Ե Զ Ր Ա Կ Ա Ց ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն

«Գրադարանային գործի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-805-21.01.2010-ԳԿ-010/0) վերաբերյալ

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Գրադարանային գործի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագիծը (այսուհետ` Նախագիծ) մասնագիտական փորձաքննության է ենթարկվել Հայաս՟տանի Հանրապետության Ազգային ժողովի աշխատակազմի իրավաբանական վարչությունում:

Նախագիծը համապատասխանում է Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությանը:

Նախագիծը համապատասխանում է «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ օրենքի 47-րդ հոդվածի պահանջներին:

Հայաստանի Հանրապետության օրենքներին, միջազգային իրավունքի նորմերին եւ օրենսդրական տեխնիկայի կանոններին համապատասխանության տեսանկյունից անհրաժեշտ է նշել հետեւյալը.

1. Նախագծի 1-ին հոդվածն առաջարկում ենք վերախմբագրել, քանի որ գրադարանի առանձնահատկությունները կամ գործառույթները սահմանվում են, ոչ թե կարգավորվում:

2. Նախագծի 2-րդ հոդվածի 1-ին մասը առաջարկում ենք շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ. «Հայաստանի Հանրապետության գրադարանային գործի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությունը բաղկացած է Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությունից, Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերից, սույն օրենքից եւ Հայաստանի Հանրապետության իրավական այլ ակտերից»:

3. Նախագծի 3-րդ հոդվածով սահմանվում է. «Սույն օրենքի գործողությունը տարածվում է Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող բոլոր հանրային գրադարանների վրա»: Նախագծի 4-րդ հոդվածով սահմանվում է «հանրային գրադարան (այսուհետ գրադարան)»-ի հասկացությունը: Ստացվում է, որՆախագծի 8-րդ հոդվածով սահմանված ազգային, հանրապետական եւ տարածքային գրադարանները հանրային գրադարանի տարատեսակներ են: Մինչդեռ, նախագծի նույն 4-րդ հոդվածով սահմանվում է նաեւ «ազգային գրադարան»-ի հասկացությունը: Այս առումով առաջարկում ենք Նախագծում հստակեցնել գրադարանների տեսակներն ու նրանց գործառույթներն ընդհանուր առմամբ, առավել եւս, որ Նախագծում գործածվում են եւ «հանրային գրադարան», եւ «գրադարան» բառերը:

4. Նախագծի 4-րդ հոդվածն «Իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի 41-րդ հոդվածի 3-րդ մասի պահանջներին համապատասխանեցնելու համար առաջարկում ենք հոդվածի առաջին պարբերությունը համարակալել «1.» թվով` որպես մաս, իսկ մյուս համարակալումները` «1.,2.,3.,…..18.,» համապատասխանաբար փոխարինել «1),2),3),…..18)» թվերով` որպես կետեր :

4. Նախագծի 4-րդ հոդվածով սահմանվում է «հանրային գրադարան» հասկացությունը, որի «ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձինք» բառերն առաջարկում ենք փոխարինել «ֆիզիկական անձինք, կազմակերպությունները եւ անհատ ձեռնարկատերերը» բառերով, քանի որ որպես գրադարանից օգտվողներ, դուրս են մնում, օրինակ` հասարակական միավորումները: Նույնը վերաբերում է նաեւ Նախագծի 4-րդ հոդվածի «գրադարանից օգտվող» հասկացության սահմանմանը, 12-րդ հոդվածի 3-րդ մասին, 14-րդ հոդվածի 1-ին մասին, 24-րդ հոդվածին: Ելնելով վերոնշյալից առաջարկում ենք Նախագծի 4-րդ հոդվածում սահմանել «գրադարանից օգտվող» հասկացությունը:

5. Նախագծի 4-րդ հոդվածով սահմանվում է «գրադարանային գործ» հասկացությունը, որի «գործունեության ոլորտ» բառերն առաջարկում ենք փոխարինել «ոլորտի գործունեություն» բառերով:

6. Նախագծի 4-րդ հոդվածով սահմանվում է «գրադարանային առարկայի հաշվառում ՝ նյութական կրիչի ուսումնասիրում, գիտական մշակում, գրանցում գրադարանի գլխավոր մատյանում»: Դրույթն առաջարկում ենք վերախմբագրել նույն հոդվածի «գրադարանային առարկա (փաստաթուղթ)» հասկացությանն առավել համահունչ լինելու նպատակով:

7. Նախագծի 4-րդ հոդվածով սահմանվում է «գրադարանային առարկայի պահպանում ՝ նպաստավոր պայմանների ստեղծում գրադարանային հավաքածուի ամբողջության ապահովման, ամրակայման եւ վերականգնման համար» եւ «գրադարանային առարկայի պաշտպանում ՝ գրադարանային հավաքածուների պաշտպանում բոլոր տեսակի ռիսկերից» հասկացությունները: Դրույթներն առաջարկում ենք վերախմբագրել եւ ներկայացնել մեկ հասկացության ներքո:

8. Նախագծի 4-րդ հոդվածի «Հայաստանի Հանրապետության գրադարանային հավաքածու» հասկացությունն առաջարկում ենք հստակեցնել: Առավել եւս, որ , օրինակ` «ԱՊՀ մասնակից պետությունների միջգրադարանային աբոնեմենտի համակարգի ստեղծման մասին» համաձայնագրում (Հայաստանի Հանրապետության համար ուժի մեջ է մտել 1999 թ. դեկտեմբերի 20-ին) կամ «Մշակութային արժեքների արտահանման եւ ներկրման մասին» ՀՀ օրենքում գործածված է «գրադարանային ֆոնդ» հասկացությունը:

9. Նախագծի 4-րդ հոդվածի «գրադարանի անձեռնմխելի հավաքածու (ժառանգության ֆոնդեր)` մշտական պահպանության ենթակա ազգային նշանակության ժառանգության ֆոնդեր, այդ թվում` պարտադիր օրինակներ եւ հնատիպ գրքեր» հասկացության սահմանումն առաջարկում ենք հստակեցնել, թե Նախագծում պետք է գործածվի «գրադարանի անձեռնմխելի հավաքածու» թե «ժառանգության ֆոնդ» հասկացությունը, առավել եւս, որ Նախագծի տեքստում երկուսն էլ գործածվում են:

10. Նախագծի 4-րդ հոդվածի «գրադարանի գործող հավաքածու ` մշտական պահպանության եւ հանրային օգտագործման համար գրադարանային առարկա` նյութական կրիչ» հասկացության սահմանումը, մեր կարծիքով, հակասում է նույն հոդվածի «գրադարանային առարկա (փաստաթուղթ)» հասկացության սահմանմանը, ըատ որի գրադարանային առարկա է համարվում ելից տեղեկություն ունեցող, տեքստային, պատկերային, թվանշանային, տեսա- եւ (կամ) ձայնաշարային եւ (կամ) դրանց համակցված տեղեկույթը՝ ամրացված նյութական կրիչով :

11. Նախագծի 5-րդ հոդվածը 1-ին մասի 3-րդ կետը որպես գրադարանի սեփականության ձեւ է սահմանում քաղաքացիներին եւ իրավաբանական անձանց: Նման սահմանումը հակասում է Նախագծի 7-րդ հոդվածի 1-ին մասին, ըստ որի` «գրադարանը, որպես կազմակերպություն իրավաբանական անձանց պետական ռեգիստրում գրանցվելուց մեկ տարի հետո պետք է դիմի պետական լիազորված մարմին` գրադարանի կարգավիճակ ստանալու եւ լիազորված պետական մարմնի կողմից վարվող գրանցամատյանում (ռեեստր) գրանցվելու համար» : Այս առումով անհրաժեշտ է քննարկել եւ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի պահանջներին համապատասխան սույն Նախագծում հստակ սահմանել գրադարանի «սեփականության ձեւերը», առավել եւս, որ 1-ին եւ 2-րդ կետերը համարժեք իրավական կատեգորիա չեն 3-րդ կետի հետ: Նշենք նաեւ, որ Նախագծից դուրս է մնացել «անհատ ձեռնարկատերը»:

12. Նախագծի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետի «տպագիր արտադրանքի եւ այլ փաստաթղթերի» բառերը, Նախագծի 4-րդ հոդվածին համահունչ լինելու համար առաջարկում ենք փոխարինել «հավաքածուի» բառով:

13. Նախագծի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետն անհրաժեշտ է վերախմբագրել, այլապես ստացվում է, որ որակյալ ծառայություններ մատուցում են գրադարանից օգտվողները: Առաջարկում ենք նաեւ 7-րդ կետը միավորել 4-րդ կետի հետ, քանի որ տրամաբանորեն մեկը մյուսի լրացումն է:

14. Նախագծի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 8-րդ կետի «միջազգային միջգրադարանային բաժնութային համակարգին» բառերը` միջազգային կառույցների տեսանկյունից առավել ընգրկուն լինելու համար, առաջարկում ենք փոխաինել «միջազգային գրադարանային կազմակերպություններ» բառերով:

15. Նախագծի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 9-րդ կետի «կոնսերվացում» բառն ունի երկու իմաստ: Եթե այն գործածվում է «պահպանում» իմաստով` առաջարկում ենք հանել, եթե գործածվում է «կասեցում» իմաստով, ապա առաջարկում ենք այն փոխարինել «անհրաժեշտության դեպքում տրամադրման կասեցում» բառերով` միաժամանակ վերախմբագրելով ամբողջ 9-րդ կետը:

9-րդ կետի «սույն օրենքով սահմանված կարգով» բառերն առաջարկում ենք փոխարինել «ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով» բառերով, առավել եւս, որ նախագծի 12-րդ հոդվածով սահմանվում է, որ գրադարանային հավաքածուների պահպանությունն իրականացվում է նաեւ «լիազորված պետական մարմնի» եւ «ՀՀ կառավարության» կողմից սահմանված կարգերով:

16. Նախագծի 7-րդ հոդվածի 1-ին եւ 2-րդ մասերով սահմանվում է. «1.Գրադարանը, որպես կազմակերպություն իրավաբանական անձանց պետական ռեգիստրում գրանցվելուց մեկ տարի հետո պետք է դիմի պետական լիազորված մարմին` գրադարանի կարգավիճակ ստանալու եւ լիազորված պետական մարմնի կողմից վարվող գրանցամատյանում (ռեեստր) գրանցվելու համար», «2.Գրանցամատյանում գրանցվելու պահից կազմակերպությունը ստանում է գրադարանի կարգավիճակ»: «Պետական վիճակագրության մասին» ՀՀ օրենքի եւ «ՀՀ ձեռնարկությունների պետական ռեգիստրի մասին» ՀՀ կառավարության որոշման պահանջներին համապատասխանեցնելու համար «իրավաբանական անձանց պետական ռեգիստրում» բառերն անհրաժեշտ է փոխարինել «ձեռնարկությունների պետական ռեգիստրում» բառերով: Դրույթներն, ընդհանուր առմամբ, անհրաժեշտ է վերախմբագրել` համապատասխանեցնելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի պահանջներին: Մասնավորապես անհասկանալի է «մեկ տարի հետո» սահմանումը: ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 26-րդ հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված է. «Քաղաքացին, որպեu անհատ ձեռնարկատեր գրանց վելու պահից, իրավունք ունի, առանց իրավաբանական անձ կազմավորելու, զբաղվել ձեռնարկատիրական գործունեությամբ» , իսկ 56-րդ հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված է. «իրավաբանական անձն uտեղծված է համարվում նրա պետական գրանց ման պահից» : Այստեղ հարց է առաջանում, թե գրանցվելուց հետո մեկ տարվա ընթացքում ինչով կարող է զբաղվել անհատ ձեռնարկատերը կամ կազմակերպությունը:

17. Նախագծի 7-րդ հոդվածի 3-րդ մասով սահմանվում է. «Կազմակերպությունն ըստ սույն օրենքի 8-րդ հոդվածի դասակարգման, համապատասխան գրադարանի կարգավիճակ կարող է ստանալ հետեւյալ պահանջների`» : Կարծում ենք, որ նախադասությունն անավարտ է եւ վերախմբագրման կարիք ունի: Վերախմբագրման կարիք ունեն նաեւ 3-րդ մասով սահմանված կետերը, առավել եւս, որ դրանք կարող են հիմք հանդիսանալ գրադարանի կարգավիճակի տրամադրման մերժման համար: Որպես օրինակ նշենք 2-րդ կետի «պահպանության» բառը: Անհասկանալի է, թե ինչի պահպանության մասին է խոսքը եւ արդյոք կարելի է «անորոշ» «Չպահպանության» համար մերժել գրադարանի կարգավիճակի տրամադրումը:

18. Նախագծի 7-րդ հոդվածի 7-րդ մասն առաջարկում ենք հանել, քանի որ գրադարանի կարգավիճակ ստանալուց հետո անհատ ձեռնարկատերը կամ կազմակերպությունը մեխանիկորեն դառնում է Նախագծի 17-րդ հոդվածի «սուբյեկտ»: Առավել եւս, որ անհասկանալի է օգտվելը պետական բյուջեի ֆինանսավորումից «մասնավորի» կողմից:

