ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

«Օպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-305-22.07.2008-ՊԱ-010/0) վերաբերյալ

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Օպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ օրենք նախագիծը փորձաքննության է ենթարկվել Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովի աշխատակազմի օրենսդրության վերլուծության վարչությունում եւ ստորեւ ներկայացվում է Վարչության եզրակացությունը:

1. Նախագիծը համապատասխանում է «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» ՀՀ օրենքի 47-րդ հոդվածի պահանջներին:

2. Նախագծի 1-ին հոդվածով ներկայացված առաջարկությունը, մեր կարծիքով, չի կրում խմբագրական բնույթ, ինչպես դա ներկայացվել է Նախագծի ընդունման հիմնավորման մեջ:

Այսպես, ներկայացվող փոփոխությունների շրջանակում անփոփոխ է թողնվել ՀՀ Նախագահի` ազգային անվտանգության մարմնի ղեկավարի ներկայացմամբ, հեռախոսային խոսակցությունների վերահսկում օպերատիվ - հետախուզական միջոցառման անցկացումն ապահովող ծառայության այլեւս վարչության պետին նշանակելու եւ պաշտոնից ազատելու լիազորությունը:

Սակայն, միեւնույն ժամանակ, ըստ Նախագծի ընդունման հիմնավորման տրամաբանության, «Օպերատիվ հետախուզական գործունեության մասին» ՀՀ օրենքի 9-րդ հոդվածից ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայողների բարձրագույն պաշտոնների խմբից հանելով տվյալ ստորաբաժանման ղեկավարի պաշտոնի վերաբերյալ դրույթը, օպերատիվ – տեխնիկական վարչության պետի պաշտոնը «Ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 3-րդ հոդվածի ուժով ընդգրկվում է ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայողների գլխավոր պաշտոնների ցանկում:

Միաժամանակ անհրաժեշտ է նկատել, որ Նախագծով առաջարկվող փոփոխության տրամաբանությունը այն է, որ օպերատիվ – տեխնիկական վարչությունը ոչ թե ՀՀ ազգային անվտանգության ծառայության կառուցվածքային ստորաբաժանում է, այլ ՀՀ ազգային անվտանգության հանրապետական մարմնի համակարգում գործող մարմին է, որի կանոնադրությունը, կառուցվածքը եւ ծառայողների թվաքանակը հաստատում է ՀՀ Նախագահը` ազգային անվտանգության մարմնի ղեկավարի ներկայացմամբ:

Ընդհանուր առմամբ` եթե հաշվի առնենք Նախագծի ընդունման հիմնավորման տրամաբանությունը, ապա կարելի է նկատել, որ տվյալ առաջարկության ընդունման պարագայում պետական ծառայության համակարգում ձեւավորվելու է նախադեպ, երբ ՀՀ Նախագահը նշանակում եւ պաշտոնից ազատում է ոչ միայն պետական ծառայողների բարձրագույն խմբի պաշտոններում, այլեւ գլխավոր խմբի պաշտոններում, ինչը, մեր կարծիքով, ոչ միայն խնդրահարույց է սահմանադրական նորմերի եւ պետական ծառայությունը կարգավորող իրավական ակտերի կիրառման միասնականության ապահովման ու տրամաբանության պահպանման տեսանկյունից, այլեւ ոչ նպատակահարմար` ՀՀ Նախագահի սահմանադրական լիազորությունների իրացման իրավաքաղաքական հարթության տեսանկյունից:

Իսկ եթե նկատի ունենանք այն, որ օպերատիվ – տեխնիկական վարչությունը ՀՀ անվտանգության հանրապետական մարմնի համակարգում գործող մարմին է, ապա անհրաժեշտություն կառաջանա «Ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայության մասին» ՀՀ օրենքում համապատասխան լրացում կատարելու:

Հիշյալի կապակցությամբ առաջարկում ենք քննարկել հեռախոսային խոսակցությունների վերահսկում օպերատիվ - հետախուզական միջոցառման անցկացումն ապահովող վարչության պետի պաշտոնն ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայողների բարձրագույն պաշտոնների խմբում թողնելու մասին հարցը կամ կատարել համապատասխան լրացում «Ազգային անվտանգության մարմիններում ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասում:

3. Առաջարկում ենք տվյալ օրենսդրական նախաձեռնության շրջանակում քննարկել նաեւ «Օպերատիվ հետախուզական գործունեության մասին» ՀՀ օրենքի 32-րդ հոդվածում առկա տեխնիկական վրիպակի վերացման մասին հարցը: Այսպես, նշված հոդվածի 3-րդ մասում հղում է կատարվում նույն հոդվածի 3-րդ մասին, այն դեպքում, երբ նշված մասի բովանդակությունից հասկանալի է, որ այն (հղումը) վերաբերվում է նույն հոդվածի 2-րդ մասին:

ՀՀ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ
ԱՇԽԱՏԱԿԱԶՄԻՕՐԵՆՍԴՐՈՒԹՅԱՆ
ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅՈՒՆ