- ԱՌԱՋԱՐԿ
«Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի երրորդ հոդվածի առաջին մասի 42-րդ կետի «իրավունք» բառից հետո առաջարկում ենք ավելացնել «,որն ուղղված է ապահովելու նրանց ուսումնական նպատակների իրականացումը» բառերով:
Բուհի ակադեմիական անձնակազմի և սովորողների հետազոտություն անելու ուսուցանելու և ուսանելու անկախության իրավունք, որն ուղղված է ապահովելու ուսումնական նպատակների իրականացումը:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Ակադեմիական ազատությունը որպես հասկացություն ունի ընդունված բնորոշում որի բաղկացուցիչն են կազմում նաև ակադեմիական ազատության նպատակները:
- ԱՌԱՋԱՐԿ
«Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծում առաջարկում ենք հստակեցնել ինտեգրված ծրագրերով ուսուցանելու հնարավությունը՝ այն կիրառել որոշակի սահմանափակումներով, հաշվի առնելով մասնագիտությունների առանձանահատկություները: Օրինակ ինտեգրված ուսուցումը կիրառելի դարձնել միայն մշակութային ոլորտի մասնագիտությունների և բժշկական բուհերի համար: Իսկ մնացած մասնագիտությունների դեպքում այն կարող է կիրառվել որոշակի սահմանափակումներով:
Ինտեգրված ծրագրով ուսուցումը համարժեք մեկ ծրագրով ուսուցում է, որի ավարտին տրվում է բակալավրի և մագիստրոսի կրթական աստիճան:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Մշակութային և բժշկական ոլորտում մասնագիտություն տրամադրող բուհերի կողմից ինտեգրված ծրագրերի ուսուցման հնարավորությունը լիովին հասկանալի է, քանի որ կան դեպքեր երբ միայն առաջին աստիճանի որակավորումը հնարավորություն չի տալիս օգտվելու աշխատանքի իրավունքից: Այն մասնագիտությունների ուսուցումը, որոնք աշխատանքային հարաբերությունների սահմանափակման չեն հանգեցնում, առաջարկում ենք չկիրառել ինտեգրված ուսուցման համակարգը կամ այն կիրառել մասնակիորեն՝ միայն առաջին և երկրորդ աստիճանի որակավորում ստանալու դեպքում և բացառել երրորդ աստիճանի որակավորում ստանալու ինտեգրված ծրագրով:
- ԱՌԱՋԱՐԿ
«Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 18-րդ հոդվածի դրույթները առաջարկում ենք տարածել նաև մասնավոր բուհերի վրա՝ ապահովելով համահարթեցումը և կառավարման կարգի միանմանությունը: Առաջարկում ենք 18-րդ հոդվածի 2-րդ մասի առաջին պարբերությունում և 18-րդ հոդվածի 3-րդ մասում «հանրային» բառից հետո ավելացնել նաև «մասնավոր» բառը:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Կարծում ենք բուհում կրթական որակի ապահովման համար մեծ դերակատարություն ունեն բուհի կառավարման մարմինների կազմակերպման կարգը և պայմանները: Բուհի կառավարման խորհրդի, ռեկտորի, գիտական խորհրդի գործառութային տարանջատումը ունի ոչ միայն տեսական այլև գործնական կարևոր նշանակություն: Հավատարմագրված բոլոր բուհերը կառավարման մարմինների և գործառույթների տեսանկյունից պիտի լինեն համահարթեցված: Հիմք ընդունելով վերոգրյալը, մասնավոր բուհի հայեցողությանը թողնելով դրա կազմակերպաիրակվական ձևի ընտրության հնարավորությունը, դրանց վրա տարածել «Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0), Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 18-րդ հոդվածի դրույթները անկախ հիմնադիր հանդիսացող իրավաբանական կամ ֆիզիկակակն անձի հանգամանքից: Հյաստանի Հանրապետության հավատարմագրված բոլոր բուհերում կառավարումը պետք է հիմնված լինի միևնույն մեթոդաբանության վրա:
- ԱՌԱՋԱՐԿ
Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 27-րդ հոդվածի 14-րդ մասի 2-րդ կետի 5-րդ պարբերությունը հանել:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
«Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0), Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 16-րդ հոդվածը ամբողջությամբ կարգավորումը է բուհում քաղաքական, կուսակցական, հասարակական, կրոնական կազմակերպությունների և միավորումների գործունեության վերաբերյալ հարցը: Հետևաբար ավելորդ ենք համարում օրենքում կրկնությունը: «Իրավական ակտերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 45-րդ հոդվածի 2-րդ մասը ևս խոսում է իրավական նորմերի կրկնության բացառման մասին:
- ԱՌԱՋԱՐԿ
Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 18-րդ հոդվածի 5-րդ մասը առաջարկում ենք շարադրել հետևյալ կերպ:
Կառավարման խորհուրդը ձևավորվում է բուհի դասախոսական կազմից՝ 25 տոկոս, ուսանողության ներկայացուցիչներից՝ 25 տոկոս, բուհի հետ համագործակցող գործատուներից՝ 25 տոկոս, ինչպս նաև հւիմնադրից և պետական կառավարման լիազորված մարմնի կողմից առաջադրված անձին՝ 25 տոկոս, համամասնությամբ:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Կարծում են բուհի կառավարման խորհրդում հավասար համամասնության ներկայացվածությունը հնարավորություն կտա բուհի կառավարումն իրականացնել էլ ավելի արդյունավետ եղանակով: Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունում տեղի ունեցող գործընթացների շահագրգիռ կողմ է հանդիսանում բուհի ուսանողությունը: Ուսանողները բուհում իրենց ներկայացուցչությունն իրականացնում են ուսանողական ինքնակառավարման մարմինների (ուսանողական խորհուրդ) միջոցով: Ուսանողների պատշաճ քանակի ներկայությունը բուհի կառավարման խորհրդում կապահովի բուհի կառավարման թափանցիկությունն ու արդյունավետություն:
- ԱՌԱՋԱՐԿ
Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 18-րդ հոդվածն առաջարկում ենք լրացնել նոր 16-րդ մասով հետևյալ բովանդակությամբ:
Նույն անձը չի կարող համատեղել բուհի կառավարման խորհրդի, գիտական խորհրդի և(կամ) գործադիր կառավարման մարմնի ղեկավարի պաշտոնները:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագիծը հստակ տարանջատում է բուհի կառավարման մարմիններն ու դրանց գործառույթները: Բացի այդ, բուհի կառավարման մարմիններից յուրաքանչյուրը կոչված է իրականացնելու բուհի արդյունավետ կառավարման ուղղված իր նպատակների իրակացմանը: Ուստի շահերի բախման հնարավոր իրավիճակներից խուսափելու համար նպատակահարմար է ունենալ բուհի կառավարման մարմինները ղեկավարող անձինք, ովքեր բուհի կառավարման մարմիններում այլ վարչական գործառույթներով օժտված չեն:
- ԱՌԱՋԱՐԿ
Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծում առաջարկում ենք տալ համալսարան, ակադեմիա, ինստիտուտ, կոնսերվատորիա և այլ հնարավոր կրթական հաստատությունների անվանումներն ու բնորոշումները: Անհրաժեշտ ենք համարում նաև օրենքում ամրագրել դրանց ձևավորման կարգն ու առանձանահատկությունները:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Անհրաժեշտ ենք համարում կարգավորել Հայաստանի Հանրապետությունում ստեղծվող բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների անվանումներում հստակության ապահովումը:Ակադեմիա, ինստիտուտ և այլ բնորոշումները պետք է ունենալ հստակ սահմանազատումներ կախված մատուցվող ծառայություններից և կրթական չափորոշիչներից: Միջազգային փորձը վկայում է, որ ինստիտուտներ են համարվում մեկ մասնագիտական ուղղվածությամբ կրթություն առաջարկող բուհերը՝ օրինակ, տեղեկատվական ոլորտի, արվեստի և այլն: Ինստիտուտները կարող են ստեղծվել ինչպես համալսարաններին կից, այնպես էլ առանձին միավորների տեսքով: Ակադեմիա եզրույթն ավելի շատ օգտագործվում է մասնագիտացված լրացուցիչ կրթական ծրագրերի դեպքում, որոնք ապահովում են մասնագիտական աստիճանի շնորհումը: Օրինակ օդային ակադեմիա ԱՄՆ-ում, ազգային անվտանգության ակադեմիան Լեհաստանում, Ճապոնիայում և այլն: Տարբեր երկրներում վերոգրյալ հաստատությունների ամրագրումը օրենքում կատարվում է հաշվի առնելով տարբեր չափորոշիչներ: Այդ չափորոշիչներից կարող են լինել ուսանողների քանակը և այն մասնագիտությունների ցանկը, որոնք հնարավոր է ուսուցանել բարձրագույն ուսումնական հաստատությունում:
- http://www.differencebetween.com/difference-between-academy-and-vs-institute/
- https://english.stackexchange.com/questions/189085/university-vs-college-vs-academy-vs-institute-vs-community-college
- https://education.msu.edu/about/distinction/
- ԱՌԱՋԱՐԿ
Բարձրագույն կրթության մասին» (փաստաթղթային կոդ՝ Կ-260-08.02.2018-ԳԿ-011/0) Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի 18-րդ հոդվածում առաջարկում ենք սահմանել «համագործակցող գործատու» եզրույթը: Առաջարկում ենք նաև սահմանել համագործակցող գործատուի ընտրության կարգն ու պայմանները:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրության համապատասխան յուրաքանչյուր անձ կարող է զբաղվել ձեռներեցությամբ, հիմնելով իրավաբանական անձ կամ գրանցվել որպես անհատ ձեռնարկատեր (սահմանափակումներ ներկայացված են միայն որոշակի պաշտոններ զբաղեցնող անձանց համար): Ըստ էության ներկայիս նախագծի տրամաբանությունից բխում է, որ յուրաքանչյուր գործատու կարող է ճանաչվել համագործակցող գործատու: Նախագծում բացակայում են ընթացակարգային դրույթները գործատուների ընտրության կարգի և նրանց ներկայացվող նվազագույն չափորոշիչների վերաբերյալ: Կարծում ենք, այն կհանգեցնի տարընկալումների և օրենքի ոչ հստակ շարադրված դրույթների տարընթերցմանը: