Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-5871-23.04.2020-ՊԻ-011/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ՆՈՐՄԱՏԻՎ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ԱԿՏԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» 2018 թվականի մարտի 21-ի ՀՕ-180-Ն օրենքի 7-րդ հոդվածի 1-ին մասը «նախագծերը» բառից հետո լրացնել «, ինչպես նաեւ ռազմական կամ արտակարգ դրության պայմաններում սահմանափակումների կիրառմանը եւ միջոցառումների իրականացմանն ուղղված նորմատիվ իրավական ակտերի նախագծերը» բառերով:

Հոդված 2. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակումից հետո` անմիջապես:

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԴՐՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ՌԵԺԻՄԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ՆՈՐՄԱՏԻՎ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ԱԿՏԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

1. Ընթացիկ իրավիճակը եւ իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը

Նոր կորոնավիրուսային հիվանդության (COVID-19) դեմ պայքարի շրջանակներում հայտարարված արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի գործողության պայմաններում մի շարք դեպքերում իրավիճակին օպերատիվ եւ արդյունավետ արձագանքելու անհրաժեշտություն է առաջանում, ինչը ենթադրում է իրավունքների եւ ազատությունների սահմանափակման եւ արտակարգ դրության իրավական ռեժիմով պայմանավորված միջոցառումների կիրառման առավել հստակ եւ իրավիճակային դեպքերի սահմանում:

Չնայած արտակարգ դրություն հայտարարելու մասին Կառավարության որոշմամբ կիրառված սահմանափակումները եւ միջոցառումները ընդհանուր առմամբ ընդգրկվում են «Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին» օրենքով սահմանված սահմանափակումների եւ միջոցառումների շրջանակում, սակայն իրավական որոշակիության եւ միջոցառումների կիրառման սահմանների եւ ծավալների հստակեցման առումով նպատակահարմար է առավել համապարփակ կարգավորումներ նախատեսել սահմանափակման ենթակա իրավունքների, ազատությունների եւ կիրառվող միջոցառումների առումով:  Ավելին` անձանց իրավունքների երաշխավորման տեսանկյունից կիրառվող սահմանափակումները միշտ չէ, որ պետք է համընդհանուր եւ անպայմանական բնույթ կրեն, այլ կարգավորման եւ իրավիճակի կառավարման ճկունությունից ելնելով` անհրաժեշտ է նաեւ նախատեսել նման սահմանափակումների եւ միջոցառումների պայմանով կիրառման հնարավորություններ` դրանով իսկ հնարավորություն տալով անձանց, սահմանափակումների կիրառմանը զուգընթաց, ապահովել իրենց մի շարք կենսական իրավունքների իրացումը:

 Միեւնույն ժամանակ, գործող օրենքով հստակեցման կարիք ունի համաճարակի հետեւանքով առաջացած արտակարգ դրության հիմքով հայտարարված արտակարգ դրության դեպքում համաճարակի կանխման նպատակով անձանց անձնական ազատության իրավունքների սահմանափակման հնարավորությունը:

Մյուս կողմից, արտակարգ դրության ընթացքում պետական կառավարման առանձնահատկությունների առավել համապարփակ կարգավորման իմաստով անհրաժեշտ է հստակեցնել պարետի եւ պարետատան կարգավիճակը` պետական կառավարման համակարգի եւ կառավարչական իրավահարաբերությունների ներկայիս համատեքստում, ինչպես  նաեւ պարետի կողմից ընդունվող ակտերի կարգավիճակը:

Հարկ է նշել, որ արտակարգ դրության ընթացքում պարետի կողմից ընդունվող ակտերը հրատապ բնույթ են կրում, ուղղված են ծագած խնդիրների համար օպերատիվ, արդյունավետ եւ ստեղված իրավիճակին համաչափ լուծումներ սահմանելուն: Նման պայմաններում, ակնհայտ է պարետի կողմից ընդունվող ակտերի նախագծերը փորձաքննության ոչ ենթակա իրավական ակտերի նախագծերի շարքում դասելու անհրաժեշտությունը: Նույն տրամաբանությամբ  «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 7-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված է ռազմական եւ արտակարգ դրություն հայտարարելու մասին Կառավարության որոշումների նախագծերի` փորձաքննության ենթակա չլինելու հանգամանքը: Հետեւաբար նպատակահարմար է նույն իրավական ռեժիմը սահմանել նաեւ ռազմական կամ արտակարգ դրությամբ պայմանավորված նորմատիվ իրավական այլ ակտերի նախագծերի համար:

