ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆԸ

«Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին » օրենքում լրացումներ կատարելու մասին » օրենքի նախագծի  (փաստաթղթային կոդ` Կ-568-25.04.2023-ՊԻ-011/0) վերաբերյալ

Կառավարության կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին » օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-568-25.04.2023-ՊԻ-011/0) (այսուհետ` Նախագիծ) մասնագիտական փորձաքննության է ենթարկվել Ազգային ժողովի աշխատակազմի փորձագիտական եւ վերլուծական վարչությունում: 

Նախագիծը ենթարկվել է իրավական, ֆինանսատնտեսագիտական, սոցիալական փորձաքննության: 

Ստորեւ ներկայացվում է մասնագիտական փորձաքննության եզրակացությունը, ինչպես նաեւ Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին տեղեկանքը:
 
 


ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԻ ՊԱՐՏԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ 

ԺԱՄԱՆԱԿԱՎՈՐ ԿԱՏԱՐՈՂ                                            ԱՐԹՈՒՐ ԹԱՄԱԶՅԱՆ 
 

11.05.2023թ. 






Իրավական փորձաքննության արդյունքները

Նախագծում առկա չեն Սահմանադրությանը հակասող նորմեր, հիմք` (Ազգային ժողովի պաշտոնական կայքում հրապարակված նախագիծը): Օրենքների պահանջների համապատասխանության տեսանկյունից նշենք հետեւյալը.

1. Նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսվում է «Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքի  6-րդ հոդվածի 5-րդ մասը  «դատախազների»  բառից հետո լրացնել  նոր՝ «քննչական կոմիտեում ինքնավար պաշտոն զբաղեցնող անձանց» բառերով, միեւնույն ժամանակ Նախագծի 2-րդ հոդվածով նախատեսվում  է «Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքի  14.2-րդ հոդվածի 5-րդ մասը շարադրել նոր խմբագրությամբ: Այսպիսով, ելնելով վերոգրյալից հարկ է փաստել, որ Նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսվում է «Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 5-րդ մասում կատարել լրացում, իսկ Նախագծի 2-րդ հոդվածով նախատեսվում է 14.2-րդ հոդվածի 5-րդ մասում` փոփոխություն: Ուստի առաջարկում ենք Նախագծի վերնագրում «ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ» բառը փոխարինել «ԼՐԱՑՈՒՄ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ  բառերով` հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասը, այն է` «1. Նորմատիվ իրավական ակտը ունենում է վերնագիր, որը համապատասխանում է նորմատիվ իրավական ակտի բովանդակությանը:»:

2. Առաջարկում ենք Նախագծի 2-րդ հոդվածում  «շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ» ձեւակերպումը փոխարինել «շարադրել նոր խմբագրությամբ» ձեւակերպմամբ` հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 33-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետը, այն է` «1. Նորմատիվ իրավական ակտում փոփոխությունները կատարվում են նրա առանձին` 

 3) բաժիններ, գլուխներ, հոդվածներ, մասեր, կետեր, ենթակետեր, պարբերություններ կամ նախադասություններ նոր խմբագրությամբ շարադրելու միջոցով.»: 

Նախագծի վերաբերյալ այլ դիտողություններ եւ առաջարկություններ չկան:


Եզրահանգում

Ամփոփելով փորձաքննության արդյունքները` կարող ենք նշել, որ Նախագծում առկա չեն Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությանը հակասող նորմեր: Միաժամանակ` վերոգրյալ դիտարկումների հիման վրա անհրաժեշտ է ապահովել Նախագծի համապատասխանությունը «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի  պահանջներին:
 



ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺԻՆ 

Կատարող` Մ. Վասիլյան (հեռ.՝ 011-513-616) 

10.05.2023թ.


ՏԵՂԵԿԱՆՔ 

Նախագծին առնչվող  այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին

Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը բացակայում է:
 



ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺԻՆ 

Կատարող` Մ. Վասիլյան (հեռ.՝ 011-513-616) 

10.05.2023թ.






Ֆինանսատնտեսագիտական փորձաքննության արդյունքները

Ներկայացված Նախագծով առաջարկվում է Քննչական կոմիտեում ինքնավար պաշտոն զբաղեցնող անձանց տալ ամսական հավելում՝ պաշտոնային դրույքաչափի 92 տոկոսի չափով: Համաձայն Նախագծին կից հիմնավորման, դա պայմանավորված է քննիչների՝ որպես առանձնակի ռիսկային ինքնավար պաշտոն զբաղեցնող եւ իրենց պաշտոնից բխող նպատակների եւ խնդիրների իրականացման համար պատասխանատվություն կրող պաշտոնատար անձանց հավելումներ տրամադրելու անհրաժեշտությամբ: Նախագիծն առաջարկվում է ուժի մեջ մտցնել 2023 թվականի հունիսի 1-ից, ինչի արդյունքում 2023թ. հունիս-դեկտեմբեր ամիսների համար նախատեսվող չափով հավելում տալու համար անհրաժեշտ գումարը կկազմի շուրջ 3,120,549,792.00 ՀՀ դրամ եւ, հետեւաբար, ընթացիկ տարվա բյուջեում այդ չափով վերաբաշխում կատարելու անհրաժեշտություն կառաջացնի:

Նախագիծը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրներ չի պարունակում:

Նախագծի վերաբերյալ դիտողություններ եւ առաջարկություններ չկան:


Եզրահանգում

Նախագիծը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրների տեսանկյունից լրամշակման կարիք չունի:
 



ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                               ԱՐԹՈՒՐ ԹԱՄԱԶՅԱՆ 

կատարող՝ գլխավոր մասնագետ Գ. Կիրակոսյան 

(հեռ.՝ 011 513-603) 

28.04.2023թ.







Սոցիալական փորձաքննության արդյունքները

Ներկայացված Նախագծով առաջարկվում է լրացումներ կատարել «Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքում՝ սահմանելով, որ քննչական կոմիտեում ինքնավար պաշտոն զբաղեցնող անձին տրվում է հավելում՝ պաշտոնային դրույքաչափի 92 տոկոսի չափով: 

Նախագծի ընդունումը պայմանավորված է քննիչների՝ որպես առանձնակի ռիսկային ինքնավար պաշտոն զբաղեցնող եւ իրենց պաշտոնից բխող խնդիրների իրականացման համար պատասխանատվություն կրող պաշտոնատար անձանց հավելումներ տրամադրելու անհրաժեշտությամբ:

Ըստ կից ներկայացված հիմնավորման՝ ներկայումս քրեական վարույթների աննախադեպ շարունակական աճը հանգեցրել է Քննչական կոմիտեի քննիչների անխուսափելի ծանրաբեռնվածության:

Համանման գործառույթ իրականացնող՝ Հակակոռուպցիոն կոմիտեի ծառայողների համար նախատեսված է վարձատրության ավելի բարձր երաշխիք: Կոռուպցիոն հանցագործությունների քննությունը բարձր ռիսկային համարելով? այդ մարմնի քննիչների համար՝ Քննչական կոմիտեի քննիչների համեմատությամբ, սահմանված են աշխատանքի էապես բարձր վարձատրություն եւ սոցիալական երաշխիքներ: Որպես առանձնակի ռիսկայնություն ունեցող աշխատանք, Հակակոռուպցիոն կոմիտեի քննիչների համար սահմանվել է հավելում՝ պաշտոնային դրույքաչափի 92 տոկոսի չափով: Մինչդեռ, Հակակոռուպցիոն կոմիտեի կազմավորումից 1 տարի անց, քննիչների ծանրաբեռնվածությամբ պայմանավորված, մի շարք կոռուպցիոն հանցագործությունների դեպքերով նախաքննությունը վերապահվել է Քննչական կոմիտեին, եւ Քննչական կոմիտեի քննիչներն ի թիվս այլ հանցատեսակների, Հակակոռուպցիոն կոմիտեի ձեւավորումից հետո էլ, քննել եւ քննում են նաեւ կոռուպցիոն բնույթի հանցագործությունների վերաբերյալ քրեական վարույթներ:

Վերոնշյալից բխում է, որ Հակակոռուպցիոն կոմիտեի քննիչների առավել բարձր վարձատրության օրենսդրական կարգավորումների հիմքում դրված հիմնավորումներն ուղիղ վերաբերելի են նաեւ Քննչական կոմիտեի քննիչների վարձատրությունը բարձրացնելու համար:

Նշվածի կապակցությամբ հարկ ենք համարում հիշատակել նաեւ, որ սույն թվականի ապրիլի 1-ից ուժի մեջ է մտել 22.03.2023թ. ընդունված ««Պետական պաշտոններ եւ պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՕ-105-Ն օրենքը, որի համաձայն՝ դատախազին, որպես առանձնակի ռիսկային, բարդություններով պայմանավորված եւ մասնագիտացում պահանջող պաշտոն զբաղեցնող անձի, տրվում է հավելում պաշտոնային դրույքաչափի 92 տոկոսի չափով: 

Այսպիսով, Նախագիծն ընդունվելու արդյունքում կբացառվի Հակակոռուպցիոն կոմիտեում, Դատախազությունում, ինչպես նաեւ Քննչական կոմիտեում ինքնավար պաշտոն զբաղեցնող անձանց աշխատանքում վարձատրության մասով տարբերակումը, ինչպես նաեւ կբացառվեն համակարգային իրավակարգավորումներում անհամաչափությունները:

Նախագծի վերաբերյալ դիտողություններ եւ առաջարկություններ չկան:


Եզրահանգում

Նախագիծը սոցիալական հիմնահարցերի տեսանկյունից լրամշակման կարիք չունի:
 



ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻԱԼ, ԿՐԹԱԿԱՆ, ԱՌՈՂՋԱՊԱՀԱԿԱՆ

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ՝                                                     ԼԻԼԻԹ ՄԱՐԿՈՍՅԱՆ 

(հեռ.՝ 011-51 36 18, ներք. 16-18)

10.05.2023թ.