարածքը եւ նրա առանձին մասերը, երկրագնդի մնացած տարածքները եւ տիեզերքի բնական երկնային մարմինները:

Հոդված 5. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության արդյունքների տեսակները

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության արդյունքում ստեղծվում են՝

1) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական նյութեր

2) գեոդեզիական հիմնակետեր եւ ցանցեր

3) տարածական տվյալներ

4) աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգեր

5) տարածական տվյալների ենթակառուցվածքներ

6) գիտատեխնիկական, փորձագիական գործունեության արդյունքներ, այդ թվում` նորմատիվ իրավական կամ տեխնիկական փաստաթղթեր:

ԳԼՈՒԽ 2

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ, ՊԵՏԱԿԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԵՂԱԿԱՆ ԻՆՔՆԱԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՄԱՐՄԻՆՆԵՐԻ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԳԵՈԴԵԶԻԱՅԻ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՆԵՐՈՒՄ

 Հոդված 6. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության իրավասությունը

1. Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը`

1) հաստատում է պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական, աշխատանքների հայեցակարգերը եւ ծրագրերը.

2) սահմանում է կոորդինատային, բարձունքային, ծանրաչափական չափումների միասնական պետական համակարգերը, պետական տեղագրական քարտեզների եւ հատակագծերի մասշտաբային շարքերը.

3) սահմանում է պետական քարտեզագրագեոդեզիական ֆոնդի ստեղծման, պահպանման եւ տեղեկատվության տրամադրման կարգը.

4) հաստատում է գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառի նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթեր:

Հոդված 7. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում լիազոր պետական կառավարման մարմնի իրավասությունները

1. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության գործունեության բնագավառի պետական կառավարման լիազոր մարմինը Կադաստրի կոմիտեն է (այսուհետ՝ Կոմիտե), որը

1) ապահովում է գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման իրականացումըգ

2) իրականացնում է Հայաստանի Հանրապետության եւ երկրագնդի մնացած տարածքների գեոդեզիական, տեղագրական քարտեզագրական, տարածական տվյալների բանկի կառավարումը.

3) իր սահմանած կարգով գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտներին ամբողջական տեղեկություններ է տրամադրում իրենց առնչվող տարածքների գեոդեզիական եւ քարտեզագրական ուսումնասիրվածության մասին.

4) կարող է հանդես գալ որպես Հայաստանի Հանրապետության սահմաններում պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատու.

5) իրականացնում է Հայաստանի Հանրապետության տարածքի գեոդեզիական հիմնակետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի հաշվառման աշխատանքները.

6) իր լիազորությունների շրջանակներում կարող է իրականացնել պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ.

7) վարում է «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետով նախատեսված կադաստրային քարտեզը.

8) աջակցում է սույն օրենքի 15-րդ հոդվածում նախատեսված աշխատանքներին.

9) հաստատում եւ տրամադրում է քարտեզների պայմանական նշանները:

 Հոդված 8. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման այլ մարմինների իրավասությունները

1.Պետական կառավարման մարմինը՝

1) իրականացնում է ճյուղային (ոլորտային) եւ տարածքային ծրագրերի իրագործման նպատակով տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքները.

2) իրականացնում է ճյուղային (ոլորտային) եւ տարածքային ծրագրերի իրագործումից ստեղծված խտացման եւ հատուկ ցանցերի կետերի քարտադարանների ֆոնդերի ստեղծումն ու վարումը.

3) իրականացնում է ճյուղային (ոլորտային) եւ տարածքային ծրագրերի իրագործումից ստեղծված տեղագրական եւ թեմատիկ հատակագծերի, քարտեզների եւ ատլասների ֆոնդերի ստեղծումն ու վարումը.

4) իրականացնում է տվյալ պետական կառավարման մարմնի տնօրինության տակ գտնվող տարածքներում տեղադրված գեոդեզիական կետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի պահպանումըգ

5) իրենց իրավասության սահմաններում իրականացնում են պետական անվտանգության հարցերին, պետական սահմաններին վերաբերող գեոդեզիական, քարտեզագրական աշխատանքներ:

Հոդված 9. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բնագավառում տեղական ինքնակառավարման մարմինների իրավասությունները

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բնագավառում համայնքի ղեկավարը`

1) իրականացնում է տեղական ծրագրերի իրագործման նպատակով տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքները.

2) իրականացնում է տեղական ծրագրերի իրագործումից ստեղծված խտացման եւ հատուկ ցանցերի կետերի քարտադարանների ֆոնդերի ստեղծումն ու վարումը.

3) իրականացնում է տեղական ծրագրերի իրագործումից ստեղծված տեղագրական եւ թեմատիկ հատակագծերի, քարտեզների եւ ատլասների ֆոնդերի ստեղծումն ու վարումը.

4) ապահովում է համայնքի տարածքում պետական գեոդեզիական ցանցի կետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի պահպանության աշխատանքները:

ԳԼՈՒԽ 3.

ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ եւ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԳԱՎՈՐՈՒՄԸ

Հոդված 10. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության կարգավորման նորմատիվ իրավական ակտերի համակարգը, նորմատիվ տեխնիկական եւ գեոդեզիական ու քարտեզագրական ծրագրային փաստաթղթերը

1.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությունը եւ դրա հետ կապված հարաբերությունները կարգավորող նորմատիվ իրավական ակտերի համակարգը բաղկացած է սույն օրենքից, այլ օրենքներից եւ նորմատիվ իրավական այլ ակտերից:

2.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բնագավառում նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթերի համակարգը գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական կարգավորման միջոց է, որը սահմանում է այդ աշխատանքների նկատմամբ ներկայացվող տեխնիկական պահանջները:

3.Նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթերը հաստատում է Կոմիտեն: Այդ փաստաթղթերի պահանջների կատարումը պարտադիր է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ իրականացնող բոլոր սուբյեկտների համար:

4.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական ծրագրային փաստաթղթերը գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական կարգավորման միջոց են:

5.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական ծրագրային փաստաթղթեր են`

1) պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների հայեցակարգերը եւ ծրագրերը.

Հոդված 11. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործիքների հաշվառման կարգի սահմանումը

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործիքների եւ սարքավորումների հաշվառման կարգը սահմանում է Կոմիտեն:

Հոդված 12. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության ֆինանսավորումը

1.Պետական կարիքների համար իրականացվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության ֆինանսավորումն իրականացվում է Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների եւ օրենքով չարգելված այլ միջոցների հաշվին` պետական եւ տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների հաստատված ծրագրերի հիման վրա:

2.Այլ նպատակների համար իրագործվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությունը ֆինանսավորվում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատուի միջոցների հաշվին, եթե այլ բան նախատեսված չէ միջազգային պայմանագրերով:

3.Համայնքային ծրագրերի իրականացման նպատակով տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների ֆինանսավորումն իրականացվում է համայնքային բյուջեի միջոցների եւ օրենքով չարգելված այլ միջոցների հաշվին:

4.Պետական բյուջեի միջոցների հաշվին ֆինանսավորվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատու կամ կատարող հանդիսացող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները պարտադիր կարգով պետք է օգտագործեն նախկինում ստեղծված գեոդեզիական եւ քարտեզագրական նյութերն ու տարածական տվյալները, եթե դրանք բավարարում են տվյալ աշխատանքների համար սահմանված նորմատիվ պահանջները:

5.Պետական բյուջեի միջոցների հաշվին ֆինանսավորվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատու հանդիսացող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները պարտադիր կարգով պետք է պահանջվող աշխատանքների տեխնիկական առաջադրանքը, նախքան դրանք հաստատելը, կարծիք ստանալու համար ներկայացնեն Կոմիտե, բացառությամբ Հայաստանի Հանրապետության անվտանգային եւ սահմանային հարցերին վերաբերող, ինչպես նաեւ գիտական կամ կրթական աշխատանքների:

6.Կոմիտեն սույն հոդվածի 5-րդ մասում նշված տեխնիկական առաջադրանքները ստանալուց հետո 15 օրվա ընթացքում ուսումնասիրում եւ համաձայնեցման ներկայացրած մարմնին է տրամադրում սույն օրենքին, «Տարածական տվյալների մասին» օրենքին, դրանց հիման վրա ընդունված այլ իրավական ակտերին եւ ստանդարտներին, ստանդարտացման ուղեցույցներին համապատասխանության վերաբերյալ դրական կամ բացասական կարծիք: 15 օրվա ընթացքում կարծիք չտրամադրելու դեպքում Կոմիտեի կարծիքը համարվում է դրական:

7.Բացասական կարծիքը պետք է լինի պատշաճ պատճառաբանված եւ պարունակի բացասական կարծիքի բոլոր հիմքերը՝ համապատասխան հղումներով:

8.Բացասական կարծիքի առկայության դեպքում տեխնիկական առաջադրանքը չի կարող հաստատվել:

9.Բացասական կարծիք տրամադրվելու դեպքում սույն հոդվածի 5-րդ մասում նշված սուբյեկտները կարող են վերացնել կարծիքում նշված անհամապատասխանությունները եւ ներկայացնել Կոմիտե՝ համաձայնեցման, որի դեպքում կիրառվում են սույն հոդվածի 5-8-րդ մասերը:

10.Պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական նյութերի եւ տարածական տվյալների առկայության, տարածքների ուսումնասիրվածության վերաբերյալ տեղեկատվությունը տրամադրում է Կոմիտեն:

Հոդված 13. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական վերահսկողությունը

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական տեսչական վերահսկողությունն իրականացնում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների ոլորտում վերահսկողություն իրականացնող տեսչական մարմինը (այսուհետ` տեսչական մարմին):

2.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական տեսչական խնդիրներն են՝

1) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բոլոր սուբյեկտների կողմից գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում իրավական ակտերի եւ նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթերի պահանջների պահպանման վերահսկողությունըգ

2) Հայաստանի Հանրապետության տարածքի գեոդեզիական կետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի հաշվառման, պարբերաբար հետազոտման եւ դրանց պահպանմանն ուղղված միջոցառումների վերահսկողությունըգ

3) գեոդեզիական աշխատանքների նորմերի եւ ստանդարտների պահպանման նկատմամբ վերահսկողությունըգ

4) Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանագծման եւ սահմանազատման աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողությունըգ

5) քարտեզների եւ հատակագծերի վրա աշխարհագրական անվանումների ճիշտ արտահայտման նկատմամբ վերահսկողությունըգ

6) պետական եւ տեղական նշանակության (գերատեսչական) քարտեզագրագեոդեզիական ֆոնդերի պահպանման, նյութերի եւ տվյալների բազմացման ու օգտագործման, տեղեկատվության տրամադրման նկատմամբ վերահսկողությունըգ

7) պետական եւ տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների իրականացման նկատմամբ վերահսկողությունը:

3. Տեսչական մարմինն իրավունք ունի՝

1) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտներից տեղեկատվություն ստանալ սույն օրենքով նախատեսված գործառույթների իրագործման համար, ինչպես նաեւ ծանոթանալ գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառին վերաբերող անհրաժեշտ այլ փաստաթղթերի հետ,

2) դադարեցնելու պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների կատարումը, եթե դրանք իրականացվում են առանց համապատասխան թույլտվության կամ նորմատիվային փաստաթղթերի պահանջների խախտմամբ, կազմել համապատասխան ակտեր, Կոմիտեին ներկայացնել առաջարկություն տեղագրական քարտեզագրման եւ հողաշինարարական աշխատանքների իրականացման որակավորված գործունեության դադարեցման կամ կասեցման վերաբերյալ,

3) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներով զբաղվող  որակավորված ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանց տալու աշխատանքների կատարման կարգի եւ կիրառվող տեխնոլոգիայի, ինչպես նաեւ այդ աշխատանքների արդյունքում ստացված տվյալների ու նյութերի հավաքման, հաշվառման, պահպանման, բազմացման եւ օգտագործման, թերությունների վերացման վերաբերյալ անհրաժեշտ ցուցումներ:

4.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության վերահսկողության առանձնահատկությունները սահմանվում է «Հողերի օգտագործման եւ պահպանման նկատմամբ վերահսկողության մասին» օրենքով:

Հոդված 14. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բնագավառի պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի կապակցությամբ ծագող հարաբերությունները

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բնագավառի տեղեկությունները պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի շարքին դասելու, դրանք պահպանելու (պաշտպանելու), գաղտնազերծելու, օգտագործելու իրավական հիմքերը, գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտների իրավունքները, պարտականությունները եւ լիազորությունները կարգավորվում են «Պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի մասին» օրենքով:

Հոդված 15. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության իրականացումը Հայաստանի Հանրապետության պաշտպանության եւ անվտանգության ապահովման նպատակներով

1.Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության իրականացումը Հայաստանի Հանրապետության պաշտպանության եւ անվտանգության ապահովման նպատակներով իրագործում են պաշտպանության կամ անվտանգության բնագավառների պետական լիազորված մարմինները:

2. Մի կողմից պաշտպանության կամ անվտանգության բնագավառների պետական լիազորված մարմինների, մյուս կողմից պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների միջեւ սույն հոդվածի 1-ին մասում նշված բնագավառում փոխօգնության հետ կապված իրավահարաբերությունները կարգավորվում են «Վարչարարության հիմունքների եւ վարչական վարույթի մասին» օրենքի 15-18-րդ հոդվածներով:

Հոդված 16. Պետական գեոդեզիական եւ մշտական գործող պետական ռեֆերենց կայանների ցանցերի կետերի պահպանությունը, ռեֆերենց (ներառյալ՝ պետական) կայանների ցանցերի միջոցով ծառայությունների մատուցումը

1. Պետական գեոդեզիական (պլանային, բարձունքային եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող) ցանցերի եւ ծանրաչափական ցանցերի կետերը, այդ կետերի վերգետնյա նշանները եւ կենտրոնները (այսուհետ` գեոդեզիական կետեր) համարվում են պետական սեփականություն:

2.Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող կետերի արտաքին նշանների քանդումը կամ կենտրոնների վերահիմնումը կատարվում է միայն Կոմիտեի թույլտվությամբ:

3.Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող կետերի ստեղծման, պահպանման եւ սպասարկման խնդիրները կանոնակարգվում են Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքով եւ այլ իրավական ակտերով:

4.Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող կետերի պահպանությունը համայնքի վարչական սահմաններում իրականացնում է համայնքի ղեկավարը, ով պարտավոր է Կոմիտեին տեղյակ պահել գեոդեզիական կետերի ոչնչացման կամ վնասման բոլոր դեպքերի մասին:

5.Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում գործող կետերի պահպանության կարգը հաստատում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը:

6.Պետական ռեֆերենց կայանների ցանցի միջոցով ծառայություններ մատուցում է բացառապես Կոմիտեն՝ «Տարածական տվյալների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 19-րդ հոդվածի 1-ին մասի 17-րդ կետով սահմանված վճարի դիմաց:

7.Ռեֆերենց կայանների ցանցի միջոցով ծառայությունների մատուցումը այլ սուբյեկտների կողմից արգելվում է:

ԳԼՈՒԽ 4

ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՀԵՏ ԿԱՊՎԱԾ ՎԵՃԵՐԻ ԼՈՒԾՈՒՄԸ ԵՎ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅՈՒՆԸ ՍՈՒՅՆ ՕՐԵՆՔԸ ԽԱԽՏԵԼՈՒ ՀԱՄԱՐ

Հոդված 17. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության հետ կապված վեճերի լուծումը

1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության հետ կապված վեճերը լուծվում են դատական կարգով:

Հոդված 18. Պատասխանատվությունը սույն օրենքը խախտելու համար

1. Սույն օրենքը խախտելու համար գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները կրում են պատասխանատվություն` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

Հոդված 19. Սույն օրենքը խախտելու հետեւանքով պատճառված վնասների հատուցումը

1. Սույն օրենքի խախտման հետեւանքով վնաս պատճառած իրավաբանական եւ ֆիզիկական անձինք կրում են պատասխանատվություն` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

 2. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության հետեւանքով իրավաբանական եւ ֆիզիկական անձանց պատճառած վնասը հատուցում է վնասը հասցրած անձը` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

ԳԼՈՒԽ 5

ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՄԱԳՈՐԾԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ԳԵՈԴԵԶԻԱՅԻ եւ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՆԵՐՈՒՄ

Հոդված 20. Միջազգային համագործակցությունը գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառներում

1. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում միջազգային համագործակցությունն իրականացվում է սույն օրենքին, Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությանը եւ Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերին համապատասխան:

2. Օտարերկրյա քաղաքացիների, քաղաքացիություն չունեցող անձանց եւ օտարերկրյա իրավաբանական անձանց, միջազգային կազմակերպությունների՝ գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում գործունեությունը Հայաստանի Հանրապետության տարածքում կարգավորվում է սույն օրենքով, այլ իրավական ակտերով, ինչպես նաեւ Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերով:

3. Եթե Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերով սահմանվում են այլ նորմեր, որոնք նախատեսված չեն սույն օրենքով, ապա կիրառվում են միջազգային պայմանագրերի նորմերը:

ԳԼՈՒԽ 6

ԵԶՐԱՓԱԿԻՉ ՄԱՍ ԵՎ ԱՆՑՈՒՄԱՅԻՆ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

Հոդված 21. Եզրափակիչ մաս եւ անցումային դրույթներ

1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող տասներորդ օրը:

2. Սույն օրենքի 11-րդ հոդվածում նշված իրավական ակտը ենթակա է ընդունման սույն օրենքն ընդունվելուց հետո 6 ամսյա ժամկետում:

3. Սույն օերնքն ուժի մեջ մտնելու պահից ուժը կորցրած ճանաչել «Գեոդեզիայի, քարտեզագրության եւ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի մասին» 2001 թվականի մայիսի 2-ի ՀՕ-179 օրենքը:
 
 

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ», «ՏԱՐԱԾԱԿԱՆ ՏՎՅԱԼՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ», «ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ԳՈՒՅՔԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ

1.Կարգավորման ենթակա ոլորտի կամ խնդրի սահմանումը

«Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության մասին», «Տարածական տվյալների մասին» օրենքների նախագծերը (այսուհետ՝ Նախագծեր) կարգավորում են Հայաստանի Հանրապետությունում գեոդեզիական, քարտեզագրական գործունեության իրականացման, տարածական տվյալների ստեղծման, հավաքագրման, պահպանման, օգտագործման, տրամադրման, տարածման, փոխանակման եւ կառավարման հետ կապված հարաբերությունները:

«Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը մշակվել է որպես «Տարածական տվյալների մասին» օրենքի, մասնավորապես ազգային գեոպորտալին եւ բազային տարածական տվյալների պատշաճ մշակմանն առնչվող դրույթների ապահովման միջոց:

 2.Առկա իրավիճակը

«Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2021 թվականի դեկտեմբերի 10-ի N ՀՕ-431-Ն օրենքով փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարվեցին «Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության մասին» օրենքում՝ նախատեսելով տարածական տվյալների եւ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքների վերաբերյալ կարգավորումներ: Փոփոխության ենթարկվեց նաեւ օրենքի վերնագիրը՝ «Գեոդեզիայի, քարտեզագրության եւ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի մասին»:

 Տվյալ փոփոխության նպատակներից էր հնարավորինս արագ կարգավորել նշված նոր եւ երկրի զարգացման, անվտանգության ապահովման տեսանկյունից կարեւոր ոլորտները, քանի որ պրակտիկայում գործում էին տարածական տվյալների ստեղծման եւ օգտագործման չկարգավորված հարաբերություններ: Սակայն գեոդեզիան եւ քարտեզագրությունը մի կողմից եւ տարածական տվյալները մյուս կողմից միմյանց հետ հարաբերակցվում են որպես պրոցես եւ արդյունք: Այսինքն՝ դրանց միջեւ առկա է որոշակի կապ: Այդուհանդերձ առկա է նաեւ էական տարբերություն, որը պայմանավորված է նշված հանգամանքով: Այդ իսկ պատճառով նպատակահարմար է խնդրո առարկա ոլորտները կարգավորել առանձին իրավական ակտերով: Դա է հաստատում նաեւ միջազգային փորձը (Ուզբեկստան, արեւելյան Եվրոպայի երկրներ):

Տարածական տվյալների առնչությամբ ծագող իրավահարաբերությունները մասնակիորեն են կարգավորվում «Գեոդեզիայի, քարտեզագրության եւ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի մասին» օրենքով: Առավելապես կարգավորվել են տարածական տվյալների ենթակառուցվածքին առնչվող հարցերը: Առավել նշանակալի այնպիսի հարցեր ինչպիսիք են տարածական տվյալների հավաքագրումը, առանձին ֆոնդերում պահպանելը, տեղեկատվության տրամադրումը, գաղտնիության ռեժիմը, ոլորտում վերահսկողության մեխանիզմները մնացել են օրենքի, հետեւաբար նաեւ պետության տեսադաշտից դուրս:

Նախագծերը միտված են կարգավորելու գեոդեզիայի, քարտեզագրության, ինչպես նաեւ տարածական տվյալների ոլորտները:

3.Կարգավորման նպատակները, ակնկալվող արդյունքը

Նախագծերի նպատակն է կարգավորել գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության աշխատանքները, սահմանել գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում Հայաստանի Հանրապետության գործադիր իշխանության հանրապետական եւ տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինների եւ այլ սուբյեկտների իրավասությունները, միջազգային համագործակցության, տարածական տվյալների ոլորտում վճարների, ինչպես նաեւ վեճերի լուծման կարգը եւ օրենքը խախտելու համար պատասխանատվությունները:

Նախագծերով սահմանվում են օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները, որոնք լիովին ընդգրկված չեն ներկայումս գործող «Գեոդեզիայի, քարեզագրության եւ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի մասին» օրենքում, տարածական տվյալների ստեղծման եւ մշակման աշխատանքները, տարածական տվյալների եւ դրանց առնչվող ծառայությունների տրամադրման, տարածման եւ օգտագործման համար գանձվող վճարները եւ արտոնությունները:

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության, պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների իրավասությունները գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառներում սահմանվել են՝ հիմք ընդունելով օրենսդրությամբ նրանց վերապահված գործառույթները մասնավորապես տարածքային կառավարման, անշարժ գույքին առնչվող գործառնությունների, ոլորտային արխիվների եւ տեղեկատվության կառավարման ոլորտներում, ինչպես նաեւ դրանց պատշաճ իրականացման համար գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների կարեւորությունը:

«Տարածական տվյալների մասին» օրենքի նախագծով (այսւոհետ՝ Նախագիծ) ազգային տարածական տվյալների ինտեգրման եւ արդյունավետ կառավարման համար ներդրվում է ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածք, որի տարր է հանդիսանում ազգային գեոպորտալը՝ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքները միավորող համակարգ: Ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի եւ մասնավորապես ազգային գեոպորտալի վարման հիմնական գործառույթները վերապահվում են Կադաստրի կոմիտեին, քանի որ վերջինս գտնվում է անշարժ գույքի հետ կատարվող գործառնությունների շղթայի կենտրոնում:

Տարածական տվյալներ ստեղծող այլ սուբյեկտների անմիջական գործառույթը տարածական տվյալների ենթակառուցվածքների վարումը եւ այդ շրջանակում ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքին ինտեգրումն է:

ՀՀ կառավարության 2019 թվականի մայիսի 23-ի N 672-Լ որոշմամբ հաստատված ինտեգրված կադաստրի ստեղծման հայեցակարգից բխող միջոցառումների ծրագրով նախատեսված է միասնական բազայի ստեղծում, որի միջոցով տարածական տվյալները առցանց հարթակում հասանելի կլինեն մարմիններին: Դա նախատեսված է նաեւ ՀՀ կառավարության 2021 թվականի ապրիլի 8-ի N 505-Լ եւ 2021 թվականի նոյեմբերի 18-ի N 1902-Լ որոշումներով: Նշված գաղափարը ներդրված է նաեւ Նախագծերում: Խոսքը վերաբերում է ազգային գեոպորտալին:

Նախագծի ներկայացված խմբագրության նպատակը հետեւյալն է. եթե որեւէ մարմին ստեղծում է իր կարիքների համար անհրաժեշտ բազային տարածական տվյալ եւ այն համապատասխանում է որոշակի չափանիշների ապա դրանք պարտադիր ներառվում են ազգային գեոպորտալում, հակառակ դեպքում նրանք կարող են տիրապետել եւ օգտագործել ձեռք բերված տվյալը իրենց կարիքների համար, սակայն այն չեն կարող ներառել ազգային գեոպորտալում:

Տարածական տվյալների խմբերը, հատկապես բազային տարածական տվյալների խումբը, բնորոշող հիմնական նորմերը արտացոլված են Նախագծի 10-րդ հոդվածում: Ըստ նույն հոդվածի 6-րդ մասի՝ առկա են հետեւյալ խմբերը. վարչական սահմաններ, անշարժ գույք, գնահատում, իրավունք, հողամասի նպատակային եւ գործառնական նշանակություն (հողատեսք), հասցե, աշխարհագրական անվանումներ, մակերեւույթային ջրեր, պլանաբարձունքային հիմք, ռելիեֆ, ճանապարհատրանսպորտային ցանց, օդատիեզերական լուսանկարահանման տվյալներ: Նշված դասակարգումն ընդունված է գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության մասնագիտությունների ոլորտում: Միաժամանակ հարկ է նշել, որ թեմատիկ տարածական տվյալների խմբերը բազմաթիվ են եւ բազմազան, պարբերաբար փոփոխվում են, որի հետեւանքով օրենքով դրանց սպառիչ ցանկ սահմանելը հնարավոր չէ:

Նախագծով կարգավորվում են նաեւ մետատվյալներին առնչվող հարցերը: Նախագծի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի 16-րդ կետի համաձայն՝ մետատվյալը տարածական տվյալներ եւ ծառայություններ նկարագրող տեղեկատվություն է, որն ապահովում է դրանց ցուցակագրումը, որոնումը, տվյալների ճիշտ գնահատումն ու օգտագործումը տարբեր նպատակների համար:  Մետատվյալը, ըստ էության, առկա տարածական տվյալների եւ ծառայությունների դասակարգման մեխանիզմ է, որն ապահովում է դրանց կառավարման արդյունավետությունը: Կախված տարածական տվյալի կրիչից, մետատվյալները կարող են լինել թվային կամ ոչ թվային: Մետատվյալների հիման վրա իրականացվելու է տարածական տվյալների մոնիթորինգ եւ վերահսկում: Մետատվյալներին առնչվող իրավահարաբերությունները հիմնականում կարգավորվում են 4-8-րդ, 17-րդ եւ այլ հոդվածներում:

Տարածական տվյալներ հավաքագրող, ստեղծող եւ տնօրինող պետական մարմինները, որոնք տրամադրում են տարածական տվյալների հավաքածուները եւ ծառայությունները, պետք է ստեղծեն, տրամադրեն եւ տարածեն համապատասխան մետատվյալներ, ինչպես նաեւ դրանք պահպանեն եւ թարմացնեն տարածական տվյալների հավաքածուներին եւ ծառայություններին համապատասխան: Տարածական տվյալների եւ ծառայություների մետատվյալների ստեղծման, պահպանման եւ թարմացման կանոնները սահմանվելու են ոլորտները համակարգող լիազոր մարմնի կողմից:

Նախագծով ներդրվում են հետեւյալ հիմնական մեխանիզմները.

Կադաստրի կոմիտեն

1) լիազորվում է մշտադիտարկել պետական եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների, այլ կազմակերպությունների կողմից տարածական տվյալների ստեղծումը, մշակումը, օգտագործումը կամ տարածումը.

3) հսկողություն է իրականացնում ազգային գեոպորտալ մուտքագրված թեմատիկ եւ բազային տարածական տվյալների՝ նորմատիվ եւ տեխնիկական փաստաթղթերին համապատասխանության նկատմամբ.

4) մշակում եւ հաստատում է տեխնիկական կանոնակարգման ոլորտում նորմատիվ իրավական ակտեր եւ նորմատիվ-տեխնիկական փաստաթղթեր.

5) կառավարության սահմանած կարգով տրամադրում է թույլտվություն Ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձնց՝ այդ թվում օտարերկրյա, Հայաստանի Հանրապետության տարածքի վերաբերյալ բազային տարածական տվյալների եւ մետատվյալների ստեղծման, մշակման կամ հավաքագրման աշխատանքներն իրականացնելու համար՝ բացառությամբ այն տվյալների, որոնք կարող են ձեռք բերվել առանց պետական միջամտության, այդ թվում՝ տիեզերական արբանյակների միջոցով.

6) խորհրդատվական կարծիք է տրամադրում պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմիններին տարածական տվյալների ստեղծման պլանավոեւրման եւ իրականացման ընթացքում, բացառությամբ ազգային անվտանգության եւ պաշտպանության համար բազային տարածական տվյալների ստեղծման աշխատանքների:

Նախագծով տարածական տվյալների ոլորտում տեսչական վերահսկողությունն իրականացնում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնող տեսչական մարմինը:

Այժմ քարտեզագրագեոդեզիական ֆոնդի նյութերից տեղեկատվության տրամադրման հետ կապված իրավահարաբերությունները կարգավորվում են «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքով, ինչը ամբողջությամբ չի տեղավորվում տվյալ օրենքի կարգավորման առարկայի շրջանակներում: Այն ավելի սերտ առնչվում է «Տարածական տվյալների մասին» օրենքի Նախագծին: Այդ հիմնավորումներով Նախագծում ներառվել է 19-րդ հոդվածը, որն էլ, իր հերթին, առաջացնում է «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու անհրաժեշտություն:

Նախատեսվում է, որ ազգային գեոպորտալի տվյալների հասանելիությունը կարող է ապահովվել անվճար հիմունքներով:

Որպես «Տարածական տվյալների մասին» օրենքի, մասնավորապես ազգային գեոպորտալին եւ բազային տարածական տվյալների պատշաճ մշակմանն առնչվող դրույթների ապահովման միջոց լրացումներ եւ փոփոխություններ են նախատեսվում նաեւ վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում:

Նախագծերը բխում են Կառավարության 2021-2026 թթ. ծրագրի 2.3-րդ ենթակետի պահանջներից:
 
 

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ», «ՏԱՐԱԾԱԿԱՆ ՏՎՅԱԼՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» «ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ԳՈՒՅՔԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԿԱՊԱԿՑՈՒԹՅԱՄԲ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԲՅՈՒՋԵԻ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԷԱԿԱՆ ՆՎԱԶԵՑՈՒՄ ԿԱՄ ԾԱԽՍԵՐԻ ԱՎԵԼԱՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

«Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության մասին», «Տարածական տվյալների մասին», «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու մասին» եւ «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքների նախագծերի ընդունման կապակցությամբ Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի եկամուտների նվազեցում կամ ծախսերի ավելացում չի նախատեսվում:
 

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշում

Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի որոշում

Գրություն