Բացի այդ, ելնելով արտակարգ դրության հիմք հանդիսացած հանգամանքների հետեւանքով առաջացած սոցիալական եւ տնտեսական խնդիրների լուծմանն ուղղված միջոցառումների իրականացման եւ արտակարգ դրության ընթացքում ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանց իրավունքների երաշխիքների ապահովման կարեւորությունից, ինչպես նաեւ արդեն իսկ գործնականում նման միջոցառումներ նախատեսելու հանգամանքից` հստակեցման կարիք ունեն Կառավարության կողմից անձանց աջակցություն տրամադրելուն ուղղված միջոցառումների իրականացման վերաբերյալ կարգավորումները:

2. Առաջարկվող կարգավորման բնույթը

Նախագծերով`

3. Նախագծերի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները եւ անձինք

 Նախագծերը մշակվել են Արդարադատության նախարարության կողմից:

4. Ակնկալվող արդյունքը

Նախագծերի ընդունման արդյունքում ակնկալվում է առավել համապարփակ կարգավորումներ նախատեսել արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի կիրառման համար` ներկայումս համաճարակի դեմ պայքարի շրջանակներում արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի կիրառման առանձնահատկություններին համահունչ:
 
 

Տեղեկանք գործող օրենքի փոփոխվող հոդվածների վերաբերյալ

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԴՐՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ՌԵԺԻՄԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ՆՈՐՄԱՏԻՎ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ԱԿՏԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԿԱՊԱԿՑՈՒԹՅԱՄԲ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԲՅՈՒՋԵԻ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԷԱԿԱՆ ՆՎԱԶԵՑՈՒՄ ԿԱՄ ԾԱԽՍԵՐԻ ԱՎԵԼԱՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

«Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» եւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի ընդունման կապակցությամբ Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի եկամուտների էական նվազեցում կամ ծախսերի ավելացում չի նախատեսվում:

23 ապրիլի 2020  թվականի  N  589  - Ա

«ԱՐՏԱԿԱՐԳ  ԴՐՈՒԹՅԱՆ  ԻՐԱՎԱԿԱՆ  ՌԵԺԻՄԻ  ՄԱՍԻՆ»  ՕՐԵՆՔՈՒՄ
ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ՆՈՐՄԱՏԻՎ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ԱԿՏԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻՆ ՀԱՎԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱԼՈՒ ԵՎ ԱՆՀԵՏԱՁԳԵԼԻ ՀԱՄԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 109-րդ հոդվածը, «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական օրենքի 65-րդ հոդվածի 3-րդ մասը եւ 73-րդ հոդվածը` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.

1. Հավանություն տալ «Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» եւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին»  Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության օրենսդրական նախաձեռնությանը:

2. Հայաստանի Հանրապետության կառավարության օրենսդրական նախաձեռնությունը համարել անհետաձգելի եւ սահմանված կարգով ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողով:
 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ  ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՎԱՐՉԱՊԵՏ                Ն. ՓԱՇԻՆՅԱՆ

2020 թ. ապրիլի
Երեւան

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ՆԱԽԱԳԱՀ
պարոն ԱՐԱՐԱՏ ՄԻՐԶՈՅԱՆԻՆ
Հարգելի պարոն Միրզոյան

Համաձայն Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 109-րդ, «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական օրենքի 65-րդ եւ 73-րդ հոդվածների` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողով է ներկայացնում «Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» եւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի փաթեթը:

Օրենքների նախագծերի փաթեթին կից ներկայացվում են օրենքի ընդունման հիմնավորումը, գործող օրենքների փոփոխվող հոդվածների մասին տեղեկանքը, Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի եկամուտների էական նվազեցման կամ ծախսերի ավելացման մասին Հայաստանի Հանրապետության կառավարության եզրակացությունը, ինչպես նաեւ օրենսդրական նախաձեռնությանը հավանություն տալու եւ անհետաձգելի համարելու վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2020 թվականի ապրիլի 23-ի N 589 -Ա որոշումը:

Միաժամանակ հայտնում ենք, որ, նշված օրենքների նախագծերի փաթեթը Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովում քննարկելիս, Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ներկայացուցիչ (հիմնական զեկուցող) է նշանակվել Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարի առաջին տեղակալ Ռաֆիկ Գրիգորյանը:

 Հարգանքով`           ՆԻԿՈԼ ՓԱՇԻՆՅԱՆ