ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆԸ

«Պետական գաղտնիքի մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-424-04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ազգային անվտանգության մարմինների մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4241 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4242 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Անձնական տվյալների պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4243 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4244 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Արխիվային գործի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4245 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Արտակարգ իրավիճակներում բնակչության պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4246 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4247 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4248 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Դատախազության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-4249 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Դիվանագիտական ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42410 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Զենքի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42411 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Խաղաղ նպատակներով ատոմային էներգիայի անվտանգ օգտագործման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42412 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի կարգապահական կանոնագիրք» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42413 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42414 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հակակոռուպցիոն կոմիտեի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42415 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հանրային ծառայության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42416 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42417 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հատուկ պետական պաշտպանության ենթակա անձանց անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42418 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հարկադիր կատարումն ապահովող ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42419 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42420 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հիդրոօդերեւութաբանական գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42421 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության ոստիկանության կարգապահական կանոնագիրքը հաստատելու մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42422 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության քննչական կոմիտեի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42423 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության քրեական դատավարության օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42424 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42425 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ձերբակալված եւ կալանավորված անձանց պահելու մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42426 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Մաքսային ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42427 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Մաքսային կարգավորման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42428 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի ներքին ծառայության կանոնագիրքը հաստատելու մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42429 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Նոտարիատի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42430 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42431 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ոստիկանության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42432 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42433 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Պետական սուրհանդակային կապի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42434 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Պրոբացիայի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42435 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ռազմական ոստիկանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42436 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Սննդամթերքի անվտանգության պետական վերահսկողության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42437 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42438 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Տեղական ինքնակառավարման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42439 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Տեղեկատվության ազատության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42440 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Փաստաբանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42441 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Փրկարար ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42442 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Փրկարարական ծառայության կանոնագիրքը հաստատելու մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42443 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Քաղաքաշինության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42444 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Քաղաքացիական ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42445 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Քրեակատարողական ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42446 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Օպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42447 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» սահմանադրական օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42448 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության դատական օրենսգիրք» սահմանադրական օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42449 -04.11.2022-ՊԻ-011/0) եւ «Սահմանադրական դատարանի մասին» սահմանադրական օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-42450 -04.11.2022-ՊԻ-011/0) վերաբերյալ

Կառավարության կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Պետական գաղտնիքի մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-424-04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ազգային անվտանգության մարմինների մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4241 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4242 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Անձնական տվյալների պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4243 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4244 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Արխիվային գործի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4245 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Արտակարգ իրավիճակներում բնակչության պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4246 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4247 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4248 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Դատախազության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-4249 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Դիվանագիտական ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42410 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Զենքի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42411 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Խաղաղ նպատակներով ատոմային էներգիայի անվտանգ օգտագործման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42412 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի կարգապահական կանոնագիրք» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42413 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42414 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հակակոռուպցիոն կոմիտեի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42415 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հանրային ծառայության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42416 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42417 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հատուկ պետական պաշտպանության ենթակա անձանց անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42418 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հարկադիր կատարումն ապահովող ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42419 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42420 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հիդրոօդերեւութաբանական գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42421 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության ոստիկանության կարգապահական կանոնագիրքը հաստատելու մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42422 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության քննչական կոմիտեի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42423 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության քրեական դատավարության օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42424 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42425 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ձերբակալված եւ կալանավորված անձանց պահելու մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42426 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Մաքսային ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42427 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Մաքսային կարգավորման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42428 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի ներքին ծառայության կանոնագիրքը հաստատելու մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42429 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Նոտարիատի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42430 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42431 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ոստիկանության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42432 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42433 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Պետական սուրհանդակային կապի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42434 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Պրոբացիայի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42435 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ռազմական ոստիկանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42436 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Սննդամթերքի անվտանգության պետական վերահսկողության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42437 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42438 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Տեղական ինքնակառավարման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42439 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Տեղեկատվության ազատության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42440 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Փաստաբանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42441 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Փրկարար ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42442 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Փրկարարական ծառայության կանոնագիրքը հաստատելու մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42443 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Քաղաքաշինության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42444 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Քաղաքացիական ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42445 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Քրեակատարողական ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42446 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Օպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42447 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» սահմանադրական օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42448 -04.11.2022-ՊԻ-011/0), «Հայաստանի Հանրապետության դատական օրենսգիրք» սահմանադրական օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42449 -04.11.2022-ՊԻ-011/0) եւ «Սահմանադրական դատարանի մասին» սահմանադրական օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-42450 -04.11.2022-ՊԻ-011/0)  (այսուհետ միասին` Նախագծերի փաթեթ) մասնագիտական փորձաքննության են ենթարկվել Ազգային ժողովի աշխատակազմի փորձագիտական եւ վերլուծական  վարչությունում:

Նախագծերի փաթեթը ենթարկվել է իրավական, ֆինանսատնտեսագիտական, սոցիալական փորձաքննության: 

Ստորեւ ներկայացվում է մասնագիտական փորձաքննության եզրակացությունը, ինչպես նաեւ Նախագծերի փաթեթին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության  մասին տեղեկանքը:
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

             ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏ                                        ԼԻԴԻՅԱ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆ
 

25.11.2022թ.







Իրավական փորձաքննության արդյունքները

Նախագծերի փաթեթի` Հայաստանի Հանրապետության օրենքների պահանջներին համապատասխանության տեսանկյունից նշենք հետեւյալը.

1. «Պետական գաղտնիքի մասին» օրենքի նախագծի (այսուհետ՝ Նախագիծ) 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի 16-րդ կետում կիրառվում է «եւ (կամ)» ձեւակերպումը: Հարկ է նկատել, որ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 16-րդ հոդվածի բովանդակությունից բխում է, որ նորմատիվ իրավական ակտում կարող է կիրառվել կա՛մ «եւ», կա՛մ «կամ» շաղկապը, մինչդեռ «եւ (կամ)» գրելաձեւը կիրառելի չէ: Հիմք ընդունելով վերոգրյալն՝ առաջարկում ենք վերանայել Նախագծի 2-րդ հոդվածի 1-ին կետում կիրառված «եւ (կամ)» ձեւակերպումը:

Նույնը վերաբերելի է նաեւ Նախագծի 27-րդ հոդվածի 1-ին եւ 2-րդ մասերում առկա «եւ (կամ)» ձեւակերպումներին։

2. Նախագծի 4-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված է. «Ելնելով պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկությունների կարեւորությունից, բնույթից, դրանց տարածման դեպքում Հայաստանի Հանրապետության ազգային անվտանգությանը կամ շահերին պատճառված կամ սպառնացող վնասի չափից սահմանվում են գաղտնիության երեք աստիճաններ»: Նախագծի 4-րդ հոդվածի 2-4-րդ մասերով նշված է, որ եթե տեղեկության տարածումը կարող է Հայաստանի Հանրապետության ազգային անվտանգությանը կամ շահերին էական վնաս հասցնել, ապա այդ տեղեկությունը համապատասխանում է գաղտնիության «Գաղտնի» աստիճանին, ծանր վնասի դեպքում՝ «Հույժ գաղտնի» աստիճանին, իսկ առանձնապես ծանր վնասի դեպքում՝ «Հատուկ կարեւորության» աստիճանին։ Այսպես՝ Նախագծի 4-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված է, որ տեղեկության տարածման դեպքում Հայաստանի Հանրապետության ազգային անվտանգությանը կամ շահերին պատճառված կամ սպառնացող վնասի չափից կախված սահմանվում են գաղտնիության տարբեր աստիճաններ, իսկ նույն հոդվածի 2-4-րդ մասերում հստակեցվում է, թե կոնկրետ ինչ չափի վնասի դեպքում ինչ գաղտնիության աստիճան է տրվում տեղեկությանը։ Վերոգրյալը հաշվի առնելով՝ անհարկի կրկնություններից խուսափելու համար առաջարկում ենք հանել Նախագծի 4-րդ հոդվածի 6-րդ մասը, որով սահմանված է. «Պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկությունների գաղտնիության աստիճանը պետք է համապատասխանի նշված տեղեկությունների տարածման հետանքով պատճառվող հնարավոր վնասի ծանրության աստիճանին»։

3. Նախագծի 5-րդ հոդվածը շարադրված է հետեւյալ կերպ. «Հոդված 5. Պետական գաղտնիքի մասին օրենսդրությունը, պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկությունների պահպանությունն ու պաշտպանությունը

1. Պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկությունների հետ կապված հարաբերությունները կարգավորվում են Հայաստանի Հանրապետության օրենքներով եւ դրանց համապատասխան ընդունված այլ իրավական ակտերով ու Հայաստանի Հանրապետության վավերացված կամ հաստատված  միջազգային պայմանագրերով:

2. Պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկությունները պահպանվում ու պաշտպանվում են պետության կողմից:»։ Հիմք ընդունելով այն հանգամանքը, որ պետական գաղտնիքի պաշտպանության եւ պահպանության վերաբերյալ նշված հոդվածով գրեթե ոչինչ չի սահմանվում, ինչպես նաեւ Նախագծի՝ «Պետական գաղտնիքի պահպանությունը եւ պաշտպանությունը» վերտառությամբ 6-րդ գլուխը, որով սահմանված են պետական գաղտնիքի պաշտպանության եւ պահպանության վերաբերյալ կարգավորումները՝ առաջարկում ենք Նախագծի 5-րդ հոդվածի վերնագրից հանել «, պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկությունների պահպանությունն ու պաշտպանությունը» բառերը եւ այդ հոդվածի 2-րդ մասով նշված կարգավորումը շարադրել Նախագծի 18-րդ հոդվածում։

4. Նախագծի 9-րդ հոդվածի վերնագիրն առաջարկում ենք շարադրել մգեցված՝ Նախագծի բոլոր հոդվածների ընդհանուր ձեւը պահպանելու նպատակով։

5. Նախագծի 16-րդ հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված է «(…) իրավաբանական անձինք (…) պարտավոր են ձեռնարկել միջոցներ՝ նշված տեղեկությունների պահպանությունն ապահովելու ուղղությամբ եւ տեղեկակիրները սահմանված կարգով ոչնչացվում են, հանձնվում արխիվային պահպանության կամ փոխանցվում են»։ Առաջարկում ենք վերոնշյալ նորմը շարադրել այնպես, որ կապակցված միտք արտահայտվի։

6. Նախագծի 20-րդ հոդվածի 4-րդ մասի 3-րդ կետում առաջարկում ենք «քաղաքացու» բառից առաջ լրացնել «Հայաստանի Հանրապետության» բառերը՝ հիմք ընդունելով Նախագծում կիրառված ձեւակերպումները եւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 2-րդ մասի պահանջը։

7. Նախագծի 21-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետում նշված «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության» բառերը փոխարինել «Կառավարության» բառով՝ հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությամբ սահմանված եզրույթը, ինչպես նաեւ՝ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 2-րդ մասի պահանջը։

8. Նախագծի 29-րդ հոդվածի 1-ին մասում առկա «ՀՀ» հապավումն առաջարկում ենք փոխարինել «Հայաստանի Հանրապետության» բառերով՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 21-րդ հոդվածի 2-րդ մասի պահանջը, այն է. «Արգելվում են նորմատիվ իրավական ակտում կատարել բառերի կամ տերմինների անհարկի կրճատումներ, ինչպես նաեւ բառերի կամ տերմինների հապավումներ»:

9. Նախագծի 8-րդ գլխում առկա է միայն մեկ հոդված: «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 14-րդ հոդվածի 4-րդ մասով սահմանված է. «Օրենսդրական ակտերում բովանդակությամբ համասեռ հոդվածները միավորվում են գլուխներում»: Դրանից բխում է, որ գլխում պետք է լինեն մեկից ավելի հոդվածներ, հետեւաբար առաջարկում ենք Նախագծի եզրափակիչ մասն ու անցումային դրույթները սահմանել առանձին հոդվածներով։

10. Նախագծի 33-րդ հոդվածում առաջարկում ենք նշել, թե Նախագծի որ դրույթներն են գործելու Նախագծի 33-րդ հոդվածի 3-րդ մասում նշված ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտի ուժի մեջ մտնելու պահից՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 13-րդ հոդվածի 5-րդ մասի 1-ին կետի պահանջը, այն է. «Եթե օրենսդրական ակտով (բացառությամբ Սահմանադրության) սահմանված նորմը կարող է կատարվել միայն այդ ակտով նախատեսված ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտի ընդունմամբ, կամ դրա կատարումն ուղղակիորեն պայմանավորված է ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտի ընդունմամբ, ապա օրենսդրական ակտի անցումային դրույթներով սահմանվում են նաեւ (…) օրենսդրական ակտի այն մասերը, որոնք գործելու են ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտն ուժի մեջ մտնելու պահից (…)»։

11. «Անձնական տվյալների պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում առաջարկում ենք «բառը» բառը փոխարինել «բառերը» բառով։ 

Նույնը վերաբերելի է նաեւ «Դատախազության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ հոդվածում առկա «բառը» բառին։

12. «Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ հոդվածում առաջարկում ենք հստակեցնել հղումը՝ նշելով, որ փոփոխությունը կատարվում է Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքային օրենսգրքի 122-րդ հոդվածի 3-րդ կետում։ Վերոնշյալ առաջարկը բխում է «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 17-րդ հոդվածի 4-րդ մասի պահանջից։

13. «Արտակարգ իրավիճակներում բնակչության պաշտպանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում առաջարկում ենք «մասից» բառը փոխարինել «պարբերությունից» բառով՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ մասը։

14. «Զենքի մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում նախատեսված է հետեւյալը՝ «Զենքի մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 4-րդ մասից «եւ ծառայողական» բառերը հանել:

Նշենք, որ «Զենքի մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 4-րդ մասում «եւ ծառայողական» բառերը կիրառված են մեկից ավելի անգամ, հետեւաբար՝ առաջարկում ենք հստակեցնել հղումը՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 17-րդ հոդվածի 4-րդ մասը, այն է՝ «Հղումները կատարվում են հստակ եւ ուղղակի:»:

15. «Խաղաղ նպատակներով ատոմային էներգիայի անվտանգ օգտագործման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ եւ 3-րդ հոդվածներում «պարբերությունից» բառերն առաջարկում ենք փոխարինել «կետից» բառերով՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ մասը, այն է՝ «Օրենսդրական ակտերում հոդվածները բաժանվում են «մասեր» կոչվող միայն համարակալված պարբերությունների: Հոդվածների մասերը կարող են բաժանվել միայն համարակալված կետերի, կետերը` միայն համարակալված ենթակետերի:»:

16. «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի կարգապահական կանոնագիրք» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսվում է «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի կարգապահական կանոնագիրք» օրենքի 5-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետից հանել «եւ ծառայողական» բառերը, որտեղ քննարկվող բառերը բացակայում են: Անհրաժեշտ է վերախմբագրել քննարկվող հատվածը՝ հղումը կատարելով «Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերի կարգապահական կանոնագիրք» օրենքի վերաբերելի հոդվածին, այն է՝ 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետ:

17. «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում «1.1» գրելաձեւն առաջարկում ենք փոխարինել «1.1-ին» գրելաձեւով՝ հիմք ընդունելով դասական թվականների հիշատակման կանոնը:

Նույն դիտարկումը վերաբերելի է նաեւ Նախագծերի փաթեթում ընդգրկված այլ նախագծերին, օրինակ՝ «Հանրային ծառայության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդված:

18. «Հանրային ծառայության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի «(այսուհետ՝ Օրենք)» ձեւակերպումն առաջարկում ենք հանել, քանի որ «Հանրային ծառայության մասին» օրենքի կրճատ տարբերակը «Հանրային ծառայության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծում այլեւս չի գործածվում:

19. «Հատուկ պետական պաշտպանության ենթակա անձանց անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում նախատեսված է՝ «Հատուկ պետական պաշտպանության ենթակա անձանց անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածից «եւ ծառայողական» բառերը հանել:

Նշենք, որ «Հատուկ պետական պաշտպանության ենթակա անձանց անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածում «եւ ծառայողական բառերը» կիրառված են մեկից ավելի անգամ: Հետեւապես՝ առաջարկում ենք հստակեցնել հղումը՝ ընդգծելով փոփոխության վերաբերելիությունը բոլոր դեպքերին:

Նույն դիտարկումը վերաբերելի է նաեւ «Հիդրոօդերեւութաբանական գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածով կատարվող փոփոխությանը:

20. «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծով կարծում ենք, որ փոփոխություններ պետք է նախատեսել նաեւ Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքի 443.1-ին հոդվածում՝ ապահովելով համապատասխանությունը «Պետական գաղտնիքի մասին» օրենքի նախագծի տրամաբանությանը:

21. «Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 3-րդ հոդվածում «ավելացնել» բառն առաջարկում ենք փոխարինել «լրացնել» բառով՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 33-րդ հոդվածի 3-րդ մասը, այն է՝ «Նորմատիվ իրավական ակտում լրացումներ կատարվում են դրանում նոր բաժիններ, գլուխներ, հոդվածներ, մասեր, կետեր, ենթակետեր, պարբերություններ, նախադասություններ, բառեր, թվեր կամ կետադրական նշաններ լրացնելու միջոցով:»:

22. «Մաքսային ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ հոդվածում հղման հստակությունն ապահովելու նպատակով առաջարկում ենք «48-րդ հոդվածի 3-րդ պարբերության 2-րդ կետից» ձեւակերպումը փոխարինել «48-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 3-րդ պարբերության 2-րդ կետից» ձեւակերպմամբ՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 17-րդ հոդվածի 4-րդ մասում սահմանված կանոնը, այն է՝ «Հղումները կատարվում են հստակ եւ ուղղակի:»:

23. «Մաքսային կարգավորման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի վերաբերյալ հարկ ենք համարում նշել, որ «Մաքսային կարգավորման մասին» 2014 թվականի դեկտեմբերի 17-ի ՀՕ-241-Ն օրենքի գործողությունը դադարեցված է: 

24. Հիմք ընդունելով «Փրկարար ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում կատարված հղումը՝ առաջարկում ենք «Փրկարար ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ հոդվածում «38-րդ» թվից առաջ նշել «Օրենքի» բառը՝ հղման հստակությունն ապահովելու նպատակով: Սույն առաջարկը բխում է «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 17-րդ հոդվածի 4-րդ մասի պահանջից:

25. Նույն դիտարկումը հիմք ընդունելով՝ առաջարկում ենք «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի 2-րդ մասում «37-րդ» թվից առաջ նշել «Օրենսգրքի» բառը:

26. Առաջարկում ենք «Քաղաքաշինության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածով «Քաղաքաշինության մասին» օրենքի 26.2-րդ հոդվածում նշված «եւ ծառայողական» բառերից բացի հանել նաեւ հղում կատարած օրենքի վերնագրից հետո նշված «Հայաստանի Հանրապետության» բառերը: Սույն առաջարկը բխում է «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 18-րդ հոդվածի 3-րդ մասի պահանջից:

Միաժամանակ առաջարկում ենք «Քաղաքաշինության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում նշված «26.2 հոդվածից» բառերը փոխարնել «26.2-րդ հոդվածից» բառերով:

27. Առաջարկում ենք «Հայաստանի Հանրապետության դատական օրենսգիրք» սահմանադրական օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» սահմանադրական օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում նշված «Հայաստանի» բառը նշել սահմանադրական օրենք հանդիսացող օրենսգրքի լրիվ անվանումը ներառող չակերտի մեջ:

28. «Ոստիկանության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսվում է փոփոխություններ կատարել «Ոստիկանության մասին» օրենքի 5-րդ հոդվածի 9-րդ մասում, մինչդեռ նշված նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսված «կամ ծառայողական» եւ «եւ ծառայողական» բառերը նշված են ոչ թե տվյալ օրենքի 5-րդ հոդվածի 9-րդ մասում, այլ 10-րդ  պարբերությունում:

29. «Փաստաբանության մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսվում է «Փաստաբանության մասին» օրենքի 20-րդ հոդվածի 8-րդ մասում նշված «կամ ծառայողական» բառերը հանել, մինչդեռ նշենք, որ «Փաստաբանության մասին» օրենքի 20-րդ հոդվածում բացակայում է 8-րդ մաս:

30. «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի 2-րդ մասով նախատեսվում է Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքի 37-րդ հոդվածում լրացնել նոր 10-րդ մաս, մինչդեռ նշված օրենսգրքի 37-րդ հոդվածն արդեն իսկ ունի 10-րդ մաս: Հետեւաբար առաջարկում ենք Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքի 37-րդ հոդվածում լրացնել նոր 11-րդ մաս՝ ապահովելով մասերի համարների հաջորդականությունը:

31. Առաջարկում ենք «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 3-րդ հոդվածով Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքի նոր խմբագրությամբ շարադրված 224.1-ին հոդվածում կատարված հղումները հստակեցնել, մասնավորապես «206.18.-206.20.» ձեւակերպումը փոխարինել «206.18-206.20-րդ» ձեւակերպմամբ:

32. Հաշվի առնելով Նախագծերի փաթեթի ծավալը, փորձաքննության ենթարկելու ժամանակի սղության եւ ռեսուրսների բացակայության գործոնները՝ նշենք, որ Նախագծերի փաթեթն ենթարկվել է փորձաքննության իրավական տեխնիկայի տեսանկյունից եւ բացակայել է վերջինս ամբողջական եւ համապարփակ փորձաքննության ենթարկելու հնարավորությունը, ուստի սույն եզրակացությունը չի բացառում Նախագծերի փաթեթի լրացուցիչ ուսումնասիրության եւ քննարկման արդյունքում նոր դիտողությունների, առաջարկությունների եւ եզրահանգումների ներկայացում:


Եզրահանգում

Ամփոփելով փորձաքննության արդյունքները՝ ներկայացված առաջարկությունների հիման վրա, անհրաժեշտ է ապահովել Նախագծերի փաթեթով սահմանված իրավակարգավորումների համապատասխանությունը «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի պահանջներին:
 
 


ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                 ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ

Կատարողներ՝ Վ. Հարությունյան (հեռ.` 011-513-248),

Ա. Ղազարյան (հեռ.` 011-513-248),

Կ? Մանուկյան (հեռ.` 011-513-248),

Ն.Ներսիսյան (հեռ.` 011-513-248)

25.11.2022 թ.




ՏԵՂԵԿԱՆՔ

Նախագծերի փաթեթին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության մասին

Նախագծերի փաթեթի ընդունմամբ անհրաժեշտություն է առաջանում համապատասխան փոփոխություններ կատարել «Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովի աշխատակազմում պետական ծառայության մասին» օրենքում:

 Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը բացակայում է:
 
 


ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                 ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ

Կատարողներ՝ Վ. Հարությունյան (հեռ.` 011-513-248),

Ա. Ղազարյան (հեռ.` 011-513-248),

Կ? Մանուկյան (հեռ.` 011-513-248),

Ն.Ներսիսյան (հեռ.` 011-513-248)

25.11.2022 թ.








