Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-712-17.11.2023-ՊԻ-011/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ, ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ԱՌԱՆՁՆԱՑՎԱԾ ՍՏՈՐԱԲԱԺԱՆՈՒՄՆԵՐԻ, ՀԻՄՆԱՐԿՆԵՐԻ ԵՎ ԱՆՀԱՏ ՁԵՌՆԱՐԿԱՏԵՐԵՐԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՀԱՇՎԱՌՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Իրավաբանական անձանց պետական գրանցման, իրավաբանական անձանց առանձնացված ստորաբաժանումների, հիմնարկների եւ անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառման մասին» 2001 թվականի ապրիլի 3-ի ՀՕ-169 օրենքում (այսուհետ՝ Օրենք) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 27.2-րդ հոդված.

«Հոդված 27.2. Անհատ ձեռնարկատիրոջ պետական հաշվառման ճանաչումը

1. Տեղեկատվական համակարգում ներառված այն անհատ ձեռնարկատերերը, որոնց վերաբերյալ պետական միասնական գրանցամատյանում գրառումներ առկա չեն, կարող են դիմել գործակալություն իրենց պետական հաշվառումը ճանաչելու համար: Գործակալության կողմից հաշվառումը ճանաչելու դեպքում, այդպիսի անհատ ձեռնարկատերերը համարվում են հաշվառված տեղեկատվական համակարգում արտացոլված սկզբնական հաշվառման պահից (տարին, ամիսը, ամսաթիվը):

2. Պետական հաշվառումը ճանաչելու համար գործակալություն է ներկայացվում՝

1) դիմում,

2) սույն օրենքի 25-րդ հոդվածով սահմանված տեղեկությունները,

3) հաշվեկշռային ակտը,

4) Պետական եկամուտների կոմիտեի կողմից տրված՝ հաշվեկշռային ակտը Պետական եկամուտների կոմիտե ներկայացնելը հավաստող փաստաթուղթը:

3. Սույն հոդվածով սահմանված անհատ ձեռնարկատիրոջ պետական հաշվառումը ճանաչելիս՝ այնքանով, որքանով վերաբերելի են (mutatis mutandis), կիրառվում են անհատ ձեռնարկատիրոջ պետական հաշվառման դիմումի քննարկման վերաբերյալ սույն օրենքով սահմանված կարգավորումները:

4. Սույն հոդվածի 2-րդ մասի 3-րդ կետով նախատեսված հաշվեկշռային ակտը պետք է տեղեկություններ պարունակի անհատ ձեռնարկատիրոջ գույքի, պարտատերերին եւ պարտապաններին վերաբերող պարտավորությունների մասին: Հաշվեկշռային ակտի ամբողջականությունը եւ համապատասխանությունն օրենքի պահանջներին գործակալության կողմից չի ստուգվում:»:

Հոդված 2. Օրենքում լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 35.1-ին հոդված.

«Հոդված 35.1. Իրավաբանական անձի պետական գրանցման ճանաչումը

1. Տեղեկատվական համակարգում ներառված այն իրավաբանական անձինք, որոնց վերաբերյալ պետական միասնական գրանցամատյանում գրառումներ առկա չեն, կարող են դիմել գործակալություն իրենց պետական գրանցումը ճանաչելու համար: Գործակալության կողմից գրանցումը ճանաչելու դեպքում, այդպիսի իրավաբանական անձինք համարվում են գրանցված տեղեկատվական համակարգում արտացոլված սկզբնական գրանցման պահից (տարին, ամիսը, ամսաթիվը):

2. Պետական գրանցումը ճանաչելու համար գործակալություն է ներկայացվում՝

1) դիմում, որում պետք է նշվեն տեղեկատվական համակարգում արտացոլված տվյալ իրավաբանական անձի պետական գրանցման համարը եւ անվանումը,

2) իրավաբանական անձի իրավասու մարմնի որոշումը կամ (համագումարի կամ օրենքով սահմանված այլ մարմնի) արձանագրությունը՝ իրավաբանական անձի գրանցումը ճանաչելու համար գործակալություն դիմելու, նոր խմբագրությամբ կանոնադրությունը, ինչպես նաեւ հաշվեկշռային ակտը հաստատելու մասին,

3) օրենսդրությամբ սահմանված պահանջներին համապատասխանող նոր խմբագրությամբ կանոնադրությունը,

4) հաշվեկշռային ակտը,

5) Պետական եկամուտների կոմիտեի կողմից տրված՝ հաշվեկշռային ակտը Պետական եկամուտների կոմիտե ներկայացնելը հավաստող փաստաթուղթը,

6) սույն օրենքի 26-րդ հոդվածով սահմանված այն տեղեկությունները, որոնց կարող է տիրապետել միայն դիմողը,

7) իրավաբանական անձի գրանցում ստացած վերջին կանոնադրության բնօրինակը կամ դրա՝ իրավաբանական անձի գործադիր մարմնի ղեկավարի կողմից վավերացված պատճենը կամ իրավաբանական անձի գործադիր մարմնի ղեկավարի տեղեկանք-հավաստումը՝ իրավաբանական անձի գրանցումը ճանաչելու համար գործակալություն դիմելու, նոր խմբագրությամբ կանոնադրությունը, ինչպես նաեւ հաշվեկշռային ակտը հաստատելու վերաբերյալ որոշում ընդունած մարմնի՝ նման լիազորություններ ունենալու մասին:

3. Սույն հոդվածով սահմանված իրավաբանական անձի պետական գրանցումը ճանաչելիս՝ այնքանով, որքանով վերաբերելի են (mutatis mutandis), կիրառվում են իրավաբանական անձի անվանման գրանցման եւ գրանցումը մերժելու, ինչպես նաեւ գրանցման դիմումի քննարկման վերաբերյալ սույն օրենքով սահմանված կարգավորումները: Սույն հոդվածով սահմանված իրավաբանական անձի պետական գրանցումը ճանաչելու ակտը գործակալությունը կայացնում է դիմումի մուտքագրմանը հաջորդող 2-րդ աշխատանքային օրը, բացառությամբ ոչ առեւտրային կազմակերպությունների, որոնց գրանցման ճանաչման ակտը կայացվում է դիմումի մուտքագրմանը հաջորդող 10-րդ աշխատանքային օրը:

4. Սույն հոդվածի 2-րդ մասի 4-րդ կետով նախատեսված հաշվեկշռային ակտը պետք է տեղեկություններ պարունակի իրավաբանական անձի գույքի, պարտատերերին եւ պարտապաններին վերաբերող պարտավորությունների մասին: Հաշվեկշռային ակտի ամբողջականությունը եւ համապատասխանությունն օրենքի պահանջներին գործակալության կողմից չի ստուգվում:

5. Սույն հոդվածով սահմանված իրավաբանական անձի պետական գրանցումը ճանաչելու վերաբերյալ կարգավորումները չեն կիրառվում կուսակցությունների եւ կրոնական կազմակերպությունների նկատմամբ:»:

Հոդված 3. Եզրափակիչ մաս եւ անցումային դրույթներ

1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:

2. Սույն օրենքի 1-ին եւ 2-րդ հոդվածով սահմանված անհատ ձեռնարկատիրոջ պետական հաշվառումը կամ իրավաբանական անձի պետական գրանցումը ճանաչելու վերաբերյալ դիմումները կարող են ներկայացվել եւ պետական գրանցում եւ պետական հաշվառում իրականացնող մարմնի կողմից ընդունվում են մինչեւ 2024 թվականի հունվարի 31-ը ներառյալ:

3. Մինչեւ սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելը Պետական եկամուտների կոմիտեի ղեկավարը հաստատում է սույն օրենքի 1-ին հոդվածով լրացվող 27.2-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 4-րդ կետով եւ սույն օրենքի 2-րդ հոդվածով լրացվող Օրենքի 35.1-ին հոդվածի 2-րդ մասի 5-րդ կետով նախատեսված հաշվեկշռային ակտի ընդունելը հավաստող փաստաթղթի տրամադրման կարգը:

4. Եթե մինչեւ սույն հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված ժամկետի ավարտը, սույն օրենքի 1-ին եւ 2-րդ հոդվածներով նախատեսված անհատ ձեռնարկատերերը կամ իրավաբանական անձինք չեն ներկայացնում անհատ ձեռնարկատիրոջ կամ իրավաբանական անձի պետական գրանցումը ճանաչելու վերաբերյալ դիմում, ապա նրանք համարվում են պետական հաշվառում կամ գրանցում չստացած, ինչի վերաբերյալ պետական միասնական գրանցամատյանում կատարվում է նշում:
 

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ, ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ԱՌԱՆՁՆԱՑՎԱԾ ՍՏՈՐԱԲԱԺԱՆՈՒՄՆԵՐԻ, ՀԻՄՆԱՐԿՆԵՐԻ ԵՎ ԱՆՀԱՏ ՁԵՌՆԱՐԿԱՏԵՐԵՐԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՀԱՇՎԱՌՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ», «ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ», «ԼԻՑԵՆԶԱՎՈՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ

1. Ընթացիկ իրավիճակը եւ իրավական ակտերի ընդունման անհրաժեշտությունը.