19. Նախագծի 8-րդ հոդվածը վերնագրված է «Գրադարանների տեսակների առանձնահատկությունները»: Մինչդեռ, դրույթն առանձնացնում է գրադարանների տեսակներն առավելապես նրանց իրավունքների եւ պարտականությունների տեսանկյունից: Իսկ նախագծի 5-րդ գլուխը սահմանում է իրավունքներ եւ պարտականություններ առավելապես գրադարանների եւ գրադարաններից օգտվողների փոխհարաբերությունների տեսանկյունից: Այս առումով առաջարկում ենք Նախագծի 8-րդ հոդվածով սահմանել գրադարանների տեսակները` հիմնվելով սույն եզրակացության 3-րդ կետի վրա: Իսկ Նախագծի 5–րդ գլխով սահմանել գրադարանների եւ գրադարաններից օգտվողների իրավունքներն ու պարտականությունները բոլոր տեսանկյուններից:

20. Նախագծի 8-րդ հոդվածն անհրաժեշտ է համապատասխանեցնել «Իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի 41-րդ հոդվածի 3-րդ մասի պահանջներին:

21. Նախագծի 8-րդ հոդվածի 2-րդ կետի « բ » ենթակետը սահմանում է. «ստանում եւ պահպանում է Հայաստանի Հանրապետության գրքային ժառանգությունը եւ տեղեկատվական արտադրանքի պարտադիր օրինակը` համաձայն «Փաստաթղթերի (վավերագրերի) պարտադիր օրինակի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի»: Հարկ է նշել, որ այս դրույթը հակասում է «Փաստաթղթերի (վավերագրերի) պարտադիր օրինակի մասին» ՀՀ օրենքի 8-րդ հոդվածի 2-րդ մասին, ըստ որի. «Անկախ պատրաստված փաստաթղթի քանակից եւ տեսակից՝ բոլոր տեսակի փաստաթղթերը լիազորված մարմինը յոթնօրյա ժամկետում հատկացնում է… բ) երկու պարտադիր անվճար օրինակ՝ Հայաստանի ազգային գրադարանին» , 12-րդ հոդվածի 2-րդ մասին, ըստ որի. «Լիազորված մարմինը գրադարանային-տեղեկատվական կազմակերպությունների միջեւ վերաբաշխելու նպատակով էլեկտրոնային հրատարակության երկու անվճար օրինակ է հատկացնում Հայաստանի ազգային գրադարանին, բացառությամբ կույր կամ թույլ տեսնող անձանց համար նախատեսված էլեկտրոնային հրատարակությունների, ինչպես նաեւ հաշվողական տեխնիկայի ծրագրերի եւ տվյալների բազայի, էլեկտրոնային կրիչների վրա տեղադրված տեսաձայնաշարային արտոնագրված փաստաթղթերի»:

22. Նախագծի 10-րդ հոդվածի 1-ին մասում սահմանվում է. «Հայաստանի Հանրապետության գրադարանային հավաքածուում ընդգրկված գրադարանային առարկաները ենթակա են հաշվառման՝ անկախ դրանց նկատմամբ uեփականության իրավունքից եւ պահպանության վայրից» : Առաջարկում ենք սույն Նախագծով հստակ նշել, թե ով պետք է կատարի վերոնշյալ գրադարանային առարկաների պարտադիր հաշվառումը:

23. Նախագծի 10-րդ հոդվածի 2-րդ մասում սահմանվում է. «Ազգային նշանակության գրադարանային առարկաների հաշվառումը իրականացվում է` համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից սահմանված կարգի» : Առաջարկում ենք Նախագծի 4-րդ հոդվածում սահմանել «ազգային նշանակության գրադարանային առարկա» հասկացությունը:

24. Նախագծի 10-րդ հոդվածի 5-րդ մասի «բացառությամբ սահմանած դեպքերից» բառերն առաջարկում ենք հստակեցնել` կոնկրետ նշել, թե որ դեպքերի մասին է խոսքը կամ նշել, թե որ իրավական ակտերով սահմանված դեպքերում:

25. Նախագծի 11-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանվում է. «Գրադարանը գնման, նվիրատվության, ժառանգության կամ փոխանակման պայմանագրերով կարող է ձեռք բերել ցանկացած կրիչով տեղեկույթ` ապահովելով գրադարանից օգտվողների պահանջարկը»: Քանի որ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքով «գնման» եւ «ժառանգության» պայմանագրեր սահմանված չեն եւ սույն հոդվածից դորս են մնացել այնպիսի պայմանագրերի տեսակներ, ինչպիսին են, օրինակ` պետական կարիքների համար ապրանքների մատակարարման, ռենտայի, գույքի անհատույց օգտագործման եւ այլ տեսակի պայմանագրեր, առաջարկում ենք «գնման, նվիրատվության, ժառանգության կամ փոխանակման պայմանագրերով» բառերը փոխարինել «ՀՀ քաղաքացիական օրենսդրությամբ սահմանված կարգով» բառերով:

26. Նախագծի 11-րդ հոդվածի 2-րդ մասում սահմանված է. «Գրադարանն իր հավաքածուն համալրում է Հայաստանի Հանրապետության տարածքում բնակվող ազգային փոքրամասնությունների լեզուներով եւ նրանց մշակույթին վերաբերող նյութական կրիչների ընդգրկումով»: Դատելով դրույթի բովանդակությունից ստացվում է, որ վերոնշյալ «համալրումն» ու «ընդգրկումը» պարտադիր են: Նշենք, որ գրադարանի հավաքածուն չի կարող համալրվել ազգային փոքրամասնությունների լեզուներով: Այստեղ նաեւ հարց է առաջանում, իսկ եթե նման կրիչներ չկան, կամ կան, սակայն սահմանափակ քանակով, ապա ինչ պետք է անել: Կարող է նման գործողությունը կամ անգործությունը դիտվել որպես սույն օրենքի խախտում: Ելնելով վերոգրյալից առաջարկում ենք դրույթն ամբողջությամբ վերախմբագրել:

27. Նախագծի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանվում է. «Գրադարանային հավաքածուները վերցվում են մշտական պահպանության»: Առաջարկում ենք դրույթը հստակեցնել եւ վերախմբագրել, քանի որ հստակ չէ, թե ինչ իրավիճակներում, ում կողմից եւ ինչ կարգով են գրադարանային հավաքածուները «վերցվում» մշտական պահպանության:

28. Նախագծի 13-րդ հոդվածի 1-ին մասում սահմանվում է. «Հայաստանի Հանրապետության գրադարանային հավաքածուի կազմում չընդգրկված գրադարանի գործող հավաքածուն կարող է օտարվել կրիչի կորստի, մաշվածության, ընթերցողական պահանջարկ չունենալու դեպքերում»: Հոդվածն, ընդհանուր առմամբ, անհրաժեշտ է հստակեցնել, քանի որ, ըստ Նախագծի 4-րդ հոդվածի` գրադարանի գործող հավաքածուն «նյութական կրիչ է», ուստի անհասկանալի է, թե կրիչի կորստի դեպքում ինչը կարող է հանդիսանալ օտարման առարկա:

29. Նախագծի 14-րդ հոդվածի 5-րդ մասի 3-րդ կետի «ինչպես նաեւ այլ օրենքներով եւ իրավական ակտերով սահմանված դեպքերում» բառերն առաջարկում ենք վերախմբագրել «ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով`» բառերով եւ տեղափոխել 5-րդ մասի «սահմանափակումներ միայն`» բառերից հետո, քանի որ, օրինակ` վերականգնումն, ըստ Նախագծի 17-րդ հոդվածի, պետք է իրականացվի լիազոր մարմնի սահմանած կարգով:

30. Նախագծի 15-րդ հոդվածի 4-րդ մասում սահմանվում է. «Հայաuտանի Հանրապետության գրադարանային հավաքածուի կազմում ընդգրկված գրադարանային առարկաները ենթակա չեն մաuնավորեցման (uեփականաշնորհման), չեն կարող լինել վաճառքի, փոխանակության, նվիրատվության, ինչպեu նաեւ այլ գործարքի առարկա, ինչը կարող է հանգեցնել դրանց oտարման, եթե oրենքով այլ բան նախատեuված չէ»: Դրույթի «ինչը կարող է հանգեցնել դրանց oտարման» բառերն անհասկանալի են, քանի որ, օրինակ` վաճառքն, ըստ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 2-րդ ենթաբաժնի, արդեն իսկ գույքի օտարման տարատեսակ է: «Օրենքով» բառն անհրաժեշտ է փոխարինել «ՀՀ օրենսդրությամբ» բառերով կամ նշել, թե կոնկրետ որ օրենքի մասին է խոսքը:

31. Նախագծի 17-րդ հոդվածի 8-րդ մասի «վարչական» բառն անհրաժեշտ է հանել:

32. Նախագծի 19-րդ հոդվածի «Հանրային գրադարան», 20-րդ հոդվածի «Գրադարանից», 21-րդ եւ 22-րդ հոդվածների «Գրադարանները» բառերից առաջ անհրաժեշտ է դնել «1.» թիվը` «Իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի 41-րդ հոդվածի 3-րդ մասի պահանջներին համապատասխանեցնելու համար:

33. Նախագծի 20-րդ հոդվածնի 2-րդ կետի «օրենքով» բառն անհրաժեշտ է փոխարինել «ՀՀ օրենսդրությամբ» բառերով կամ նշել, թե կոնկրետ որ օրենքի մասին է խոսքը:

34. Նախագծի 21-րդ հոդվածի 2)-րդ կետով սահմանվում է. «իրավաբանական եւ ֆիզիկական անձանց հետ պայմանագրեր կնքելիս սահմանել գրադարանային հավաքածուի օգտագործման պայմաններ»: Գրադարանի եւ «ֆիզիկական անձի» միջեւ գործարքը հավանաբար պետք է կնքվի բանավոր կարգով: Ուստի դրույթն առաջարկում ենք վերախմբագրել` միաժամանակ հաշվի առնելով սույն եզրակացության 4-րդ կետի առաջարկները:

35. Նախագծի 23-րդ հոդվածի 2-րդ մասի «տեղական ինքնակառավարման մարմինների բյուջեների» բառերը «Տեղական ինքնակռավարման մասին» ՀՀ օրենքին համապատասխանեցնելու համար անհրաժեշտ է փոխարինել «համայնքների բյուջեների» բառերով:

36. Նախագծի 23-րդ հոդվածի 3-րդ մասում սահմանված է. «Հայաստանի Հանրապետության գրադարանային հավաքածուում ընդգրկված` գրադարանային առարկաներ եւ հավաքածուներ ներառող գրադարանները կամ անհատները ստանում են պետական աջակցություն՝ պահպանության ծախսերի մասնակի փոխհատուցում, Հայաստանի Հանրապետության կառավարության սահմանած կարգով» : «Գրադարանները կամ անհատները» կատեգորիաներն անհրաժեշտ է համապատասխանեցնել սույն եզրակացության 4-րդ եւ 11-րդ կետերով ներկայացված պահանջներին: Դրույթում հստակեցման կարիք ունի «պետական աջակցություն՝ պահպանության ծախսերի մասնակի փոխհատուցում» հասկացությունը, քանի որ անհասկանալի է նման աջակցությունը, օրինակ` շահույթ հետապնդող կազմակերպությանը, առավել եւս, որ դրույթով չի սահմանվում, թե կոնկրետ որ դեպքերում է տրամադրվում աջակցություն:

37. Նախագծի 24-րդ հոդվածի «Հայաստանի Հանրապետության օրենքով» բառն անհրաժեշտ է փոխարինել «Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ» բառերով կամ նշել, թե Հայաստանի Հանրապետության կոնկրետ որ օրենքի մասին է խոսքը:

Բացի վերոշարադրյալից` նշենք, որ, մեր կարծիքով, սույն Օրենքի նախագծի կարգավորումից դուրս են մնացել.

ա) «գրադարանի կարգավիճակի» կասեցման եւ զրկման, ինչպես նաեւ դրանց բողոքարկման (ընդհուպ մինչեւ դատական կարգով) ինստիտուտները,

բ) գրադարանների վճարովի եւ անվճար հիմունքները սահմանող հարցերը,

գ) մանկական եւ մասնագիտացված գրադարանների կամ Նախագծով սահմանված գրադարաններում նման բաժինների առկայության հարցերը,

դ) տարբեր հաստատությունների ենթակայության տակ գտնվող գրադարանները սույն օրենքի կարգավորման ոլորտ ընդգրկելու հարցերը:

ՀՀ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ԱՇԽԱՏԱԿԱԶՄԻ
ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆՊԵՏ                                                        Ա. ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ

16 փետրվարի 2010թ.

N8

Կատարողներ`Իրավական փորձաքննության բաժին

Մ. Հակոբյան,Ք.Գեովշանյան, Ք.Մանուկյան,  հեռ. 588- 659

Իրավախորհրդատվական բաժին

Մ.Գեղամյան, հեռ. 588- 659