Ֆինանսատնտեսագիտական փորձաքննության արդյունքները

Ներկայացված Նախագծերի փաթեթով առաջարկվում է գործող «Պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի մասին» օրենքը վերանվանել «Պետական գաղտնիքի մասին» եւ ամբողջությամբ վերաշարադրել այն՝ հաշվի անելով նաեւ դրա ընդունումից հետո անցած ժամանակահատվածում տեղի ունեցած բազմաթիվ փոփոխություններն ու նոր իրողությունները:

Հայաստանի Հանրապետության ազգային անվտանգության ապահովմանն ուղղված որոշակի բնագավառի տեղեկություններ պետական գաղտնիքի շարքին դասելու, գաղտնազերծելու եւ պաշտպանելու, ինչպես նաեւ պետական գաղտնիքի հետ կապված այլ կարգավորումներն արդիականացնելու նպատակով Նախագծում հստակեցվել են գաղտնիության աստիճանի, գաղտնի տեղեկություններին առնչվելու թույլտվության, գաղտնի տեղեկությունների պահպանության միջոցների, գաղտնիության դրոշմագրի եւ այլ հասկացությունների սահմանումները: Հստակեցվել է նաեւ տեղեկությունները պետական գաղտնիքի շարքին դասելու եւ դրանց պաշտպանության բնագավառում Կառավարության լիազորությունների շրջանակը, ինչպես նաեւ նախատեսվել են գաղտնի տեղեկությանն առնչվող մի շարք այլ իրավակարգավորումներ՝ արդի իրողություններին եւ միջազգային փորձին համապատասխան: Այս առնչությամբ համապատասխան փոփոխություններ եւ լրացումներ են առաջարկվում կատարել նաեւ պետական գաղտնիքի հետ առնչվող՝ հարակից մի շարք օրենքներում: 

Նախագծերի փաթեթը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրներ չի պարունակում:

Նախագծերի փաթեթի վերաբերյալ դիտողություններ եւ առաջարկություններ չկան:


Եզրահանգում

Նախագծերի փաթեթը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնահարցերի տեսանկյունից լրամշակման կարիք չի զգում:
 
 


ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                              ԱՐԹՈՒՐ ԹԱՄԱԶՅԱՆ 

(հեռ.` 011 513-668)

18.11.2022թ.








Սոցիալական փորձաքննության արդյունքները

Ներկայացված Նախագծերի փաթեթով առաջարկվում է շրջանառության մեջ դնել «Պետական գաղտնիքի մասին» օրենքը (այսուհետ նաեւ՝ Նախագիծ), ինչպես նաեւ ընդունել հարակից օրենքներում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին օրենքների նախագծեր: 

Նախագծի ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է ներկայումս գործող «Պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի մասին» օրենքն արդիականացնելու հանգամանքով: Բանն այն է, որ նշված օրենքն ընդունվել է 1996 թվականին եւ դրանում առկա մի շարք իրավակարգավորումներ չեն արտահայտում ներկա իրողությունները, ինչպես նաեւ արդի միջազգային փորձը: Բացի նշվածից, գործող օրենքում լիարժեքորեն նախանշված չեն տեղեկությունները պետական գաղտնիքի շարքին դասելու եւ դրանց պաշտպանության բնագավառում Կառավարության լիազորությունների շրջանակը, սահմանված չեն օրենքում կիրառվող հիմնական հասկացությունները, հստակեցված չեն գաղտնի տեղեկությունների վերանայման ժամկետները, ինչպես նաեւ մի շարք այլ իրավակարգավորումներ: 

Առաջարկվում է «Պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի մասին» օրենքը վերանվանել «Պետական գաղտնիքի մասին», քանի որ միջազգային փորձի ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ այդպես են անվանվում բնագավառը կարգավորող օրենքները:

Նախագծով մասնավորապես նախատեսվում է՝ 

- Հստակեցնել գաղտնիության աստիճանի, գաղտնի տեղեկություններին առնչվելու թույլտվության, գաղտնի տեղեկությունների պահպանության միջոցների, գաղտնիության դրոշմագրի եւ այլ հասկացությունների սահմանումներ.

- Հստակեցնել պետական գաղտնիքի պահպանության բնագավառում Կառավարության գործառույթները: Մասնավորապես, նախատեսվում է հանել Կառավարության՝ ներկայումս չկիրառվող եւ ըստ էության առհասարակ չկիրառված գործառույթները, ինչպես նաեւ սահմանել  Կառավարության նոր գործառույթները.

- Ընդլայնել տեղեկությունները պետական գաղտնիքի շարքին դասելու սահմանափակումները: Մասնավորապես, սահմանվում է, որ պետական գաղտնիքի շարքին չեն կարող դասվել նաեւ պետության կողմից քաղաքացիներին, պաշտոնատար անձանց, կազմակերպություններին տրամադրվող արտոնությունների եւ սոցիալական երաշխիքների վերաբերյալ տեղեկությունները.

- Սահմանել, որ պետական մարմինների ղեկավարները հաստատում են իրենց մարմիններում գաղտնագրման ենթակա տեղեկությունների ընդլայնված գերատեսչական ցանկերը, սահմանում են պետական գաղտնիքի առնչվելու լիազորություններ ունեցող հանրային ծառայության պաշտոնների անվանացանկերը, գաղտնազերծում են իրենց կողմից գաղտնագրված տեղեկությունները, հրապարակման են ուղարկում իրենց կողմից գաղտնազերծված իրավական ակտերը. 

- Սահմանել, որ Հայաստանի Հանրապետության նախագահի, Ազգային ժողովի նախագահի եւ վարչապետի՝ պետական գաղտնիքին առնչվելու թույլտվությունը երաշխավորվում է համապատասխան պաշտոնում նրանց ընտրվելուց կամ նշանակվելուց անմիջապես հետո.

- Կարգավորել հանրային ծառայության պաշտոն զբաղեցնող անձանց՝ պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկություններին առնչվելու թույլտվության դադարեցման առանձնահատկությունները.

- Խմբագրել եւ լրացնել ՀՀ քաղաքացուն, օտարերկրյա քաղաքացուն եւ քաղաքացիություն չունեցող անձին գաղտնիք պարունակող տեղեկություններին առնչվելու իրավունքի տրամադրման մերժման հիմքերը.

- Փոփոխել պետական գաղտնիք պարունակող տեղեկություններին առնչվելու իրավունք ունեցող կամ նախկինում ունեցած քաղաքացիների իրավունքների սահմանափակման շրջանակը.

- Կարգավորել սահմանափակ տարածման ծառայողական տեղեկության հետ կապված հիմնական հարաբերությունները:

Նախագծերի փաթեթի ընդունմամբ ներկայումս գործող իրավակարգավորումները կհամապատասխանեցվեն միջազգային փորձին, կներդրվեն գաղտնի տեղեկության պաշտպանությանն ուղղված նոր մեխանիզմներ, կկարգավորվեն սահմանափակ տարածման ծառայողական տեղեկության հետ կապված հարաբերությունները:

Նախագծերի փաթեթը սոցիալ, կրթական, առողջապահական հիմնախնդիրներ չի պարունակում: 

Նախագծերի փաթեթի վերաբերյալ դիտողություններ եւ առաջարկություններ չկան:


Եզրահանգում

Նախագծերի փաթեթը սոցիալ, կրթական, առողջապահական հիմնախնդիրների տեսանկյունից լրամշակման կարիք չունի:
 




ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻԱԼ, ԿՐԹԱԿԱՆ,

ԱՌՈՂՋԱՊԱՀԱԿԱՆ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ

ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                                                       ԼԻԼԻԹ ՄԱՐԿՈՍՅԱՆ

23.11.2022թ. 

հեռ. /011/ 51 32 35, ներք. 1618