Իրավաբանական անձանց պետական գրանցում եւ անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառում իրականացնող մարմնի՝ Իրավաբանական անձանց պետական ռեգիստրի գործակալություն կողմից վարվող տեղեկատվական համակարգում առկա տեխնիկական խնդիրներով պայմանավորված՝ ներկայումս առաջացել է այնպիսի իրավիճակ, երբ տեղեկատվական համակարգում ներառված են տվյալներ որոշ անհատ ձեռնարկատերերի կամ իրավաբանական անձանց վերաբերյալ, որոնց վերաբերյալ պետական միասնական գրանցամատյանում գրառումներ առկա չեն:

Նշվածով պայմանավորված՝ անհրաժեշտություն է առաջացել՝ ճանաչել այդպիսի անհատ ձեռնարկատերերի կամ իրավաբանական անձանց հաշվառումը կամ գրանցումը՝ ապահովելով նրանց կողմից գործունեության իրականացումը, այդ թվում՝ առկա իրավունքների եւ պարտավորությունների իրականացումը (շարունակականությունը): Այս համատեքստում, անհրաժեշտ է նաեւ փոփոխություննեեր կատարել Հայասստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում եւ «Լիցենզավորման մասին» օրենքում:

2. Նախագծի նպատակը եւ ակնկալվող արդյունքը.

Նախագծերի ընդունման արդյունքում նախատեսվում է.

1. Ստեղծել իրավական հիմքեր այն անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառումը ճանաչելու համար, որոնց վերաբերյալ տվյալները տեղեկատվական համակարգում ներառված են, սակայն պետական միասնական գրանցամատյանում գրառումներ առկա չեն:

2. Ստեղծել իրավական հիմքեր այն իրավաբանական անձանց պետական գրանցումը ճանաչելու համար, որոնց վերաբերյալ տվյալները տեղեկատվական համակարգում ներառված են, սակայն պետական միասնական գրանցամատյանում գրառումներ առկա չեն:

3. Սահմանել անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառումը ճանաչելու կամ իրավաբանական անձանց պետական գրանցումը ճանաչելու կարգի առանձնահատկությունները:

3. Նախագիծը մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները, անձինք եւ նրանց դիրքորոշումը.

Նախագծերը մշակվել են Արդարադատության նախարարության կողմից:

4. Նախագծի ընդունման կապակցությամբ այլ իրավական ակտերի ընդունման անհրաժեշտության մասին.

Նախագծերի ընդունման կապակցությամբ անհրաժեշտություն է առաջանալու մշակել անհաղթահարելի ուժով՝ արտակարգ եւ տվյալ պայմաններում անկանխելի հանգամանքներով պայմանավորված հարկի կամ հարկման բազայի նվազեցման կարգը, չափերը եւ ժամանակահատվածը սահմանելու վերաբերյալ Կառավարության որոշում:

5. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ.

Նախագծերի մշակումը չի բխում որեւէ ռազմավարական փաստաթղթից:

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ, ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ԱՌԱՆՁՆԱՑՎԱԾ ՍՏՈՐԱԲԱԺԱՆՈՒՄՆԵՐԻ, ՀԻՄՆԱՐԿՆԵՐԻ ԵՎ ԱՆՀԱՏ ՁԵՌՆԱՐԿԱՏԵՐԵՐԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՀԱՇՎԱՌՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ», «ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ», «ԼԻՑԵՆԶԱՎՈՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ՓԱԹԵԹԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԿԱՊԱԿՑՈՒԹՅԱՄԲ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԲՅՈՒՋԵԻ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԷԱԿԱՆ ՆՎԱԶԵՑՄԱՆ ԿԱՄ ԾԱԽՍԵՐԻ ԱՎԵԼԱՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

«Իրավաբանական անձանց պետական գրանցման, իրավաբանական անձանց առանձնացված ստորաբաժանումների, հիմնարկների եւ անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին», «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին», «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի ընդունման կապակցությամբ Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի եկամուտների էական նվազեցում կամ ծախսերի ավելացում չի նախատեսվում:
 

Տեղեկանք գործող օրենքի փոփոխվող հոդվածների վերաբերյալ

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշում

Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի որոշում

Գրություն